Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Masina folosita este loterie....cine cumpara isi asuma riscul .
Skip ads

  • cyuby

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2014

  • Mesaj Privat
stiu ca e vina mea cu distributia ca mecanicul mi-a zis cand am schimbat galeria de admisie sa schimb si cureaua dar am zis ca o schimb in tara m-am lacomit la 175 de euro si am pierdut inzecit,sfat pt cei care sunt in dubii cu schimbatul distributiei la timp"schimbati fratilor ca o sa patiti ca mn nu va saraciti la niste bani in plus cand trebuie ca o sa pierdeti mai mult"
  • ulm
  • *
  • 4 mesaje
  • din 09 Nov 2012
  • Zafira 2007 1,9 CDTI 150CP
  • Germania
  • ulm

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Germania
  • Masina: Zafira 2007 1,9 CDTI 150CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Salut!
cam acceiasi problema o am si eu la o Zafira 1,9 cdti 150 cp Automata.Sa sa gripat pompa de apa dupa care na mai avut putere si sa oprit motorul,am desfacut si cureaua nu era rupta dar topita.am schimbat distributia dupa ati scris,am cumparat si trusa pentru punerea la punct a motorului cu 20 de Euro de pe EBAY,motorul se invarte relativ bine are compresie!am cumparat si manometru de masurat compresia este la toate pistoanele intre 15 bar si 18 bar,dar nu porneste injectorul 1 de la distributie deschide cand este in cap!nici la spray da doar cateva rateuri.Ce sa fac colegi ca nu sunt acasa sunt si eu departe si nu prea am cunostinte cum aveam acasa!astia din Germania sunt in aer cu totul!
  • ulm
  • *
  • 4 mesaje
  • din 09 Nov 2012
  • Zafira 2007 1,9 CDTI 150CP
  • Germania
  • ulm

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Germania
  • Masina: Zafira 2007 1,9 CDTI 150CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am studiat toate mesajele si nu știu ce sa fac!am un pic habar de mecanica,dar vreau niște idei de la voi. Sa fie supapele, tacheții ce poate fi?
Skip ads

  • ulm
  • *
  • 4 mesaje
  • din 09 Nov 2012
  • Zafira 2007 1,9 CDTI 150CP
  • Germania
  • ulm

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Germania
  • Masina: Zafira 2007 1,9 CDTI 150CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2012

  • Mesaj Privat
am desfacut capacul cu acsele cu came si sunt rupti 12 culbutori,dar au cazut cateva bile cilindrice prin chiuloasa!vad poate pot cu un magnet sa le scot.revin cu detalii!
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Pai in primul rand in cazul ruperii distributiei la un motor cu interferenta este sa verifici urmatoarele:
-supape strambe
-tacheti sparti, fisurati (dupa caz hidraulici sau clasici)
-pistoane cu fisuri (foarte rar).
Acuma... nu stiu de ce te-ai complicat tu sa refaci motorul tau in loc sa-i cumperi o chiulasa Aia pe acolo nu au dezmembrari? Nu-i problema se poate reface si asta a ta dar trebuie sa ai cat de cat habar despre ce se intampla acolo.
Din cate spui tu ... garantat ai cativa culbutori sparti plus eventual 2 ,4 supape strambe.
Desfa-i motorul inlocuieste supapele strambe plus logic ghidurile , culbutorii si da-i cheie.
P.S. Acuma am vazut ca ai zis 12 culbutori sparti ... unde i-ai gasit pe aia sparti acolo sunt probleme si la supape .Nu este chiar obligatoriu dar fara cel putin 8 supape strambe nu scapi.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Din pacate ma inscriu si eu in discutie, in cazul meu cu Astra G a sotiei, Z17DTL 2004 cu 231500km la bord. Ca sa nu mai deschid un topic separat, o sa scriu cat pot de scurt ce este relevant pe problema mea :

- personal i-am schimbat cureaua de distributie, rolele + cureaua de transmisie in urma cu 2ani si 2 luni de zile, am facut de atunci exact 25.000km
- de 1 luna de zile a inceput sa invarta greu dimineata, am crezut ca ma lasa demarorul sau bateria, dar nu am trecut la investigatii ca deh... iarna usoara, lipsa timp liber, lene, etc
- saptamana trecuta am pornit greu dimineata desi nu a fost frig, in sensul ca abia a dat demarorul motorul peste cap, am facut apoi 4km si la un sens giratoriu, cam la 4-5sec dupa ce am scos-o din viteza imi moare motorul sec ca si cand s-ar fi rupt cureaua de distributie, stiu bine care e sunetul ca am mai patit-o de doua ori pana acum la alta masina. Dau scurt la demaror de cateva ori, nu invarte deloc. Imping masina in parcare, o pun pe cric, bag a 5-a si invart de roata cu mâna. Motorul se putea invarti doar putin inainte si putin inapoi. Imediat mi-am dat seama ca pistoanele lovesc in supape. Trag apoi masina la garaj unde ma apuc de demontat capacele de la distributie.
- gasesc cureaua intreaga, in stare buna, intinzatorul la locul lui cu urechea arcului pe surub, doar ca cureaua era slabita (moale). Pun mâna pe surubul de la intinzator si incerc sa-l rotesc, dupa ceva efort constat cu stupoare cum ca il puteam roti cu mâna. WTF?
- imi fac in minte un calcul optimist, in sensul ca-mi reamintesc ca la un Renault 1.6diesel din 1986 mi-a cazut de 2x cureaua la relanti, am pus-o sus de fiecare data si motorul n-a avut nici pe dracu', imi zic ca daca la ala cu 8valve nu s-a indoit nicio supapa iar asta de Isuzu e cu 16 valve, deci in cel mai rau caz cilindrului i s-au opus 2 supape asa ca nu ar trebui sa fie chiar nicio problema, fuga la magazin dupa o curea noua si pun la loc cureaua de distributie, dau peste cap motorul la mana si pare ca merge normal.
- dau la automat, insa bateria era descarcata, nu avea putere sa porneasca. Pun bateria la incarcat o noapte intreaga
- a doua zi pun sus bateria, invarte repede insa motorul nu o ia, invarte... invarte... iar cand a dat s-o ia a inceput sa bata ceva ca atunci cand cilindrul atinge in supapa moment in care am scos cheia din contact, Motorul aproape ajunsese la turatie de relanti cand l-am oprit.

Asadar, acum ma vad nevoit sa-i demontez capacul de la motor sa vad ce gasesc in chiulasa. Iata si intrebarile mele, daca a fost cineva in aceiasi situatie sau stie bine despre ce e vorba :

- ce mama naibii s-a putut intampla de s-a slabit piulita de la intinzator ? Nu am pus pasta pe surub pentru ca nu l-am gasit cu pasta pe el atunci cand l-am demontat, insa stiu sigur ca l-am strans cu cheia dinamometrica la 40Nm conform manualului de reparatii. Nu am demontat, insa deocamdata inclin sa cred ca intinzatorul de curea, prin intermediul curelei, a luat un soc care i-a venit din chiulasa. Ca si cum s-ar fi gripat axele cu came. Asa, sa nu uit... nivelul la ulei era sub minim dupa ce mi s-a blocat motorul, am pus 250ml si a ajuns la minim dar in scut e plin de ulei, chiar nu stiu cum a ajuns uleiul in scut... sunt ceva urme de ulei scurs pe la buson... insa tot ce stiu eu este ca in urma cu 4 luni scutul l-am curatat luna-bec. Deci... pe undeva, poate chiar pe la busonul de ulei... am pierdut 1litru de ulei de motor in ultima luna.
- voi cei ce ati patit-o cu Y17DT sau Z17DTL, cu motorul la relanti si cand pistonul a lovit in supapa, voua vi s-a spart vreun pahar/pastila/s-a decalat cumva cama de la arbore ? Cineva mi-a spus ca la Z17DTL camele nu ar fi turnate impreuna cu arborele ci ambutisate cumva ? Si cica supapele ar fi in unghi nu perpendicular pe piston ?(in cazul asta chiar nu scapi fara supape indoite chiar daca pistonul a lovit in supapa la relanti). As zice ca ambele afirmatii pe care mi le-a spus respectivul sunt false, dar cum nu am vazut inca un Z17DTL demontat nu pot sa fiu sigur de nimic... poate ma ajutati voi aici cu ceva info.
- am gasit un motor de schimb de pe una gri de Anglia, cu 110.000mile la bord, cumparata acum 2 saptamani din Pitesti (sau Ploiesti), motorul suna bine si merge rotund, insa intercooler-ul e plin de ulei (curge ulei din el in partea de sus, oare cat ulei o mai fi prin el... sau jos la intrarea in intercooler?) iar clapeta de acceleratie e plina de ulei, picura ulei din ea la propriu. Ar putea fi turbina cu probleme, sau? chiar nu stiu... doar ramane de vazut. Ma gandesc sa-i iau compresia inainte de a-l cumpara. Cat este compresia per cilindru la Z17DTL in cazul unui motor bun ? Stiu ca 18bar este minimul ca sa mai porneasca motorul pe timp de iarna de pâna la -10grade. Dincolo de temperatura asta... cu 18bar nu mai pornesti fara sa-ti omori demarorul.

Cu multumiri anticipat, celor care stiu ce scriu si ma pot ajuta cu un raspuns concret pe problema mea.
  • marin70

  • Mesaje scrise: 527
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Stii ce ai dar nu stii ce cumperi! Daca nu ai piese compromise/atinse/indoite, fa din nou distributia, cu piese noi, eventual la un mecanic. Cu ocazia asta, verifici si alte componente si le inlocuiesti daca e necesar. Plus curatat tot ce se poate curata.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Azi am demontat capacul de la motor si am gasit si vinovatul : s-a rupt clema(furca) de fixare a injectorului #2.

Injectorul l-am gasit ridicat (avea surubul partial desfiletat) si era usor înclinat înspre parbriz, adica nu mai era in linie cu celelalte 3 injectoare. Asadar, cineva binevoitor ,,dar ne-informat,, i-a schimbat injectorul #2 în Germania, apoi am luat eu masina de la el, am mai pus 30.000km moment in care a crapat (pe ambele laturi) furca de fixare a injectorului din chiulasa. Si asta se intâmpla atunci când strângi piesele de pe masina la mâna... ,,fir-ar ea sa-i fie de strângere la mâna !,,

Deci piesa care s-a rupt, începând cu momentul în care surubul ei de fixare s-a slabit, piesa asta s-a toooooot plimbat prin motor pâna ce a intrat sub una din camele de admisie, moment în care cureaua s-a intins brusc, întinzatorul a preluat socul curelei si astfel i s-a slabit surubul de fixare, iar efectul slabirii curelei a fost ca vibrochenul s-a invartit fara ca sa mai invarta tot lantul cinematic aferent (arbore cu came/supape). Astfel ca imediat unul dintre pistoanele motorului a lovit in supape, efect direct fiind oprirea motorului care (din fericire) era deja la relanti (925rpm).
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Deci ai gasit ...problema?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Deocamdata am gasit doar cauza problemei. Intrebarile pe care le-am pus raman, concret cele privind cat este compresia la un motor Z17DTL in mintile lui si daca a scapat cineva care a fost in situatia mea (cu ISUZU Y17DT/Z17DTL) fara demontarea chiulasei de pe blocul motor.

Maine curat bec arborele/pastilele/portchiulasa, apoi îi fac o inspectie vizuala amanuntita la componentele din portchiulasa, Daca nu gasesc nimic suspect, schimb clema injectorului, il montez la loc si vedem cum porneste si daca mai bate ceva cand porneste. Daca am scapat (bine-ar fi!)... primul lucru pe care o sa-l fac va fi sa-mi cumpar 4 cleme injector noi de Z17DTH, am vazut in poze ca sunt mai solid construite (si cred ca e o ideie buna sa le schimb pentru ca am harta EDS de 105cp in ECU si motorul asta tragea de toti caii lui inainte de incident).

L.E:
Sa mai pun o intrebare, daca tot mi-am dat seama ca nu raspunde nimeni : dupa tuning motor de la 80cp la 105cp... i-a cedat la cineva vre-o furca/clema de la vreunul din injectoare ? Arderea din cilindru e mai violenta la 105cp decat la 80cp (+30%), iar deja de la 101cp am vazut ca clemele injector sunt altele d.p.d.v constructiv. Oricum am da-o... fonta asta tratata din care sunt facute clemele de fixare pentru injector nu a fost o alegere prea inspirata pentru momentul de forfecare ce exista pe directia surubului de strangere.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
ÃŽn mod clar, fonta nu este cea mai fericitã alegere ptr solicitarea aia, dacã mai pui și plusul de încãrcare mecanicã rezultat din remapare, obții ”rețeta perfectã” a clacãrii unei componente mecanice ...Probabil cã ar fi înțelept sã faci un upgrade la acele cleme...dupã cum spuneai...
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Azi am continuat cu inspectia chiulasei. Am inceput verificarile la arborele cu came de pe supapele de admisie : camele si paharele+pastilele de la admisia 1 [ok!] , camele si paharele+pastilele de la admisia 2 [ok!], si la urmatorul injector gasesc ,,bucuriile,, astea :

Scot afara injectoarele unde am gasit clemele rupte (injectoarele 2 si 3) si... ce sa vezi, nu aveau saiba de etansare, au fost bagate direct in orificiile lor de la chiulasa si stranse prosteste ca sa faca cumva etansare. La celelalte doua injectoare unde clemele le-am gasit înca intregi ambele injectoare aveau saiba de foc prezenta la locul ei. Asadar... masina asta a fost ,,pregatita,, repede pentru vanzare, probabil i-au scos injectoarele bune 2 si 3, au bagat altele mai uzate la loc si cum saiba de foc o gasesti doar pe original n-au mai bagat-o ca ,,deh, costa!,, Am luat eu masina si dupa 29.000km au plesnit ambele cleme injector, problema e ca la clema injectorului 3 bucata rupta a cazut direct in fata axelor cu came care au prins clema si au rupt-o in doua, apoi motorul s-a blocat. In continuare o poza cu ,,vinovatii,, pentru peripetia asta neplacuta cu motorul blocat:

Azi i-am cerut o clema de Z17DTH unui amic care dezmembreaza preponderent Opel-uri Astra si spre norocul meu avea 4 buc in stare buna pe care mi le-a dat cu draga inima, iata mai jos care sunt diferentele constructive dintre cele doua modele :

De mentionat ca clema pentru motorul de 80cp are 124 grame si este mai subtire in zona de strangere a surubului, cea pentru motorul de 101cp are 174grame si este mai solid construita ca sa reziste la solicitari mai mari.

Pentru ziua de maine mi-am propus sa continui cu inspectarea si curatarea meticuloasa a tot ceea ce e in portchiulasa, apoi dau o fuga la magazin sa comand 4 saibe de foc si 4 garnituri de etansare sa pot sa remontez injectoarele la locul lor.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Azi am comandat 3 saibe de foc si 3 oring-uri de injector, pot sa spun ca sunt norocos ca erau ultimele care mai erau pe stocul furnizorului la pretul vechi (15lei saiba si 27lei oring-ul). Din pacate... nu la fel de norocos sunt cu chiulasa. La cilindrul #3 am gasit o pastila lovita de cama (la una din supapele de evacuare, acolo unde în poze se vad urme de lovitura în chiulasa) în sensul ca cama de ax a lasat o urma ca o adâncitura în pastila(!) iar la cilindrul #4 sunt doua probleme: s-a decalat una dintre camele arborelui de pe supapele de admisie iar una dintre supapele de admisie ramâne agatata si revine greu din arc dupa ce trece cama, probabil supapa îndoita sau ghid de supapa compromis .

Daca tot i-am demontat injectoarele, am verificat daca mai am compresie pe fiecare cilindru motor. Am bagat pe rând în locul fiecarui injector un dop de sticla de vin din pluta si cu masina pe cric, maneta schimbator într-a 5-a, am învârtit de roata cu mâna. La cilindrul #1 si #2 a sarit dopul de pluta 4 metri pe verticala, la ultimii doi cilindri dopul a ramas în locasul de injector... asadar acolo compresia tinde spre zero.

Acestea fiind spuse... cred ca ma calific ,,cu succes,, la achizitia unei chiulase SH de Z17DTL(H) cu tot cu axe cu came. Am gasit una la 400lei care arata acceptabil, sper doar sa fie în stare buna ca sa pot sa o cumpar într-una din zilele urmatoare.

LE:
Asadar... s-a adeverit faptul ca axele cu came de pe motorul de ISUZU Z17DTL au camele ambutisate pe ax iar acestea sunt cam rahitice... în sensul ca chiar daca esti cu motorul în relanti accelerat (925rpm) camele de pe axul admisiilor se pot defaza în urma lovirii uneia dintre supapele de admisie.
  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Azi a venit si rândul meu sa o pãțesc cu cureaua de distribuție ruptã în mers la o astra g z16 se. Sa oprit din mers la o trecere de pietoni. Cei care au aceași motorizare și au pãțit la fel ca mine ori ce sfat e bine venit,la ce sa ma astept? Au fost cazuri când nu sa întâmplat nimic cu supapele sau axul cu came si a trebuit schimbat doar cureaua ?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Daca s-a oprit din mers,sigur ai mai actionat si cu electromotorul...! Efectele complete o sa le vezi in momentul demontarii chiulasei. Cu un efort pe masura poti sa aduci motorul in starea initiala...! Spor la munca!
  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Nu stiu ce sa zic,trag speranțe ca nu sa intamplat nimic grav (asa imi doresc),Nu sa auzit nimic dubios,Sa oprit pur si simplu.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Nu trage speranța decât ca pagubele sã fie cât mai mici...probabilitatea sã nu se fi întâmplat nimic este 0 (zero)...din pãcate.
  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Vom vedea,ma apuc de demontat în câteva minute.😣
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Baftã și spor la treabã!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR