Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • gabytzuxxl

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Normal ca se face muci folia pentru ca este "moale" iar pietricele de pe drumuri o "tatueaza" imediat, dar nu stiu ce comenteaza aici multi care folosesc masinile doar in weekend si sa nu uitam cand e zapada nu o scoatem pe drumuri ca d-au astia cu sare si rugineste...penibil.
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
in galati am gasit la o firma (cine doreste adresa poate sa-mi dea un PM si raspund cat de repede pot)
Pret polishare: 25 de lei de far.
Pret folie (cu tot cu montaj) 25 de lei de far.

eu am polishat acum vreo luna ambele faruri, pe unul dintre ele am pus folie (adica iesise ca nou),
celalalt dupa ce mi l-a distrus cineva incercand sa-l polisheze nu i-am mai pus. trebuie sa-l inlocuiesc pentru ca plasticul transparent arata jalnic (deformat si cu urme de zgariere) si nu s-a putut polisha cum trebuie. omu a zis ca daca eu vreau imi pune folie dar dau banii degeaba...
  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 768
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Daca ti la distrus trebuia sa.i ceri banii pe far ! Sunt multi care poliseaza acum faruri dar putini cei care stiu meserie.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Nu mai raspunde la telefon...
Da-l in spanac... e 100 de lei un far sh...
Skip ads

  • Nel Biggson

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Braila
  • Masina: Corsa 1998 X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Salut. M-am amuzat teribil cu discutiile de pe aici, sunteti haiosi. Unii spun sa pui folie, altii nu pune ca se matuieste. Vine altu', da-i cu lac si imediat sare cineva care vaneaza clienti ca-i face el fara lac ca e mai bine si da si garantie ... Smile))
Reconditionez faruri(si nu numai) de ceva timp din 2006 ca hobby si din 2008 ca afacere, am facut de la faruri de autocare si camioane pana la la faruri si parbrize de scutere, am folosit aproape toate metodele din acest topic precum si alte metode personale. Nu vanez clienti, chiar ma bucur si eu de putina vacanta si daca imi dati voie, imi expun si eu parerea referitor la cateva dileme intalnite pe acest topic.
1. Reconditionez farurile sau cumpar altele noi.
Aproape intotdeauna farurile originale sunt mai bune ca cele after market. Daca farul original al masinii nu are mizerie inauntru, nu e fisurat, e mai bine sa-l reconditionam decat sa cumparam altele noi after market. De obicei cele after market se strica mai usor, sunt facute din materiale mai slabe, apare condens in interior, etc., iar cele originale sunt f. scumpe. Ca exemplu, la Logan am facut foarte rar faruri deoarece sunt bune tare cele de fabrica, in schimb am facut faruri "tuning" pt. Logan care nu tin mai mult de 2-3 ani, au lacul subtire si prost.
2. Polishare faruri sau reconditionare faruri.
Polishare este atunci cand dai cu pasta polish manual sau cu masina de polishat si dureaza cam 5-10 minute, iar reconditionare este atunci cand faci toti pasii, adica dai lacul vechi jos cu smirghel si dupa ce se pregateste suprafata se aplica o protectie la final care poate fi lac special de faruri sau folie speciala pt faruri. Polisharea este doar o fatuiala, arata bine pe moment dar in cateva luni se matuieste mai tare farul. De asta e ieftin, am vazut si aici ca se face cu 20 lei de far. Reconditionarea dureaza 30-60 minute la un far, dar la final, daca farul e curat si la interior, ar trebui sa arate ca nou si sa tina cativa ani, minim 3 ani.
3. Punem folie, dam cu lac sau nu punem nimic.
Farul are din fabrica un strat de lac aplicat prin Flowcoating, cu rol de a proteja plasticul de razele UV si de usoare zgarieturi. Daca nu ar fi acest strat, plasticul(policarbonat) s-ar strica foarte repede. Cand reconditionam sau cand polisham, se indeparteaza total sau partial acel lac de fabrica si de aceea trebuie inlocuit cu ceva, nu putem lasa farul asa ca ne batem joc de el. In concluzie e buna si folia si lacul pt ca ambele protejeaza. Dar nu orice folie si nici orice lac. Cele mai bune folii sunt cele din poliuretan sau uretan, cu grosime de 150-200 microni, dar sunt si cele mai scumpe. Tehnologia foliilor de far provine din tehnica militara. In Razboiul din Golf, la elicopterele americane se sablau pur si simplu palele elicelor de la nisipul din desert. Atunci s-a inventat o folie din uretan care aplicata pe pale impiedica sablarea lor. Deci pusa pe far aceasta folie tine ani de zile si protejeaza si la loviturile de pietricele. Colegul care a spus ca i s-a matuit in 2-3 luni, are folie din PVC, adica autocolant normal folosit la laminarea afiselor de hartie. De asta costa 25 lei sa pui folie pe far, o folie din poliurethan costa 100-150 lei pt un far(cu tot cu reconditionare). La fel si lacul care se aplica pe far e un lac special cu protectie UV foarte asemanator cu cel de fabrica, se aplica cu o laveta speciala(nu cu carpa sau servetel hartie) sau prin pulverizare(metoda profi). In nici un caz nu se da cu lac de vopsitorie, chiar daca e de firma, acela e pt vopsea, are protectie UV mica, mai crapa uneori, se exfoliaza etc.
4. Pasta de dinti, Axion, Cif si alte produse din baie si bucatarie Smile
Toate acestea sunt abrazive, deci pot inlocui doar polishul. Daca s-a indepartat lacul vechi prin smirgheluire, se pot folosi aceste produse pe post de polish. Nu pot sa fac o echivalenta cu produsele profesionale, dar Ciful e f. abraziv, urmat de Axion, iar pasta de dinti e buna pt lustru final caci e mai fina. Si ar fi buna o masina de polishat ca innebunesti sa freci la mana cu astea Smile.
Cam lung postul, spor la treaba.
  • nikmada

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2015

  • Mesaj Privat
-Spray Lac Macota Plc 200(puteti sa folositi orice lac)
-Hartie abrasiva 800-1500
-Scotch rezistent la apa
-Protectie pentru restul masinii
-Pulverizator cu solutie d geamuri
-Pulverizator cu apa pentru hartia abraziva

1.Am curatat bine farurile cu solutia de geamuri
2.Am izolat pe langa far
3.Am inceput a curata cu hartie abraziva 800 circa 20 minute pe fiecare far (in tot acest timp am folosit apa ca hartia sa nu se incarce si sa curete bine)
4.Am trecut la hartia abraziva de 1500 la fel 20 minute..
5.Am curatat bine farurile cu solutia de curatat geamuri,am lasat apoi 10 min sa se usuce
6.La final am aplicat 4 maini de Lac Macota Plc 200 si la fiecare mana am lasat timp de uscare 10 minute(asa scria si pe Spray) ....
Sper sa va fie de ajutor Smile ... am cheltuit 50 lei
Mai am urme pe el pentru ca l am spalat pe interior dar nu ma dranjeaza ... Zgarieturi nu mai am.Mizeria nu se mai prinde asa repede de far(marea mea problema la ce cratere aveam inainte ..)
  • romeopf

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Agila
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Poate ne spui de unde ai cumparat spray-ul de protectie, pare facut special pt faruri, si nu merge chiar orice lac spray asa cum a spus si Nel Biggson in postul anterior.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Pe e-bay este si vad ca nu-i scump ( in jur la 7 euro ) dar ajung la vechea poveste de care incep sa ma plictisesc. Baieti profi care de mici copii freaca farurile zic ca e ok cu lac sau folie ca apoi, alti baieti profi apar din senin si zic ca nu e necesar , ca lacul se cojeste in timp si folia se zdrentuieste.
Eu imi las farurile asa si daca tin 2 ani neprotejate sint multumit. Odata la 2 ani sa le frec 1-2 ore, nu mi se pare un efort. Ramane de vazut.
Nel Biggson a scris:o folie din poliurethan costa 100-150 lei pt un far(cu tot cu reconditionare).

Deci cam 200-300 lei ambele faruri. Atunci prefer sa le frec eu in fiecare primavara. Dar nu sintem toti la fel , banuiesc ca nu duci lipsa de clienti @NelBiggson ! Smile
Skip ads

  • Nel Biggson

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Braila
  • Masina: Corsa 1998 X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Intotdeauna vor fi si pareri pro si contra. Eu nu am vrut pe nimeni sa conving sa faca intr-un fel sau altul, am vazut ca se vorbeste din auzite si am zis ca fac bine sa va informez pt ca am oarece experienta.

Cat priveste folia de faruri, e clar ca e o solutie scumpa pentru masini scumpe. La un Astra G te costa 2 faruri after market 360 de lei, normal ca n-o sa pui folie de 300 sa le protejezi, ai fi chiar putin diliu Smile. Dar cand ai un Range Evoque altfel sta treaba, mai bine le protejezi decat sa le schimbi. Am clienti si cu masini scumpe si cu ieftine, si ca un profesionist am solutii potrivite pentru fiecare.

Metoda lui Nikmada pare super daca si lacul e bun. Nu cunosc acest lac si nu pot sa-mi dau cu parerea. Eu folosesc ceva american.

Informatii sunt, asa ca poatei decide fiecare ce face cu masina lui.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Corect ! Una e sa vorbim de o masina de top si cu totul altceva despre un lighean cum am eu ! Smile
  • nikmada

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2015

  • Mesaj Privat
romeopf a scris:Poate ne spui de unde ai cumparat spray-ul de protectie, pare facut special pt faruri, si nu merge chiar orice lac spray asa cum a spus si Nel Biggson in postul anterior.


http://www.ebay.it/itm/MACO...sh=item418408857b
  • nikmada

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Lacul se cojeste ,intradevar se cojeste la fel ca si ala din fabrica de se matuieste si se face ca naiba Sad personal le fac odata pe an sau de doua ori daca este nevoie si le dau cu lac.
Skip ads

  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
La opel am polishat farurile si apoi le-am dat cu lac, dupa un an aratau ca dracu. Nu as mai face asa ceva.
La actuala masina le-am polishat si apoi am aplicat folie pe faruri, aplicare ce a costat 100 lei. Au trecut fix 2 ani si m-am programat pentru saptamana viitoare sa schimb folia, care s-a incretit putin. Farul a ramas ca in prima zi dupa polish.
  • romeopf

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Agila
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2012

  • Mesaj Privat
nikmada a scris:Lacul se cojeste ,intradevar se cojeste la fel ca si ala din fabrica de se matuieste si se face ca naiba Sad personal le fac odata pe an sau de doua ori daca este nevoie si le dau cu lac.

era important de stiut daca acest lac de care ai zis este rezistent, adica sa tina macar un an fara modificari, la tine cum se manifesta? este ciudat ca la producator pe site nu gasesti informatii despre el.
  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 768
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Mai baieti potoliti-va cu tot felul de tertipuri. Acum 2 ani si ceva am polishat un astra h ale caror faruri (la fel ca voi) au fost ,,polishate" si mai apoi date cu lac aratau k draq m.am chinuit 2 ore sa indrept greseala proprietarului si cum a spus si el : mai bine veneam la tine de prima oara. Au iesit in proportie de 80% daca nu intervenea proprietarul ieseau 1000% ca noi. Eu la astra g si h garantez 2 ani ! Spun asta ca am urmarit 2 din masinile ale caror faruri le polishez si 2 ani tin garantat. Rezultatele si procedura se obtin in timp dupa multa practica. P.s. ambele NU au folie sau lac ! Pentru 50-60 ron cat costa polishare pereche mai rau face.ti + ca daca sunt farurile originale ies bec ! Nu inlocuiti farurile originale ve.ti regreta!
  • nikmada

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2015

  • Mesaj Privat
romeopf a scris:
nikmada a scris:Lacul se cojeste ,intradevar se cojeste la fel ca si ala din fabrica de se matuieste si se face ca naiba Sad personal le fac odata pe an sau de doua ori daca este nevoie si le dau cu lac.

era important de stiut daca acest lac de care ai zis este rezistent, adica sa tina macar un an fara modificari, la tine cum se manifesta? este ciudat ca la producator pe site nu gasesti informatii despre el.




intradevar pe www.Macota.it nu gasesti informatii despre produsul asta probabil nu il mai au sau nu este actualizat dar pe ebay este inca la vanzare si am observat ca este solicitat maxim,ma rog, au trecut 3 saptamani cred si arata ca prima data ,farurile au fost spalate de vreo 5 ori cu pistolul de apa si nu au nimic. Se depune praf pe ele dar cade in timpul mersului,inainte se punea si mereu trebuia sa le sterg,apa cade nu mai sta gen roua pe ele ..
  • nikmada

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Nel Biggson a scris:Intotdeauna vor fi si pareri pro si contra. Eu nu am vrut pe nimeni sa conving sa faca intr-un fel sau altul, am vazut ca se vorbeste din auzite si am zis ca fac bine sa va informez pt ca am oarece experienta.

Cat priveste folia de faruri, e clar ca e o solutie scumpa pentru masini scumpe. La un Astra G te costa 2 faruri after market 360 de lei, normal ca n-o sa pui folie de 300 sa le protejezi, ai fi chiar putin diliu Smile. Dar cand ai un Range Evoque altfel sta treaba, mai bine le protejezi decat sa le schimbi. Am clienti si cu masini scumpe si cu ieftine, si ca un profesionist am solutii potrivite pentru fiecare.

Metoda lui Nikmada pare super daca si lacul e bun. Nu cunosc acest lac si nu pot sa-mi dau cu parerea. Eu folosesc ceva american.

Informatii sunt, asa ca poatei decide fiecare ce face cu masina lui.



Asa raspunsuri sa tot apara! Laughing ,eu am ales acest lac pentru ca altul in italia nu gaseam si l am cumparat pe asta,e lac transparent pentru plastic? da,bun! cam asa am gandit Very Happy Am mai citit si pe alte forumuri bmw audi ..kkt , si incepeau a face misto despre aplicarea lacului ca este imposibil ca nevestele lor le pot face cu lacul de unghii etc, Orice masina pe faruri are lac protectiv din fabrica si nu folie,daca stiau ca folia e mai buna decat lacul puneau folie. Acum ramane la alegerea fiecaruia sa faca cum vrea inima lui.
  • romeopf

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Agila
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Sunt ok observatiile tale, acum daca lacul este bun vei vedea dupa cel putin un an, daca nu apar modificari atunci chiar este ok, eu sunt de acord cu tine in ce priveste acoperirea cu lac, ar fi bine daca s-ar aduna informatii din experienta practica a fiecaruia si poate am sti sa putem folosi cateva produse pentru protectie dupa polishare. Eu am incercat cu asta: Meguiar's G17110 Headlight Protectant, pot sa spun ca nu am fost deloc multumit, daca nu stii sa-l folosesti (asta se face cautand pe youtube pt ca pe produs informatiile privind folosirea sunt incomplete) le distrugi mai rau.
  • nemuritorul12

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Corsa 2003 1.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Eu am folosit acetona și o cârpã la faruri și au ieșit super
  • Nel Biggson

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Braila
  • Masina: Corsa 1998 X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Poti sa detaliezi? Ce ai facut mai exact la faruri cu acetona si carpa? La ce masina? Pune si o poza.

P.S. Mai sunt 11 Nemuritori ca tine? Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR