Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • gojira

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Asta cu "sparge catalizatorul si-ti fuge de zici ca are 140 de cai" e cea mai mare aberatie posibila. Daca gasiti catalizator la pret bun dupa ce vi se sparge, schimbati-l, daca nu, o sa aveti numai probleme. Stiu, o sa vina unii si vor zice "eu merg de un an fara catalizator si masina merge perfect". Nu e adevarat. O sa vi se afume bujiile mai repede, iar masina nu va merge mai bine. Vorbesc de masini cu sonda lambda inainte si dupa catalizator.
Skip ads

  • barbuceanu mihai

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2010

  • Mesaj Privat
salut.am o astra g 1999 1.4 16v,masina nu mai trage cum trebuie.cum pot desfunda catalizatorul?
multumesc
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
barbuceanu mihai a scris:salut.am o astra g 1999 1.4 16v,masina nu mai trage cum trebuie.cum pot desfunda catalizatorul?
multumesc


vezi ca mai e un topic pe aici despre cum sa sau cum sa nu cureti un catalizator.
o simpla cautare pe forum rezolva multe probleme.
normal ar fi sa-l scoti si ori sa bagi apa ori alte substante
ele pot fi regenerate dar numai prin incalzire la temperaturi foarte mari
  • deleted-60758

  • Mesaje scrise: 111
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2011

  • Mesaj Privat
La motoarele cu 2 sonde lambda iti poti da seama de catalitic daca ai ceva experienta in motoare.Urmaresti pe data display valorile celor doua sonde lambda.Prima sonda trebuie sa aiba o valore mai mica decat a-2-a(oscilanta in sus).O valoare apropiata de zero semnifica prezenta oxigenului in evacuare(nepermisa decat la cutoff),o valoare mare semnifica prezenta hidrocarburilor(vezi data display cum se schimba de pe lean pe rich si invers).Fuel trim pe termen lung trebuie sa fie cuprins intre -25% si +25%

Revin......Fuel trim este determinat si de uzura motorului, buna functionare a senzorilor de oxigen,MAF,presiune benzina pe rampa,injectoare.
Skip ads

  • rombert

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2010

  • Mesaj Privat
am si eu problema cu catalizatorul... defapt nu mai am catalizator ca sa zic asa Smile) s-a infundat si am spart ce era prin el..acum e gol. problema e ca si sonda lambda de dinaintea catalizatorului e dusa iar consumul e exagerat de mare. asa ca vreau sa imi montez un catalizator universal.

intrebari:

avand in vedere faptul ca la motorul meu (z16xe) catalizatorul e cu tot cu galeria de evacuare, cum fac sa montez un catalizator universal in locul celui vechi? se poate taia cel vechi si suda cel nou in locul lui?

daca las catalizatorul vechi pe masina, pot sa montez un catalizator universal dupa el? isi face treaba? (presupun ca pot muta si a doua sonda lambda dupa catalizatorul universal)

multumesc anticipat
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
rombert a scris:
avand in vedere faptul ca la motorul meu (z16xe) catalizatorul e cu tot cu galeria de evacuare, cum fac sa montez un catalizator universal in locul celui vechi? se poate taia cel vechi si suda cel nou in locul lui?

daca las catalizatorul vechi pe masina, pot sa montez un catalizator universal dupa el? isi face treaba? (presupun ca pot muta si a doua sonda lambda dupa catalizatorul universal)


Foarte rau ca l-ai spart, poate se putea desfunda Smile
Poti improviza, si monta unul universal undeva intre racordul flexibil si a doua sonda lambda, insa nu te astepta sa te tina unul universal, cat a tinut cel original. Sa-l sudezi in locul celui original cred ca e cam complicat.
Poti cauta la dezmembrari, catalizator sh original sau te poti orienta catre ceva de genul: http://cgi.ebay.co.uk/Astra...sh=item4cf52c42b7
Insa nu stiu cat de bune sunt si alea... probabil ca sunt tot universale, adaptate pe evacuarea de Z16XE
  • rombert

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2010

  • Mesaj Privat
operatia asta o fac pt ca a crescut foarte mult consumul. pretul pt catalizator universal + 1 sau 2 sonde lambda + manopera cred ca se amortizeaza in timp si in plus nu mai trebuie sa dau spaga la ITP Smile) consider ca e rentabil.

un catalizator universal de ~300 lei pot sa il schimb mai des decat unul original dar SH, care oricum nu se shtie cat ma tine si ala. cat despre unul nou nu are rost sa discutam, pretul fiind foarte mare

daca schimb doar sonda lambda are vreun impact asupra consumului?

ma gandesc ca daca a doua sonda detecteaza valori mari ale gazelor din cauza lipsei catalizatorului, o sa o afecteze si pe prima si ma intorc de unde am plecat.
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
O intrebare, sper sa ma aflu in topicul potrivit.... eu nu inteleg... unde se afla catalizatorul? vectrab x16xel. unii arata langa motor, pe langa sonda lambda, altii arata sub masina, pe langa cutia de viteze. atat vreau sa stiu. multumesc si ma scuzati daca nu sunt in topicul potrivit, am cautat dar nu exista topic care sa spuna exact asta.
Skip ads

  • florin baltatescu

  • Mesaje scrise: 420
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
jonyx87 a scris:O intrebare, sper sa ma aflu in topicul potrivit.... eu nu inteleg... unde se afla catalizatorul? vectrab x16xel. unii arata langa motor, pe langa sonda lambda, altii arata sub masina, pe langa cutia de viteze. atat vreau sa stiu. multumesc si ma scuzati daca nu sunt in topicul potrivit, am cautat dar nu exista topic care sa spuna exact asta.



La x16xel catalizatorul se afla sub masina inainte de toba intermediara, sonda lambda este imediat sub prima inbinare a galeriei de evacuare.
  • sandel_neo

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Buna la toti.Sunt nou pe aici dar am mai citit din comenturile voastre si totusi vreau sa ma lamuresc cu un lucru.Am un opel agila 1.2 benzina din 2001.Am citit un cod de eroare pe masina ca find vb de P0420. Din cate am citit e vb de catalizator..eroarea mai exacta e: `P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)` .Din ce am citit pe aici si ce zice eroarea e vorba de catalizator.Imi poate spune si mie cineva ce se poate face? Ideea e ca un catalizator nou e destul de costisitor si as vrea sa stiu daca se poate rezolva ceva fara prea multi bani.Am observat ca la drum are tendinte de a trage foarte greu,apoi isi revine si tot asa se repeta.Pe un drum cu rampa urca foarte greu ceea ce pana acuma recent nu se intampla.Poate sa imi dea si mie careva vreo solutie fara sa fiu nevoit sa schimb catalizatorul? Daca se poate curata sau alta idee...? Multumesc anticipat
  • sandel_neo

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Mentionez si faptul ca am observat recent ca toba e sparta..am niste fisuri pe ea..in 3 locuri..una pe teava de evacuare,alta pe teava de esapament (destindere) si a 3-a pe amortizare.Posibil ca din cauza asta sa fie si problema cu eroarea? Sa nu fie im mod special catalizatorul?
  • claudiu2010

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2010

  • Mesaj Privat
salut...am un vectra b,1.6,16 v,x16xel.de vreo 3 luni am anulat egr deoarece facea probleme.i am pus o tablita.knd l am anulat am citit pe forumuri dak dauneaza ceva,toti ziceau k nu se intampla nimic,la fel si mecanicii kre l au anulat.Acum 2 zile masina nu mai tragea deloc,pe tester iesea doar egr kre era anulat..dupa ce l am turat putin mai tare a bubuit catalizatorul un zgomot f puternic de au fugit toti mecanicii priceputi de langa ea!deci nu mai vorbiti aiurea egr anulat duce la infundarea catalizatorului,si spargerea acestuia....asa e knd te iei dupa altii kre posteaza sa se afle in treaba...!
Skip ads

  • florin baltatescu

  • Mesaje scrise: 420
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Motorul praf duce la anularea EGR si la infundarea catalizatorului. Si eu am avut pusa tabla fara gauri la EGR pentru ca se bloca deschis din cenusa consumului de ulei , dar dupa ce am segmentat motorul si schimbat semerimgurile la supape consumul de ulei a scazut de la cca. 800 ml /1000km la max.150 ml/1000, nu mai am probleme cu valva EGR ,dupa 15000 km nici o eroare!
  • paul_co8min

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 1997 X12SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Buna ziua! Am citit multe topicuri cu privire la problemele legate de catalizator. Si masina mea probabil din cauza mersului "mosnegeste" sau altfel spus "la consum"=>>>turatie redusa, a inceput sa nu mai traga asa cum tragea cand am cumparat-o. Cauza cred ca ar fi catalizatorul. E doar o banuiala momentan! M-am gandit la o posibila rezolvare, cel putin pentru posesori de masini cu "bani lipsa" asa cum sunt eu. Eu momentan o sa scot sonda lambda sa vad daca astfel masina va trage mai bine (ceea ce ma retine inca este faptul ca o sa cam faca zgomot probabil), iar daca se adevereste temerea mea, o sa tai iainte si dupa catalizator cu flexul dar o sa las pe catalizator inainte si dupa cam 50 mm de teava pt a-l putea suda la loc daca cumva pot sa il desfund, iar in locul acestuia ii voi monta o teava de legatura pe care nu o sa o sudez, ci o sa o prind cu coliere din acelea cu tabla care etanseaza foarte bine. Colierele acelea am vazut la magazin si au cam 70 mm lungime, deci o sa prinda capetele de teava destul de bine.
Masina mea se comporta in felul urmator: la turatie medie, masina nu are forta iar cand ajunge la o anumita turatie (dupa sunet probabil 2800-3000 rpm) simt un "zvac" cum ar veni cineva din spate si m-ar impinge dintr-o data si masina atunci se simte bine, dar pana ajunge la turatia ridicata se cam chinuie. Motor X12 SZ, nu consuma ulei deloc. dupa 6000 km am completat 400 ml, dar asta pt ca am ceva prelingere pe la garnitura de la baie.
  • olandezu

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Salut...
Intr-o zi friguroasa de iarna mergeam spre masina mea cand vad ca din toba opelului vectra b proprietate personala ies niste pene....iau repede o surubelnita sa scot si incep sa injur vecini in general, care cred ca au drept pe toate locurile de parcare (asta e alta probleme).. problema este ca nu erau pene, erau niste ate ...am sunat mecanicu care mi-a zis ca in catalizator sau toba este o mebrana din material care sa rupt .... dar merge si asa..daca masina se accelereaza
Ce sa fie ? oare mecanicu are dreptate?

Astept pareri !
Multumesc
  • paul_co8min

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 1997 X12SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2013

  • Mesaj Privat
da.....nu prea are ce sa se intample....din moment ce pe esapament iti ies gazele normal (nu s-a infundat pe undeva) atunci nu e nici o problema. Daca observati cumva ca masina nu mai trage la fel de bine in acest moment fata de ultima utilizare , adica daca simtiti totusi o scadere de putrere, atunci nu e in regula si catalizatorul nu permite gazelor sa iasa .
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Codul din primul post este 13105074 sau 13105075 cred ca acesta apare acum in EPC
13105075 5850092 - codul apare numai pe Meriva A si Vectra B cu motor Z16XE
http://www.ecat24.com/opel/...3/296/4272/37187/
http://www.ecat24.com/opel/...0/309/4283/11385/

13105074 - Pe net l-am vazut pe Meriva A, 2004 Z16XE (08.09.2004) si pa alta (01.07.2003)
|
Cum putem sa ne dam seama daca catalizatorul este infundat?
Nu vad nici un raspuns relevant aici?
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Nu prea stiu ce se vrea de fapt?
  • SStoica319

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2019

  • Mesaj Privat
Salut, are cineva de vânzare catalizator opel corsa c 2001 1.0L?
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR