Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • iongabriel

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie:
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2006

  • Mesaj Privat
stie cineva cum scot carcasa stopului de pe luneta? a iesit furtunasul pt spalat geamul ....!
Skip ads

  • iongabriel

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie:
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Am reusit....cu luneta!!
Am apasat mijlocul asa ziselor nituri de prinderi din plastic ,dupa care am tras usor de ele in afara.carcasa a iesit f usor!! nu cred ca a iesit furtunasul din cauza duzelor ci din cauza ca sistemul de prindere este destul de firav si daca umbli la ele de doua trei ori prinderea de forma oarecum patrata nu prea mai tine asa bine nici macar la presiunea normala din furtunas...atata tot!!! multumesc mult dane pt sfaturi!

Ti-am modificat putin titlul si am sters ce am scris eu, am considerat ca nu este de interes pentru colegi.
  • zafycom

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Braila
  • Masina: Agila 2001 Z10EX Parca
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Am descoperit ca nu functioneaza iluminarea numarului din spate.

Am desfacut lampa si cand colo in jurul unuia din papuci era numai oxid , iar firul respectiv numai era la locul lui parea taiat .

Concluzii :
Cablu de proasta calitate.
Papuci expusi la umiditate foarte mare.


In ca nu am rezolvat probleme ca nu am avut timp , bine ca am depistat d ela ce e , oricum cred ca o sa dau cu ceva vasilina pe acolo pe la mufa respectiva sa nu mai cocleasca papucii.

Oricum materialele folosite lasa de dorit.

Apropo cum statzi cu greierasii , la mine sunt o groaza.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La mine s-a ars becul iluminare numar si m-am pus pe desfacut si curatat.
Se scoate f. usor, se baga cheia pe laterala drepata si se ridica. Panarama asta nu este etansa si toata mizeria intra. Asa ca am luat lampa in casa si am spalat-o de a iesit noua. Dupa asta spray contact, ca asta lasa si un ulei pentru protectie. Mult este de curatat la mufa ca nu este cu papuci de inox. Acolo WD40, spray contact, periuta de dinti. La sfirsit indesa vaselina in ea ca sa nu aiba treaba cu apa. Becul este de 10W.

Daca operatiunea se face o data pe an sigur lampa si papucii vor tine o vesnicie.


Ultima modificare facuta de dancuciureanu la Joi 25 Jan, 2007 12:43 pm
Skip ads

  • zafycom

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Braila
  • Masina: Agila 2001 Z10EX Parca
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2005

  • Mesaj Privat
azi am rezilvat si iluminarea numar spate, in schimb am observat ca avea oricum o tona de vasilina dar tot a oxidat.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Dane, nu mai baga vasilina la electrice...
E ca si cum ai murdari locul cu buna stiinta.

Lasa curat, si curata periodic, decit sa mizgalesti cu vasilina...
Oricum nu are mare protectie...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu am gasit in mufa urme de vaselina !
Mai mult am pus vaselina speciala pentru electrice Very Happy .
Nu ai desfacut niciodata un potentiometru, comutator sa vezi ca au vaselina ?

zafycom a scris :
am observat ca avea oricum o tona de vasilina dar tot a oxidat.

Ma gindesc sa pun un manson de cauciuc, tub termocontractil ca sa nu mai intre atita apa. Va tin la curent cu o eventuala inventie.
Voi ce bec ati gasit ? De 10W ? Eu am pus unul de 5W si este suficient, cred...


Ultima modificare facuta de dancuciureanu la Joi 25 Jan, 2007 12:33 pm
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Desigur, e vaselina siliconica, dar la potentiometre si alte elemente electrice in miscare se pune din alte considerente, nu sa intre apa...
Skip ads

  • zafycom

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Braila
  • Masina: Agila 2001 Z10EX Parca
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Pai vasilina se pune in primul rand sa nu aibe papucul si cablul contact cu exteriorul (umezeala , etc) in felul asta se etanseaza mai bine si nu mai cocleste firul de cupru si papucul care si ala din ce este nu stiu dar nu e inox sigur.
dancuciureanu in principiu eu zic ca e buna ideia ta dar, totusi e putin cam nasol ca acolo conectorul ala din ce am vazut eu cam sufera de umezeala toata apa de pe masina trece pe acolo, oricum e bine si asa cu tub termocontractabil, se mai izoleaza putin. Eu am avut senzatia ca firul folosit pt. alimentarea lampii e de o calitate foarte foarte slaba.
  • pop victor

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2007

  • Mesaj Privat
fratilor cum se schimba becurile la mersul in spate
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Dai jos tripla (2 suruburi) si ca sa scoti becul invirti in sens invers acelor de ceas soclul.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Credeam ca nu s-a discutat acest subiect al lampii numar spate, dar cautand am gasit. Pozele lui Dan nu apar, asa ca imi permit sa completez mai in amanunt. Am desfacut ca s-a ars becul, dar sa vedeti ce dracie au facut nemtii. O solutie destul de proasta a cuplei lampii, in afara de faptul ca sta intr-un mediu dintre cele mai vitrege. Toata apa care se scurge de pe hayon trece frumusel in mare parte si prin lampa sau pe langa ea, antrenand toata mizeria soselelor, mizerie care se depune pe cupla. Vaselina pe care a bagat-o neamtul acolo, sa-mi fie scuzat, nu mi se pare profesionista. Eu nu agreez vaseline ca mijloc de etansare in instalatiile electrice. Cu atat mai putin cu cat au avut loc si reactii chimice nedorite, care au dus la distrugerea papucilor dupa cum se vede mai jos.Cateva poze pe etape de lucru:





Cateva precizari: se curata temeinic in locasul lampii si corpul lampii. Fiind plastic folositi numai apa calduta si un pic de detergent. Nu riscati cu altceva care poate ataca plasticul. Nu exagerati cu siliconul indesand in cupla cu nemiluita. Se va folosi numai cat sa obtureze papucii si fanta cu corpul lampii. In timp se usuca si devine usor elastic etansand foarte bine si mai presus de toate nu ataca papucii. Periodic totusi verificati aceasta lampa macar de doua ori pe an. Iata si cu ce m-am jucat pentru aceasta operatiune:




Inca ceva: va rog sa ignorati murdaria de pe hayon sau spoiler. Aseara, pe ploaie, s-a facut de comanda pana acasa. Cu asta, succes si spor la treaba.
Skip ads

  • mavros

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Va salut.Am si eu o problema.La mine in pozitia marsariere,nu ar fi trebuit sa se aprinda becurile pe ambele parti?Deoarece,desfacind tripla pe partea stinga,crezind ca am un bec ars,am gasit,incepind de jos in sus:bec normal ptr ceata,un bec de culoare rosie,care la mine nu se aprinde niciodata,si bec pozitie si semnalizare.Acum va intreb:ptr ce este cel rosu care nu se aprinde, ca eu nu am inteles.Nu ar fi trebuit sa fie tot ptr marsariere?Si de ce de culoare rosie,cind plasticul este de culoare alba.Poate ma lamureste cineva.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Becul de marsariere este pe dreapta de lumina alba. Pe stanga ai pe cel de ceata suplimentar pe lumina rosie puternica. Becul de pozitie ar trebui sa fie cu doua filamente pozitie si stop frana. Becul de semnalizare este doar pentru asta. Sa ma uit in schema dar sper ca nu gresesc. oricum marsariere este doar pe dreapta. Cel rosu de care spui se pare ca e cel de ceata si se aprinde de la butonul specific din bord.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Revin cu precizari mai la obiect asupra lampilor triple spate, dupa cum se vede in imagini:




Dupa cum se observa,avem:
- primul bec de jos este pentru stopul de ceata. Acesta se aprinde din butonul din bord separat, dar numai atunci cand este aprinsa si faza scurta din butonul de lumini. Pe pozitii acest bec nu se aprinde daca apasam butonul pentru stop ceata.
- becul din mijloc este becul de semnalizare directie si are dupa cum se vede in a doua poza culoare portocalie
- becul de sus este un bec dublu (dupa cum am spus mai sus in postul anterior) si are filament de 5 W pentru pozitii si filament de 21 W pentru stopul pe frana. La calcare pedala de frana ambele filamente sunt aprinse daca avem si pozitia pusa sau numai filamentul de 21 W (ziua).

Lampa tripla din partea dreapta este simetrica (in oglinda) cu acelasi tip de becuri, cu specificarea ca primul bec de jos este de data aceasta pentru marsarier. Lampa va da lumina alba atunci cand se aduce maneta schimbator pe pozitia de marsarier.
Acum daca ne uitam la triple, se poate observa ca cele doua becuri de jos nu sunt colorate. Cel din stanga are un filtru rosu introdus pentru lampa de stop ceata pe cand la marsarier nu are si de aici lumina alba. Becurile sunt total independente si cu functii diferite dupa cum se poate observa.
  • mavros

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc mult ptr detalii.Acum am inteles despre ce este vorba,m-am lamurit. Smile
  • george_fusneica

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
vreau sa ies din tara si am inteles ca ar fi cam obligatoriu sa ai un set de becuri in masina just in case
Pe fata am inteles, e un H7 de 60 de W si bec de pozitie de 5W. Pe astea le-am schimbat eu , stiu cum arata, stiu ce tre sa cumpar
Pe spate are cineva ceva coduri de becuri ca sa stiu ce trebuie sa cumpar?
Multumesc
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Aici : http://www.pal-guide.com/
Se da tipul masinii si obtii raspunsul. Este pentru becuri Philips, dar codurile raman aceleasi indiferent de fabricant.
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare,
Printre alte probleme cu care ma confrunt, mie nu-mi arde becul din tripla pe partea stanga, pentru ceata. Ar fi folositor contra nesimtitilor care considera ca Agila nu este masina si imi dau flashuri din spate sa ma dau la o parte. Ce cabluri sa verific, unde o fi problema? Mentionez ca am un pic habar despre electronica dar nu stiu unde sa ma uit.
  • Sorin Deac

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Demonteaza lampa spate stinga, verifica becul aferent luminilor de ceata din spate. cu faza scurta aprinsa, porneste luminile de ceata spate si verifica daca se aprinde becul martor din butonul luminilor de ceata. daca se aprinde verifica tensiunea in soclul becului de ceata spate stinga.
daca ai tensiune, inseamna ca ai becul ars, sau contacte imperfecte in soclul lui.
daca nu ai tensiune, verifica releul de ceata spate K5 aflat sub bord in partea stinga linga cutia cu sigurante.
daca la pornirea luminilor de ceata spate, nu se aprinde becul martor din buton, ai defect butonul sau siguranta FC10 (ultima din stinga sus) din cutia interioara de sigurante, sau FL2 (a 5-a siguranta de la stinga la dreapta ) din cutia de sigurante si relee de sub capota motor. La toate acestea se mai poate verifica si cablajul aferent, dar asta e alta poveste...
Bafta si "La Multi Ani !" Razz
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR