Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • Dan Ionescu

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Am dat un search referitor la problema mea, dar nu am gasit-o nicaieri descrisa. Daca totusi s-a discutat, imi cer scuza, inseamna ca trebuie sa-mi imbunatatesc partea de search.

Am un Opel Astra G 1.7 DTI din 2002.
Am schimbat acum o saptamana alternatorul ( am pus unul nou). Nu stiu cum era inainte, dar acum masurand tensiunea la bornele bateriei (Rombat Pilot 77Ah, 640A sau Exedra 74Ah, 680 A ca am incercat doua baterii) am urmatoarele valori:
La plecare: cu motorul oprit aprox 12.3 - 12.6V o baterie si cealalta 12.5 - 12.7 ,iar la relanti 14.15 – 14.2 V, in ambele situatii fara consumatori. Apoi pe masura ce masina merge, tensiune masurata scade si ajunge in 20 – 30 min la aprox 13.7 – 13.8 V. Nu am mers niciodata mai mult de 30 – 40 min, dar pare sa nu mai scada sub valoarea asta.
Daca masina sta fara sa mearga 30 – 90 min la plecare am tot valori in jur de 13.8V. Daca sta mai mult (peste noapte de ex) la plecare am din nou 14.15- 14.2V. Nu am reusit sa masor tensiunea dupa, sa zicem, 4 ore de stationare, dar ma gandesc ca ar fi o valoare intermediara intre 13.8 – 14.2V.
Multimetrul folosit este unul no-name de 15 RON. Am mai masurat si cu alte doua multimetre: unul imi arata cu 0.08 – 0.1 V mai mult si celalalt cu 0.05 – 0.06 V mai putin. In concluzie, eu zic ca valorile astea sunt destul de aproape de realitate.

E normal acest comportament? Daca nu este normal, care ar putea fi problema?
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
e absolut normal.....
  • bogdan_ pop

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
am avut si eu o problema asemenatoare,dupa un timp de functionare scadea puterea de incarcare a alternatorului la fel ca la tine,am schimbat releul de incarcare si acum tensiunea de incarcare nu mai scade:14,3 fara consumatori si 14,2 cu consumatori.
  • Dan Ionescu

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc pt raspunsuri!


luciraica a scris:e absolut normal.....

Care e explicatia fenomenului?

Ce reprezinta de fapt tensiunea masurata la bornele bateriei?
Este corecta presupunerea mea ca in mers toti consumatorii sunt alimentati de alternator?
Si inca o intrebare care arata caam ceva lipsuri la fizica: bateria si alternatorul sunt in paralel sau in serie?
Skip ads

  • vlad_pl_27

  • Mesaje scrise: 184
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Am si eu o problema cu vectra b Y20DTH 2001. mai exact cand pornesc motorul am masurat cu multimetru si mi-a dat 13,70 este ok? dupa ce merg putin cu masina si am farurile stinse motorul intrerupe daca pornesc farurile motorul incepe sa mearga rotund. Sa fie ceva de la alternator, baterie, electromotor, scurt sau altceva?
Mentionez ca recent am schimbat releul de pe alternator.
  • Dhragos

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 1993 2.0i C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Salut!
altenatorul meu încarcã cu 14.9 V la relanti fãrã consumatori. In certificatul de garanþie al acumulatorului scrie cã tensiunea trebuie sã fie intre 13.8 ºi 14,4 V. E cazul sã-mi fac griji cu privire la durata de viaþã a acumulatorului pentru aceºti 0.5 V in plus?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Da. Poti sa arzi instalatia si sa omori bateria.
Mergi la electrician, ai releul de alternator ars.
  • Dhragos

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 1993 2.0i C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2008

  • Mesaj Privat
releul alternator este acelaºi lucru cu regulatorul alternatorului?
Skip ads

  • FLORIN848

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Salut. Am si eu o problema: acum vreo saptamana am pornit masina si mi a ramas becul de la baterie aprins in bord. Dupa cateva secunde mi a taiat si servodirectia. Simptome clare de la alternator( mi s a mai intamplat de doua ori aceeasi problema). Dupa 2 min mi s a stins becul din bord si a revenit servodirectia. Am ajuns in Buc(eram la vreo 60 de km) fara nicio problema, dar cand am pus voltmetrul imi arata ca la relanti aveam 12, 2- 12,3 V. Cand acceleram crestea la 13,7- 13,8V. Am schimbat bateria si la relanti am 13,3 si crestea dar cand am aprins farurile a scazut din nou. intrebarea mea este: care ar fi cauza, bateria sau alternatorul?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Releu alternator.
  • FLORIN848

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Ms frumos, dar daca se duce releul nu se duce si cel putin o dioda?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Nu intotdeauna, insa toti recomanda schimbarea ambelor componente.
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Toti fac recomandarea,nimeni nu face argumentarea...!
  • nicu genes

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Si eu am aceeasi problema la relanti am13,3.
Voi schimba releul pentru inceput sa vedem cum merge.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR