Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • george_fusneica

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Am comandat un kit Valeo la 420 de ron, il astept si joi sau luni trecem la montaj.
Acestea fiind spuse, in seara asta am incercat sa fac discul sa patineze, adica am urcat ceva borduri, i-am dat unpic de jar, si, surpriza, nu a patinat deloc.
Si atunci am zis: WTF? Nici nu stiu ce sa zic. Poate ar fi bine sa comand si un semering de palier? O fi ulei scurs in ambreiaj?
Desfac si va zic
De patinat e clar ca a patinat.... dar acum nu mai vrea
Ciudat....
Skip ads

  • george_fusneica

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Va salut.
Dupa cum spuneam, joi am primit kitul si am schimbat ambreiajul.
Am avut nevoie de urmatoarele:
- elevator
- kit ambreiaj 380 de lei (reducere 10%)
- spray cu decarbusolv 25 de lei
- carpe
- trusa chei
- unealta de aliniat disc cu placa, improvizata dintr-un dorn subtire dimensionat dupa necesar cu banda izolatoare
- chef de treaba.

Sunt 2 etape: cea de jos si cea de pe elevator.
In etapa de jos se slabesc rotile, se demonteaa vasul de expansiune, bateria, suportul bateriei, se detaseaza cablul de ambreiaj din furca si din suportul de pe cutie, se desfac cele 2 tije de la schimbator, 2 cabluri de masa si orice altceva ce se mai tine de cutia de viteze.
Tot de deasupra se slabesc cele 3 suruburi superioare ce tin cutia de motor.
Se ridica masina, se da drumul la uleiul din cutie cat inca mai este caldut. Eu nu am reusit asta, pentru ca busonul de scurgere a cutiei a refuzat sa se desfaca. Uleiul l-am scos dupa extractia planetarei din stanga.
Acum trebuie scoase planetarele din cutie. Eu am facut asta mai simplu, scotand cele 2 brate din suport si scotand surubul de la pivot.
Planetarele se extrag din cutie si se aseaza pe unde se poate.
Urmeaza scoaterea suportului posterior al motorului.
Apoi se scot celelalte suruvburi ce tin cutia de motor, 5 la numar.
Apoi se propteste motorul cu ceva (noi am folosit 2 mese una peste alta, un om tine cutia pe umar si celalalt desface suportul din stanga, lasand cutia libera sa alunece spre stanga si apoi in jos.
Cutia se lasa deoparte. Se spala bine cu decarbusolv , se scoate rulmentul de presiune.
Acum sus avem placa de prsiune prinsa pe volanta. Se scot cele 6 suruburi care tin placa.
Gata. Avem un ambreiaj demontat.
Ce am constatat!
Discul OK, mai mergea o perioada fara probleme. Producatorul recomanda sa se shimbe atunci cand intre suprafata de contact si nituri raman 0,5 mm. eu mai aveam pe putin 1,5 mm.
In schimb am gasit o gramada de vaselina atat pe disc cat si pe placa de presiune si pe volanta. Patina din cauza vaselinei, nu din cauza uzurii. De la semeringul de palier nu curge nimic, l-am examinat cu atentie si era perfect uscat (imi are rau ca n-am facut poza).
Imi amintesc insa ca atunci cand am schimbat in urma cu un an rulmentul de la placa mecanicul de atunci a uns din belsug priza cu vaselina, pentru a pune mai usor cutia la loc. Ei, toata aceasta vaselina a fost absorbita in timp de curentii din ambreiaj, antrenand-o pe elementele acestuia.
Placa de presiune destul de uzata unde calca rulmentul... oricum trebuia schimbata.
La remontare e la fel, numai ca o etapa foarte importanta e alinierea discului
Noi am foloit un dorn care intra perfect in rulmentul din centrul volantei, si la nivelul discului l-am ingrosat cu banda izolatoare.
In mod normal in kitul de ambreiaj ar trebui sa existe un dispozitiv de aliniere din plastic.
Se aliniaza, se pune pasta de blocare pe suruburi, se strang in cruce.
Reasamblarea se face la fel, nu mai revin.
Reglajul ambreiajului: nu revin, explica Dan foarte bine la inceput.
Acestea fiind spuse, spor la treaba, daca aveti ambreiaj mecanic schimbati-l singuri, nu dati 400 de RON (cat voiau cei de la BTM sa imi ia)
Cea mai ieftina manopera am gasit-o la Bosch pe splai Bahlui, 220 de RON.
Toata treaba a durat 3,5 ore, am fost 2 oameni si un altul care ne-a ajutat 10 minute la demontat si remontat cutia.
Am avut 2 truse, una KS si una BGS, care au mers de minune.
Masina e, bineinteles, mult mai infipta.
Ii multumesc mult lui Dan pentru suportul tehnic oferit.
Toate bune!
Iata si imaginile in care se vede cata carne mai avea discul si cat de plin de vaselina era.
Stiu ca postul nu e foarte academic, dar e asa de simplu de schimbat la Agila incat nu pot sa ma exprim mai sofisticat Razz










  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,094
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Felicitari, George! Imi pare bine ca s-a rezolvat.
Si, totusi, vaselina pe disc... brrr!

P.S. Unde ai gasit elevator?
  • george_fusneica

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
la ROMAN
Skip ads

  • ywalex

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Salutare.
Pana sa duc masinuta (agila Z10XE) la mecanic as vrea sa stiu la ce sa ma astept. Simptome: am bagat in marsarier am mers 1m dupa care a iesit singura din marsarier. Dupa treaba asta nu am mai avut problema cu intratul in viteza dar masina nu mai are deloc zvac, e lenesa. Am pus-o langa bordura de 15 cm si nu a avut putere sa o urce. Cred ca ambreiajul e dus dar sper sa nu am probleme si la cutia de viteze. A mai avut cineva treaba asta? sa iasa singura din marsarier si imediat sa piarda putere? Astept raspuns daca se poate. Multumesc anticipat
  • ywalex

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2007

  • Mesaj Privat
revin cu informatii...se pare ca a fost pur si simplu o coincidenta. ambreiajul nu patineaza, masina si-a mai revenit dar nu la fel ca inainte...am fost la diagnoza si a iesit (din ceea ce mi-a zis omul): amestec benzina/aer aiurea - debitmetru murdar, evacuare murdara. sa-i fac si o curatare la EGR. Mai ramane sa vad de ce a iesit din marsarier.
  • mihdoi

  • Mesaje scrise: 726
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Meriva 2006 Z16XEP 77kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Probabil nu ai bagat pana la capat. Din graba, mi s-a intamplat si mie. Pentru linistea ta, verifica timoneria https://www.clubopel.com/vie...ghlight=timonerie
  • ywalex

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Probabil n-am bagat bine, tot ce se poate. Multumesc pentru sugestie. Verific
Skip ads

  • lovelife

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Galati
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Si la mine patineaza ambreiajul cand accelerez mai atere sau la plecarea de pe loc, vad ca nu am kjoc deloc la pedala si ambreiajul tine abia cand pedala este sus
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Fa un reglaj, este scris cum se face.
  • ag-09-tcu

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2009

  • Mesaj Privat
ce parere aveti de oferta de aici http://www.ropieseauto.ro/a..._ambreaj-865.html
  • lovelife

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Galati
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Are pretul asta pentru ca nu este pe stoc, sau poate este pretul de acum 2 ani, cine stie, eu am ddat 700 lei pe un kit de ambreiaj
Skip ads

  • ag-09-tcu

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2009

  • Mesaj Privat
mai caut detalii ca mi se par multe piese suspect de ieftine
  • george_fusneica

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Iti spun eu acum ca eu am schimbat
Valeo 420 RON
Sachs 600 RON
LUC 750 RON
  • tefy2007

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2008

  • Mesaj Privat
totul a fost ok pana am trecut prin apa ,pana la faruri poate un pic mai sus(inundatie in baia mare) motorul tragea foarte greu deci nu puteam lasa ambreajul asa ca am turat la 4000 si doar din ambreaj.de a doua zi a am auzit un sunet metalic ca si cand ar freca metal pe metal,cand calc un pic pedala,nu se aude tare.daca calc pedala nu se mai aude numai la inceputul cursei.asta a fost in primavara si de atunci tot asa se aude.ce sa fie?
  • tefy2007

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2008

  • Mesaj Privat
deci nu stie nimeni ce poate fi?
  • cocosai

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie: Alba
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2008

  • Mesaj Privat
probabil ca rulmentul de presiune - a intrat apa pe acolo si a spalat vaselina - cand il actionezi iei din joc si nu se ,mai aude
  • Costica S.

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Agila 2000 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Salutare!
Azi mi s-a intimplat un lucru ciudat ,cel putin pentru mine.
Am shimbat uleiul (acasa) si neavind canal m-am folosit de doua cricuri.In timp ce motorul era pornit si maneta schimbatorului in punctul mort,am ridicat masina cu cele doua cricuri.In momentul in care prima roata s-a desprins de la sol am constatat ca incepe sa se invarteasca.Am crezut ca nu e roata bine echilibrata si acum fiind ridicata de la sol se echilibreaza singura.Nu am dat atentie si am trecut la cea de a doua roata.S-a intimplat fix la fel.M-am departat putin de masina ca sa pot vedea ambele roti in acelasi timp si am vazut ca se invarteau amindoua cu aceiasi viteza(foarte mica).In momentul in care am oprit motorul s-au oprit si rotile.
E ceva normal s-au am probleme cu ambreiajul?
Numai bine la toata lumea!
  • victor_gl

  • Mesaje scrise: 1,039
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Da e ceva normal .
  • Costica S.

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Agila 2000 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR