Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • grifonul_alb

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Aceeasi problema o am si eu tot la o Astra H 1.7 CDTI.
Incarca la pornire 14.2 - 14.1 dupa care scade in functie de consumatori.
Daca nu am multi consumatori - scade in jurul tensiunii de 13,6 - 13.7 V.
Daca "activez" toti consumatorii, scade pina la 13.0 V.
In februarie 2014 am schimbat Releu de tensiune.
In luna mai am reincarcat AC-ul cu agent frigorific - deoarece imi pierde tot in cam 4-6 luni , pe unde nu am gasit inca).
In luna iunie am schimbat puntea de diode (am gasit 2 diode arse - ca simptom: fluctuau luminile la relanti) si am pus vechiul regulator de tensiune.
A disparut acea fluctuatie a luminilor la relanti, dar a inceput sa scade tensiune de incarcare data de alternator dupa 10-30 minute indiferent daca motorul este la relanti sau in turatie.
Acum vine intrebarea: Ati schimbat careva cureaua de accesorii de cand ati cumparat masinile? Aceasta invarte: pompa de apa, alternator, compresor aer conditionat. La mine, eu cred ca aceasta ar fi cauzatoare de probleme, deoarece am observat ca, atunci cand este rece-racoare afara, nu scade asa de mult tensiunea de incarcare, si temperatura motorului nu trece de 92 grade celsius. Dar cand este cald afara, precum a fost zilele acestea, tensiunea de incarcare scade mai mult si , daca pornesc AC-ul, scade foarte repede , in 5-10 minute ajunge pe la 13,3 - 13,5 V si temperatura motorului este pe la 94-95 grade celsius.
Eu cred ca aceasta curea patineaza dupa ce se incalzeste motorul si implicit ea. Si nu mai mentine turatia care trebuie pentru alternator.
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Fiecare crede ce vrea...! Stii ce efecte are o patinare de curea?Cauta un meserias sa faca masuratori in cunostinta de cauza si sa remedieze problema...
  • redghola

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Salut!
La astra h din semnatura am o problema de incarcare la alternator:
-la relanti fara nici un consumator (ex radio, lumini, clima), imi arata ca incarca intre 11,8-12,5; si verificat cu op-com si in meniul ascuns al masinii;
-in mers turata la 4-5k nu trece de 13.

Ce ar putea avea si care ar fi remedierea?
As putea lega aceasta problema de o spalare a masinii care a avut loc cu 2 zile in urma.... dar nu stiu ce sa zic..... am mai spalat-o si in trecut si nu mi-a facut probleme.
Bateria este achizitionata in iarna si este Varta.

Multumesc!
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
eu am urmarit incarcarea in iarna, atunci aveam 14.4 atat imi arata si asta cu consumatorii porniti, acum imi apare 14.2 14.1 tot cu consumatorii porniti, cu ei opriti, la fel.
sa fie cumva cureaua mai slabita?
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
redghola a scris:Salut!
La astra h din semnatura am o problema de incarcare la alternator:
-la relanti fara nici un consumator (ex radio, lumini, clima), imi arata ca incarca intre 11,8-12,5; si verificat cu op-com si in meniul ascuns al masinii;
-in mers turata la 4-5k nu trece de 13.

Ce ar putea avea si care ar fi remedierea?
As putea lega aceasta problema de o spalare a masinii care a avut loc cu 2 zile in urma.... dar nu stiu ce sa zic..... am mai spalat-o si in trecut si nu mi-a facut probleme.
Bateria este achizitionata in iarna si este Varta.

Multumesc!
alternatorul... punte sau releu din alternator.


rhydin a scris:eu am urmarit incarcarea in iarna, atunci aveam 14.4 atat imi arata si asta cu consumatorii porniti, acum imi apare 14.2 14.1 tot cu consumatorii porniti, cu ei opriti, la fel.
sa fie cumva cureaua mai slabita?

da, se poate sa fie si asta. si la mine se manifesta asemanator...
  • redghola

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Adica sunt sanse sa l schimb pe tot sau una din cele doua... nu scap va sa zica fara sa l dau jos si pana la urma cum stiu unde e buba?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Eu vad urmatoarea ordine in procedura: 1 - verificarea starii de incarcare a bateriei(la nevoie se incarca pe redresor,etc), 2-verificarea incarcarii la iesire din alternator(cu minusul de pe alternator),cu consumatori si turatie 2500-3000 rot/min,daca tensiunea nu corespunde se trece la pasul 3 -demontat alternator,verificat, stator,rotor, perii colectoare, punte cu diode si releul regulator(sursa de tensiune reglabila,simularea conditiilor de functionare),caz in care se afla si pragul de lucru al releului. Se va inlocui doar ce e defect,rezultat din verificari...! E adevarat ca multi "meseriasi",inlocuiesc releul de tensiune,deoarece nu stiu sa-l verifice(nici nu-s banii lor,in joc)...
  • redghola

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Pasul 1 deja l-am facut si am incercat bateria pe redresor (era cam descarcata), dar de la pasul 2 cred ca e treaba de electrician, eu nepricepandu-ma nu vreau sa pocesc mai tare beleaua care o am deja. Singurul lucru pe care l-am mai facut a fost sa pun o aeroterma pe el... crezand ca daca il usuc poate isi revine... de vreme ce incarca totusi ceva....
Multumesc mult pentru sfaturi!
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
la ce vremuri sunt afara se usuca instantaneu... si chiar daca nu ar fi cald, la ce temperatura e langa motor in mers se usuca repejor...
plus ca, daca stau bine si ma gandesc, nu cred ca sunt atat de suferinde la umiditate, dimineata de exemplu se poate face condens destul de des pe fiarele masinii, alternatorul nu cred ca e ocolit de condens...
ce ar trebui tu sa verifici e starea contactelor, adica, sa vezi sa nu cumva sa fie vreun papuc oxidat pe undeva...
sau bornele de la baterie sa fie curate si sa nu fie oxidate...
  • redghola

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Bornele curatate si verificate, papucii de conectare la alternator verificati numai vizual....inclin sa cred totusi ca sunt probleme mai grave......
oricum multumesc de sfaturi
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
colegi, cum cristos se strange cureaua de la accesorii ? ma uit ca curca-n lemne.
caut pe net si degeaba, mai multe nu va zic ca ma fac de ras Smile
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
invers fata de cum ai dat-o jos...


trebuie sa vezi cum poti misca rola intinzatoare a curelei (trebuie sa aiba un sistem ceva pe ea), apoi bagi cureaua si dai drumul cu grija la rola.
cam atat...
ps: e o poza luata de pe net, nu stiu ce e incercuit acolo si nici nu ma intereseaza...
Skip ads

  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
e clar, merg la elevator la altii mai destepti, nu ma bag Smile
  • redghola

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Maine iti pun o poza cum sa intinzi cureaua, daca reusesc sa intru pe un calc..., acu sunt pe tel si nu pot face capturi, e simplu....
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
mersi, oricum interesant, la relanti, 14v mai nou, cu consumatori 14, casetofon, ac, faza lunga , in mers cu faza lunga 13.8, e clar , ma pregatesc de investitii, repar cva, apare altceva
cine stie, poate chiar carbunii dar....... dupa cum spuneam mai sus, trebuie sa merg la unii mai destepti decat mine pentru ca sunt chestii electrice si de astea ma feresc
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Interesant!
La ora 7 fiind motorul rece, venind spre munca constat, cu motor rece 14.4v la incarcare, pe masura ce se incalzeste motorul 14.3v ajung la munca, asta insemnand 7km, observ 14.1v si chiar 14v.
Sa fie de la curea? ma gandesc ca daca ar fi fost periile trebuia sa faca asa si la rece.
  • tirnaveni

  • Mesaje scrise: 555
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
lasa-l in pace este normal in momentul in care bateria este incarcata sa scada tensiunea ,eu am cercetat acest fenomen mai bine de doi ani si nici o astra h nu tine incarcarea fix la 14, v problema vine in momentul in care scade sub 13,5
  • grifonul_alb

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Va ca mai este cineva care incepe sa se intrebe daca nu cumva este de la cureaua de accesorii. Daca am timp , o sa schimb cureaua de accesorii in acest weekend ca nu este greu de schimbat, si nici scumpa nu este. La rola intinzatoare si la a doua rola care mai este acolo nu am auzit zgomot si nici joc nu am simtit la rulmentii acelor role (binenteles cand cureaua nu mai era intinsa de rola intinzatoare).
Revin cu intrebarea: Ati schimbat careva cureaua de accesorii de cand ati cumparat masinile si pana la aparitia acestei probleme - cu tensiunea de incarcare?
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
e posibil sa fie de la curea...
sau de la rola intinzatoare care nu mai intinde bine cureaua si la un moment dat aluneca...

eu am schimbat cureaua de accesorii odata cu repararea alternatorului...
deci nu stiu ce sa zic...
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
tirnaveni a scris:lasa-l in pace este normal in momentul in care bateria este incarcata sa scada tensiunea ,eu am cercetat acest fenomen mai bine de doi ani si nici o astra h nu tine incarcarea fix la 14, v problema vine in momentul in care scade sub 13,5

pai aia e, ca in iarna am avut constant 14.4 niciodata 14.2 sau 14
14.4 si 14.3 dar 14 nu.

ps: cureaua este noua, am schimbato acum maxim 8 luni.
o sa mai studiez problema
vorba unui prieten, apai cati draci de ani o avea bateria?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR