Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • ney

  • Mesaje scrise: 966
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
In setari in bord exista o functie care zice :ac intodeauna pornit sau nu
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Salutare,

La Astra H 2005 compresor WJ cu ambreiaj am incarcat cu freon vara trecuta, apoi pe robot a fost totul in regula cu presiunile, in habitaclu baga aer rece si functiona normal A/C-ul, insa vara fiind pe sfârsite l-am mai folosit doar de cateva ori, apoi cand am intrat in sezonul rece am mai pornit A/C-ul cam odata pe luna 20-30sec inclusiv pe iarna. Ieri a fost prima zi pe anul acesta cand am avut nevoie de A/C si dupa ce l-am pornit am constatat ca baga ceva aer rece, dar parca nu are randament. Opresc masina, deschid capota si cu ceva uimire constat ca compresorul meu merge 5secunde, sta 2secunde, iar merge 5secunde, apoi sta din nou 2secunde si o tine tot asa 5sec/2sec cu o precizie de invidiat (masina in stationare si motor la relanti, nu stiu ce se intampla in mers). Evident ca tot decuplând si recuplând nu are cum sa vina aer destul de rece in habitaclu. Am Op-Com si erori cu el nu am gasit, dar poate nu am procedat eu corect (m-am uitat doar la ECU, acolo am vazut un parametru care isi schimba permanent starea "pornit/oprit" si mi s-a parut ciudat ca o facea incontinuu, altceva nu am remarcat).

Daca ma puteti ghida putin ce pot sa verific vizual, ori folosind Op-Com, ca poate mai restrângem putin aria de defecte posibile.

Cu Stima.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Poate fi o problema de senzor de presiune AC.
La fel de bine, poate fi si o problema reala de presiune, cauzata de diferiti factori (nefunctionare ventilatoare, colmatare a celulelor condensatorului AC etc.)
Eu as incepe prin citirea valorii raportate de senzorul de presiune AC, la aceste temperaturi exterioare, ar trebui sa avem bine sub 20 Bar.
  • fbiaction

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2009 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2023

  • Mesaj Privat
Buna ziua! Am un opel corsa D, 1.3 cdti. Am o problema pe partea de AC, mai exact pe tester imi vede tensiunea de la senzorul de presiune dar nu imi citeste si presiunea
-senzorul l-am si schimbat si aceeasi problema
-freon exista si nu sunt nici scurgeri
-cablajul de la senzor pana la cutia de sigurante de sub capota este ok
-sigurante/ relee ok
-am pus compresorul pe direct cu ventilatorul pornit si functioneaza
Nu mai stiu ce sa ii fac, pe tester nu da nici o eroare, daca aveti vreo idee va rog sa mi-o impartasiti ca deja a venit caldura…Smile)
Cu stima!
Skip ads

  • ney

  • Mesaje scrise: 966
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Cum ati pus compresorul pe direct ?
  • fbiaction

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2009 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2023

  • Mesaj Privat
Cu treapta 3 de la ventilator pornit si cu plusu de la baterie la compresor. iar valoarea pe tester apare 0 psi in continuare.... freon este abia completat... comanda de pornit/oprit o vede pe tester... macar sa-mi recomandati pe cineva din Bucuresti care se pricepe la sistemul de AC /electrica
  • ney

  • Mesaje scrise: 966
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Posibil sa aveti ecu de sub parbriz oxidat si nu stie ca aveti presiune si nu comanda releu ac
Puteti verifica releul daca trimite plus cand alimentati releul .
Aveti bobina pe fulie,adica ambreiaj la compresor?
  • fbiaction

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2009 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2023

  • Mesaj Privat
Am desfacut clemele de la ecu si le am curatat putin, releul l-am masurat , l-am schimbat si cu celelalte si la fel... presiunea pe tester ramane 0... si ecu nu da comanda de pornire.. iar la intrebare cu fulia nu stiu sa va dau un raspuns, dupa ce am completat cu freon am ajuns la un nene care se ocupa cu AC , a masurat direct in mufa si mi-a zis sa merg la electrician
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Salutare,

La Astra H 2005 compresor WJ cu ambreiaj am incarcat cu freon vara trecuta, apoi pe robot a fost totul in regula cu presiunile, in habitaclu baga aer rece si functiona normal A/C-ul, insa vara fiind pe sfârsite l-am mai folosit doar de cateva ori, apoi cand am intrat in sezonul rece am mai pornit A/C-ul cam odata pe luna 20-30sec inclusiv pe iarna. Ieri a fost prima zi pe anul acesta cand am avut nevoie de A/C si dupa ce l-am pornit am constatat ca baga ceva aer rece, dar parca nu are randament. Opresc masina, deschid capota si cu ceva uimire constat ca compresorul meu merge 5secunde, sta 2secunde, iar merge 5secunde, apoi sta din nou 2secunde si o tine tot asa 5sec/2sec cu o precizie de invidiat (masina in stationare si motor la relanti, nu stiu ce se intampla in mers). Evident ca tot decuplând si recuplând nu are cum sa vina aer destul de rece in habitaclu. Am Op-Com si erori cu el nu am gasit, dar poate nu am procedat eu corect (m-am uitat doar la ECU, acolo am vazut un parametru care isi schimba permanent starea "pornit/oprit" si mi s-a parut ciudat ca o facea incontinuu, altceva nu am remarcat).

Daca ma puteti ghida putin ce pot sa verific vizual, ori folosind Op-Com, ca poate mai restrângem putin aria de defecte posibile.

Cu Stima.

Azi m-am dus la un service sa-mi verifice cam cât freon mai am in instalatie. Mai aveam 375g, deci in aproape un an de zile am pierdut 100g din instalatie. Mi-au completat pe robot pâna la 475g, vad ca acum baga bine aer rece la gurile de ventilatie, dar compresorul continua la fel cu cele 5secunde cuplat/2secunde decuplat si tot asa. Doar ca acum am mai constatat doua probleme, care inainte nu mi-au atras atentia:
- daca nu am pozitia aprinsa (sau farurile pornite) nu se aprinde ledul din butonul de A/C si nici nu cupleaza compresorul. Daca aprind macar pozitile atunci butonul functioneaza (porneste compresorul) led-ul portocaliu al butonului se aprinde si ramane aprins iar apoi incepe sa vina aer rece pe gurile de ventilatie. Nu stiu daca e normal acest comportament pentru butonul de A/C (cred ca NU) si nu stiu daca se intampla asa atunci cand am cumparat eu masina in 2019 din Germania.
- inainte sa se decupleze compresorul, ventilatorul de racire din fata masinii se accelereaza brusc cam 1sec (pare ca vrea sa se tureze la maxim dar nu ajunge acolo). Dupa ce decupleaza compresorul viteza ventilatorului fata scade la normal unde continua 3-4sec in tandem cu compresorul, iar apoi se accelereaza scurt si tot asa.

Din pacate la service-ul unde am fost Sâmbata asta nu au pe nimeni care intelege mai mult de doua boabe despre sistemul de A/C si am gasit doar persoane neinstruite care manevrau robotii de incarcare. Totusi m-am programat Joi pentru o schimbare a senzorului de presiune, aici va rog sa ma ghidati daca trebuie sa-l iau nou pe original sau nu, si daca il pot schimba eu.. sau trebuie golita iar instalatia de freon si ulei.

Deasemenea, daca are cineva vre-o ideie de aceste ultime doua constatari ale mele de mai sus (aditional la problema initiala cu decuplarea periodica a compresorului) il rog sa ne scrie aici.

Cu Stima.
  • ney

  • Mesaje scrise: 966
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Problema este la treptele de ventilatie
Exista o piesa pe radiator( carcasa ventilatorului) care este arsa pe trepta mica sau pe cea medie( sau ambele)
O cauza a arderii este batranetea sau ceva care trebuie verificat : cautati sa vedeti daca radiatoarele sunt curate pe suprafete-- AMBELE Radiatoare !
Mai precis intre ele
Astfel debitul de aer care este aspirat de ventilator nu este suficient sa raceasca freonul ( si creste presiunea si senzorul da compresorul afara) ,,, si tot din cauza asta nu sa racit si rezistenta ( ca din cauza asta e pusa acolo)si a crapat ceramica pe ia si a ars treapta mica si medie
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu e cazul meu, eu am demontat anul trecut bara fata si am curatat si indreptat aripioarele de ghidare ale aerului prin ventilatorul frontal si le-am suflat cu aer comprimat pe ambele, cel din fata prin fata si cel din spate din spate. Nu creste temperatura in stationare sau in mers peste 98grade C in zilele caniculare de vara, iar compresorul am vazut ca decupleaza dupa primele 10secunde de la cuplare cu motorul rece.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Despre cuplat/decuplat, parerea mi-am spus-o deja, altceva nu prea imi vine in minte.
Era minunat de urmarit evolutia presiunilor, atat timp cat a fost cuplata statia de incarcare pe porturile instalatiei. Apoi se putea compara presiunea inalta indicata de manometrul statiei, cu presiunea citita cu ajutorul OpCom. Astfel se observa daca senzorul de presiune este pe campii sau chiar sunt probleme cu presiunea.

Despre treaba cu butonul de AC, destul de ciudâticã si ea, nu imi vine nicio idee.
Poate doar o nota tehnica a celor de la Opel, desi nu reprezinta exact comportamentul in cauza, este cumva cam prin aceeasi zona.

Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu s-au obosit la service sa demonteze grila din fata ca sa puna ambele furtune, au montat doar unul in partea din spate inspre firewall. Am crezut ca facem ceva verificari ulterior, dar Sambata se pare ca acolo sunt doar manevranti de roboti de incarcare si nimic mai mult. Joi ma duc la ei din nou, momentan caut sa vad cat costa un senzor de presiune pe original si daca schimbarea lui cere scoaterea freonului din instalatie.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 699
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
@ahappyuser
Salut ,
Sunt usor off topic, dar am o presimtire ca stiu la ce service ai fost . Cand am fost odata acolo , eu mi-am montat singur furtunul dinspre peretele de foc... incepuse sa se vaiete tipul de acolo "mamaaa, unde e bagata mufa " . Doar am dat geaca jos si l-am pus cu usurinta. Dar oamenii sunt asa cum sunt.
(diseara o sa caut si eu in Autodata chestii despre instalatia ta de AC, schema , presiuni etc)
  • ney

  • Mesaje scrise: 966
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Salut!
A verificat cineva treptele ventilatiei pe radiatoare
Nu vad nimic in acest sens si este un lucru foarte important, daca nu merge una din treptele mici
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Deja am comandat azi un senzor de presiune A/C Delphi nou iar pe maine sper sa am timp sa-l dau jos pe cel vechi cu mâna mea si sa-l pun apoi sus pe cel nou. Am vrut sa cumpar si un o-ring nou pe original... dar ca sa-ti vanda o bucata la 15lei il obliga pe reseller sa comande doua. Asa ca am renuntat, totusi am vazut ca au ceva o-ring-uri verzi la vanzare aftermarket pentru sisteme A/C de la doi producatori si tot ce pot sa sper eu e sa reziste dupa montare. Daca stie cineva cat e cuplul de strangere in Nm pentru senzorul de presiune A/C il rog sa ne scrie aici.

La un moment dat astazi ma gandeam sa fac un shunt la senzor sa vad daca astfel imi merge compresorul macar vreo 10sec fara sa mai intrerupa, dar intr-un final am decis ca nu are rost sa risc sa plesneasca ceva pe instalatie daca chiar exista suprapresiune in circuit.

@ney
Mi-am facut un ToDoList cu ce vreau sa testez, ventilatoarele cu turatiile fiecaruia sunt pe lista:
- de verificat cu Op-Com daca e corect configurat compresorul WJ in module, daca sunt prezente releul si siguranta pentru acest model
- de verificat toate sigurantele si relele din UEC si REC ce tin de A/C
- de testat functionarea treptelor de ventilator (cu Op-Com, dând comanda pentru fiecare treapta).
-de demontat grila fata si sa fac un test asa ca sa vad daca mai decupleaza compresorul
-de schimbat senzorul de presiune A/C cu altul (nou)
  • FlorentinPavel

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Salut!
La Zafira B, Z18XER, știe cineva cum verific polaritatea din mufa compresor ac?
Îmi vine - (minus) pe cablu roșu/maron, + pe cablu negru/alb (nu vine nimic cã nu am freon).
O fi corect - (minus) pe roșu/maron?
Mulțumesc!
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Culoarea predominanta este invers si deci da, daca privesti asa situatia, este corect:
- Maro cu banda rosie = masa/GND/minus;
- Negru cu banda alba = comanda/plus.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
-Final de drama- pentru problema mea cu A/C-ul la Astra H 1.7cdti 2005.

Simptom principal:
- compresorul merge 5secunde cuplat/2secunde sta decuplat si o tine tot asa 5sec/2sec (cu motorul la relanti).

Aditional la simptomul descris mai sus:
- fara pozitia aprinsa (sau farurile pornite) nu se aprinde ledul din butonul de A/C si nici nu cupleaza compresorul. Daca aprind macar pozitile atunci butonul functioneaza (porneste compresorul) led-ul portocaliu al butonului se aprinde si ramane aprins, apoi incepe sa vina aer rece pe gurile de ventilatie.
- inainte sa se decupleze compresorul, ventilatorul de racire din fata masinii se accelereaza brusc cam 1sec (pare ca vrea sa se tureze la maxim dar nu ajunge acolo). Dupa ce decupleaza compresorul, viteza ventilatorului din fata scade la normal unde continua 3-4sec in tandem cu functionarea compresorului, iar apoi se accelereaza scurt si tot asa.

Afara erau 28grade C si cu Op-Com-ul pe masina (dupa o stationare de 3h) aveam urmatorii parametrii pe laptop:
(1)Cu A/C oprit:
- A/C Information Switch (Air Conditioning): Inactive
- A/C Pressure (Air Conditioning) : 800kPa
- A/C Pressure (Air Conditioning): 1,2v
- A/C Cutoff Mode (Air Conditioning): System OK
- A/C Relay (Air Conditioning): Inactive
(2)Cu A/C pornit (din buton):
- A/C Information Switch (Air Conditioning): Active->Inactive->Active->Inactive->Active->Inactive->Active->Inactive... si o tinea tot asa
- A/C Pressure (Air Conditioning) : 1.230kPa si in crestere
- A/C Pressure (Air Conditioning): 1,8v si in crestere
- A/C Cutoff Mode (Air Conditioning): System OK
- A/C Relay (Air Conditioning): Active
Presiunea crestea pâna la 1.600kPa apoi cobora pe perioada cât compresorul se deconecta, aerul la gurile de ventilatie era rece dar nu suficient datorita intreruperilor compresorului de cate 2sec la fiecare 5sec de functionare
(3) Daca porneam manual compresorul din Op-COm pentru test acesta mergea 20sec incontinuu si baga aer rece asa cum era normal sa fucntioneze suistemul de A/C.

Initial am curatat cu spray de contacte mufele ventilatoarelor si soclurile+picioarele releelor din UEC, n-am rezolvat nimic asa. Ulterior am cumparat senzor de presiune A/C Delphi (155lei, vine cu garnitura noua). Acesta trebuie montat pe condensator, deci se demonteaza grila fata si se scoate afara, apoi se desfileteaza senzorul vechi cu o cheie fixa de 14. La demontarea senzorului nu se pierde freon, la montare se pierde putin (un ,,puff,, scurt) pâna ce garnitura etanseaza pe senzor. Din pacate schimbarea senzorului nu a schimbat cu nimic situatia, deci am trecut la pasii urmatori:
- verificat daca mufa senzorului de presiune A/C era oxidata (nu era) si curatata cu spray de contacte electrice
- verificat toate sigurantele din UEC si REC care tin de partea electrica A/C - sunt bune
- verificat din Op-Com pe masina mea daca functioneaza toate treptele de racire ale ventilatoarelor de racire de pe cele radiatoare - totul OK
- verificat cu Op-Com pe o Astra H 1.7cdti la care functiona A/C-ul care este presiunea de lucru si restul parametrilor ce tin de A/C, unde am vazut ca la parametrul ,,- A/C Information Switch (Air Conditioning),, setarea normala este ,,Active,, cand este pornit butonul de A/C si LED-ul din butonul de pornire A/C trebuie sa se aprinda daca apesi butonul fara pozitiile aprinse (nu asa cum se intampla la masina mea).

Pentru un swap de componente, in continuare aveam aceste doua optiuni:
(1) sa mut toate releele din REC ce tin de A/C de pe masina cu A/C functional pe a mea si sa fac un test
(2) sa mut panoul de comanda A/C de pe masina cu A/C functional pe a mea si sa fac un test

Am preferat sa incep cu (2) pentru ca la mine pe Op-Com daca testam pe direct aerul conditionat pentru 20sec acesta functiona normal. Si BINGO... compresorul a ramas cuplat, ventilatoarele au continuat sa functioneze ceva mai turate decat inainte, LED-ul din butonul de A/C s-a aprins si a ramas aprins fara pozitiile cuplate si totul a reintrat in normal cu partea de A/C.

Cu Op-Com am acum valorile urmatoare (A/C pornit):
- A/C Information Switch (Air Conditioning): Active
- A/C Pressure (Air Conditioning) : 1.500kPa
- A/C Relay (Air Conditioning): Active

Am postat aici rezolvarea pentru cei ce vor fi in aceiasi situatie (cam rara cei drept, dar masinile astea imbatranesc si probabil se va repeta si la altii).

Cu Stima.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Mai jos ceva poze cu:

- senzorul de presiune freon:

- locul unde este amplasat:

..si piesa vinovata (panou climatizare) pentru nefunctionarea A/C:

In ultima poza se vad panoul original al masinii (2004, defect) si cel de schimb (2006) pe care l-am primit cadou de la un amic care dezmembreaza Opel.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR