Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
- Verifica traseul - Furtunul gros care iese din termostat spre radiator (cum este cald/rece) daca este cald este OK
- Verifici furtunul pe cel care iese din radiator spre Tevile care intra habitaclu (Calorifer) vezi cum este (daca este rece radiatorul are ceva (infundat etc.) daca este cald problema poate fi in habitaclu....clapete....etc... [ E de cautat pot fi multe cauze aici ] poate te ajuta colegi.

Verifica si sigurantele din tablou de sigurante:
nr.2 ____ 30A - Aeroterma, sacunele fata incalzite.
nr.40 ____7.5A - instalatia de racire a motorului, instalatia de de climatizare.
Skip ads

  • bodddy2004

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Salutare!

Am si eu o prblema asemanatoare: A venit frigu ar cand sa folosesc caldura, apare problema:
1. Temperatura apei creste normal - masina functioneaza normal, la 90 de grade. Temperatura creste progresiv si se opreste in jurul valorii de 90 de grade - deci nu sunt probleme cu supraincalzirea.
2. (aici devine interesant) Am climatronic montat de curand (cu piese din dezmemebrari - deci posibil calorifer infundat), ii dau drumul pe orice treapta si orice temperatura, el baga aer semi-rece. spun semi-rece pt ca nu e un aer ca cel de afara, e un aer foarte foarte usor incalzit. Problema se complica, deoarece atunci cand accelerez sau motorul este in sarcina, aerul bagat incepe sa se incalzeasca si in genereal masina cand merg la drum intins, baga deva aer cald (nu foarte cald, nu sa te dea afara, dar baga ceva). Cum e la relanti (la semafor, pe loc, etc) cum aerul bagat incepe sa se raceasca. Am verificat pe loc iar furtunul care intra in calorifer, cel de sus, este incins, deci antigel cald intra in calorifer.

Mai adaug ca vara asta am montat si o instalatie gpl iar plamanul acela este practic un consumat de antigel cald in plus - ma gandesc sa nu aiba forta pompa de apa.

Am ferificat mocheta, nu e umeda, nu se abureste parbrizul - deci caloriferul nu scapa antigel.

Masna este Opel Astra G Z16XEP 2008. Nu am schimat distributia, nu am schimbat pompa de apa. Acum am 84.000 km.

PE scurt: baga aer semi-rece indiferent de temperatura apei din motor (am facut drum si pana la Focsani din Bucuresti si tot la fel) iar cand accelerez sau e in sarcina motorul (peste 2000 de ture) incepe sa bage un aer cat de cat cald. Cum o las pe liber, cum revine la aerul rece.

Va multumesc frumos!
Bogdan
  • marian_galbau

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Salutare! Am o vectra B din 2001 cu climatronic, iar de cateva zile nu mai baga aer cald in habitaclu. Lichidul de racire este la nivel, termostatul functioneaza( rece fiind afara nu prea ajunge apa la 90 de grade, dar am stat pe loc la relanti, si cand a trecut putin de 90, a pornit ventilatorul de la radiator si a scazut temperatura apei). Furtunele care intra in interior sunt ambele calde, am desfacut sub bord la pasager, si am vazut si acolo 2 tevi, ambele sunt fierbinti (cred ca una este pe tur si una pe retur, deci si caloriferul functioneaza). Daca dau pe auto si setez 26 de grade.. nu se aude deloc ventilatorul, chiar daca merg 100 de km, daca setez eu o anumita treapta, se aude ventilatorul dar baga doar aer rece. Daca actionez butoanele de directionare a aerului in habitaclu, acesta se duce pe caile pe care este setat. Ce imi sugerati sa mai verific, si cum?
  • paulrpc

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2015

  • Mesaj Privat
salut am si eu o problema cu vectra b al meu climatronic cumparat recent si baga doar caldura inafara de partea centrala si pe geam...neplacut ca vine frigu ...dezaburirea pe parbriz canci....mentionez ca este cand porneste aerul este cand nu....dar tot numai aer cald baga ce poate fi?Ms
Skip ads

  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
vezi daca nu ai optiunea de recalibrare. treb sa apesi simultan 2 butoane timp de citeva secunde pana se regleaza clapetele. vezi prin manual posibil AUTO si ON nu mai stiu bine.
  • paulrpc

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2015

  • Mesaj Privat
am incercat nu merge
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Atunci ai de lucru.treb sa desfaci pe acolo.
Clapetele,.vezi comenzile . Daca sunt cu vacuum atunci este posibil sa ai un furtun sarit sau crapat.daca sunt electrice ori ai mufe oxidate ori servomotoare arse.
  • paulrpc

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2015

  • Mesaj Privat
va trebui dat tot bordul sau dore partea din dreapta ?inca la vectra nu am desfacut Smile
Skip ads

  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
nu stiu la vectra.vezi ca gasesti tis 2000 pe net (pe torente). acolo ai tot .din cite stiu eu blocul de caldura este o piesa mare compacta.
mergi pe la S.H. si vezi cum arata piesa aia ca sa nu desfaci aiurea.dar daca ai documentatie TIS sigur rezolvi
  • raducan.marcel83

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Buna ziua,inainte de toate am citit cam toate postarile in privinta defectiunilor avute de mine, am inteles in mare cam unde e buba dar nu e Exact aceeasi problema.
Deci "masinutza" este un opel zafira din 2002 benzin, am avut niste probleme cu motorul si am dus-o la nenea doctorul sa o repare, problema pt care am dus-o s-a rezolvat dar mi-a dat masina cu alta problema, nu mai incalzeste in hatitaclu DELOC, inainte incalzea de mureai in ea, domnul mecanic mi-a bagat in borcanul de apa o solutie A40 sau ceva de genu,am uitat exact numele, deoarece in timp ce repara masina i-am spus ca, consuma antigel destul de mult dar nu se vedea nici urma de scurgeri, si el mi-a recomandat solutia minune,ei de atunci 0 caldura in masina, doar aer rece indiferent de pozitia cald/rece. Apa urca normal la 90grade dupa 5min motor pornit, furtunul de sus de la radiator se incalzeste foarte tare dar ala de jos e rece(oare dupa ce porneste termostatul ar trebui sa se incalzeasca ala de jos?) furtunele alea 2 care merg la radiatorul dinauntru sunt relativ reci, ce am incercat eu pana acuma e in felul urmator, motorul cald presam incet furtunele reci, si cel de jos de la radiator si cele doua care merg la radiatorul dinauntru si nimic, 0 caldura, furtunele se incalzesc dupa 2-3min de presiune cel de la radiator destul de tare, cele doua de la radiatorul dinauntru putin(cel de sus mai cald decat cel de jos) mecanicul mi-a schimbat si sonda de apa,cica defecta, dadea erori. acuma rugamintea mea este, ce se poate incerca pt remedierea problemei, un mecanic (prin tel) a zis ca e dus radiatorul, dar eu tot nu imi pot scoate din cap solutia aceea minune si ma gandeam sa scot tot antigelul sa curat bine si poate poate se deblocheaza (in cazul in care ar fi depuneri pe undeva), asa si am mai incercat sa comut cald/rece treptele 1-2-3-4 intre ele si daca setez treapta 4 si comut rapid cald/rece se aude la trecerea de la "rece" -"cald" o bufnitura in bord, ma gandesc ca e clapeta care lasa aerul dar e normal sa se auda asa?
Imi cer scuze pt "roman" si multumesc pt rabdarea acordata.
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
raspunsul este in postarea ta acolo unde zici ca furtunul este cald si celalalt este rece. solutia minune a blocat si robinetul de apa calda (daca nu cumva a blocat caloriferul). acum vezi si tu pe torente TIS 2009 instaleaza=l si vezi unde ai robinetul de apa calda.daca este in exterior ai noroc daca nu treb oricum sa desfaci bordul....etc
  • raducan.marcel83

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Sad mecanicii astia, ma gandeam sa bag alta solutie, doar ca de curatat dar se pare ca nu e rezolvarea, o duc maine la alt mecanic, offtopic mecanic bun in oradea? Ms de raspuns colegu
Skip ads

  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Termostatul n-are treaba cu .."caloriferul".Termostatul este pe circuitul mare,caloriferul pe cel mic.Daca zici ca furtunele de la calorifer("ala dinauntru") sunt reci,ori "calai:...ti-a cam infundat caloriferul cu solutiile minune ce astupa..."porii".Nu stiu cat de bine astupa porii,dar celulele sigur o fac,nu esti primul patit.Acum,in functie de configuratie,nu stiu cum este la tine exact,dar la majoritatea,ca sa ajungi sa-i dai jos caloriferul,se cam demonteaza plansa de bord... Poti incerca mai intai cu...alte solutii minune,mai sunt discutii pe aici despre calorifere infundate,lipsa caldura,ca sa fie tacamul complet...Daca ai insa rabdare si ceva cunostinte tehnice,n-ai probleme ca te murdaresti un pic,dai afara tot agentul racire,te bagi frumusel sub bord,desfaci tubulaturile care-ti intra in calorifer si cu un furtun ceva,"adaptat" la una dintre cai,vezi loco cat de tare este infundat.Daca sufli de-ti iese aerul prin urechi mai degraba,slabe sperante.Daca totusi trece ceva,mai sunt sanse sa-l desfunzi ,prin introducerea apei cand pe una,cand pe cealalta cale.Am facut treaba asta,dar cu doua furtune/conducte,luate de la dezmembrari ,conectate la doua alte furtune care dadeau pana afara din masina,sa nu fac ...lacarie.Apoi bagam pe unul dintre ele otet,lasam o ora,apoi spalam cand pe o parte,cand pe cealalt,cu apa in presiune pe furtunele respective.Dar ala era blocat cu calcar...Solutiile alea minune,"pulberi de astupat pori",nu stiu cat de sensibile sunt la acid acetic... Naspa oricum,acum ca se raceste vremea din ce in ce mai mult...
  • raducan.marcel83

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Mda, deci aviz altor conducatori, mecanici sunt de mai multe feluri. Ma gandeam la inca o solutie, demontez furtunasele care intra in cabina si bag solutie, de toate pt toti, si apa cu presiune. Nu as avea vreo sansa sa le dezmortesc? Dupa cum vedeti eu is fff norocos, dar mai rau nu are cum sa fie, zic eu.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ma bag si eu, acum ca nu mai ai nimic de pierdut, poti proceda ca mine :

Bagi DOAR in conductele spre si dinspre calorifer DETARTRANT NUFARUL pentru obiecte sanitare, il gasesti la Carrefour. Cand spun DOAR in conductele caloriferului de incalzire si in caloriferul de incalzire de sub bord, inseamna ca slabesti colierele si scoti ambele conducte din circuitul de apa (de pe stuturi), le tii ambele la verticala pui o palnie intr-una si torni detartrant incet pana se umple primul furtun. Il lasi sa actioneze. Daca mai poti turna, mai bagi incet pana ajunge sa iasa pe celalalt, daca nu mai poti turna torni in celalat furtun pana se umple. Lasi sa lucreze detartrantul asta 10-20min (face reactie chimica). Folosesti manusi de protectie si ai grija pe unde curge detartrantul asta cand bagi (sa nu fie pe piese de la motor) si ai grija pe unde il elimini din furtune cand îi dai drumul dupa 10-20min de la turnare, nu pe piesele motor, nici pe caseta de directie sau altceva. Nu fa chestia asta singur, e treaba de 2 persoane, pe lumina, cu rabdare, incet si cu atentie. Pe urma bagi apa, tot pe pâlnie, de mai multe ori (cat mai multa apa, cateva bidoane bune de 5litri, iei de la robinet) sa se spele detartrantul. Dupa detartrant, pui la loc furtunele in circuit, bagi apa de la robinet si o solutie Winns de spalat circuitul de apa. E 16,4lei daca ai card (ambalat in cutie de tabla gri) am cumparat eu acum doua zile de la Unix-Auto si l-am folosit chiar azi pentru spalarea circuitului de racire la masina mea (am schimbat radiatorul principal). Pornesti masina si lasi solutia sa actioneze la relanti, 20-30min. Dai drumul la apa asta cu solutia Winns, bagi inca o tura de apa dar de data asta demineralizata (gasesti la Penny sau XXL, 5l apa demineralizata la 3lei) ca sa se spele spuma care ramane dupa solutia Winns. Apoi bagi apa demineralizata+antigel 2/3 si te rogi in gand la JESUS sa nu-ti curga oring-urile de la caloriferul interior. La mine nu au curs dupa detartrant, nici dupa înca 3 spalari de circuit racire: 2 cu Winns Professional in cutie mov pentru curatat radiatoare si unul cu Winns in cutie gri pentru spalat circuit racire.

Sper sa te ajute acum ca nu mai ai nimic de pierdut, ca dupa asta o alta solutie nu vad decat sa demontezi caloriferul de sub bord (si eventual sa-l arunci). Strict in cazul meu, eu eram disperat ca imi baga caldura in mers foarte bine dar la relanti dupa nici 30sec cu motorul cald imi baga aer calâi spre rece, apoi doar rece. Daca ma puneam cu masina in miscare, baga aer fierbinte dupa cel mult 30sec. Nu a fost de unde am crezut eu ca e problema - la caloriferul interior, credeam ca e partial infundat si nu are flow (deci pe mine nu m-a ajutat detartrantul, sau poate prea putin) dar nici nu mi-a daunat. Cica detartrantul asta de la Carrefour il folosesc cei care repara centrale termice de apartament, curata schimbatoarele de caldura cu el de le lasa detartrantul ca noi (asa mi-a spus un prieten care asta face, repara centrale de apartament).

L.E
Am uitat sa mentionez, ai grija sa nu bagi apa rece cand motorul e fierbinte ca risti sa-ti crape chiulasa. Scoti apa din motor pe la unul din furtunele de jos de la radiator (initial desfiletezi incet busonul, sa scada presiunea din circuitul de racire si sa nu improaste pe la furtun, sa-ti sara apa in ochi cand il scoti de pe stut) apoi lasi motorul fara apa in el ca sa se raceasca 15-20min si pe urma poti sa bagi iar apa in el.
  • raducan.marcel83

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Mersi mult, am sa incerc cam tot ce am discutat aici, macar scap de indoiala "daca". Multumesc tuturor pt sfaturi si sper ca cei care vor citi acest topic in viitor sa invete din greselile mele sa nu mai treaca prin ce trec eu. Voi raspunde daca am reusit sau nu sa salvez ceva.
  • bodddy2004

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Salut ahappyuser! Imi poti spune de unde a fost problema de la tine? Ca inteleg de ca nu de la calorifer. Aceeasi problema o am si eu, Baga caldura in mers, dar cand ma opresc la semafor baga calaie. Cum accelerez pe loc sau in mers, baga fierbinte instant. Cum e la relanti, cum incepe sa se raceasca aerul bagat. Vine iarna cu frig mare si vroiam sa stiu ce e de facut.

Multumesc
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am sa scriu aici ce CRED eu ca a fost, caci nici eu nu mi-am dat seama EXACT.

Masina mea e o Vectra B 1.7TD 1997 cu motor Isuzu. Problema se manifesta exact cum am descris mai sus. Am facut un test : erau afara la -18grade C, am pornit masina si mi-am propus sa astept in ea sa vad cand baga caldura. Mai ieseam afara sa pun mana pe :
- furtunul de la termostat spre radiator ca sa vad daca s-a deschis termostatul
- furtunele spre/dinspre caloriferul din bord, sa vad daca sunt FIERBINTI (daca nu, atunci nu are cum sa-ti dea caldura ca aeroterma baga aer rece peste caloriferul din bord, deci tendinta e sa-l raceasca)
- pe furtunul de retur in borcan, furtunele de la termoflot (schimbatorul de caldura) si pe cel care duce din borcan direct in pompa de apa (am vrut sa vad ce temperatura au fata de cele spre/dinspre calorifer).

Bineinteles ca nu mi-a bagat caldura deloc. Motorul ajunsese in 45min la temperatura de lucru (85grade C) si caldura nu aveam. In tot acest timp am iesit afara sa vad cum sunt furtunele. Primele care s-au incalzit au fost cele de la termoflot, apoi cel de retur spre vasul de expansiune, apoi si cel de la borcan spre pompa de apa, apoi cel de la termostat spre radiatorul din fata masinii. Pun mana pe furtunele spre/dinspre caloriferul de sub bord, acestea erau cel mult caldute, undeva la temperatura mainii sau putin mai calde. accelerez motorul 30sec, ies si pun mana pe aceleasi furtune si revelatie, turul era fierbinte, returul mai putin. Deci, cauza pentru care nu aveam eu caldura era ca nu aveam flow, deci nu curgea apa EXCLUSIV prin caloriferul de caldura, si repede. Stiam ca schimbasem termostatul cu altul nou, deci nu avea jumatate de an pe masina, era unul Gates pe specificatiile motorului, a costat ceva deci nu a fost ieftin. Totusi, m-am gandit ca nu inchide corect, sau nu etanseaza corect pe corpul termostatului, desi am folosit garnitura originala (poate era defect de nou). Pe urma mi-am mai amintit ca eu montasem pe turul spre caloriferul din masina un incalzitor de Ford Focus diesel de 1.8 din 2000, teava in care erau montate bujiile mi s-a parut cam subtire, bujiile puse (3buc) una dupa alta, in evantai daca pot sa le descriu astfel si m-am gandit ca si bujiile astea se opun curgerii libere a apei, m-am mai gandit ca poate motorul de Ford are o pompa de apa de randament mai mare decat am eu si poate ca bujiile astea sunt defapt o piedica in calea apei la mine, in sensul ca reduc volumul de apa circulat prin calorifer. Ce am observat eu e ca apa circula preponderent prin termoflot, prin furtunul de retur in borcan si apoi din borcan in pompa de apa, chiuloasa si tot asa. Prea putin circula prin caloriferul din masina.

Acum, de iarna trecuta si pana astazi la mine au cedat o gramada de furtune de cauciuc de pe circuitul de apa (am schimbat 6 furtune pe original), 2 conducte din aluminiu (una de pe circuitul mic, ca are o curbura si a sapat apa in el pana s-a strapuns, celalalt de pe racirea turbinei... asta ultimul l-am gasit explodat, nu a mai circulat apa prin el, s-a supraincalzit si a explodat teava aproape pe toata lungimea ei). Am gasit si toate stuturile de aluminiu foarte subtiate (probabil s-a mers mult cu antigelul neschimbat ori neconfom), unele s-au rupt cand am demontat furtunele de pe ele, asa ca vrand-nevrand am cumparat corp complet termostat pe SH, si asta a venit cu termostatul original al masinii (care e cu garnitura de cauciuc acolo unde inchide corpul termostatului ,,la interior,, ca sa nu scape apa absolut deloc pe langa cand el este inchis). Deci am schimbat furtune, conducte din aluminiu, corp complet termostat, si daca tot a fost bal, pai atunci sa fie bal in toata regula asa ca am scos si corpul cu bujii din furtune, cu chiu cu vai am demontat una din cele 3 bujii (ultima, mai exact, mi s-a parut mai avantajos sa o scot pe aia, apoi l-am remontat cu doar 2 bujii la loc pe furtun) si vad ca dupa ce am schimbat toate astea si-a revenit masina la normal, daca stau pe loc baga caldura si cu motorul la relanti, asa cum facea inainte.

Deci, verifica daca furtunele spre/dinspre calorifer sunt fierbinti cand stationezi cateva minute, daca nu sunt dar devin fierbinti dupa ce accelerezi motorul pe loc 30sec sau te pui in miscare si imediat devin fierbinti atunci nu ai flow prin calorifer. De aici si pana la a gasi cauza, eu as suspecta :
- termostatul, e destul sa deschida putin si deja apa o va lua pe acolo asta reducand flow-ul prin conductele spre/dinspre calorifer
- aer pe circuitul mic de racire, pentru asta cu busonul desfacut si motorul pornit strangi de mai multe ori pe rand de furtunele de pe circuitul mic de racire sa se elimine aerul din instalatie
- daca iti face presiune in vas, atunci sigur ai aer pe circuitul mic de racire si de el nu vei scapa pana nu remediezi cu presiunea (garnitura de chiulasa, chiulasa curbata, chiulasa fisurata, surub strangere chiulasa rupt in bloc)
- pompa de apa cu paleti rupti, sau care nu mai produce suficienta curgere a apei prin circuit, daca pompa e pe cureaua auxiliara poate ca-ti patineaza cureaua (s-a intins) si nu o mai invarte suficient la relanti
- calorifer partial infundat, aici poate ca o mai rezolvi asa cum am scris mai sus.

Sper sa ajute la cineva, asta a fost descrierea problemei mele si ce a dus la rezolvarea ei. Schimband prea multe repere (conducte/furtune/termostat/scos 1buc bujie incalzire apa) NU pot sa spun excat ce a remediat problema la mine. Dar cauza a fost asta - nu curgea suficienta apa prin calorifer ca sa tina caloriferul FIERBINTE, martori fiind cele doua furtune spre/dinspre el care era calâi restul furtunelor de pe circuitul mic de racire al motorului fiind fierbinti.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Lun 16 Nov, 2015 8:06 pm, modificat de 2 ori in total
  • bodddy2004

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2011

  • Mesaj Privat
SAlutare si multumesc mult! foarte detaliat - apreciez timpul acordat.

Ce ai scris tu mai sus ma face sa ma gandesc ca, eu avand o instalatie GPL, si planul de gaz fiind montat pe tur, e posibil sa fie asta problema. I-am pus o diuza de reductie pe ramificatia care duce spre plamanul de GPL dar nu am vezut mari imbunatatiri. Oricum, cat stau pe loc si e frig tare afara, baga aer calai, cum am ponit de pe loc sau accelerat, baga normal. Am pus mana pe furtun, e caldutz, nu foarte cald. Deci ma duce cu gandul la probleme de flow. Pe langa asta, eu am facut si upgrade la clima de la AC, si am folosit un calorifer SH, care a venit cu aeroterma - s posibil sa fie semi-infundat...si cand e masina in sarcina sa bage mai k-lumea antigel prin el....

Am trecut asa iarna trecuta, a fost cat de cat ok, sper sa fie ok si iarna asta.

Multumesc frumos!
Bogdan
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Cu placere.

Saptamana trecuta am schimbat si radiatorul principal de pe Vectra mea. Am muncit incet, metodic 4 zile, doua la demontare, doua la remontare (in medie 4-5ore pe zi, de Joi pana Duminica). E o nebunie intreaga sa demontezi la motorul asta X17DT cu A/C radiatorul de racire din fata, ca e si radiatorul de A/C legat de el, e si intercoolerul legat de el, sunt de toate 3 ventilatoare+diverse alte repere prin zona si trebuiesc demontate multe piese din fata masinii ca sa duci operatiunea la bun sfarsit.

Sincer, la ce probleme am avut eu cu apa anul asta la masina mea, cred ca pot linistit sa tin un curs-ceva despre cum e gandita si realizata racirea la motorul asta Smile. Asadar, daca are cineva intrebari in ceea ce priveste racirea - specific- pentru acest motor ,,X17DT modelul cu A/C (sau fara),, sa-mi scrie pe PM si o sa incerc sa-l ajut cu mare drag.

Cu Stima.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR