- lumircea
- **
- 232 mesaje
- din 27 Sep 2011
- Astra 2017 B16
- Vrancea
lumircea
- Mesaje scrise: 232
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2017 B16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2011
- Mesaj Privat
- lumircea
- **
- 232 mesaje
- din 27 Sep 2011
- Astra 2017 B16
- Vrancea
lumircea
- Mesaje scrise: 232
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2017 B16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2011
- Mesaj Privat
- mircea v
- **
- 164 mesaje
- din 01 Mai 2010
- Vectra 1998 x20dth
- Brasov
mircea v
- Mesaje scrise: 164
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1998 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2010
- Mesaj Privat
- lumircea
- **
- 232 mesaje
- din 27 Sep 2011
- Astra 2017 B16
- Vrancea
lumircea
- Mesaje scrise: 232
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2017 B16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2011
- Mesaj Privat
- AngelGuard
- *
- 26 mesaje
- din 04 Nov 2014
- Astra 1999 X16XEL
- Bucuresti
AngelGuard
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2014
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- reallife242
- *
- 28 mesaje
- din 23 Jun 2013
- Corsa 2005 Z13DT
- Harghita
reallife242
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Harghita
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2013
- Mesaj Privat
astazi am montat si eu alarma pe masina Opel Corsa C , a fost destul de simplu : alarma HAWK-280 PRO pentru interior am folosit 2 senzori ultrasonici si per general un senzor de soc in 2 trepte. nu am umblat la ECU ca sa leg firele pentru deschidere si inchidere, am ramas la telecomanda originala . deocamdata sunt multumit de functionarea alarmei.
Seb1
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 1.6 Z16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2014
- Mesaj Privat
Seb1
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 1.6 Z16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2014
- Mesaj Privat
direx
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 1995 X16SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2012
- Mesaj Privat
Montare alarma PNI OV288 pe opel astra f-cc, an fabricatie 1995
Masina am luat-o SH, cu o singura cheie, normala, cu cip; merge inchiderea centralizata, pe ambele usi, adica inchid si deschid toate usile (inclisiv portbagajul) din cheie, fara probleme.
M-am hotarat sa montez o alarma cu inchidere / deschidere din telecomanda si am ales modelul de mai sus.
Trebuie sa va spun ca la baza, ca pregatire sunt electrician si de aceea le dau un sfat tuturor ca daca nu au cunostinte elementare in acest domeniu, sa apeleze la prieteni care lucreaza in domeniu sau la services deoarece este foarte greu sa monteze singuri si in plus nu e de joaca (la tensiuni mici de 12 V, curentii de scurt-circuit au valori ff mari).
Sa incepem:
1. acasa am identifiat firele / circuitele alarmei si ce anume functii sa folosesc; astfel am renuntat la deschidere portbagaj, inchidere geamuri la actionare alarma, releul care taie alimentarea electromotorului, pedala frana; m-a interesat mai mult sa inchid / deschid din telecomanda si sa mearga alarma;
2. am pastrat urmatoarele fire (de la stanga la dreapta, mufa mare apoi mufa mica):
MUFA MARE
- borna 1, masa (minus);
- borna 2, plus +12 V;
- borna 3, galben-verde, ANULAT;
- borna 4,5 verde, alb, deschidere usi;
- borna 6, orange, ANULAT;
- borna 7, albastru, deschidere portbagaj, ANULAT;
- borna 8, galben, ANULAT;
- borna 9, maro, sirena (+);
- borna 10, 11, gri, avarii (semnalizare);
- borna 12, albastru-alb, ANULAT;
- borna 13, mov, ANULAT;
MUFA MICA
- borna 1m, orange, masa (-) / se leaga cu borna 1, mufa mare;
- borna 2m, mov, deschidere usi;
- borna 3m, alb, ANULAT;
- borna 4m, roz, masa (-) / se leaga cu borna 1, mufa mare;
- borna 5m, verde, inchidere usi;
- borna 6m, negru, ANULAT;
3. deoarece sunt mai solid si sa am loc, am desfacut scaunul de la sofer (sunt 4 suruburi);
4. am desfacut plasticele de la prag si am indepartat buretele; surpriza, am gasit montata o alarma de unul din fostii proprietari ceea ce m-a ajutat mult in identificarea circuitelor;
5. am desfacut conectorii rosii si am facut legaturile prin rasucirea firelor si apoi prin lipire cu fludor deoarece firele pe care se montasera acei conectori erau retezate pe jumate;
6. sirena am montat-o aici;
7. am facut toate legaturile, fara sa le lipesc si am testat functionarea alarmei / inchiderii din telecomanda;
8. alimentarea am luat-o direct de la borna + a bateriei, printr-o siguranta (in spate este o alta siguranta, de la subwoofer);
9. am montat si un intrerupator pentru capota; de aici am tras un fir pana la alarma in int. masinii;
10. firul de la sirena, intrerupator capota, alimentare si subwoofwr le-am trecut prin aceasta garnitura;
11. revin la legaturile interioare;
- pe avarii am pus 2 diode de 3A; deasemenea si pe firul care vine de la intrerupatoarele de la usi - GRI (dioada din figura) si pleaca ALB la alarma (borna 5);
- la portbagaj am facut o modificare si anume am tras un fir de la lampa (cel cu -) si l-am dus la dioda din figura deoarece intrerupatorul de la portbagaj actiona numai lampa; acum, dupa modificare, daca deschid portbagajul si alarma este activata, aceasta se declanseaza;
- firul de la intrerupator capota (fata) l-am legat la cel verde (borna 4 alarma);
- pentru comanda de inchidere / deschidere usi am interceptat firele aici;
12. alarma am “ascuns-o” sub bord, in spatele panoului de sigurante; tot acolo am montat si senzorul de soc (l-am prins cu un soricel); led-ul rosu l-am pus in coltul parbrizului; butonul de reset este tot in compartimentul cu sigurante;
CONCLUZIE: alarma / inchiderea - deschiderea usilor functioneaza fara probleme;
Masina am luat-o SH, cu o singura cheie, normala, cu cip; merge inchiderea centralizata, pe ambele usi, adica inchid si deschid toate usile (inclisiv portbagajul) din cheie, fara probleme.
M-am hotarat sa montez o alarma cu inchidere / deschidere din telecomanda si am ales modelul de mai sus.
Trebuie sa va spun ca la baza, ca pregatire sunt electrician si de aceea le dau un sfat tuturor ca daca nu au cunostinte elementare in acest domeniu, sa apeleze la prieteni care lucreaza in domeniu sau la services deoarece este foarte greu sa monteze singuri si in plus nu e de joaca (la tensiuni mici de 12 V, curentii de scurt-circuit au valori ff mari).
Sa incepem:
1. acasa am identifiat firele / circuitele alarmei si ce anume functii sa folosesc; astfel am renuntat la deschidere portbagaj, inchidere geamuri la actionare alarma, releul care taie alimentarea electromotorului, pedala frana; m-a interesat mai mult sa inchid / deschid din telecomanda si sa mearga alarma;
2. am pastrat urmatoarele fire (de la stanga la dreapta, mufa mare apoi mufa mica):
MUFA MARE
- borna 1, masa (minus);
- borna 2, plus +12 V;
- borna 3, galben-verde, ANULAT;
- borna 4,5 verde, alb, deschidere usi;
- borna 6, orange, ANULAT;
- borna 7, albastru, deschidere portbagaj, ANULAT;
- borna 8, galben, ANULAT;
- borna 9, maro, sirena (+);
- borna 10, 11, gri, avarii (semnalizare);
- borna 12, albastru-alb, ANULAT;
- borna 13, mov, ANULAT;
MUFA MICA
- borna 1m, orange, masa (-) / se leaga cu borna 1, mufa mare;
- borna 2m, mov, deschidere usi;
- borna 3m, alb, ANULAT;
- borna 4m, roz, masa (-) / se leaga cu borna 1, mufa mare;
- borna 5m, verde, inchidere usi;
- borna 6m, negru, ANULAT;
3. deoarece sunt mai solid si sa am loc, am desfacut scaunul de la sofer (sunt 4 suruburi);
4. am desfacut plasticele de la prag si am indepartat buretele; surpriza, am gasit montata o alarma de unul din fostii proprietari ceea ce m-a ajutat mult in identificarea circuitelor;
5. am desfacut conectorii rosii si am facut legaturile prin rasucirea firelor si apoi prin lipire cu fludor deoarece firele pe care se montasera acei conectori erau retezate pe jumate;
6. sirena am montat-o aici;
7. am facut toate legaturile, fara sa le lipesc si am testat functionarea alarmei / inchiderii din telecomanda;
8. alimentarea am luat-o direct de la borna + a bateriei, printr-o siguranta (in spate este o alta siguranta, de la subwoofer);
9. am montat si un intrerupator pentru capota; de aici am tras un fir pana la alarma in int. masinii;
10. firul de la sirena, intrerupator capota, alimentare si subwoofwr le-am trecut prin aceasta garnitura;
11. revin la legaturile interioare;
- pe avarii am pus 2 diode de 3A; deasemenea si pe firul care vine de la intrerupatoarele de la usi - GRI (dioada din figura) si pleaca ALB la alarma (borna 5);
- la portbagaj am facut o modificare si anume am tras un fir de la lampa (cel cu -) si l-am dus la dioda din figura deoarece intrerupatorul de la portbagaj actiona numai lampa; acum, dupa modificare, daca deschid portbagajul si alarma este activata, aceasta se declanseaza;
- firul de la intrerupator capota (fata) l-am legat la cel verde (borna 4 alarma);
- pentru comanda de inchidere / deschidere usi am interceptat firele aici;
12. alarma am “ascuns-o” sub bord, in spatele panoului de sigurante; tot acolo am montat si senzorul de soc (l-am prins cu un soricel); led-ul rosu l-am pus in coltul parbrizului; butonul de reset este tot in compartimentul cu sigurante;
CONCLUZIE: alarma / inchiderea - deschiderea usilor functioneaza fara probleme;
- Danutcaune10
- *
- 14 mesaje
- din 30 Jan 2017
- Vectra 1999
- Teleorman
Danutcaune10
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2017
- Mesaj Privat
MBoncea
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2017
- Mesaj Privat
MENTIONEZ ESTE PTR ASTRA G ,acolo jos pe stalpul din dreapta este o cutie dreptunghiulara cu o mufa ce are in ea aprox 8-9 fire,unul e rosu altul e negru deci rosu PLUS negru MINUS,apoi comanda de pe masina este pe MINUS deci acolo trebuie sa aplici un semnal de MINUS DIN ALARMA, acea parte a alarmei care are firele verde-verde negru sau gri -gri negru undeva in schema alarmei iti spune legarea lor daca ai pune o schema sau ai da indici de ce tip de alarma este vorba te ajut eu...
MBoncea
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2017
- Mesaj Privat
danutcaune10 schema care ai puso tu este doar care cum vine si ce fire reprezinta mai la spate ai si felul de legare a firelor respectiv comanda la actuator direct sau comanada pe minus comanda pe plus pune si acele poze toata partea cu central wire de sus din schema ta este raspunzatoare de felul in care dai semnal ptr inchidere deschidere de aceea trebuie sa pui si pozele din urmatoarele pagini acolo unde apare si pistonul in poza etc ceva in genul pozei mele
MBoncea
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2017
- Mesaj Privat
- Danutcaune10
- *
- 14 mesaje
- din 30 Jan 2017
- Vectra 1999
- Teleorman
Danutcaune10
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2017
- Mesaj Privat
vicoli
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2004 17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2010
- Mesaj Privat
vicoli
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2004 17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2010
- Mesaj Privat
vicoli
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2004 17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2010
- Mesaj Privat
- Lao
- ***
- 633 mesaje
- din 03 Dec 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Dolj
Lao
- Mesaje scrise: 633
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2006
- Mesaj Privat
De cateva zile am montat si eu o alarma PNI OV288 pe Astra G Z16XEP, la care am adãugat si senzori de interior tip AL-S02. Alarma 99 de lei din Metro, senzorii cumpãrati de pe Emag, 38 de lei.
În urma acestei operatiuni am considerat cã nu ar strica sã las aici modul de legare al firelor. Totul se poate face foarte usor, fãrã a desface fete de usi sau mai stiu eu ce. Singura chestie care trebuie demontatã este protectia de plastic de la piciorul soferului, pentru a avea acces la mãnunchiul de fire ce ajunge la mufa X1 si cel care vine de la mufa X3 (cea din usã).
Odatã ce avem firele în fata ochilor facem legãturile conform pozei de mai jos. Am trecut pozitia pinilor din X1 strict pentru o mai usoarã identificare a firelor, desi culorile ar fi fost îndeajuns.
Firele care pleacã din mufa X3 (13, 15 si 18 de la alarmã) se gãsesc în mãnunchiul ce trece pe lângã mufa X1.
Mufe X1 si X3:
Acestea fiind spuse, sã aveți spor!
În urma acestei operatiuni am considerat cã nu ar strica sã las aici modul de legare al firelor. Totul se poate face foarte usor, fãrã a desface fete de usi sau mai stiu eu ce. Singura chestie care trebuie demontatã este protectia de plastic de la piciorul soferului, pentru a avea acces la mãnunchiul de fire ce ajunge la mufa X1 si cel care vine de la mufa X3 (cea din usã).
Odatã ce avem firele în fata ochilor facem legãturile conform pozei de mai jos. Am trecut pozitia pinilor din X1 strict pentru o mai usoarã identificare a firelor, desi culorile ar fi fost îndeajuns.
Firele care pleacã din mufa X3 (13, 15 si 18 de la alarmã) se gãsesc în mãnunchiul ce trece pe lângã mufa X1.
Mufe X1 si X3:
Acestea fiind spuse, sã aveți spor!
APuia
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Brasov
- Masina: Vivaro 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2018
- Mesaj Privat
A montat cineva alarma pe Vivaro? Am achizitionat o alarma a carei schema de montaj o atasez in poza.Am alimentat alarma,am montat goarna,am montat senzirii ultrasonici (nu are senzor de soc.o sa adaug ulterior).Nu ma intereseaza :-deschidere portbagaj;-protectia pentru copii (frana de picior);-protectia de pornire motor.
Ma intereseaza
-unde sa leg firele pentru inchiderea centralizata (atasez poza cu mufa butonului de inchis/deschis)daca se poate lega aici?);
-unde sa leg firele pentru semnalizari (butonul de avarie are 3 fire si din cate am masurat sunt "-").Din alarma imi ies 2 fire pentru semnalizari (cu siguranta pe ele).Le leg pe iesirea de la maneta de semnalizare (unul stanga si unul dreapta?Mai este nevoie sa pun dioda pe ele in cazul in care sunt 2 iesiri?;
-comanda pentru usa deschisa o pot lua de la lampa de plafon sau neaparat de la intrerupatorul de usa?;
-Mai este nevoie sa leg firul alb (ACC on)?Daca "da" unde il leg?
Ma intereseaza
-unde sa leg firele pentru inchiderea centralizata (atasez poza cu mufa butonului de inchis/deschis)daca se poate lega aici?);
-unde sa leg firele pentru semnalizari (butonul de avarie are 3 fire si din cate am masurat sunt "-").Din alarma imi ies 2 fire pentru semnalizari (cu siguranta pe ele).Le leg pe iesirea de la maneta de semnalizare (unul stanga si unul dreapta?Mai este nevoie sa pun dioda pe ele in cazul in care sunt 2 iesiri?;
-comanda pentru usa deschisa o pot lua de la lampa de plafon sau neaparat de la intrerupatorul de usa?;
-Mai este nevoie sa leg firul alb (ACC on)?Daca "da" unde il leg?