Joi 06 Dec, 2007 4:28 pm
Hai sa va povestesc una tare de tot. Ma contacteaza unul cu o Agila Z10XE, sa vad si eu masina etc. El in prealabil a fost la service si aia destepti foc au dat verdict : sonde lambda (amindoua), debitmetru, EGR si pe urma ce o mai fi...nu mai retin daca au spus si de distributie, nu mai conteaza...
Fac eu diagnoza si corect debitmetru zero, sonde aiurea (mi se pare logic pe avarie sa nu mai miste) si egr pauza (am zis asta este poate pe map avarie e dezactivat). Nu avea cheder capota protectie debitmetru ! Mergem la Bosch si incep aia cu abureala si pret de pret, ies afara si baga telefoane, gasim pina la urma la 590 lei dar dureaza 3 zile ca vine din Germania. Bunnnn. Vine debitmetrul il montam in fata la magazin si stupoare tot zero ! Sa crap nu alta, pun omul sa cumpere piese aiurea ?! Spun lui x sa stea in stand buy ca poate aduc debitmetrul inapoi si il scap eu de el ca sa nu il aiba pe stoc. Masina mea bucati ca era in curatare admisia deci telefon repede si viteza la cineva cu Astra Z12XE sa probam la el. Punem pe asta si al lui laa vechi de pe masina valori mari tare la debit, asteptam sa se incalzeasca motorul, tot mare ! Ma ce draci ai ? Pun ala care era pe Astra hop valori normale, pun ala nou tot valori normale, punem inca odata ala vechi de pe Agila teava valori mari, ba da mari tare ! BUN, macar nu l-ai cumparat degeaba, era vineri simbata ramine sa o luam la puricat cu aparat de masura etc....
Simbata dimineata incep si stupoare, pe debitmetru in loc de 12V un 3,45V amarit si stabil totusi, scot EGR, tot aia, scot si prima sonda (sub masina am zis ca nu mai intru) tot asa. Caut pe schema, incep si ma enervez ca nu aveam listat toata masina, asa ca incep sa caut sigurante poate gasesc pe una 3,45V. Gasesc animala dracului, una de 10A care era nu scurt ci de atita inrosit prezenta rezistenta. Eu aveam sigurante dar in Agila, cum vineri pe intuneric montasem admisia cu Iulian nevasta a si luat masina. Trimit omul cu siguranta in mina, vine si hop ca merge totul ok mai putin EGR care era teapan, probabil el a tot rupt la consum pina s-a subtiat siguranta. Ca tot eram murdari curat si throttle ca era cazul.
Pina acum nu m-a cautat sa curatam EGR, asta este...masina lui, face cum vrea.
Deci aia il terminau de zeci de milioane aiurea si a scapat cu 590 debitmetru + vreo 35 cheder + 100 manopera/diagnoza/curatat throttle...bujii nu mai retin dar parca am schimbat si alea.
Invatatura de minte : NU CUMPERI SI NU SCHIMBI DECIT DACA ESTI SIGUR CA AIA E DUSA SI NU SE POATE RECUPERA !
In cazul lui se putea pacali debitmetrul, se astupa cite putin gaura pina aveam valori corecte dar minareli de astea nu fac, pun original si nu ma doare capul.