Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Speedko

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Va salut,

Postez problema intampinata in speranta de a gasii o rezolvare sau un sfat util.

Masina este Astra G Caravan, 1.7DTI, Y17DT, an 2001, 75CP, 198.000 Km.

Problema: intreruperi in sarcina in urmatoarele situatii:
- la viteze mici (nu tot timpul) atunci cand accelerez mai repede (se manifesta pe la 2700rpm si 3400rpm)
- intre 140 si 170 Km/h (in special cand o alerg mai mult)

In bord nu se aprinde nici un martor, iar pe OP-COM nu apare nici o eroare.
Se accelereaza fara a se plafona pana la 160-170 Km/h.
Nu scoate fum.
Valva EGR a fost curatata si verificata acum 6 luni.
Senzorul debitmetrului a fost curatat(dar nu sunt sigur ca funcioneaza la parametrii normali)
Am scos mufa debitmetrului si am facut o tura fara el.Fara debitmetru trage mai prost, dar diferenta nu este foarte mare.In timpul testului fara debitmetru am observat ca nu se mai auzea acel "rontait" al motorului (care se aude dupa 1800-2000rpm, atunci cand intra turbina in functiune).

Astept sfaturile voastre.

Va multumesc anticipat.
Skip ads

  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
S-ar putea ca senzorul de pe arborele cotit sa nu citeasca valorile calumea, deobicei cam asta e buba lor. Calculatorul de injectie nu e, ca altfel ti se oprea de tot in mers sau la relanti. Incearca sa o pui pe un tester sa vezi niste valori, altfel nu-ti vei da seama.
  • Speedko

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Detin un OP-COM, la ce valori ar trebuii sa ma uit si care sunt valorile normale?
  • mad2max

  • Mesaje scrise: 795
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salut
Uita-te la valorile urmatoare:
Comanda-presiune turbo, presiune turbo, factor de umplere AGR, senzor masa aer(debitul de aer in kg/h)
Primele doua trebuie sa fie aproximativ egale(pana acum eu nu am vazut o masina cu ambele fix aceleasi valori), al treilea ar trebui sa fie 75%, iar al 4-lea care este de fapt debitmetrul trebuie sa aiba undeva 27-30 kg/h cu motorul cald.
Cam astea influenteaza mersul la y17dt....e posibil sa mai fie si altele...sunt colegi cu mai multa experienta care pot sa mai adauge daca e cazul
Skip ads

  • Speedko

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Acestea sunt valorile masurate cu OP-COM acum cateva luni (cand se comporta la fal ca acum) la o temperatura de 16 grade C.

comanda-presiune turbo: 100
presiune turbo: intre 100 si 101
factor de umplere AGR: 75%
senzor masa aer(debitul de aer in kg/h): intre 40,7 si 45,3
__________________________________________________

Cantitate injectatã (mg/cursã): 5
Factor de umplere la ventil de reglaj pres. turbo: 5.1%
Turaþie pompã: intre 420 si 430 RPM
Turaþie motor: intre 843 si 857 RPM (turatie prescrisa 850RPM)
  • doryx

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Salut. Aceeasi problema este si la mine de cateva luni , numai ca acum face din ce in ce mai des. Problema este calculatorul de injectie... daca ai posibilitatea fa proba cu altul pe masina si o sa vezi ca se schimba situatia.Bafta
  • 40nik

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Salut, si la mine se intampla la fel, aceleasi simtome fara ca sa apara vre-o eroare in bord, valorile masurate cu OP-COM sunt bune, aproximativ ca cele redate mai sus, la mine problema a aparut dupa schimbarea blocului motor, cel vechi lasandu-ma balta pe A2 KM 145 CT - Buc, dupa ce a explodat un furtun de apa in forma de ''L'' situat in dr. langa chiuloasa sub tubulatura de aer. Am mers ieri la un mecanic care a zis ca ''problema trebuie studiata'' -fiind cam ocupat, trebuia sa termine o lucrare la o masina in lucru care trebuia predata- deci luat prin eliminare, de facut o proba cu un alt calculator, de verificat ECU daca a fost curatat, de verificat un senzor de la tubo etc. Asa ca pana i-mi vine randul si termina studiul astept sa vad cum ati rezolvat voi problema.
Multumesc si o zi frumoasa tuturor.
  • Speedko

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Revin cu detalii:
Mi s-a aprins martorul masinuta cu cheie (P1105 - senzor presiune barometrica) de doua ori cand am fost la munte(odata pe Trans-Alpina la cea mai inalta cota si a stat aprins vreo7 km pana am coborat un pic si odata pe Trans-Fagarasan, tot asa pe varf de munte pe la Balea Lac si s-a stins 5km, imediat dupa ce am coborat putin).
Masina nu mai tragea sub 2000 RPM nici in treapta a 2-a.Mentionez ca masina nu a scos fum negru atunci cand s-a aprins martorul.Imediat ce s-a stins martorul masina mergea normal.
La intoarcere spre bucuresti, pe A1- km50, 150Km/h in depasire s-a oprit motorul si nu a mai pornit.Nu au mai aparut alte erori dupa oprirea motorului.
O sa duc calculatorul de injectie la verificat/reparat.

Astept si sugestiile voastre.
Skip ads

  • mariusd87

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 1,7 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2009

  • Mesaj Privat
filtrul de motorina + filtrul de aer?!
eu aveam exact aceeasi problema, nu dadea cu fum, fara erori in calculator, si am schimbat filtrul de aer si cel de motorina. merge blana si nu mai am zvagniri pe acceleratie. numai bine!
  • 40nik

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2009

  • Mesaj Privat
La mine s-a depistat si rezolvat prolema cu intreruperile sacadate in sarcina: lipitura rece in calculatorul de pe pompa de injectie (sau EDU, cum parca i se mai spune), acum mege ca o fata mare.
  • claud1ux

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Calculatorul de la pompa de injectie a fost la mine.L-am reparat,totul merge.In cazuri dinastea trebuie reparat din timp sa nu te lase in drum.Culmea tot la Km tai a inceput sa faca si la mine,pe la 198k.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Posibil sa inteleg eu mai greu,dar cum Doamne-iarta-ma,se poate repara un calculator din timp? Extrapolind un pic,as putea sa fac si o pana de cauciuc,inainte sa se produca?
Skip ads

  • claud1ux

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2012

  • Mesaj Privat
De cand a inceput masina sa sacadeze usor,am simtit-o si am cautat cauza.Era calculatorul de injectie.Nu am asteptat sa ma lase de tot.Ce e asa de greu de inteles.Nu l-am reparat fiindca masina functiona perfect si eu nu aveam altceva mai bun de facut
  • CosmineLis

  • Mesaje scrise: 359
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Speedko nu ne-ai mai spus daca ai rezolvat problema...
  • JoeLimonada

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2009

  • Mesaj Privat
banuiesc ca i s-a rupt cureaua de distributie (parerea mea)
  • b77fda

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Scuze pt interventie! Cu siguranta este calculatorul de injectie(edu)
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR