Ai uitat parola?


  • vlad1980

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z12XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Jun 2015

salut,

vin si eu cu o problema de sezon la aerul conditionat la o Corsa C 2003 benzina 1.2.

dupa iarna am incercat sa pornesc aerul si nu baga rece. Cand apas butonul de aer turatia motorului se modifica semn ca ceva cupleaza dar nu se aude compresorul ca functioneaza.....in trecut avea un zgomot de compresor care era specific.

am apasat pe valva de la instalatie si aer cu presiune iese din instalatie dar doar aer.

sa fie freonul sau sa ma uit la altceva inainte sa ii pun freon?

multumesc
  • nastasaflorin

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z17DTH din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Nov 2010

nastasaflorin a scris:Salut, am si eu nevoie de ajutor in legatura cu instalatia de AC. Masina e Corsa 2004 1,7 CDTI 101cp.
Masina a fost cumparata acu` vreo 2 ani cu o conducta AC lipsa. Imediat ce am cumparat-o i-am montat dopuri de plastic pentru a proteja de mizerie/umezeala. Am reusit zilele astea sa montez toata instalatia, am bagat agent frigorific si ulei ( cu un set din ala vacuumetru/butelie/manometre/cantar).
Nu merge. Compresorul cupleaza - insa nu raceste.
Simptome:
-n-am sesizat sa porneasca ventilatorul din fata radiatorului - nu stiu daca trebuie sa stea pornit tot timpul sau aleatoriu
-conductele de la intrare in radiatorul AC din habitaclu sunt....lesinate la temperatura, adica sunt putin mai reci decat mediul
- Presiunea pe zona de low pressure este de ~ 7 bar.

Am filtru dezumidificator nou, insa nu l-am inlocuit inca ca e foarte greu de ajuns acolo.
Sunt sanse sa scap doar cu ala, sau trebuie sa ma gandesc si la supapa de laminare?



Ca si update (poate intra pe aici cineva care stie mai bine si ma ajuta) - cred ca am cumparat un compresor busit de la dezmembrari. Problema mai mare este ca, din ce am vazut, cred ca mi-a contaminat instalatia cu reziduuri de aluminiu, in ciuda faptului ca am pus filtru nou.

Cred ca voi cumpara un compresor nou - insa unde as putea spala/curata instalatia la interior (zona neamt/iasi/bacau) si facuta sa mearga - cu tot ce implica, inlocuit garnituri pe ici pe colo, daca e nevoie, incarcat cu agent frigorific ?
  • razvanzamfir

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Apr 2016

Salut!

De astazi, ma incadrez, din pacate, la punctul nr.4 din lista enumerata pe prima pagina.
"4. Zgomot mare din zona compresorului cu AC oprit. Rulmentul de la fulie trebuie inlocuit. "
Rugamintea mea este sa imi recomandati un service (de preferat in sect 3) care ma poate ajuta cu problema aceasta fara sa las juma de salariu acolo.

Cu multumiri,
Razvan
  • gagaraz

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra X16XEL din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Jun 2012

ziua buna stimati colegi....a venit caldura, e bine, afara, insa in vectra mea sunt 40 de grade.....verificat sigurante, bune toate, clima insa se incapataneaza sa mearga....cred ca deja tipica problema cu bobina e si pe la mine....intrebare scurta. daca , cumpar dracia din imagine si o innlocuiesc totul devine functional?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 6,161
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra Z13DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Dec 2006

Verifica daca ai suficient freon si daca bobina ta e buna.
  • gagaraz

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra X16XEL din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Jun 2012

am uitat sa mentionez ca magnetul nu cupleaza in momemtul cand apas butonul de clima...deci?
practic nu se intampla nimic....normal se aude un clanc cand apesi butonul de clima...se si modifica turatia la relanti...la mine nimic...mort tot!
  • vlad1980

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z12XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Jun 2015

la mine probelam este ca se modifica turatia motorului dar nu cupleaza compresorul.

freon are ....am verificat la service.

are idee cineva la ce sama uit?

multumesc
  • tase

  • Mesaje scrise: 2,263
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra z19dt din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Sep 2009

gagaraz a scris:am uitat sa mentionez ca magnetul nu cupleaza in momemtul cand apas butonul de clima...deci?
practic nu se intampla nimic....normal se aude un clanc cand apesi butonul de clima...se si modifica turatia la relanti...la mine nimic...mort tot!
In primul rind cred ca esti in Africa de sunt 40 grade la tine in masina....si apoi daca nu ai agent de racire in instalatia de Ac cum vrei tu sa fac clanc...poc ...bum sau alt sunet??Ti-a spus colegul mai sus verifica daca ai cantitatea necesara de ...ala care toti ii spun freon dar este altceva!!! Evil or Very Mad
  • ghgkesar

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra Z17DTL din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Jun 2016

Salutare !

Sunt nou pe forum asa ca nu stiu daca am postat bine .. eu sper sa fie bine si sa nu deranjez pe nimeni .

Acum 2 luni am cumparat un opel astra h 1.7 diesel din 2004 ... nimic de reprosat doar ca nu ii dau de cap la clima .
De cand am cumparat masina am avut radiatorul de clima spar, l am schimbat , mi a mers clima 3 zile dupa care nu a mai plecat compresoru (imi pierde freon pe la presetupa ) . Am incercat sa schimb compresoru doar ca nu am avut noroc sa fie asa usor . Am modelul cu electrovalva .. si nu il gasesc .


Am ineteles ca se poate face o conversie de la compresorul cu electrovalva la modelul cu cupla magneti . A facut cineva ?


Va rog ajutati ma ! Multumesc
  • KnX

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A17DTJ din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Oct 2015

Citind cu interes toate paginile nu am reusit sa identific si problema mea. Fiind constiincios am zis sa pregatesc masina de vara facand o revizie la instalatia de A/C si completand cu freon. Toate bune si frumoase, nu pierde freon, compresorul porneste conducta este rece, baga rece in masina, numai ca din cand in cand (intervale destul de regulate) indiferent de treapta aerotermei, nu mai baga aer asa rece si in acelasi timp se simte un miros intepator in masina dupa care in cateva secunde iar baga rece si mirosul dispare. Poate este doar efectul placebo dar am observat ca daca misc putin de rotita de reglare flux aer rece-cald isi revine imediat. Am testat si pe recirculare si pare ca nu se manifesta la fel.

Masina este o Astra J 1.7 cdti 2011 cu A/C manual. Vreo idee?
  • zimbrul001

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Mar 2016

Salutare, a sudat cineva radiatorul de AC, recomandati vre-un service in acest sens ? Dar de reparat bobina de actionare compresor AC ?
Multumesc.
  • dorucioby

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Apr 2015

La Astra H imi spune careva care s conditiile in care porneste electroventilatorul de pe radiatorul AC?
Merge AC ul cu electroventilatorul de pe radiatorul de apa iar cel de pe radiator AC nu porneste nicicum.
  • anin12

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z19DT din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Mai 2010

Salut,

Am un astra h 19dt din 2006 (climatronic), dupa vreo 4 ani in care peste iarna pierdeam freonul anul acesta am schimbat radiatorul ac, supapa de expansiune si compresorul (plus o igienizare a instalatiei pt inlaturarea spanului de la compresorul defect), totul a mers ok cateva zile dupa care ac-ul a inceput sa nu mai functionezi (de fapt functioneaza aleatoriu), uneori totul functioneaza ok , alteori functioneaza doar ventilatorul exterior fara a cupla compresorul, sau functioneaza ok cateva minute dupa care ventilatorul exterior merge intermitent doar pe treapta a doua dupa care nu mai merg deloc.

Pana acum am verificat sigurantele, releele, am dat cu sprai de contacte pe toate mufele si am verificat cu op-com daca am coduri, totul pare in regula.

Va rog sa--mi spuneti ce as mai putea verifica?

Multumesc
  • anin12

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z19DT din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Mai 2010

dorucioby a scris:La Astra H imi spune careva care s conditiile in care porneste electroventilatorul de pe radiatorul AC?
Merge AC ul cu electroventilatorul de pe radiatorul de apa iar cel de pe radiator AC nu porneste nicicum.


Din cate stiu ventilatorul de pe radiatorul AC (cel ce se vede prin gila din fata) trebuie sa functioneze imediat ce pornesti ac-ul.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 6,161
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra Z13DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Dec 2006

Ambele ventilatoare trebuie sa plece cand dai drumul la AC.
Daca ai rezistenta arsa pe cel din fata, nu iti mai baga aer rece. Se poate arde bobina compresorului.
  • dorucioby

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Apr 2015

Totusi lucrurile la mine stau altfel. Am ac pleaca emițătorul de pe traducătorul de apa. Se simte diferenta de răcoare daca.merg sau daca stau. Adică cand merg e mai rece schimbul de căldură pe rad. Ac fiind mai bun. Din op com. Nu pot porni nicicum compilatorul exterrn. Ce e de facut? Ca si consecinte țeava caldă de la compilatorul ac frige ceea ce nu cred ca e ok Eventuale greseli de scriere scuzati le scriu de pe un drac de mobil ce mi corectează orice fraza cum vrea el.
  • tirnaveni

  • Mesaje scrise: 571
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Z17dth din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Feb 2009

nu îți merge ventilatorul de ac de acolo și încălzirea excesiva a conductei ,
când pornești ac trebuie sa plece ambele ventilatoare și pe parcurs se reduce turația pana la oprire în funcție de temperatura .
  • paul_gilca

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jul 2008

Va salut!
Nici eu n-am gasit ceva asemanator cu problema mea. Deci, am incarcat freon, am mers vreo 500 de km fara nicio problema, dupa care m-am dus la un picnic, iar sotia a uitat farurile aprinse. Bineinteles, in 4 ore s-a dus bateria complet. M-a pornit un amic cu cablurile si totul in regula, dupa care ne-am dus la un market, iar cand sa plecam de acolo n-a mai pornit din nou, deoarece, cred eu, nu se incarcase. Urmare, am pornit-o impinsa. Dupa aceasta pornire nu a mai bagat rece deloc, desi cupleaza compresorul. Mentionez ca e climatronic, cod motor Y20DTH. Are vreo legatura faptul ca a ramas fara curent cu functionarea climei?
  • tirnaveni

  • Mesaje scrise: 571
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Z17dth din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Feb 2009

Da daca nu ai curent suficient nu merge clima. Daca continii asa termini ecu
  • paul_gilca

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jul 2008

Acum porneste si nu mai are nicio problema in privinta bateriei. Credeam ca exista vreo legatura intre cele doua. La service-uri am avut mai multe experienta negative decat pozitive. Cu parere de rau spun, insa unii sunt cam neindemanatici, mergand mai mult pe feeling decat cunostinte de specialitate. Multumesc mult pentru raspuns.

Discutii similare

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata