Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • claudiu_opel

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Mariusxyc a scris:Salutare ! Am si eu o problema legata de aerul conditionat. Detin un Opel Astra G 2001 1.6 16 v. Cand am cumparat-o (second hand) am observat ca nu funcioneaza A/C-ul. Am schimbat radiatorul,se vedea ca e ciupit,dupa care am mers la un service Honda in Targoviste;au cuplat-o baietii la robot,au urmat toti pasii,in final au zis ca nu am pierderi si au bagat freonul. Problema este ca acest freon ma tine aproximativ 2 luni scazand treptat intensitatea. Care ar putea fi cauza ?

Merci !


salut. Vezi ca unii colegi au avut probleme pe la ventilele de incarcare. Pateam si eu la fel, instalatia tinea vidul dar pierdeam treptat freonul. Am fost la mai multe service-uri si la ultimul au gasit pori in radiator. L-am schimbat, am incarcat si pana acum totul pare in regula.
Skip ads

  • Dr3k

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Salut,
Imi poate spune cineva, va rog, unde este localizat senzorul de presiune AC? Eventual o poza ar fi de mare ajutor.
M-am uitat in spatele spoilerului fata si langa mufa de incarcare freon este un fel de supapa cu ventil insa nu stiu sigur daca acolo trebuia sa fie un senzor de presiune sau nu.
Multumesc anticipat pentru orice fel de informatie.
  • Dr3k

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Am gasit in TIS, unde ar trebui sa fie.
http://imm.io/17zZe
  • lucaciuovidiu

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Salut,
Am si eu un zafira 1.6ze,la care imi face probleme la AC .
Sa va spun de la inceput, am schimbat in noiembrie radiatorul de AC si am incarcat instalatia , a mers ok pana zilele trecute cand am observat ca nu se raceste in masina ,desi Ac era pornit.
M-am uitat la fulia de la comresor era cuplata,si se auzea un zgomot usor de frecat( fier pe fier) ,am mers in ziua urmatoare la service si a zis ca este defect compresorul si il repara la un pret rezonabil caca vreau, mai avand mecanicul unul cu alt defect. Nu a vrut sa-mi spuna ce probleme are si m-am incapatinat ,fiinca si eu stiu ceva mecanica si as putea sa rezolv problema mai ieftn. Cautand pe forum am inteles ca e problema fulia cu ambreajul.
Va rog pe cei care se pricep, sau au patit ca si mine acest defect sa-mi dea o soluti de rezolvare. Va multumesc.
Skip ads

  • amr84

  • Mesaje scrise: 404
  • Locatie: Arges
  • Masina: Tigra 1997 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Daca pierde freonul doar in timp ce merge compresorul, de la ce ar putea sa fie? Dupa un an de zile, ma asteptam sa nu mai am freon in el, dar totusi mai am presiune. Anul trecut am incarcat instalatia, dar in 2-3 zile a pierdut freonul. Cand mergea freonul, se auzea un sasait in bord, chiar ma intrebam ce sa fie. Inainte sa incarc cu freon, am schimbat filtrul uscator (vaporizatorul), sau cum se numeste, de pe radiatorul de AC. Nu aveam pierderi cand am incarcat (facea vid), am schimbat si supapele din fata (pe unde se incarca freonul). E posibil sa fie vreuna defecta si sa nu tina la presiune? Sau mai are o alta supapa?

Aseara am apasat cu ceva pe supapa si iesea freon (se auzea sasaitul de aer/freon ca iesea din instalatie). Dar evident ca nu avea presiune mare.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Se pare ca a venit timpul sa imi repar si eu aerul conditionat.Masina este un Opel Astra G cu motor Y20DTH din anul 2001.
Pe opcom si auto-com nu am nici un fel de cod de avarie.
Aerul nu merge de citiva ani,sincer nu prea am avut nevoie,iar acum nu vreau decit sa imi fac de lucru.
Simptome:
Cind apas butonul care porneste aerul,nu se simte nimic,nici aer rece si nici motorul masinii nu merge mai greu.
Am verificat vizual si se pare ca nu cupleaza ambreiajul compresorului.
Conform testelor facute cu opcom,am intre 6,5 si 7,3 Bar in instalatie,dar nu sint convins,asa ca mi-am cumparat aparatura necesara,instalatia de reincarcare cu aer,imi mai lipseste doar gazul R134a,dar se pare ca il gasesc in comert imbuteliat in spray.

Am observat ca la testele cu opcom,aerul porneste,ma refer la compresor,cupleaza,dar nu sta mult timp activat,decit vreo 30 secunde.
Am zis ca daca reusesc sa il tin pornit cu opcomul,pot citi presiunea reala din instalatie cu manometrele achizitionate,dar cum nu sta mereu activat imi este imposibil.
Acum banuiesc ca ar fi de vina electrovalvula,dar nu sint sigur,inca nu am aflat la ce presiune inchide,sau deschide,circuitul,pe internet am gasit informatii dar sint confuze,si nici aici pe forum nu gasesc ceva mai clar,asa ca deranjez cu intrebarea,cum verific daca aceasta electrovalvula functioneaza corect,si la ce presiuni ar trebui sa actioneze,si in ce fel?

Am fost si la un atelier de reparatii,dar spaniolii sint cam aiuriti,mi-au zis ca este compresorul de vina si mi-au cerut doar 960 eur,numai ca eu nu-i cred,si am toate motivele in acest sens.
Daca ar fi compresorul stricat,cred ca nu ar cupla nici cu opcomul.

O alta observatie,daca activez aerul cu opcomul,il pot opri din butonul de aer din consola,numai pornirea nu merge din buton,asa ca bnuiesc ca instalatia electrica lucreaza corect ,si inteleg ca opcomul da comanda direct din calculatorul masinii,trecind peste buton,siguranta,etc,lucru care ma face sa cred ca singura problema ar fi doar din aceasta electrovalvula.

Astept sa vad ce opinii aveti si intre timp mai caut informatii,dar sper sa le gasesc aici mai repede ca sa nu mai pierd citeva ore cu lectura pe internet.
Multumesc anticipat pentru orice sugestie!
  • Alexandru chipery

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Unde e filtrul dezumidificator?
  • catalinos

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Alba
  • Masina: Corsa 1999 x10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2013

  • Mesaj Privat
se pare ca problemele se tin lant de mine si binenteles intr-o perioada cum nu se poate mai naspa.De cteva zile am sezizat un fenomen ciudat la ventilatorul de apa...cand pornesc ac-ul ventilatorul de apa porneste la viteza maxima si nu se mai opreste cand inchid aerul conditionat.Am inceput sa investighez problema si am constatat ca pe la presostatul de inalta presiune pierde freon si ghiciti pe unde?exact printre piciorusele presostatului.Cand am scos mufa din el era plin de lichid verde care se baga pentru control fisuri.Acum vine intrebarea mea...daca ii fac un bypass intre pinii 1 si 2 de la mufa ce intra in presostat si ma duc asa cu masina, voi avea probleme?deocamdata nu-mi permit sa imi cumpar una noua si va intreb pe voi daca e vreo probleme daca circul cu masina asa o vreme.Rog un sfat
Skip ads

  • benny4u2003

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Am si eu o problema cu AC...masina un opel astra g din 2001..motor Y20DTH...schimbat freonu anu trecut....a mers ok toata vara...sapt trecuta i.am dat drumu si se aude un suierat prin ventilatie ,un fel de fasait...aerul care intra in masina nu e ca aerul de afara dar nu e rece...ce ar putea fi?...unde imi recomandati sa fac o verificare?....ce service imi recomandati care sa imi verifice si instalatia pt ca anu trecut cand l.am schimbat a pus aparatu pe masina durat vreo 15 minute si mi sa spus ca e gata...nu a verificat nimic pe sub ea,radiator,tevi,garnituri!
  • catalinos

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Alba
  • Masina: Corsa 1999 x10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2013

  • Mesaj Privat
daca se aude fasait de obicei inseamna ca nu prea mai ai freon...trebuie sa-ti verifici instalatia de pori
  • amr84

  • Mesaje scrise: 404
  • Locatie: Arges
  • Masina: Tigra 1997 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Alexandru chipery a scris:Unde e filtrul dezumidificator?


De obicei in fata pe radiator. la tigra arata asa:


catalinos a scris:daca se aude fasait de obicei inseamna ca nu prea mai ai freon...trebuie sa-ti verifici instalatia de pori

La mine abia incarcase, aveam vreon si tot fasaia, timp de vreo 3 zile, pana cand nu a mai pornit AC-ul. Eu tind sa cred ca cel putin la mine pierdeam/pierd freon doar cand merge AC-ul. Oare radiatorul din bord, cel prin care trece aerul din aeroterma, mai are vreo supapa ceva? Ma gandesc ca poate trebuie sa mai schimb ceva pe acolo, dar nu prea as da bordul jos ca la Tigra e jale mare.
  • lucaciuovidiu

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Salut am rezolvat problema cu ac, cum ziceam mecanicul a zis ca imi repara compresorul si a facuto.
A schimbat presutupa si bucsa din spatele fuliei a reincarcat cu freon si merge ok.

bafta tutoror
Skip ads

  • M4V3RiCK

  • Mesaje scrise: 229
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
@lucaciuovidiu cat te-a costat manopera, ca idee?

Eu am o Zafira A, motor 1.8.
Ultima oara a fost incarcata cu freon anul trecut. Baga frig, dar din ce ma uitam pe OPCOM nu prea avea presiune.
Nu stiu daca presiunea tine si de cantitatea de freon.
  • benny4u2003

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Recomandati.mi si mie un service in bucuresti unde imi poate verifica cu atentie instalatia de AC....s.a nu incarc Freon si sa il pierd iar
  • st.alexx

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 1.9DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Salut am si eu o intrebare...
Daca apasa butonul de pornit AC-ul..comanda acestuia trece mai intai prin calculatorul de pe mototrul masini(cel de sus de pe capacul pe unde bagi ulei in motor)si dupaia se duce in compresor?,vreu sa stiu daca au vreo legatura...cele doua Embarassed

  • scorpion67

  • Mesaje scrise: 109
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2010

  • Mesaj Privat
din cate stiu are modul separat
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Ajutati-ma, va rog!
Am o Vectra C, Z22SE, 2003, dublu climatronic. Acum un an i-am inlocuit radiatorul de AC si nici pana acum nu am avut timp (a se citi bani Very Happy) sa-i bag freon. Acum, sa vedem, daca o sa mai mearga compresorul dupa atata timp... Problema este alta, uneori, chiar daca afara este un pic mai rece, imi baga cald inauntru, aproape ca te frige la mana, chiar daca ambele temperaturi sunt setate pe Lo, ca si cum vreun robinet, ceva, nu s-ar inchide complet, chiar daca stationez undeva la ubra la umbra.
Astazi am desfacut capacele de sub bord si de pe stanga si de pe dreapta, si, cu aeroterma setata sa bage manual pe toate cele trei directiile (sus, fata, jos), atunci cand actionez rotitele de temperatura, se misca si actuatoarele stanga-dreapta, corespunzatoare. Intrebarea mea este: Vectra C cu climatronic face reglajul de temperatura doar din miscarea clapetelor de catre actuatoare sau exista si vreun robinet pentru inchiderea circuitului prin calorifer? Am fortat un pic cu mana ambele actuatoare sa vad daca nu cumva se blocheaza pe undeva si sa nu-si faca cursele pana la capat. Sunt ok, chiar trag cu foarte multa forta. In schimb, chiar daca totul e setat pe Lo, conductele de apa calda care intra din compartimentul motor in bord sunt foarte fierbinti! Poate cineva sa verifice daca atunci cand are totul setat pe Lo, acele conducte sunt fierbinti?
Va multumesc anticipat!
P.S. Maine va pun pe site poze cu repararea CIM-ului de Vectra C!
  • *sven

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2011

  • Mesaj Privat
logic ar fi sa aiba un robinet care sa taie circulatia apei prin caloriferul de habitaclu..pana si dacia 1300 avea.
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
In primul rand multumesc pentru raspuns! Pe de alta parte, daca controlul temperaturii in habitaclu s-ar face doar prin robinet, asta ar implica existenta a doua calorifere, respectiv doua robinete pentru controlul independent al temperaturilor stanga-dreapta. Din ce-am vazut in TIS si in EPC nu exista decat un singur calorifer si nu se specifica nicaieri de vreun robinet sau vreo electrovalva. DVS. aveti climatronic ? Puteti sa verificati la dvs. daca conductele care intra in habitaclu sunt ferbinti in cazul in care totul este setat pe rece?
Va multumesc!
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Eu zic asa! Cand tu dai pe low, clapeta de la aeroterma se inchide! si de aiai vine aer cald! POti observa asta dand filtrul de polen deoparte si uitandu-te la aeroterma care functioneaza! cand dai pe 16-17 grade ea se deschide si trage aer de afara! Verifica!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR