Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu exista asa ceva, burete la admisie in throttle.
Skip ads

  • Omi Corsa

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc Dan pentru lamurire. Din pozele colegilor am vazut ceva ce nu stiu ce este, de aia am scris" un fel de burete". Eu nu am desfacut capacul. Imediat dupa cumparare am fost la opelisti priceputi, facut testare, curatat, inlocuit debitmetru cu Bosch (pe masina nu era original), inlocuit ulei, lichid racire, toate filtrele, etc. Asa cum scrie si pe site, recomand tuturor celor care sunt proaspat proprietari de masina second hand sa apeleze la cunoscatori pentru cel putin operatiile facute de mine. Multumesc Dan pentru rabdarea de a citi nazbatiile incepatorilor si de a le raspunde cu profesionalism si pasiune. Nu mai vorbesc de calitatea deosebita a tutorialelor. Sanatate !
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Am redeschis subiectul deoarece nu gasesc o situatie asemanatoare cu a mea.
Am observat ca de ceva timp, cand pornesc masina (la temp. de 18 grade C afara) masina are timp de 2 min relanti-ul la aprox. 1300 de ture, ca si cum ar fi frig si are nevoie de turatie pana se incalzeste. E normal?
Plus o alta problema care ma gandesc ca poate are legatura cu precedenta: la orice schimbare a vitezei in momentul apasarii ambreajului turatia creste 200-300 rotatii fara sa apas eu aceleratia apoi scade pana cand las abreajul. Chestia asta nu o facea inainte.
Sunt normale treburile astea?
Mentionez ca nu are putere scazuta, intarzieri in acceleratie, inecari, gatuiri sau alte simptome, tot mai poate avea legatura cu mizerie la EGR, throttle body?
Daca da, imi poate cineva recomanda un mecanic bun si priceput la astfel de modele in Cluj, pt ca eu nu ma pricep la mecanica, am tem sa nu le stric mai rau :p.

Multumesc!
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Am redeschis subiectul deoarece nu gasesc o situatie asemanatoare cu a mea.
Am observat ca de ceva timp, cand pornesc masina (la temp. de 18 grade C afara) masina are timp de 2 min relanti-ul la aprox. 1300 de ture, ca si cum ar fi frig si are nevoie de turatie pana se incalzeste. E normal?
Plus o alta problema care ma gandesc ca poate are legatura cu precedenta: la orice schimbare a vitezei in momentul apasarii ambreajului turatia creste 200-300 rotatii fara sa apas eu aceleratia apoi scade pana cand las abreajul. Chestia asta nu o facea inainte.
Sunt normale treburile astea?
Mentionez ca nu are putere scazuta, intarzieri in acceleratie, inecari, gatuiri sau alte simptome, tot mai poate avea legatura cu mizerie la EGR, throttle body?
Daca da, imi poate cineva recomanda un mecanic bun si priceput la astfel de modele in Cluj, pt ca eu nu ma pricep la mecanica, am tem sa nu le stric mai rau :p.

Multumesc!
Skip ads

  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Am postat si un video: http://www.youtube.com/watch?v=KHZgAffhchs
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
E normal sa stea la 1300 cateva minute ca motorul e rece.
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
pai dupa o zi de stat in 18 grade m-am gandit ca nu are de ce sa simta motorul aceasta nevoie.
Oricum inainte cu o sapt nu facea asa, de asta mi-a dat de gandit.
La tine face la fel cand pornesti?
  • razvanid

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2002 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2010

  • Mesaj Privat
la mine face la fel de cand am cumparato
Skip ads

  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
am inteles. mersi razvan
  • razvanid

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2002 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2010

  • Mesaj Privat
cp
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Toturi daca imi poate cineva recomanda un mecanic bun si priceput la opel-uri in Cluj, care l-a frecventat si e multumuit de el.
Nu prea am gasit cu Search-ul posturi de actualitate despre asta.

Mersi!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pentru curatat trottle si egr intreaba pe simona
Pentru bord vezi electronistul
Skip ads

  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Simona? adica user-ul asta face asemenea proceduri, in cluj? Si cum anume gasesc user-ul asta, ca nu merge cu search doar.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
simona = shiva
  • marcu_andrei

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Austria
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am curatat Throttle Body la Corsa C z12xe 2001
Am folosit:


functioneaza foarte bine cu aceasta solutie face minuni si e eftina gen 10-12 lei

Metoda:
Am deconectat bateria si am izolat cat de cat bornele


Am desfacut capacul de la clapeta acela negru care este fixat cu 2 suruburi si apoi am deconectat futunasele dar nu din corpul clapetei pentru ca mi-a fost mai usor de manevratam pierdut cca. 100 ml de antigel pe unde este carpa albastra din imagine.
Am acoperit cu o carpa admisia sa nu intre praful si tubul dinspre debitmetru
clapeta vazuta de sus era umpic murdara
clapeta vazuta de jos avea jeg negru
in timpul curatirii
si la final a iesit asa:
La montare am refolosit garniturile cele vechi am remontat totul la loc suruburi , furtune capac .... bateria si procesul de invatare ! operatiunea o ora si jumatate cu plimbat de la masina pana in casa si inapoi si o cafea !
Am curatat clapeta preventiv , mentionez ca nu am avut probleme sau erori!
Toate le-am invatat de aici de pe forum!
In curand am sa fac si la EGR.
  • body_soull

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2012

  • Mesaj Privat
fix aceeasi pozitie a capacului de la clapeta o am si eu la masina mea a fost asa si inainte de curatare si dupa curatare,as dori sa imi spuneti daca aceea este pozitia normala sau capacul trebuie sa stea fix la unghi de 90 grade cand este inchis cu arcul relaxat?am observat ca atunci cand clapeta este inchisa cu arcul relaxat ramane in ambele parti a capacului un mic spatiu cat sa patrunda o fanta de lumina circa 1 mm ,este normal?deasemenea am incercat sa inchid manual cu mana clapeta la unghi de 90 grade si surpriza se inchide parfect dar cand o las pe ea normal arcul relaxat o trage innapoi cat sa apara spatiul de 1 mm in ambele parti?este normal asa ceva?daca nu este normal ce trebuie sa-i fac ca sa se inchida perfect?cu ce dauneaza masinii daca ramane cum a fost inainte si cum este si acum cu acel spatiu la inchidere?
  • body_soull

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2012

  • Mesaj Privat
szilid a scris:Hello,

Ieri m-am apucat sa montez filtrul de gaze carter + filtru de aer sport K&N.

Ma apuc frumos de lucru si am zis daca tot pun filtru de gaze carter sa ma uit si la Throttle Body sa vad cum este, si ce sa zic era imbacsit destul de tare Sad. M-am apucat sa curat, si intre timp m-am uitat la admisie care era super murdar.

Asa am dat admisia jos de tot si am curatat frumos Smile

Cum era deja 3:40 dimineata am zis ca EGR nu curat de data asta dar mai mult ca sigur ii vine randul in weekend.

Ce am facut nu recomand sa faceti fara un om care sa stie, este destul de riscant!

Ceea ce este efectul lucrarii este ca merge masina de mananca asfaltul de sub el, intra super bine in turatii are putere motorul.

Imaginea de mai jos este filtrul de gaze carter. Acuma exact ce am facut eu:

Din capacul colbutori vin doua tevi de gaze carter, unul care merge in capacul Throttle (cel gros) iar celalalt merge in admisie dupa clapeta de acceleratie (cel subtire)

- Pe cel gros de la capacul colbutori am montat filtrul de gaze
- Pe cel subtire de pe capac am pus un furtun mic cu un surub la sfarsit plus am strans cu o clema.
- Pe throttle am astupat gaura tot asa
- Pe admisie unde intra furtunul subtire la fel

Deci gazele carter nu mai intra inapoi in admisie deloc!

De precizat ca este important, la prima cheie a pornit masina fara erori!
Inainte sa pornesc, am urmat procedura de invatare !



Dupa ce este uns cu ulei special devine rosu filtrul de gaze. Cum este facut? Se vede in poza de mai jos Smile



Postul o sa completez cu imagini detaliate + descriere(dar se pare mai lent)


poti sa pui poze cum ai facut lucrarile cu furtunasele si cu surubul acela cum ai descris?as fi interesat sa fac si eu daca zici ca mananca asfaltul dar treb sa vad lucrarea cu poze fix cum este facuta te rog frumos si niste poze mai mari daca se poate!
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@body_soull

Clapeta nu sta in mod normal la 90 grd si are aprox 1 mm intre clapeta si corpul cilindric al acesteia, deoarece trebuie sa treaca aerul la relanti cand nu e apasata pedala. Dar ce ma mira este ca tu ai reusit sa o apesi cu mana pana la 90 grd. Ea are o piedica practic turnata in corpul de aluminiu al clapetei (in interiorul motorasului electric, si una pe rotile de plastic zimtate), nelasand clapeta sa se inchida mai mult.

Deci nu stiu daca e bine ca o poti inchide cu mana? Ai desfacut si capacul de plastic al throttle body-ului? Nu ai ceva simptome la turatie, relanti?
  • body_soull

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2012

  • Mesaj Privat
nu m-am exprimat eu bine,nu am reusit sa o inchid etans cu mana ci pur si simplu am apasat mai tare cu forta si am observat ca se mai misca putin pana ajunge la opritorul ei din corpul de aluminiu fata de cum o inchide arcul acela in mod relaxat ! La relanti sta perfect in 1200-1300 ture fara sa ocileze si vara si iarna dar la acceleratie in sensul cand plec de pe loc are un lag mic cateodata nu mereu si inca ceva am observat de prin vara trecuta de cand am cumparat masina second hand ca atunci cand turometrul scade de exemplu de la 3000 rpm in jos intre 1600-900 rpm masina are un trepidat ,cei de la service au zis ca este tamponul de la motor, l-am skimbat la fel face acelasi trepidat intre aceleasi turatii am bagat-o pe tester si a dat o eroare cum ca ar fi bujiile, le-am skimbat si pe alea cu bujii originale opel recomandate de cei de la opel si tot asa face acelasi trepidat !Ce vreau sa mai precizez ca deja m-am intins la vorba cand am skimbat bujiile una dintre ele era inundata cu ulei ca se dusese garnitura de la capacul de la tacheti ,acum am schimbat garnitura nu m-ai are nici o scurgere de ulei dar cum fac sa curat uleiul de la acea bujie inundata ca ma gandesc ca degeaba am schimbat bujia si este ea noua daca uleiul nu l-am curatat de acolo
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Deci clapeta de acceleratie cand este la capatul cursei (adica in pozitia de relanti ) nu trebuie sa se mai miste mai jos la actionarea cu mana. Doar daca nu cumva ea se blocheaza pe parcursul cursei si atunci cand tu o apesi de fapt ea ajunge la capatul ei. asta poti verifica doar desfacand motorasul electric (adica capacul cel negru de pe corp) si sa verifici daca piedicile se unesc exact ca in poza, plus sa vezi daca e plin de ulei sau gripate axele si rotitele de pe acolo.
Nu stiu daca ai scris bine acolo, dar relanti de 1200 de ture nu exista. daca iti sta asa ai probleme. are voie maxim 1 min de la pornire sa stea la 1200 si apoi sa revina in plaja 650 - 850 in functie de motor.
Lag-ul poate vin din 10000 de cauze, printre ele, debitmetru, EGR, Admisie, TB, etc
Trepidatia motorului e normala (nu chiar de la 1600 de ture, dar poate ti s-au inselat simturile). Acest tip de motor (in 3 pistoane) la revenirea turatiei in plaja 1200 si pana la relanti trepideaza destul de simtitor datorita motorului in 3.
Cat despre curatirea uleiului ma gandesc la doua variante:
- una si cea mai sigura este sa iti cumperi siringi medicale mari si sa iti cauti un furtun care sa se potriveasca in pe stutul siringii si sa tragi de acolo. cu ace nu o cred ca o sa mearga pt ca uleiul este mai dens si se va infunda dat i-ati si doua ace poate merge. Poate ar merge diluat putin cu ceva agent de curatire gen WD40, spray de frane dar nu stiu cum ar afecta asta bujia in sine deci mai bine fara. In orice caz nu dai jos bujia cand cureti, nu cumva sa ti se scurga in camera de ardere mizeria de pe acolo.
- a doua nu prea recomandata este sa-l sufli de acolo cu aer sub presiune (dar partea proasta este ca iti vei improsca cu el tot motorul, implicit senzorii.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR