Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • auxois350

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 1994 X12SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Scurt si la obiect....
Manifestari: Uneori, la schimbarea directiei de mers, se aude releul bazaind continuu, martorul ramane aprins, in bord, afara becurile stinse. (La 1 din 3 schimbari de directie de mers, functiona corect semnalizare). Avaria functiona corect, de fiecare data.
Rezolvare: Dat cu capul de pereti pana am gasit probelma.

Step 1: Am verificat becurile sa fie functionale, contactele la socluri, si mufele la cabluri -> CHECKED

Step 2:Mergand pe mana "meseriasilor" romani, am luat releu de semnalizare nou, dar s-a dovedit a fi inutil, deoarece releul meu era bun. Releul se schimba usor, este un releu cu 3 papuci (la finanul topicului am sa scriu si codul piesei in caz ca are cineva nevoie). Se scoate din socket si se "infinge" releul nou. -> CHECKED

Step 3: Problema persista. Intr-o sambata, m-am apucat de treaba, sa curat contactele manetei de semnalizare (ferm convins ca aici ar fi problema).
Sub volan se afla 3 suruburi cu cap cruce, care trebuie desfacute. Se mai gasesc inca 2 suruburi pe plansa de bord, in spatele volanului (veti avea acces la ele, rotind volanul stanga/dreapta 90 de grade. (La modelele fara airbag, treaba e mai simpla)
Dupa demontarea acestora se scoate plasticul de sub volan, iese foarte usor, iar cel de deasupra, cu atentie maxima (are 2 urechi foarte fragile care pot ceda usor). La scoaterea plasticului de deasupra sa fie volanul drept (obligatoriu). Maneta de semnalizare este prina cu 2 cleme, care se ridica, si se trage afara maneta, iese foarte usor. Aceasta va iesi cu tot cu priza:



Priza:


Maneta (urmariti papucii) e posibil sa se potriveasca si pe alte modele (gen: Astra F, Vectra A, Agila.....etc)


Imi cer scuze pentru calitatea pozelor, is facute cu telefonul, pe un frig de crapau pietrele.

De aici, incepe ce e mai greu. Se recomanda (mai bine zis se impune) o masa MARE cat China, si libera. Se trece la demontatul menetei. Aceasta are clipsuri (perimetral). Se apasa cu o surubelnita linie, mica, si se scoate capacul. Cam asa ceva veti gasi in cutia cu "surprize". Atentie, exista 2 arcuri la clenciul care actioneaza maneta de semnalizare sa revina pe pozitia initiala, 2 arcuri in capac, si inca 1 arc in spatele manetei, care ajuta la revenirea acesteia dupa ce dam blitz.







Arculetele din capac si contactele de pe maneta:



Tot oriunde se vede punct de arsura, topit...etc, se curata bine cu smirghel fin (de ala cu care se curatau platinile la Dacii, Olticituri si tot neamu lor adormit). Se baga spray de contacte din abundenta pentru a curata vechea vaselina, care este intarita. Se aplica o pelicula foarte subtire, de vaselina. (sau miere de albine...e mai buna decat vaselina pentru ungerea contactelor...in caz ca nu aveti vaselina speciala pt contacte). Dupa care incepe ce e mai greu. Montajul in ordine inversa demontarii. Nu am facut decat o singura poza, ca nu imi ajungeau mainile. (Daca eram un "octopus" faceam poze din abundenta).



Discutam pe poza:
Piesa 1, o gasiti in 2 exemplare (se pune una in stanga, si una in dreapta piesei 2) Cea din stanga sub piesa 2 si cea din dreapta deasupra piesei 2 (daca nu sunt amnezic sa uit).
Piesa 3, este clenciul ce impinge maneta de semnalizare inapi. Se prind arcurile pe excrescentele de pe capac, si plasticul se trage in spate (o sa observati forma pe capac)
Piesa 4, este capacul de la sprayul de contacte, nu aveti treaba cu el, doar va incurca prezenta lui pe masa de lucru.
Se monteaza maneta deasupra si capacul se prinde in cele 8 clipsuri perimetrale. Eu am dat cu spray de contacte si priza manetei de semnalizare. -> CHECKED

Step 5: Dupa montaj, problema a ramanand neschimbata, iar eu fiind incapatanat, procur de la cineva un multimetru si ma apuc de masurat. Pe contactele manetei 12V, (adica 11.95, sau ceva de genu'), pe soketul de la sigurante 12V, pe releu 12V, pe bec 1.5-2V....ceea ce m-a dus cu gandul la un scurt, sau contact imperfect. Am mers prin eliminare, si am ajuns la sigurante. Acestea cam jucau in socluri, si observ ca releul bazaie la fel si cand n-are sigurante, de unde deduc ca aici ar fi contactul imperfect. Dintr-o alta siguranta, tai doar papucii, si pun 2 randuri de papuci la sigurante. Acestea acum stau fixe in soclu. Problema inca nu este rezolvata, semnalizarea mea face la fel. -> CHECKED

Step 6: La sfatul unui prieten, scot butonul de avarie, mare mi-a fost mirarea, cand am vazut ca in el intra 7 papuci. (Butonul se scoate usor. Intai iese plasticul ala cu triunghiul desenat pe el, dupa care, se apasa cu o surubelnita clema de deasupra, si se trage butonul afata. Am curatat bine contactele, am bagat si acolo spray de contacte, si am mai strans papucii cu ajutorul unui "ac de siguranta" .
Acum, de o saptamana semnalizarile mele merg impecabil. Sper sa ramana asa, daca nu, voi cumpara un alt buton de avarie, ca acum sunt sigur ca de acolo este problema. -> CHECKED

N.B.: Mai este si pe la Agila un topic care s-ar putea sa va fie de folos, cel putin pe mine m-a ajutat nitel. [size=Font Size] [/size]
  • Tibi93

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Salut, ai idee daca se potriveste maneta semnalizarii de la Corsa C la Corsa B ? merci
  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR