Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • deleted-21201

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salutcolegi, incep postarea aici , daca nu este unde trebuie rog un moderator sa mute unde trebuie.
Acum o saptamana mi-a picat motorul, mai exact mi s-a rotit un cuzint de pe biela. Mentionez ca am un 1.8 16 v z18xe, motor cu 220k km in bord, nu stiu dace sau reali. Intrebarea care se pune este daca sa fac motorul sau sa cumpar unul sh.;ca piese cuzineti segmenti distribuitie, garnituri, semeringuri fara pompa de ulei ma duc undeva in 1300 de lei la care se adauga rectificare arborelui, plus manopera
Un motor pleca de la 1000 de lei, sh+distributia care se schimba nediscutabil
Marea mea dilema este sa merg pe un sh, varianta la carenu stiu ce cumpar sau sa refac motorul,varianta la carenu stiu daca mai iese la fel. Multi prieteni m-au sfatuitsa merg pe un sh pentru ca nu este umblat in el si este de fabrica
poate ma ajutati cu ceva sfaturi sau pareri
Multumesc
Skip ads

  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!

Daca mecanicul care iti face operatiunea stie meserie, iar rodajul il faci cum trebuie, n-are de ce sa nu iasa bine. Personal daca as fi in situatia ta as alege RK-ul in locul unui motor sh.

Adi G.
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
De accord si eu...reparatia, este mai rentabila, binenteles depinde si de faptul sa mai poata fii facuta. Eu nu cred ca cu 1000 ron cumperi motor in mintile lui...deci, dupa logica mea, tu necumparand un motor sh care in proportie foarte mare este terminat, cu 1000 ron, tu economisesti acesti bani pe care poti sa-i investesti in piese de calitate si manopera pentru motorul tau. Daca tot il desfaci pe al tau, inlocuieste si semeringurile la supape...sa sti o treaba.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
sh de pe una de anglia.obligatoriu sa fie pe masina sa il auzi.si km reali.nu vad rostul sa dai inapoi km la o masina pt dezmembrat.
rk-ul e cam problematic.daca e de rectificat arborele trebuie sa gasesti meseriasul bun pt asta si sa stie si cotele de reparatie+cuzineti la r1.

curios ca z18xe nu prea pica.ar fi de cercetat din ce cauza s-a rotit cuzinetul.
Skip ads

  • DanX

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Cred c-a avut ghinion... Smile

Z18XE este printre cele mai fiabile motoare de pe Vectra..

Oricum, eu personal, as alege tot un RK, facut la Maiandrei (desi esti cam departe), eventual cu piese originale.
Ai garantie la el si, functie de cati km faci /an, posibil sa te tina 20 de ani fara probleme.

Bafta.
  • deleted-21201

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Am ales rk-ul, singura problema este pompa de ulei pe care o sa o iau sh,una noua e 16 mil, compatibile 7; o iau de la un coleg de aici de pe forul. necanicul mi-a zis ca trebie schimbata ca s-a facut span, ca s-a rotit cuzinetul pe biela. Stie cineva cum se poate verifica o pompa de ulei, sau daca se poate spala, curata?
e aproape la fel ca cea de cielo, cu pinion dublu, dar difera la interior, nu etanseizeaza bine.
  • deleted-21201

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2008

  • Mesaj Privat
multumesc colegulei rullz84 pentru pkmpa de ulei si biela trimise , dar din pacate nu s-au potrivit. Re cineva la vanzare vre-o biela de z18 xe?
  • Vectra sri

  • Mesaje scrise: 879
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2002 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2012

  • Mesaj Privat
salut nu prea ai sa gasesti asa ceva decat nou sau de pe un auto dezmembrat z18xe nu prea pica mai ales arborele ciudat cum s-a defectat la tine... in rest eu te sfatuiesc sa iei un motor sh cum zicea un coleg mai sus sa fie pe masina sa il auzi sa vezi cum trage iar cu motorul tau sa il vinzi pe piese ce a mai ramas bun din el..asta ca sa mai recuperezi din bani ...sau sa il tii pt eventuale viitoare defectiuni.

in plus de asta tu ai nevoie doar de blocul motor de fapt... daca nu ma insel si gasesti destui donatori care sa vinda doar blocul

bafta la cautari.
Skip ads

  • deleted-21201

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2008

  • Mesaj Privat
salut colegi, motorul a fost refacut, mecanicul a gasit in el bucati de filtru me ulei; nu stiu cum au ajuns acolo, caliteta filtrului sau poate nu a fost pus bine. Costul total a fost de 2300 din care 600 manopera. Am avut cuzine rotit pe biela. Am schimbat:cuzineti biela , palier, segmenti, distributie, pompa apa, garnitura chiuloasa, capac culbutori, rectificat arbore si cumparat biela cu piston sh. deabia am gasit la un parc dedezmembrari la buzau, la un pret destul de piperat zic eu 150 lei. dar s-a potrivit. problema e ca am ramas cu o buba si mecanicul nu isi da seama de la ce e
masina porneste cam gru la prima cheie, consum cam mare de benzina si nu se tureaza mai ult de 3800 ture,banuiesc o mufa sau un contact imperfect, dar le-am verificat. pe tester imi da mai multe erori:not present la senzor arbore , p0340, sonda lamda 1 si 2, debitmetru si iacul. fizic nu mi le vede. motorul merge bine, tine foarte bine relantiul nu se balbaie, trage bine, dar cand ajunge la 3800 ii da in nas, pe forum au fost colegi care au gasit de la un contact imperfect pana la ecu sau pompa de benzina. maine refact cablajele, mufele si punctele de masa din fata plus verificat pini la mufe. daca nici asta nu da roade cred ca o sa desfac ecu.
de luat un motor sh am gasit de la 500 de euro cu garantie 6 luni dar nefiindin perioada de concediu si la munca nu aveam cand sa il verific dsa merg cu el mai mult, la 500 de euro se adaugadistributia, mana de lucru, ulei filtre, plus 200 de lei omologare ala rar si trecerea in carte. eu zic ca ajungeam mai scump
Va tin la curent cu problema aparuta acum , daca cineva poate da un sfat este bine venit. multumesc
  • Vectra sri

  • Mesaje scrise: 879
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2002 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2012

  • Mesaj Privat
nasol ... din ceea ce descri tu s-ar putea sa duci la reparat ECU sau sa il inlocuiesti....
  • deleted-21201

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2008

  • Mesaj Privat
salut. inloculit senzor ax came, bujii, desfacut ecu, gasit scurt pe placa la debitmetru; insa mia mai ramas 2 erori la sonde lamda, apare ca are cand prea sarac, cand prea bogat amestec. mecanicu mia zis ca ar rasufla galeria si din cauza asta nu citesc sondele bine. mai ramane sa masor sonda lambda 1 si 2 sai sa vad daca sunt busite sau nu sau daca e din ecu .
  • Vectra sri

  • Mesaje scrise: 879
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2002 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2012

  • Mesaj Privat
sfatul meu e sa verifici si catalizatorul
Skip ads

  • deleted-21201

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2008

  • Mesaj Privat
cum verific catalizatorul?mai bine il tai si pun teava de inox:))
  • andi_cimpean

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2002 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@cristiruginescu , nu trebuie sã pui þeavã în locul lui ci pur ºi simplu îl scobeºti de cãrbunele catalitic.
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Decat sa-l scobesti, mai bine pui teava, si catalizatorul il vinzi. Asa mai recuperezi niste bani.
  • deleted-21201

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salut, ieri am scos mufa e la debitmetru;masina ainceput sa mearga bine , sa tina relantiul, sa se accelereze cum trebuie.Astazi merg cu ea asa , acum dimineata pot sa zic ca e teastul suprem sa vad cum porneste.pornea greu la rece.problema ca pe tester nu mi-a aparut eroare la debitmetru. a fost ceva dar a fost din ecu si a fost rezolvat
  • kafercj

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2012

  • Mesaj Privat
la fel am si eu probleme... masina luata de mine la 98000 de mile din anglia cu un singur proprietar si am refacut motoru in toamna, segmentat, schimbat 2 supape, semeringuri, planat chiuloasa etc, si nu am presiune la ulei, maine se pune alta pompa de ulei, daca nu cuzineti... se pare ca nu e cel mai reusit motorul asta de 1.8... cam asta a fost motivul ptr care l-am cumparat si eu... ca e reusit... dar nu prea... va scriu dupa ce se pune alta pompa de ulei.. s-ar putea sa fie cuzinetii... cat te-au costat pe tine cuzinetii si ce marca?( cuzineti de palier vb)
  • Dariescu Claudiu

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Si eu am tot Z18XE cumparata cam pe la 120.000km , avand acum 190.000 si nici o problema. Dar iti spun eu de ce ne plangem ca nu e asa bun motorul. Toti mecanicii te imbirliga sa pui ulei 10W40 dupa ce masina trece de 100.000 km,ulei de calitate proasta, si schimbat pe la 10.000-20.000 km. Fitre de aer si benzina neschimbate periodic, mai ales la praful din Romania merita schimbat filtrul de aer la 5.000 km, antigel, pompa de apa , termostat, bujii neschimbate la timp. Toate astea obosesc motorul. Eu merg cu ulei 0W40, si motorul e lacrima inauntru, nu papa gram de ulei, toba curata. De aceea spun mare atentie ce ulei puneti in motor, cind il schimbati, mai ales ca afara se fac reviziile si la 30.000km, si abia atunci schimba uleiul.Ei tin masina 3-4-5 ani, baga 150.000 km la benzinara si apoi o cumpara un estic , care isi pune miinile in cap. Degeaba are masina 98.000 mile , daca a schimbat uleiul la 10.000 mile si uleiul era 10W40 de la GM.
  • Vectra sri

  • Mesaje scrise: 879
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2002 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2012

  • Mesaj Privat
eu folosesc 5w-40 si sunt de acord cu zice colegul claudiu 10w-40 doar accelereaza uzurile la acest motor.

iar politica de piata ne obliga sa folosim 10w-40 de ex... la o masina noua unchiul meu face schimbu de ulei de 2 ori pt ca cei de la reprezentanta spun ca trebe bagat ulei care vor ei ca daca nu isi pierde garantia iar dupa ce i fac revizia la reprezentanta unchiul meu in garaj isi schimba ulei si pune 0-w40 masina fiind luata de noua cu aprox 45 de mii km in bord ... tare nu cum itzi baga pe gat prostii ca apoi sa mergi tot la ei sa le cumperi piesele si sa platesti manopere fabuloase Smile) ?
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,088
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Politica de piata chiar nu te obliga sa folosesti ce zic ei... Isi incearca norocul. Rolling Eyes
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR