Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • sorin stan

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2013

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:A venit vara,
Bine-mi pare!
Freon in radiator
Masina mea nu are...

Strofa nu imi apartine, dar mi-a placut (am imprumutat-o de la Mr.Opel)

Asadar, foarte pe scurt, dezvoltam unde e cazul:
1. Vara trecuta a mers, acum nu merge.
a) verificat pe tester sau pe robot presiunea in instalatia de AC. Daca este sub 4 bari, nu ai freon. In mod normal, trebuie sa vedem intre 6 si 8 bari cu AC oprit de minim 10 minute. Incarcarea se face doar la robot, nu cu butelcute!
Se face recuperare, curatare, vidare, incarcare cu ulei (de obicei 30ml), substanta contrast, agent frigorific R134a - totul automat.
b) se cauta pierderi de freon cu lampa UV. Suspecti: radiatorul, conductele, imbinarile (oringurile), compresorul sau chiar supapele de umplere
c) se inlocuieste piesa defecta (eu personal nu recomand sudarea radiatorului, la conducte sunt de acord)

2. Am freon, dar nu cupleaza compresorul.
a) De cele mai multe ori, siguranta termica a bobinei compresorului este arsa. Se repara, colegul ldivora este expert in asta (el impreuna cu mikiboy au facut tutorial la noi pe forum);
b) Senzor de presiune AC defect, se vede imediat pe tester;
c) siguranta arsa, rar;
d) modul comanda defect, rar;
e) problema "pe fire", rar.

3. Compresorul cupleaza, dar nu face frig.
a) cantitate freon la limita inferioara - se aplica pct. 1
a1) daca s-a facut umplere de la butelcute este posibil sa avem aer in loc de freon in instalatie => eficienta scazuta.
b) filtru dezumidificator blocat - se inlocuieste
c) filtru polen imbacsit - se simte si miros urat iar fluxul de aer este slab.
d) Supapa trecere High-Low pressure stricata (un singur caz, interventie umana).
e) Compresor defect (vezi 5).

4. Zgomot mare din zona compresorului cu AC oprit. Rulmentul de la fulie trebuie inlocuit.

5. Zgomot mare din zona compresorului cu AC pornit. Actionat manual, compresorul tinde sa se blocheze. Problema interna de compresor. Recomand inlocuirea compresorului.


Ultima actualizare: August 1, 2012 de maiandrei

Cuvinte cheie: probleme clima, freon, climatronic

Skip ads

  • sorinpana

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Salutare,am si eu un astra g 1.7 cdti 80 cp din 2004, ieri am descoperit ca ac -ul nu mai baga rece, am verificat sigurantele ,compresorul cupleaza dar nimik,anul trecut am facut verificare si am bagat cam 300 g freon si a fost ok,dar cel de acolo zicea ceva de ventilatorul de pe radiatorul de ac care pornea si nu prea parca mergea doar daca avea chef nu cum ar fi trebuit ,acum cand ma uit la el nu mai porneste de loc,am zis ca o sa il dau jos sa il bag pe direct sa vad daca functioneaza.alte idei ar fi binevenite,si inauntru se aude ca un fasait cand dau drumu pe recirculare...sau daca stie cineva o persoana care sa poata rezolva asta si la un cost decent,ar fi excelent.

Va multumesc
ps sper ca am postat unde trebuia
  • cocobryce

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2009 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Salut. Vin si eu cu o intrebare de incepator. Cum imi dau seama daca compresorul cupleaza? In momentul in care selectez AC (este masina din semnatura, cu climatronic) nu sesizez nicio diferenta in temperatura aerului. Nu baga rece, mai pe romaneste. Masina este achizitionata de curand. Multumesc.
  • B74LEL

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Salut ,

Ca sa vezi daca-ti merge compresorul te uiti la fulia de actionare .Cand cupleaza cineva AC-ul o sa vezi patina fuliei cum este cuplata .Turatia motorului ar trebui sa scada si ventilatorul de la AC sa mearga.

Bafta ,
Skip ads

  • djfllo

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Va salut. Problemele se tin lant si la astra mea (y17dt).
Mi-am facut un condensator nou pentru ca cel vechi aveao cam multe gauri, l-am pus sus si azi am incarcat instalatia cu freon.
S-a facut si test de vacuum (rezultat foarte bun 3-4mbar), deci nu pare a pierde freon pe instalatie.

Dupa ce s-a terminat procesul de umplere i-am dat drumul, se simte cum cupleaza compresorul, dar nu imi merge ventilatorul de pe condensator si cel de la service mi-a spus ca se formeaza presiune foarte mare pe instalatie (24 bar).
Din ce cauza sa nu porneasca oare ventilatorul cand pronesc AC-ul? Am "forjat" putin masina, a ajuns la 92 de grade celsius si asa au pornit asa amandoua ventiloatearele timp de 2-3 minute pana s-a racit apa.
  • Dr3k

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Salutare dragi posesori de Opel.
Am o problema cu AC-ul la un astra H din 2006, motor 1.8 ZXER, si anume:
Am bagat freon acum o saptamana in instalatie, crezand ca eroarea de "Presiune mica" de pe tester sa dispara insa in continuare primesc aceeasi eroare si AC-ul nu-mi porneste.
Mentionez ca am facut cateva verificari si se pare ca nu ajunge curentul la comprtesor. Am pus si compresorul pe direct, cateva sec, si se pare ca nu e o problema de functionare a lui.
De asemenea, am verificat si siguranta daca e arsa si nu e.
Imi puteti spune, va rog, daca tine de vreun senzor de presiune al AC-ului (defect) sau altceva?
  • catalinpav66

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z30dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2008

  • Mesaj Privat
La astra h trebuie sa verifici daca functioneaza senzorul de presiune freon, dupa aceea se face un test de actionare cu aparatul de diagnoza(nu cu fir pe direct),actionarea se face prin intermediul calculatorului care trebuie sa faca asta in mod normal. E posibil sa fie o eroare de programare in program variant la ecu sau ecc sau chiar la instrumente. De cele mai multe ori erorile de genul asta apar dupa interventii cu scule performante gen china clone. Daca vrei mai multe detalii ai pm
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Exact,se cupleaza din diagnoza si nu direct. De ce ? Daca e ecu ul julit, atunci nu o sa cupleze din diagnoza pe cand pe direct o sa mearga.
Skip ads

  • djfllo

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2010

  • Mesaj Privat
si deci pentru mine...nimeni nimic Smile?
  • claudiu_opel

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Salutare. Urmeaza sa schimb radiatorul de clima saptamana asta pentru ca are pori. Acum 2 ani a mers dar a pierdut freonul dupa o perioada. Intrebarea este daca este neaparat nevoie sa schimb si uscatorul pentru a preintampina alte eventuale viitoare probleme. Repet, clima a mers normal cand avea freon.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
salut
am si eu o problema care-mi macina nervi,cand cuplez AC-ul se aude un huruit la compresor,instalatia este verificata si sa inlocuit un oring(inel etansare) la dezumidificator(filtru pe romaneste) de atunci are acel huruit dar rece baga,nu ingheti in masina dar este bine,cand am umplut prima data cu freon nu facea galagie compresoru,dar in cateva luni sa golit (nu de tot mai era 100 de grame din 700 cat intra in instalatie)din cauza acelui oring,acum dupa inlocuirea lui si vidare/umplere a aparut acel zgomot
cam ce ar fi defect,compresoru/este prea mult freon in instalatie/lipsa de ulei in compresor
cine a mai patit aceasta problema poate da un sfat
  • catalinpav66

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z30dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Lipsa ulei in compresor doar ca acum e tarziu sa-i mai pui ulei, raul s-a facut(trebuia pus cand s-a inlocuit o-ringul de etansare)
Skip ads

  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
ulei sa pus dar cred ca nu cantitatea suficienta
  • clement dan

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2002 997 ecotec
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2013

  • Mesaj Privat
stie cineva de unde sa cumpar sigurata termica de la compresorul de aer conditionat? stima!
  • cosminmake

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Buna!
La problema descrisa de mihaiadrian ("Eu de exemplu am P1530. Cupleaza cand are el chef ...") este vorba de unitatea centrala (ECU) sau de HACM-ul acela de sub farul din dreapta?
Daca e vorba de ultimul, am inteles ca ar fi vorba de ceva releu de pe placa. Stie cineva care este acel releu? Doar inlocuirea HACM-ului rezolva problema?
  • Mariusxyc

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Salutare ! Am si eu o problema legata de aerul conditionat. Detin un Opel Astra G 2001 1.6 16 v. Cand am cumparat-o (second hand) am observat ca nu funcioneaza A/C-ul. Am schimbat radiatorul,se vedea ca e ciupit,dupa care am mers la un service Honda in Targoviste;au cuplat-o baietii la robot,au urmat toti pasii,in final au zis ca nu am pierderi si au bagat freonul. Problema este ca acest freon ma tine aproximativ 2 luni scazand treptat intensitatea. Care ar putea fi cauza ?

Merci !
  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 768
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
djfllo a scris:Va salut. Problemele se tin lant si la astra mea (y17dt).
Mi-am facut un condensator nou pentru ca cel vechi aveao cam multe gauri, l-am pus sus si azi am incarcat instalatia cu freon.
S-a facut si test de vacuum (rezultat foarte bun 3-4mbar), deci nu pare a pierde freon pe instalatie.

Dupa ce s-a terminat procesul de umplere i-am dat drumul, se simte cum cupleaza compresorul, dar nu imi merge ventilatorul de pe condensator si cel de la service mi-a spus ca se formeaza presiune foarte mare pe instalatie (24 bar).
Din ce cauza sa nu porneasca oare ventilatorul cand pronesc AC-ul? Am "forjat" putin masina, a ajuns la 92 de grade celsius si asa au pornit asa amandoua ventiloatearele timp de 2-3 minute pana s-a racit apa.
Aceeasi problema o am si eu... nu stiu de unde problema... am fost la un service si au spus ca sunt firele pusa aiurea la supapele de pe tevile de la instalatie dar tot nu ia dat de cap...
  • djfllo

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Eu n-am mai scris ca am vazut ca nu se baga nimeni sa raspunda....


Verifica tot inaitne sa dai banii aiurea cum am facut eu. Cumparat ECM degeaba, incarcat cu freon degeaba, gata sa schimb si filtru dezumidificator dar mi-a zis mecanicul ala ca problema ar fi din compresor care nu mai face suficienta presiune incat sa porneasca ventilatoarele.
  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 768
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
colegu' djfllo am compresor nou, asta dupa o teapa de la un coleg de forum cu piese de omega ( omega y22dth alias ,,aNicu" ) Evil or Very Mad iar mi-am adus aminte de el... Cenzurat
  • djfllo

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Daca doar nu porneste ventilatorul in rest totul e ok, recomand sa pornesti ventilatorul pe direct si nu mai dai ogramada de bani...ori din ECM, ori pur si simplu cu un intrerupator.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR