Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Tot filet pe toata lungimea au suruburile originale..


Ultima modificare facuta de Lyonel la Mie 26 Nov, 2014 6:34 pm
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Nu prea imi amintesc, dar parca inclin sa cred ca si la
mine suruburile originale erau filetate pe toata lungimea,
un motiv in plus pentru a fi inlocuite la schimbul de brate.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Daca tot ma apuc maine sa schimb suruburile de la pivoti, imi spuneti si mie, care e cuplul de strangere? Trebuie sa-mi soseasca si pasta de blocare filete Loctite 243 si poate reusesc sa fac totul ca la carte!
Deci exista undeva scris care e cuplul de strangere?
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Si in TIS si in manualul suzuki, ambele suruburi (prindere lonjeron si portfuzeta)
se strang la 60 N*m (6 daN*m).
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc! La fix mi-ai dat raspunsul, sa plec inarmat cu dinamometrica, si sa fac rost de un adaptor pt.tubulara. Tot desfaceam, s-o incalt de iarna.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
A mers! Am suspendat iar partea fata pe capre, am scos suruburile vechi si am dat cu spray de curatat carburatoare in gaurile din portfuzete, am sters cu o carpa iar apoi am bagat pasta blocare filete (putina) in gaura filetata din porfuzeta si am strans suruburile noi la cuplul comunicat de @PL500, adica 60 Nm. Am strans de asemenea si suruburile de la bucsile din lonjeroane la acelasi cuplu.
O curatare temeinica a capetelor pivotilor pentru a scapa de vaselina amintita anterior, o puteam face doar daca scoteam iar bara din brate iar apoi pivotii din portfuzete (cu brate cu tot) dar era cam mare deranjul pentru o simpla curatare. Sper ca s-a mai degresat zona de contact dintre capetele pivotilor si locasurile din portfuzete caci am dat cu spray inclusiv in crestaturile acelea de deasupra gaurilor suruburilor si pe capetele pivotilor.
Surubul de pe dreapta (cel cu filetul tocit l-am gasit slabit). Dupa ce l-am scos am apasat pe bara stabilizatoare langa brat si am auzit pocnet atat la iesirea cat si la reintrarea acestuia in portfuzeta. In fine, am convingerea ca de-aici proveneau pocnetele la denivelari mari iar intensitatea lor era mai mare cand erau stranse suruburile, asa cum erau, cu pivotii unsi...Cand scapau, cand intrau, impinsi de bara stabilizatoare.
Am facut proba in mers, 20 km, acum dupa strangerea suruburilor si sunt placut surprins. Nu am auzit nicio pocnitura pe sub masina.
Mai am ceva teste de facut, la trecerea peste un damb inalt cu o roata, in viraj pe drum cu declivitate mare (chiar am un giratoriu in apropiere...cand faci la stanga, daca nu mergi incet te rastorni, asa e de inclinat drumul) si apoi revin cu o parere 100% argumentata. Deocamdata am facut ce trebuia sa fac. Trebuia sa ma fi gandit mai demult ca daca ceva incepe brusc sa troncane, cauza trebuie cautata la locul ultimei interventii in acea zona. Eu schimbasem rulmentii, ceea ce implicase desfacerea bratelor, am mai si fost de fata cand au dat mesterii cu vaselina pe pivoti deci, ignorarea acestui aspect m-a facut sa schimb flanse, rulmenti amortizor si bucse bara. Sper sa ies din iarna cu bratele astea!
  • leeheel

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Agila 2003 Z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2012

  • Mesaj Privat
buna tuturor , am cumparat nu de mult un opel agila din anul 2003 si am constatat ca pe partea dreapta mananca cauciucul ,nu e bun unghiul de cadere . am demontat roata si am observat ca fuzeta a fost schimbata si lipseste si aparatorul discului .
ma puteti da sfaturi ca in cazul asta ce trebuie facut ,de unde sa incep ? se poate regla sau trebuie schimbat ceva ?
multumesc
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Fuzeta aceea a fost sau nu schimbata! Tabla de protectie poate a fost indepartata voit de vreun "meserias" la schimbarea rulmentului (cam incurca la scoaterea cu presa hidraulica). Numai la standul de directie iti dai seama daca e de vina fuzeta pt. tocirea cauciucului (nu ai precizat: interior sau exterior?). Daca da, cauti la dezmembrari!
Skip ads

  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Lyonel,nu uita ,ca dupã intervenția complexã pe care ai fãcut-o în fațã,sã treci pe la standul de reglare a unghiului de cãdere și paralelism al roților.
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@leeheel... pentru inceput masoara bratul sa nu fie cel scurt apoi compara cele doua fuzete (stanga cu dreapta ,din cate stiu parca difera si ele in functie de anul fabricatiei)
  • leeheel

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Agila 2003 Z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Lyonel a scris:Fuzeta aceea a fost sau nu schimbata! Tabla de protectie poate a fost indepartata voit de vreun "meserias" la schimbarea rulmentului (cam incurca la scoaterea cu presa hidraulica). Numai la standul de directie iti dai seama daca e de vina fuzeta pt. tocirea cauciucului (nu ai precizat: interior sau exterior?). Daca da, cauti la dezmembrari!


interior dreapta , si fuzeta schimbata are cod GM0920 8608 iar cel original pe partea stanga GM0921 0350
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
@leeheel, nu le am cu codurile astea. Mie mi se pare firesc ca doua piese diferite constructiv (stanga si dreapta) sa aiba coduri diferite. Codurile le diferentiaza in procesul de fabricatie-distributie pe piata dar si de asamblare initiala a autoturismului. Sunt amandoua GM. Ia in considerare ce spune @mariustintea dar daca toceste cauciucul pe interior, asta ar putea fi de la un brat mai lung pe dreapta sau pur si simplu ar trebui reglata directia (din bieleta de directie).
@danzog, am in vedere si acest aspect. Aici ar cam fi de discutat:
-bratele sunt aceleasi;
-bieletele de directie sunt aceleasi, nimeni nu a umblat la ele;
-am schimbat flansele dar practic amortizoarele si-au pastrat inclinarea fata de verticala (capetele vin in aceeasi pozitie). S-a inaltat, probabil, foarte putin masina pe fata, fiind tampoanele de cauciuc din componenta flanselor noi putin mai inalte (neturtite);
-bucsele cele noi, cat ar fi ele de tari, se strang la aceeasi pozitie in brate, pana vine splintul la gaura din bara.
Atunci unde intervine modificarea unghiurilor? Eu nu am constatat o schimbare demna de luat in seama in directia masinii. Da, e mai stabila! Dupa ce voi reface directia nu voi avea deloc sentimentul ca s-a dereglat de la schimbarea componentelor enumerate.
Cine stie...poate ca nu degeaba (scria cineva) se verifica unghiurile la 6 luni!😕
Skip ads

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Daca circulai mai mult, sa zicem in jur de 500-1000/ saptamana, atunci sigur gandeai altfel.
O mica diferenta nu-i mare bai pt uzura, in fond sunt banii tai, ci e bai pt ca afecteaza directia, distanta de franare, stabilitatea masinii, samd.
Parerea mea.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Lyonel a scris:
Mai am ceva teste de facut, la trecerea peste un damb inalt cu o roata, in viraj pe drum cu declivitate mare (chiar am un giratoriu in apropiere...cand faci la stanga, daca nu mergi incet te rastorni, asa e de inclinat drumul) si apoi revin cu o parere 100% argumentata.


Dupa toate testele facute constat ca am rezolvat problema trosniturilor prin inlocuirea suruburilor care strang pivotii in portfuzete, nu oricum, dupa cum am scris mai sus (curatare de vaselina si strangere la cuplu). Cred ca voi reverifica/reface curand unghiurile de directie. La capitolul suspensie fata am primit sfaturi providentiale si cred ca si acesta, din partea colegului @2kappa este unul verificat in practica, deci il voi urma. Desi masina nu deviaza in mers, nu intampin greutate la viraje, totusi am senzatia ca masina inainteaza putin mai greoi (o fi doar o impresie) iar zgomotul de rulaj al pneurilor este cam mare.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am refacut directia si intr-adevar era nevoie. Adica a fost necesar sa se umble la bieletele de directie.
Fiind acelasi mecanic ca si la ultima verificare, volanul imi sta acum foarte putin spre stanga, exact ca inainte sa schimb flansele si bucsile. E dupa ochiul mecaniculului! Asa a blocat el volanul...
Masina merge OK acum!
  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
@Lyonel, în luna iunie a anului trecut ,pe unul din bulevardele capitalei noastre,m-am ,,împiedicat,, cu roata stângã fațã într-un crater mascat de o șinã de tramvai la viteza de 70km/h și am fost nevoit sã schimb brațul de pe stânga deoarece aveam joc în pivot de aproximativ 1-1,5 cm.Dupã intervenție(unde mã implic total cu toate cã sunt nevoit sã merg la un atelier deoarece nu am acasã elevator), mecanicul a insistat sã merg neapãrat la standul pt. reglarea geometriei roților și direcției și de aceea ți-am sugerat și ție același lucru(învãț și eu puțin câte puțin de la voi citind postãrile, cât și de la alții). Neatenția m-a costat 430 lei(braț Lemforder=330lei+50lei manopera+50 lei reglare geometrie roți).
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Da @danzog, se stie acum cum sta treaba cu directia la Agila. La schimb brate, bielete, capete de bara directie, flanse si arcuri trebuie facuta directia. Partea "nasoala" e ca singurul reglaj se face din bieleta. Stii, la Dacia mai erau brate cu (+) cu (-), mai erau tirantii...
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
off topic:
La Dacie existau bratele alea cu +/- pt. a compensa abaterile de dimensiuni
aparute la o caroserie prost redresata in urma unui accident, acum la masinile
moderne se presupune ca ori redresezi corect caroseria ori iti cumperi alta (masina).

Acum daca se uzeaza bucsa de 3 lei de la caseta de directie trebuie sa cumperi
alta caseta cu x$, asta este actuala politica de consum.
  • alin21iacob

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2014

  • Mesaj Privat
am si eu o intrebare daca ma poate ajuta cineva
la telescopul de pe fata la agila este normal ca tija sa se traga in jos? am 2 telescoape si ambele fac asa

deci tragi tija in sus iese greu sau mai usor si apoi ea se trage in jos.... ESTE NORMAL ASA sau telescopu e rau, pt ca de obicei din ce stiu eu tija la amortizor ar trebui sa iasa in sus si sa o apesi greu nu invers
va multumesc astept raspuns
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
E normal ca tija amortizorului sa fie trasa in jos la tipul pe ulei si sa fie impinsa in sus la cel pe gaz. Principalul scop constructiv al amortizorului este sa incetineasca viteza de comprimare/destindere a arcului pentru ca altminteri masina ar topai pana ar sari in sant.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR