Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • myne

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2007 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Salut!

Am un Opel Zafira 1.8XE 2001 cu urmatoarea problema. Cand este motorul rece imi porneste foarte greu. am fost la service si mi-a citit codul p0170. am schimbat prima sonda... si e cam la fel cu pornirea... am schimbat bujiile e ceva mai bine dar tot porneste greu... urmeaza sa schimb si racordul flexibil de la evacuare deoare este spart.

la pornirea are urmatoarele simptome: pun contactul si dupa ce se opresc martorii din bord o pornesc se accelereaza de inceput pe la 1400-1600 rpm dupa care moare deoadata.. la urmatoare cheie face tot cam la fel... la urmatoare incepe sa stea mai mult pornita iar cand ramane pornita incepe sa tremure sa mearga in 3 sa se tureze singura si miroase si a benzina... pana cand se incalzeste un pic(aprox 3-4 min.) plec cu ea dupa loc si nu prea trage cum trebui inca un km dupa care merge ceas...
in mers merge normal cand e calda.... si vara imi face asa dar numai ca atunci nu se opreste...

sa fie din racordul flexibil?
Skip ads

  • IS08AFM

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2012

  • Mesaj Privat
salut si mie imi facea la fel si era mort senzorul de la arborele cotit lam schimbat si acum functioneaza normal
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
P0170-la rece sonda lambda nu este luata in seama de calculator(a fost inlocuita inutil).Acest cod face trimitere la aer fals in admisie,probleme posibile la EVAP(supapa de purjare gaze de benzina rezervor),probleme de presiune combustibil(pompa).Merita curatat clapetul admisie aer si supapa de relanti(solenoid),raminerea acestora relativ deschise(praf,mizerie),duce la o pornire grea sau imposibila.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Verifica si presiunea pompei de benzina.
Skip ads

  • myne

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2007 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2010

  • Mesaj Privat
ma gandesc ca pompa de benzina merge bine de odata ce se incalzeste motorul un pic nu mai face nimic...
ma gandeam ca e ceva cu debitmetru de aer
e problema cu ceva de se incalzeste...

o sa tin semana si de raspunsurile voastrea... sper sa rezolv

sonda aveam oricum probleme cu ea...
mi se aprindea martoru in bord..

am curatzat si clapeta ceva timp in urma

daca as scoate mufa de la debitmetru de aer ar trebui sa intre in modul ala din de "safety nu stiu ce..."?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Motorul cere cel mai mult combustibil la rece.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
myne a scris:

sonda aveam oricum probleme cu ea...
mi se aprindea martoru in bord..

daca as scoate mufa de la debitmetru de aer ar trebui sa intre in modul ala din de "safety nu stiu ce..."?
Martorul in bord se aprindea la aparitia codului P0170,care face trimitere la verificarea anumitor elemente si sisteme,nu spune ca sonda lambda este defecta.De fapt e obligatoriu a se verifica valoarea de lucru a semnalului si continuitatea rezistentei de incalzire a sondei,inainte de o eventuala inlocuire,daca e cazul.Daca era sonda defecta,ar fi trebuit sa dispara toate problemele,prin inlocuire.Decuplarea si cuplarea debitmetrului se face cu contactul luat,efectul decuplarii,fiind aprinderea martorului in bord,care se va stinge singur dupa cuplare.
  • myne

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2007 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2010

  • Mesaj Privat
AM REZOLVAT PROBLEMAAAAA!

Era debitmetru de aer defect! am scos mufa de la debitmetru cu motorul rece... prima cheie a fost identrica problema s-a oprit apoi la a doua cheie deja s-a aprins martorul in bord... si cand am pornit-o surpiza! a mers normal... intr-adevar nu prea tragea... dar nu a mai fluctuat nu s-a mai oprit si turatia a scazut usor cand a inceput sa se incalzeasca.. maine de dimineata este testul final desi sunt sigur ca ala era defect!

sonda lambda nu era defecta! racordul flexibil e problema!

sarbatori fericite!
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
daca motorul merge fara debitmetru cuplat atunci ECU baga mai multa benzina... deaceea mergea mai rotund...
debitmetrul se poate masura
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
myne a scris:Era debitmetru de aer defect!
Un calculator motor nu vede un debitmetru devalorizat,dar poate citi efectele reale prin intermediul sondei lambda.Inlocuieste debitmetru!
  • myne

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2007 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2010

  • Mesaj Privat
am schimbat debitmetrul de aer si nu mai am probleme la pornire... sta turata un pic pana se incalzeste apoi incepe si scade turatia pana la normal...
  • raluca_oana

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salut, sunt noua pe forum si sper ca ma ajutati cu o solutie la problema cu "zamfirica ". Zafira este din 2001 si are un motor Z18XE .Dimineata (avand in vedere ca detin masina de nici o saptamana) porneste cam ciudat : dau cheie , porneste la 1300 incearca sa se stabilizeze la 800, iar urca la 1300 si are tendinta sa moara... tot asa de vreo 3 ori consecutiv, dupa care sta fix la 800. Mentionez ca doar la prima pornire daca sta mai mult de 12 ore nepornita. I-am schimbat bujiile si parca e un pic mai bine, dar totusi nu acestea au fost cauza. In mers indicatorul de la lichidul de racire nu se ridica deloc de la nivelul in care este initial. Daca opresc si las motorul pornit , indicatorul ajunge la 90 grade , cand plec de pe loc... incepe si scade acul pana la 0. Caldura in habitaclu este ( la nivelul 2 este insuportabil) . Toate se leaga intre ele sau au cauze diferite ? .Ajutor va rog !
Skip ads

  • Dariescu Claudiu

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Pentru ralanti curata debitmetrul, clapeta de acceleratie si EGR-ul (daca ai, ca multe Z18XE nu au). Pentru caldura cred ca ai termostatul blocat pe pozitia deschis, si se incalzeste motorul tocmai ca sta pe loc, in mers coboara temperatura lichidului de racire. Asta ca prima idee; fa si testul agrafa si vezi daca ai erori stocate.

PS. Acum vad ca esti fata, daca vrei sa afli cum se face testul agrafa da click aici,( https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014 ), iar pentru ajutor mergi la o intilnire a clubului, si cred ca te vor ajuta membrii clubului din zona!

Drumuri bune si bine ai venit printre noi!
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Si eu recomand testare!
Sunt convins ca senzorul de temperatura este defect dar verifica si pe tester valorile senzorului.
  • raluca_oana

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Buna dimineata,
Mersi mult pentru raspunsuri.Am verificat ieri dupa-amiaza termostatul la un prieten la service si a constatat ca este defect.L-am schimbat si merge "struna" . Aseara am mers cativa km si incalzeste apa acum si in mers. Pornirea azi dimineata la 2 grade , surprinzatoare. Cheie, a pornit frumos undeva la 1200 , a stat asa nici doua minute si apoi la 800. Nu a mai fluctuat deloc. Nu stiu daca termostatul era devina si cu pornirea.Mai vedem cum se comporta in continuare. Mersi mult pentru raspunsurile si indicatiile voastre si pentru primirea calduroasa in club. Numai bine !
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Aveti aceiasi problema ca a mea .... dar pana am descoperit sa lasat cam greu si ma costat mult (schimbat ECU,curatat clapeta,curatat debitmetru,... total 2000 ron.// Deci .....pornirea la rece cu relanti instabil ... miros de benzina (dupa mers mai mult in forta) ... trage un pic cam greu. Curatati throttle body (clapeta de acceleratie) si debitmetru, si rezolvarea vine din .... schimbare bobina de inductie. Credeti ma ...ca din simptomele descries de dv. asta este solutia finala .Va urez success
  • raluca_oana

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Ok, dar bobina se poate masura/verifica, deoarece am inteles ca e un pic cam scumpa. Interesant este faptul ca : fluctuatiile de relantiu apar la rece/prima pornire, miros de benzina la cald/rampa/curbe. Mai interesant este ca toate au aceeasi problema : termostat, relanti.
Referitor la bani aruncati aiurea pe fereastra, pot sa zic ca am avut o problema la ABS ( la masina anterioara, frantzuzoaica ) si anume ca vara mi se dezactiva, si tot asa, de la un mecanic la altul frate',ca am ajuns sa o vand (dar nimeni nu a sarit cu banul) si in final era o eroare in BC pe care niciunul nu a fost in stare sa o stearga. Eu am ramas cu 1500 de roni dati ( pe rulment,senzor, testere).
Foarte multe asemanari intre masinile noastre, daca imi spuneti ca e si din Italia luata, atunci fac infarct Laughing .
Incerc sa vad si cu bobina ce e, oricum multumesc mult Laughing .
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Daaa ... Daaaa .... e luata din Genoa anul trecut si a ajuns la mine anul acesta ... a fost a unei femei (cred cu copii pt ca am gasit urme de gummite in scrumierele din spate) femeia se numea ... Maria Antoanetta Cardulo ... si asemanarile sunt izbitoare in ce privesc simptomele masinilor ...
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Aaa ...am uitat sa va spun ca a fost adusa in tara de cineva din Bocsa ... apoi in Bucuresti ... la o terta persoana (samsar) ... si apoi la mine ...
  • raluca_oana

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Din Genova e si Zafira mea, nu a fost rulata deloc in Romania. Avea numere de Italia si am inmatriculat-o eu. Inseamna ca loturile italiene au problema aceasta. Masina in rest merge bine si arata super bine (am luat-o la 87000 km ).
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR