Ai uitat parola?


  • joanovics

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Jul 2012

Salut.Cer si eu o parere de la cei cu mai multa experienta,in legatura cu EGR.Cel putin eu suspectez sa fie asta.Foarte rar ,mi se opreste opreste motorul cand apas ambreiajul,sau pe liber,si dupa asta porneste un pic instabil dar dupa aia merge frumos.Trebuie sa mentionez ca acesta s-a intamplat de fiecare data numai dupa ce am tras la o turatie cca 3500 -4000 si urma sa ma opresc de exemplu la semafor.si cu motor la temperatura de lucru.Daca stiu EGR se deschide la turatie mai mare,si poate nu se inchide de tot?clapeta este curatata,erori nu am,putere buna,insa la motor cald cateodata un pic parca trebuie sa apas mai mult pedala sa raspunda cu turatie,dupa ce ajunge peste 2500 ,trage mai bine.Bujiile consider bune,filtru benzina nou,benzina 99 petrom,consum foarte bun...
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 9,662
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra Z19DTH 200CP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jan 2007

Scoate mufa de la EGR de test pentru o perioada.
  • danutz49

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Feb 2015

La mine curatarea senzorului de turație a rezolvat problema cu oprirea motorului la semafor. Motor z16se
  • joanovics

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Jul 2012

Rezolvat cu o curatare temeinica de EGR,dinamica motorului,raspunsul la acceleratie mai bun si nici o oprire in 400 km
  • nexusrazer

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z14XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Aug 2014

Salut,
Astazi am desfacut si eu EGR-ul (pentru ca din ce am citit peste tot, el pare sa fie cauza problemelor pe care o sa le mentionez la sfarsitul post-ului) si as dori sa adaug mai multe detalii pentru cei care se tem sa faca operatiunea asta.
Corsa C (2001), motor Z14XE. Partea buna e ca la acest motor, prin EGR nu trece lichid de racire si are o singura garnitura. Deci este suficienta scoaterea mufei de curent de sus si desfacerea celor doua suruburi torx cu care e prins.

EGR-ul la mine e localizat aici:


Pentru ca este recomandata inlocuirea garniturii, o gasiti pe market cu codul: 449831. Atentie la garnitura veche pentru ca poate ramane lipita de valva sau de galerie si sa nu o observati. In cazul meu era perfect lipita de valva EGR si nu prea se observa. Am desprins-o usor cu un cutit. Dupa cum arata la mine cred ca nu era neaparat necesara schimbarea ei:


EGR-ul meu aparent nu era chiar asa imbacsit. I-am aplicat niste WD, l-am curatat cu carpa si i-am aplicat niste impulsuri de la baterie cu doua fire. Firele trebuie prinse de primul si de ultimul pin al EGR-ului (pentru a face usor asta se pot taia doua tubulete de la betisoarele de urechi si se baga firul in ele):

Am repetat pasii de sus de cateva ori. Atentie: implusurile se dau scurt (tineti un fir lipit de o borna a bateriei si pe celalalt il folositi sa dati implusurile).

Bun... EGR-ul parea curat, deci unde sa fie problema? Problema la mine pare sa fi fost depunerea de reziduri in galerie. Erau tasate fix intr-una din gauri:

Si cand zic reziduri, ma refer la bucati de plastic/tabla care nu stiu de unde au ajuns acolo:


Daca are cineva idee de unde vin aceste bucati please share, pentru ca se poate sa fie parti macinate de undeva din galerie.
Am scos cu penseta, carlig tot se s-a putut scoate, am pus garnitura noua, montat egr-ul la loc si acum pare ca nu mai am probleme la prima plimbare. Astept sa vad cum merge dupa mai multe ture.
Problemele pe care le-am avut eu si care s-au manifestat din ce in ce mai des in ultima vreme. De obicei le resimteam dupa un drum mai lung parcurs la peste 3000 de turatii - autostrada A1, dar recent au inceput sa apara si dupa mersul obisnuit prin oras:
* motorul se oprea cand incetineam sub 2000RPM (la sensuri giratorii, limitatoare de viteza etc);
* la plecarea de pe loc, motorul murea imediat daca nu il supraturam;
* in primele 3 viteze la turatie constanta masina dadea in nas;
* la relanti, turatiile variau cam cu 100-200 rpm, luminile din bord oscilau.

Sper ca asta sa fi fost cauza la mine si sa mearga bine de acum. Totusi sunt curios de unde s-au strans atatea bucati de reziduri acolo. O sa il mai desfac dupa un timp sau daca o sa mai am probleme sa vad daca s-au mai strans altele intre timp. In caz afirmativ, se poate ca problema la mine sa plece de undeva de pe circuit si sa cedeze alte chestii in timp (cele de la care provin acele bucati).
  • redny_indy

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Aug 2015

salutare..azi am curatat si eu egr-ul la un z16xe exact cum au povestit baietii.....dupa ce lam curatat l-am montat apoi becul galben tot era aprins.....lasa asta era aprins ok...dar se mai aude si un ''fasait'' cand o accelerez....stie cineva de la ce ar putea fii sau daca afecteaza cu ceva? multumesc

multa bafta!
  • nexusrazer

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z14XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Aug 2014

Salut,
Daca ar functiona totul bine, becul s-ar stinge dupa cateva porniri. Fasaitul inseamna ca EGR-ul e activat, ceea ce ar fi normal dupa 3000 rpm (la accelerare). Problema e daca se aude fasait si la relanti.
Nu sunt expert. Iti spun doar din ce am observat la mine.
Alte simptome mai are?
  • redny_indy

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Aug 2015

alte simptome nu mai are....pana sa curat egr-ul nu se auzea...dupa ce lam curatat a inceput sa se auda si nu stiam daca e de bine sau de rau..becul s-a stins dupa ce am facut o mica plimbare..si acum dupa am curatat egr-ul porneste si masina din prima cheie inainte pornea greu..si akum mai face mici figuri dar e mai bine cat de cat...mersi mult
  • Murderer27

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Mai 2011

salutare colegii,
o intrebare, am curatat astazi egr si am vrut sa dau impulsuri de la baterie sa vad daca functioneaza. Poate sa imi zica si mie cineva care sunt pinii pe care trebuie prinse firele pe egr?
multumesc.
  • ovicu06

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra z 16 se din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Mai 2013

stiu ca pinii 1 si 5. urmareste tutorialul asta

http://www.youtube.com/watch?v=qGCZN2oj1DQ
  • toenailpink

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra z16xe din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Apr 2015

va salut, o intrebare: este normal sa se opreasca motorul daca scot mufa egr-ului? desi pe op com imi da ca merge, e activat si am incercat cu cabluri la pini 1 si 5 si functioneaza. se deschide cand pun la baterie si se inchide cand iau de la baterie dar cand scot mufa egr ului in mers, se opreste motorul. este normal? multumesc frumos
  • sorine12005

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Oct 2012

sal am o vectra b din 2001 z16xe nu stiu ce sai mai fac ca am aproape pe la toate ateliere auto,problema este ca atunci dau sa plec de pe loc da in nas sau dau sa schimb treapta la fel scade puterea motorului iar la tester mia p0300 si p03004rateu aprindere recunoscut am schombat 2 bobine si la fel face,am desfacut si egr si am vazut ca nu deschide dar pe direct la baterie merge am verificat si mufa cu o lampa de control dar nu se aprinde becul nu stiu ce sai fac
  • mihaidarie

  • Mesaje scrise: 595
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira z16xe din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Feb 2013

Imprumuta un egr bun/functional pt probe. Mai ai de verificat bujia 4/aprinderea si ecu...
  • ovi730

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jul 2014

cel mai simplu este sa anulati EGR-ul din soft. eu am rezolvat la Slatina. Este anunt pe olx.
  • joanovics

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Jul 2012

Anularea EGR lui fie prin soft,fie numai fizic prin obturare in ce masura influenteaza emisiile de noxe in cazul unui control RAR in trafic?Din cate stiu EGR ul e deschis la o anumita turatie si sarcina,turand pe loc nu ar trebui sa aiba influenta asupra rezultatului.Ma preocupa treaba pt ca mi s a stricat,de schimbat nu pot momentan si am rezolvat prin metoda obturarii unuia dintre orificii cu o placa subtire de aluminiu,si in orasul,judetul nostru sunt zilnic controale RAR.
Referitor la functionare am accelerare mai lina,putere mai mare de la 3000rpm,pornire la cald sfert de cheie fata de 2-3 secunde,si la consum nu stiu ce sa cred:in oras pe traseu identic dupa calculator de la 9.7-9.5 la 9.1-9.3.
  • toenailpink

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra z16xe din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Apr 2015

Pentru cei cu erorile 0300, 0301, 0302 etc, le recomanda sa alimenteze de la petrom si sa nu mai lase sa coboare acul de la benzina sub un sfert. Eu asa am facut si din vara nu mai am nici o problema. Incercati. Nu strica. Oricum alimentati asa ca tineti peste sfert. Success

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata