Ai uitat parola?


  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 901
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra A16XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Aug 2006

Fac acest tutorial la indemnul lui dancuciureanu, cel ce a scris despre curatarea valvei EGR la Z10XE si Z12XE.
Datele ce le voi posta in continuare nu vor fi atat de precise si tehnice ca la dancuciureanu pentru ca nu am avut la dispozitie documentatia necesara pentru a vedea la ce parametri (adica voltaje) ar trebui sa lucreze in mod normal valva mea EGR.
Simptomele de functionare necorespunzatoare a valvei egr le-am descris aici: https://www.clubopel.com/vie...tor&start=200
(cautati dupa lpedala).

Va rog sa cititi si introducerea de la tutorialul lui dancuciureanu, la adresa https://www.clubopel.com/vie...280&highlight intr-u cat contine detalii importante depsre cum functioneaza EGR.

La motoarele Z16SE valva EGR este mult mai simpla ca la Z10XE, nu face parte din circuitul de racire, si se demonteaza foarte usor.
Scule necesare: cheie Torx T40 (eu am cumparat cu 16lei un asemenea cap de cheie de la un magazin de scule - scump dar n-ai ce face fara ea), cheie cric cu prelungitor, un vas in care sa puneti valva la murat, solutie pentru curatat carburatoare precum recomanda dancuciureanu, eventual spray degripant WD40, periuta de dinti, betisoare de urechi, 2 conductori electrici, 1 acumulator masina de 12V.

Eu o sa trec direct la localizare si demontare, fara masuratori (presupunem ca stiti ca valva EGR este blocata sau vreti s-o curatati preventiv).

Localizare:
Cand va uitati la motor, pe centru mai inspre parbirz, vezi poza (la Z16SE).
La Z16XE este dreapta motor cum te uiti la el, forma identica. completat de dancuciureanu


Demontare
Se scoate mufa electrica si se demonteaza cele doua suruburi de prindere cu ajutorul cheii torx. Vezi poza. Intre EGR si galeria de recirculare a gazelor se alfa o garnitura de metal pe care dancuciureanu recomanda s-o inlocuim. Atentie la acea garnitura pentru ca este destul de fragila. Vezi poza.


Curatare
La acest pas folosim vasul cu solutie de curatat, conductorii si acumulatorul.
Ne uitam pe schema (poza din tutorialul lui dancuciureanu) cu mufa electrica de la EGR - a aceasi mufa cu 5 pini ca la noi. Trebuie sa verificam daca functioneaza tija din EGR. Conectam pinul + si pinul - la bateria noastra cu ajutorul conductorilor ca sa dam impulsuri, intodeauna pe borna bateriei, nu pe pini. Pentru fixarea conductorilor pe pini, eu am folosit 2 tubuletele de la betisoarele de urechi. Aici, dancuciureanu recomanda sa punem in serie cu EGR un bec de pozitii. Eu am incercat dar egr-ul meu nu dadea nici un semn de viata si asa am renuntat la bec. Cand dam impulsuri de curent de la baterie, o sa observam ca se misca tija, sau incearca sa se miste daca e intepenita - inseamna ca egr-ul are viata inca. Pentru dezmortire folositi si spray degripant aplicat in gaura unde e multa funingine si pe circumferinta pistonasului..

Urmeza sa imersam egr-ul pana pe la jumate in lichid, cu tija(pistonasul) inspre fundul vasului. Dam in continuare implsuri de la baterie ca sa poata sa patrunda lichidul prin orificii. Atentie la scantei! Lichidul este inflamabil. Ar mai prinde bine o mana de ajutor ca sa tina de egr sa nu topaie prin vasul cu lichid.
Curatam cu periuta, cu betisoarele toata funinginea la care putem ajunge.
Lasam la murat egr-ul 30min, dupa care puteti sa-i mai dati impulsuri pana cand observati ca iese cam 8mm. Nu stiu exact care este cursa maxima a tijei.

Montarea
Se infileteaza cele 2 suruburi. Nu se ung suruburile cu vasilina intr-ucat aceasta se va arde acolo. Se conecteaza mufa.

Cam asta e. Am vrut sa fiu scrut si la obiect. Astept sugestii si comentarii.
Dupa cum spune dancuciureanu, motorul ar trebui sa rapsunda mai bine la accleratie si sa nu mai faca ce facea inainte Very Happy.
  • chatalin

  • Mesaje scrise: 161
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra y17dt din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Sep 2006

De alimentat se poate alimenta si de la un alimentator de priza sau merge numai de la baterie??
  • chatalin

  • Mesaje scrise: 161
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra y17dt din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Sep 2006

am incercat tot ce se putea dar nimic totusi daca-i dau impulsuri de curent si tin cu mana tija apasata o inpinge in sus. in concluzie cred ca valva mea este dusa odata ce sta pe daschis asta o spun pt ca am inteles ca atunci cand ii dai impulsuri de curent trebuie sa se miste in sus,daca ma insel va rog sa imi spuneti
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 901
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra A16XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Aug 2006

@cahtalin
din ce am vazut in pozele din topicul tau "Cum curat EGR" valva ta e pe pozitia inchis, cum era si a mea de altfel. Daca nu se misca deloc la impulsuri date de la acumulatorul auto de 12V, faci asa:
1. baga spray degripant in ea (in gaura aia cu funingine, de jur imprejurul supapei din varful psitonasului), aseaz-o cu tija in sus, cum am prins eu valva mea in menghina(poza 3). Las-o ca sa patrunda degripantul peste tot. Apoi incearca sa-i dai iar impulsuri; daca iar nu se misca,
2. ciocaneste-o (la propriu, loveste-o usor cu un ciocan, fara s-o indoi);iar daca nu misca nici acum,
3. da-i impulsuri de la un acumulator de camion, de 24V, atentie impulsuri scurte ca sa nu se prajeasca ceva in ea.
Fa treburile astea in ordine si ne auzim.
  • chatalin

  • Mesaje scrise: 161
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra y17dt din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Sep 2006

vreaun sa spun ca nu am mai apucat sa-l desfac ca sa-i dau cu spray si astazi dupa ce am mers cam 40km si am pornit masina nu sa mai aprins martorul din bord si nu stiu daca e ceva normal
  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,163
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra Z16SE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jan 2006

Salut!
Astazi mi-am bagat si eu nasul in EGR si, dupa operatiunea de curatare, se simte diferenta!
O accelerare mult mai lina, nu mai da in nas, parca si accelereaza mai bine...Nu zic nu, o fi si placebo, dar in general, sunt multumit de ce a iesit.

@lpedala
o singura corectie, sau, ma rog, un amanunt: la mine, cheia este de 45!
Ar fi mers si T40, dar cu un maare joc.
  • chatalin

  • Mesaje scrise: 161
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra y17dt din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Sep 2006

exact aceleasi lucruri le-am simtit si eu merge mult mai bine
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 901
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra A16XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Aug 2006

ovidium a scris:Salut!
Astazi mi-am bagat si eu nasul in EGR si, dupa operatiunea de curatare, se simte diferenta!


Intrebare ovidium: parca spuneai la un moment dat, nu mai stiu unde, ca aveai becul check engine s-a aprins in mers. S-a stins cumva dupa operatiunea de curatare egr?


Ultima modificare facuta de catre GL10PEL la Mar 05 Dec, 2006 5:07 pm, modificat 1 data in total
  • malekAdi2

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Vectra Z19DT din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Apr 2006

In mod normal trebuie ca becul sa ti se stinga la pornirea motorului,asta dupa ce s-a curatat egr-ul.Insa,daca nu va functiona cum trebuie,nici eraoarea nu-ti va disparea din bord.Oricum,indiferent de cat de bine cureti egr-ul,nu te va tine prea mult.La mine,dupa ce am curatat-o prima data,m-a tinut cateva luni...ma apucase nervii si am hotarat sa o schimb(si bine am facut).Cel mai bun pret obtinut in tara a fost de 3.9 milioane...insa mi l-am luat din Germania pt doar 50euro.Dupa asta,mi-am dat seama ca nu prea se merita osteneala si timpul pierdut,cand o poti schimba ieftin zic eu.Bafta tuturor.
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 901
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra A16XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Aug 2006

malekAdi2 a scris:Cel mai bun pret obtinut in tara a fost de 3.9 milioane...insa mi l-am luat din Germania pt doar 50euro.

Intrebari:
1.EGR-ul de la motorul tau Z14XE e la fel sau seamana cu cel de Z16SE? adica cu cel din pozele de mai sus?
2.unde ai gasit egr cu 3.9mil in ro?
3.unde ai gasit in egr cu 50 eur in germania?

Ma intereseaza pentru am de gand sa cumpar si eu.
  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,163
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra Z16SE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jan 2006

lpedala a scris:

Intrebare ovidium: parca spuneai la un moment dat, nu mai stiu unde, ca aveai becul check engine s-a aprins in mers. S-a stins cumva dupa operatiunea de curatare egr?


Check-engine-ul se intampla asta primavara cand am pus benzina de la Lukoil. S-a stins de la sine, dupa ce am pus din nou Petrom de 95.
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,453
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1.6 din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Sep 2004

La Z16SE EGR-ul se poate anula printr-un update de soft.
  • jE

  • Mesaje scrise: 10,876
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Z18XE din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2006

@Mikki, si care sunt efectele? ma refer la:
performante
consum
cum afecteaza asta motorul
Pentru ca ma gandesc ca motorul ala, din punct de vedere mecanic, a fost conceput sa foloseasca EGR-ul....
  • malekAdi2

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Vectra Z19DT din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Apr 2006

1.Nu stiu daca este compatibil.Cert este ca mi s-au cerut cerut datele motorului.
2.Am gasit cu 3.9mil la un magazin din Ploiesti,ma cunosc cu propietarul si nu mi-a bagat adaos.Insa asteptam sa vad cat este in Germania....
3.Directorul firmei la care lucrez a fost in Germania,cred ca din Nurnberg mi l-a luat.Mi-a adus chitanta la el:49,90 euro.Cand s-a dus iar,i-am dat EGR-ul uzat sa-l lase la magazin,asa isi mai recuperau aia inca vreo 12 euro.Oricum n-aveam ce face cu el...
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,453
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1.6 din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Sep 2004

jE a scris:@Mikki, si care sunt efectele? ....


Efectele nu stiu care sunt, insa nu cred ca afecteaza sesizabil consumul sau performantele. Totusi, vorbim de softul creat de cei de la Opel, deci este oficial.
  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,163
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra Z16SE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jan 2006

@malekAdi2
o intrebare din public: mai pleaca seful tau in Germania??? Smile
Ca eu tot din Ploiesti sunt Smile
Si nu EGR nu strica la casa omului, mai ales la 50 de gauroi...
  • nenea77

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie:
  • Masina: Astra Z14XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Aug 2006

Salut! Are cineva o schema de ajungere la EGR fara ajutorul unui service? Ca m-as baga un pic la ea. Merci
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 530
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina: Astra A17dtr din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Jun 2006

nu e foarte greu..sa il desfaci..se tine in 2 suruburi...il vezi dupa ce dai jos capacul ala cu ecotec (2 suruburi) in dreapta sus...depinde acuma ce vrei cu el..
  • nenea77

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie:
  • Masina: Astra Z14XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Aug 2006

salutare. pai vreau sa o curat
merci
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,758
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

ei na ca nu va las in pace :
http://www.tomco-inc.com/EG...sket%20_9148.aspx
Stie careva cum sa avem si noi acces la asa ceva ?

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




Inchide