Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Apoi ce sa zic. Cat sa fi trecut de la reconditionarea farurilor mele in regie proprie ? 2-3 luni ?
Le-am inspectat azi si mi-a cazut fata. Da , de la 10 m par ok , curate , transparente , da aspect masinii. Cand insa le-am studiat cu atentie azi am constatat ca au aparut din nou niste zgarieturi sanatoase in special in zona semnalizarii.
Nu circul pe drumuri de tara , nici pe santiere ci doar pe soselele patriei si uneori cu viteza - dar parca totusi nu prea au tinut fara protectie.
Pai daca ma apuc sa le frec la fiecare 3 luni cred ca in 2 ani raman fara ,,sticla,, pe far. Sad
Skip ads

  • Libra

  • Mesaje scrise: 4,003
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@Aries: Adu masina aia la o intalnire sa vedem care e treaba.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Am sa incerc sa ,,ma potrivesc,, cu voi intr-o duminica.
  • Florin Robert

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Salut.Puteti gasii in orice Carrefour solutia si este la acelasi pret.Stima
Skip ads

  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Salut.
Eu am avut tot felul de faruri de la FK, Dectane, Junyan, degeaba scrie pe site-urile lor ca sunt German Quality si tot felul, ele tot din China sunt si calitatea nu e cea mai buna, dar sunt plusuri si minusuri la fiecare model asa ca eu am ales sa raman la Farurile Junyan, care mie mi se par cele mai ok.
Este o treaba buna si polisharea, dar daca lacul de pe far se decojeste, ca si in cazul meu, plasticul este foarte sensibil la orice contact si se ingalbeneste, nu va mai arata niciodata frumos si lucios, colac peste pupaza, mai se si carapa in mii de firicele si arata ca naiba.
Asa ca am trecut la treaba si am cumparat o pereche de faruri marca TYC, le-am demontat sticla si le-am lipit pe farul junyan.
Procedeul e simplu:
1. Trebuie incalzit foarte bine cu un feon, locul unde se imbina sticla cu carcasa, de la distanta mica, jur-imprejur, iar apoi se introduce o rusubelnita intre sticla si carcasa farului si se cracaneaza incet, incet. E foarte simplu, la amblele faruri si cele noi si cele vechi.
2. Se curata masticul ramas pe canalul carcasei , cat se poate de bine.
3. Dupa demontarea farului nou, cu acelasi procedeu, se curata marginea sticlei de mastic, pana ramane curata. Atentie mare sa nu stergeti sticla noua in interior, pentru ca se zgarie, foarte usor chiar si de la o laveta speciala.
4. Se poate reconditiona farul vechi, demontand lupa, curatat pe acolo cu o laveta speciala, etc, asta numa daca se vrea.
5. Se aplica Masticul in canala, eu recomand mastic Orgavyl Butyl , arata ca o garnitura, care vine in rola, deci aplicarea este extraordinar de usoara si curata, care nu se intareste si ramane foarte aderent, este din SUA si dupa parerea mea e mai bun decat ce folosesc cei de la HELLA.
5. Se incalzeste jur-impre-jur masticul aplicat in canal, apoi se ia sticla si se pozitioneaza peste carcasa si se preseaza pana la pozitia perfecta.
Asta e toata treaba si m-au costat : 240 ron farurile noi si 70 ron masticul, masticul face toti banii, e super hightek.
Poze.:
Sticla veche de pe far:

Farul cu sticla noua:

Masticul folosit:

  • z16xep

  • Mesaje scrise: 259
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2006 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Salutare,
Ca tot venii vorba de polish si de restaurat faruri , am facut si eu aceasta operatiune.
Materiale folosite: apa cu pur ,pompita pentru apa,smirghel de 800, 1000, 1500, 2000, 2500,3000, lac transparent ultra gloss 500 ml la spray.Am mai avut 2 tentative nereusite in trecut de a restaura farurile dar nu au tinut mai mult de 6 luni. Cu smirghelul de 800 am inlaturat tot lacul vechi folosing apa din abundenta.Apoi am trecut la smirghel de 1000 si tot asa din aproape in aproape pana la cel de 3000 cu care am finisat suprafata farului pana aproape de perfectie.Operatiunea a durat in jur la 4 ore.Pe far s-au aplicat 4 straturi de lac. Prin unele locuri a mai curs putin lacul dar pentru o prima folosinta a unui spray, din punctul meu de vedere a iesit perfect, dar voi vedea cat tine pana se va matui lacul..Mai jos aveti cateva poze din timpul operatiunii.

  • deleted-112870

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Nel Biggson a scris:Salut. M-am amuzat teribil cu discutiile de pe aici, sunteti haiosi. Unii spun sa pui folie, altii nu pune ca se matuieste. Vine altu', da-i cu lac si imediat sare cineva care vaneaza clienti ca-i face el fara lac ca e mai bine si da si garantie ... Smile))
Reconditionez faruri(si nu numai) de ceva timp din 2006 ca hobby si din 2008 ca afacere, am facut de la faruri de autocare si camioane pana la la faruri si parbrize de scutere, am folosit aproape toate metodele din acest topic precum si alte metode personale. Nu vanez clienti, chiar ma bucur si eu de putina vacanta si daca imi dati voie, imi expun si eu parerea referitor la cateva dileme intalnite pe acest topic.
1. Reconditionez farurile sau cumpar altele noi.
Aproape intotdeauna farurile originale sunt mai bune ca cele after market. Daca farul original al masinii nu are mizerie inauntru, nu e fisurat, e mai bine sa-l reconditionam decat sa cumparam altele noi after market. De obicei cele after market se strica mai usor, sunt facute din materiale mai slabe, apare condens in interior, etc., iar cele originale sunt f. scumpe. Ca exemplu, la Logan am facut foarte rar faruri deoarece sunt bune tare cele de fabrica, in schimb am facut faruri "tuning" pt. Logan care nu tin mai mult de 2-3 ani, au lacul subtire si prost.
2. Polishare faruri sau reconditionare faruri.
Polishare este atunci cand dai cu pasta polish manual sau cu masina de polishat si dureaza cam 5-10 minute, iar reconditionare este atunci cand faci toti pasii, adica dai lacul vechi jos cu smirghel si dupa ce se pregateste suprafata se aplica o protectie la final care poate fi lac special de faruri sau folie speciala pt faruri. Polisharea este doar o fatuiala, arata bine pe moment dar in cateva luni se matuieste mai tare farul. De asta e ieftin, am vazut si aici ca se face cu 20 lei de far. Reconditionarea dureaza 30-60 minute la un far, dar la final, daca farul e curat si la interior, ar trebui sa arate ca nou si sa tina cativa ani, minim 3 ani.
3. Punem folie, dam cu lac sau nu punem nimic.
Farul are din fabrica un strat de lac aplicat prin Flowcoating, cu rol de a proteja plasticul de razele UV si de usoare zgarieturi. Daca nu ar fi acest strat, plasticul(policarbonat) s-ar strica foarte repede. Cand reconditionam sau cand polisham, se indeparteaza total sau partial acel lac de fabrica si de aceea trebuie inlocuit cu ceva, nu putem lasa farul asa ca ne batem joc de el. In concluzie e buna si folia si lacul pt ca ambele protejeaza. Dar nu orice folie si nici orice lac. Cele mai bune folii sunt cele din poliuretan sau uretan, cu grosime de 150-200 microni, dar sunt si cele mai scumpe. Tehnologia foliilor de far provine din tehnica militara. In Razboiul din Golf, la elicopterele americane se sablau pur si simplu palele elicelor de la nisipul din desert. Atunci s-a inventat o folie din uretan care aplicata pe pale impiedica sablarea lor. Deci pusa pe far aceasta folie tine ani de zile si protejeaza si la loviturile de pietricele. Colegul care a spus ca i s-a matuit in 2-3 luni, are folie din PVC, adica autocolant normal folosit la laminarea afiselor de hartie. De asta costa 25 lei sa pui folie pe far, o folie din poliurethan costa 100-150 lei pt un far(cu tot cu reconditionare). La fel si lacul care se aplica pe far e un lac special cu protectie UV foarte asemanator cu cel de fabrica, se aplica cu o laveta speciala(nu cu carpa sau servetel hartie) sau prin pulverizare(metoda profi). In nici un caz nu se da cu lac de vopsitorie, chiar daca e de firma, acela e pt vopsea, are protectie UV mica, mai crapa uneori, se exfoliaza etc.
4. Pasta de dinti, Axion, Cif si alte produse din baie si bucatarie Smile
Toate acestea sunt abrazive, deci pot inlocui doar polishul. Daca s-a indepartat lacul vechi prin smirgheluire, se pot folosi aceste produse pe post de polish. Nu pot sa fac o echivalenta cu produsele profesionale, dar Ciful e f. abraziv, urmat de Axion, iar pasta de dinti e buna pt lustru final caci e mai fina. Si ar fi buna o masina de polishat ca innebunesti sa freci la mana cu astea Smile.
Cam lung postul, spor la treaba.
Salut.Ne poti spune si noua cum se numeste lacul pe care îl folosesti si de unde il putem cumpãra.
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Intrebare intrebatoare: se pot schimba lupele la farul cu AHL-AFL oem HELLA sau trebuie cumparat alt far?
astra h
  • plimbvaca

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2016

  • Mesaj Privat
in comparatie cu polish ul auto (pt tabla/vopsea) la fauri situatia e putin diferita.
farurile in majoritatea cazurilor sunt cu geam din plastic si acoperite cu un lac de protectie. dupa un anumit numar de ani si km lacul acela se duce, matuieste sau ingalbeneste. daca faci un polish la faruri ai sanse mari sa iei tot lacul acela de protectie si ramane plasticul care e de n ori mai degradabil decat lacul de protectie. adica plasticul este foarte moale si se deterioreaza repede si in scurt timp ajungi iar la faruri matuite. farurile din fabrica sunt acoperite cu un fel de folie destul de groasa de protectie, nu cu un lac la spray/tub cum au aparut acum. acel spray acorda o protectie dar nu ceva durabil in timp. e mai bun decat plasticul gol dar nici pe departe ca protectia din fabrica. daca ai ajuns la plasticul farului, viata lui e aproape compromisa.... cu spray sau nu.
cel mai bine e sa iei de la dezmembrari sau nou (daca te tine buzunaul) alt far. app. acele chinezarii in general vin cu un lac de protectie de 2 lei.... care se degradeaza destul de repede in timp...
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Diferenta intre un chev aveoo 1 faruri halogen vs astra h xenon... diferenta de la cer la pamant...

Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR