Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,468
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Va salut! Asa cum spune si titlul topicului va impartasesc din experienta acumulata pe timpul inlocuirii contactului de pornire la Corsa C.
Eu am fost nevoit sa inlocuiesc si partea mecanica si partea electronica a contactului de pornire. Colegul nostru @adydelabv a fost mai norocos, a scapat doar cu inlocuirea partii mecanice.
Pe timpul operatiunii am facut fotografii, cred eu suficiente si explicite, dar pentru cine are intrrebari ofer lamuriri suplimentare.
Scule si unelte utilizate:
Cheie fixa de 10;
Se cere atentie
Cheie torx de 27 sau bit interschimbabil;
Cheie torx de 20 sau bit interschimbabil;
Rabdare;
Surubelnita lata cu tija lunga de 15 cm si lata de 5mm;
Este nevoie de atentie;
Penseta electronica;
Srubelnita de mecanica fina sau electronica (mica-mica);
Cheie fixa de 15 sau cheie torx de 40 sau cheie E, in functie de ce anume a folosit producatorul la fixarea volanului de axul coloanei de directie;
Multa atentie;
O galeata de rabdare
Very Happy
Bere. Cata bere hotaraste fiecare.
Se deconecteaza fisa de la borna minus a bateriei de acumulatori. In acest fel evitati sa va pocneasca balonul din volan.

Pasul 1: Se desurubeaza cele 2 suruburi ale airbag-ului din volan. Pentru aceasta operatie se foloseste cheia torx de 27

Pasul 2: Se scoate mufa airbagului.
Inainte de a scoate mufa VERIFICATI DECONECTAREA BATERIEI!
Se foloseste acea surubelnita electronica si eventual ne ajutam si de surubelnita lata.

Pasul 3: Se deconecteaza comenzile de pe volan, pentru cine are volan cu comenzi. Nu necesita scule, rabdare da.

Pasul 4: Se desfileteaza surubul volanului. Noi am folosit cheia fixa de 15, desi era cap de cheie E.

Pasul 5: Se scote volanul de pe axul coloanei de directie. Aveti grija la scoaterea mufelor prin fereastra volanului pentru ca ies pe rand nu simultan. Nu necesita scule, doar rabdare.

Pasul 6: Se elibereaza urechile de la partea superioara a scoicii directiei. Eventual cu surubelnita electronica.

Pasul 7: Se extrage partea superioara a scoicii.

Pasul 8: Se desfileteaza cele 3 suruburi ale partii inferioare. Un surub este pozitionatin partea inferioara central, iar celelalte 2 stanga-dreapta. Cheia torx de 20.

Pasul 9: Se de monteaza manerul manetei de reglaj pe inaltime a volanului. Cheia torx de 20.

Pasul 10: Abia acum cu atentie si rabdare se extrage partea inferioara a scoicii.

Pasul 11: Se demonteaza (extrage) maneta stergatoarelor. Acolo sunt doua cleme din plastic care apasate unde si cum trebuie se elibereaza si maneta se trage usor pe shine catre exterior. Dupa scoatere de pe shine deconectati si mufa din maneta. Nu lasati manetele sa atrne in fire. Va vor incurca sigur si se pot defecta.

Pasul 12: Se demonteaza (extrage) maneta de semnalizare. Operatia este similara cu extragerea manetei stergatoarelor. Dupa scoatere de pe shine deconectati si mufa din maneta. Nu lasati manetele sa atrne in fire. Va vor incurca sigur si se pot defecta.

Pasul 13: Acest pas i-l sarim si trecem la
Pasul 14: Se extrage (demonteaza) carcasa imobilizatorului electronic. Se foloseste multa rabdare si atentie din acest motiv am numerotat cu 14 si nu cu 13.

Pasul 15: URAA Am ajuns la butucul contactului. Cu surubelnita electronica se elibereaza zavorul contactului si in acelasi timp cheia este in butuc rotita la pozitia I. In acest fel ansamblul ce blocheaza coloana directiei nu forteaza in butucul contactului. Acum se elibereaza butucul si iese singur din locas. Asta daca zavorul nu este rupt si arcul zavorului nu se agata pe acolo pe undeva. In acest caz se va folosi toata galeata de rabdare si inca un lighean!
Aici am intampinat usoare greutati pe tot parcursul operatiunilor.

Pasul 16: Se demonteaza partea electronica a contactului. Identic cu manetele. Se inspecteaza vizual daca arata in regula. Se probeaza daca functioneaza si se lasa pe prima treapta. Atentie mare la switch sa ramana pe prima treapta altfel face buba la montarea butucului.

Buuun am ajuns la final. Am terminat de demontat. Se face un control vizual pentru a ne convinge ca totul este in regula. Se sterg eventualele urme de vaselina daca este cazul. Acum incepem montarea! Vom derula pasii in ordine inversa.

Switch – contact – imobilizator – manete – scoica - volan – airbag – fisa minus si gataaa.

De fapt nu e chiar gata vor trebui invatate unele lucruri gen impuls la geamurile electrice si altele din cauza deconectarii bateriei de acumulatori.

Pe Corsa C butucul poate fi:
A. Cu cheie „S” – dinti, cazul din majoritatea fotografiilor facute de @adydelabv.
B. Sau cu cheie „Z” – lama, cateva fotografii pentru ca eram singur.
In ambele cazuri lungimea totala a butucului NU difera.
Contactul costa 300 – 400 ron functie de vanzator si vine cu o cheie de metal sau plastic. Acesta din imagine are cheie metal cu cip in ea (trebuie programat) si se poate atasa telecomanda precum se observa.
Dpdv al defectiunilor problema este retezarea acelei portiuni din lama care antreneaza partea electronica. Probabil la turnare aliajul inglobeaza molecule de aer, dar deh trebuie sa se strice cumva. Nu se poate suda (am incercat), iar de lipit nu recomand.
Astept completari pertinente. Evitati chat-ul, flame-ul, etc. Va rog!

Va multumesc ca ati urmarit acest topic!
Skip ads

  • adydelabv

  • Mesaje scrise: 804
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2011 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Like! Smile
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare,se pare ca asta este solutia pentru Corsari,schimbarea butucului, deoarece alte variante de carpeala nu-si au locul sau daca merg nu tin si nu cred ca cineva isi doreste asta . Very Happy

Un tutorial bine construit si multumim pentru el.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,468
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Placerea este de partea mea Stefan. Sper sa fie util colegilor nostrii.
Adi sunt convins ca-ti place! Smile doar esti coautor maestre pozar, materialul foto este opera ta.
Skip ads

  • tonypsg

  • Mesaje scrise: 1,556
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2011

  • Mesaj Privat
acelasi contact il aveam si eu pentru un upgrade dar am renuntat cand am vazut limba exterioara rupta in 2.e vorba de acel opritor asa ca am renuntat la vinzarea lui.felicitari de prezentare.detaliat si foarte bine realizat
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,468
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Acum am vazut tutorialul lui Stefan. Spuneam undeva in primul post despre o procedura de invatat pentru geamurile electrice si altele. Aceasta este: Tutorial curatare borne acumulator si proceduri de invatare
Nu este scurt materialul video, dar este plin de informatii utile.
Spor la vizionare!
  • Bonno

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Buna!
Sper sa primesc un sfat la problema pe care o am la contact.
Se pare ca la contact ramane blocat un "catel" din interior in momentul in care scot cheia din contact iar calculatorul vede ca ar fi cheia in contact, drept urmare nu mai functioneaza inchiderea centralizata. E enervant pentru ca si butucul de la portbagaj il am defect de la o incercare de spargere a masinii, si clapeta de la alimentare e tot pe inchiderea centralizata...In rest cheia se invarte in contact si nu sunt alte probleme.
Ce pot face sa sa remediez defectul acesta?

Multumesc anticipat!
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,468
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Ma gandesc sa desfaci pana la pasul 16 sa gresezi partea mecanica a contactului, sa verifici ca partea electronica nu are urme de praf, semne de uzura sau span. Sigur vei observa eventualele probleme. Apoi montezi totul la loc si ne povestesti.
Spor la munca!
Skip ads

  • Bonno

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Iti multumesc pentru raspuns. Zilele trecute am dat cu spray contact si vad ca nu mi-a mai facut probleme...oricum cred ca ai dreptate, trebuie desfacut butucul si curatat pentru ca nu cred ca sunt alte probleme la el.
Numai bine!
  • Tolstoi

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Buna Seara. am o mica problema in demontarea contactului am ajuns la pasul 15 . si nu pot sa scot contactul cu surubelnita. cum se procedeaza mai concret. eu unu am apasat cu o surubelnita dar nici un rezultat . apasa cu surubelnita si trag de cheie nimic. tin se precizez ca mi s-a rupt tija in doua de asta vreau sa schimb contactul.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,468
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
La pasul 15 folosim o surubelnita fina de 1 mm grosime si multa foarte multa rabdare pentru ca acea siguranta din corpul contactului asemanatoare cu un pinten/pedala se rupe din cauza uzurii si arculetul de sustinere sare si blocheaza corpul contactului.
Mai mult de atat nu stiu cum as putea ajuta de la distanta. Ests un pas care presupune multa rabdare si putina dexteritate.
L.E. In finalul primului post sunt 7 fotografii. Fotografiile 2, 3, 4 se refera in mod elocvent la ceea ce am explicat mai sus.
  • Tolstoi

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Mulțumesc pentru rãspuns. Am incercat dar nici un rezultat .sa vãd astãzi dacã fac ceva . încã o întrebare . trebuie schimbat contactul? ãsta înseamnã ca și butucul l a portiera?
Skip ads

  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,468
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Depinde si sa explic variantele:
A. Daca cumperi butuc second hand poti sa:
A1. Folosesti 2 chei cea veche la portiere, iar cea care vine cu butucul la pornire.
A2. Cumperi toate incuietorile impreuna cu butucul de contact si folosesti o singura cheie.
B. Cumperi butuc nou dedicat masinii tale si acesta va fi identic cu cel de pe masina, vine cu asa numita cheie service este cea cu portocaliu in fotografii , deci pastrezi cheile actuale.
Eu am ales varianta B, pe care o recomand! Te scuteste de "emotii".
  • Tolstoi

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Salut.astazi am lasat masina in servis. iar acu 1 ora am fost sa o iau. din ce am vazut contactul nu a putut sa-l scoata cu surubelnita...asa ca a apelat la flex.. metode rare :d , in cele din urma a scos bututcul si l-am dus la lacatuserie cred ca asa se numeste. mi-a schimbat butucul dar mi l-a facut dupa cheia masini. asa ca nu a trebuit sa cumpar/schimb contactul.
singura problema care o vad de moment este eroarea P1614 .. Sad
sper ca sa tina.... Sad

cost manopera
75E contactul
40E manopera
ca sa cumpar de la reprezentanta doar pe contact 360E fara manopera...
  • dane-dane

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2015

  • Mesaj Privat
buna seara....daca scot cheia din contact si motorul e pornit...acesta nu se mai opreste(dar nici de pornit la cheie nu mai porneste)....credeti ca daca dau cu spray de contact rezolv ceva?...daca da ,atunci ce spray de contact sa iau la corsa c?
  • adydelabv

  • Mesaje scrise: 804
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2011 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Trebuie alt contact. Spray de contacte este pt mufe si cablaje . Contactul cu cheie e un mecanism si sprayul nu ajuta la nimic.
  • dane-dane

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2015

  • Mesaj Privat
VA MULTUMESC DE AJUTOR....DACA IAU UN CONTACT DE LA DEZMEMBRARI CU MODEL DE CHEIE IDENTIC CU AL MEU SE POATE MUTA CIPUL PE ALTA CHEIE SI SA FUNCTIONEZE ACEL CONTACT SCHIMBAT,FARA SA MAI MERG LA REPREZENTANTA OPEL SA SINCRONIZEZE NOUA CHEIE CU CALCULATORUL DIN BORD?
  • adydelabv

  • Mesaje scrise: 804
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2011 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Nu cred ca o sa gasesti cu acelasi cod de cheie . Poti lua din dezmembrari si poti muta cipul dintr o cheie in alta . Dar o sa ai 2 chei una de descuiat masina si una de pornit.
  • dane-dane

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2015

  • Mesaj Privat
va multumesc...dar cheia de incuiat va merge cu telecomanda sau inchidere manuala?
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,468
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Daca faci referire la actuala cheie, cea pe care ai folosit-o pana acum, DA vei putea incuia/descuia manual si din telecomanda masina.
Contactul din dezmembrari vine cu alta cheie. Aceasta poate fi cu telecomanda sau fara.
Daca este cu telecomanda muti cip-ul din cheia ta in noua cheie si gata.
Daca este fara telecomanda incepe distractia...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR