Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • TNT

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Corsa 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Sunt multe probleme la RAR eu am o corsa B a iesit euro1.
Skip ads

  • deyandrey16

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Z16SE este euro 4 cel putin masina mea are serie Z16SE si la rar a iesit euro 4 fara probleme , an de fabricatie 23.12.2002
  • cont-sters-60068

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2011

  • Mesaj Privat
am avut astrga g din 2000 si a iesit euro 4 tot ce are in talon euro 3 un D4 a iesit euro 4 aici la rar
  • macelaru.daniel

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2013

  • Mesaj Privat
baieti am o vectra b 2001 z16xe,este posibil sa fie euro 4 ,cum aflu ? am citit mai sus in talon la pozitia 10 .
Skip ads

  • macelaru.daniel

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2013

  • Mesaj Privat
baieti am o vectra b 2001 z16xe,este posibil sa fie euro 4 ,cum aflu ? am citit mai sus ca in talon la pozitia 10 .
  • cont-sters-60068

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2011

  • Mesaj Privat
masina trebuie sa fie euro 4 norma de poluare o gasesti in numarul de omologare la sfarsitul lui
  • deyandrey16

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2012

  • Mesaj Privat
daca e Z16XE este sigur euro 4 toate masinile cu serile Z16XE si Z18XE sunt euro 4
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Nu este adevarat...nu toate motoarele ZxxYY sunt Euro4, motorul Z16XE nu face exceptie...mai trebuie sa si fie fabricatie dupa 01/2001 plus alte criteri care mai de care mai ciudate si numai RAR-ul romanesc le poate intelege si lamuri. Sunt zeci de discutii pe tema asta...iar ca fapt divers, exista si Vectra C, motor Z19DT, fabricatie 2004, deci motor cu Z in fata, adica E4 si care la RAR o parte a[ iesit E3 altele au iesit E4...deci...mare atentie!
Skip ads

  • cont-sters-60068

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2011

  • Mesaj Privat
eu am avut astra din 2000 euro 4 ma refer strict la benzinare
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Exact...a ta a iesit E4...altele, tot motor Z16.. , fabricatie 2000, au iesit E3...chiar si din 2001 sunt care au iesit E3. Daca este sa o luam pe date, E4 a aparut in 1998 si a devenit obligatoriu din ianuarie 2005 pentru autoturisme...asa ca, pentru masinile fabricate intre 1999 si 2004 pot aparea diverse surprise la RAR. Sunt si niste normative care certifica E4 insa nu le mai dau aici copy/paste ca le poate gasi orcine pe google la o simpla cautare...
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Salutare.

As vrea putin sa lamuresc niste chestii in privinta poluarii, pentru ca este o smecherie care multa lume nu o intelege si drept sa spun ma incurca si pe mine, asa cum vor sa ne incurce "ei".
Nu vorbesc de E-uri acum ci despre poluarea care apare scrisa peste tot sub forma de CO2, care in traducere este Dioxid de Carbon.

Orice motor cu ardere interna polueaza cu CO2, pentru ca are in admisie O2 si in urma rezultarii arderii impreuna cu o anumita combinatie de carburant, pe langa CO2 mai apar alte tipuri de gaze, EU numesc asta pur si simplu, carburant nears.
Ma rog, ideea de care ma leg este ca:
Nimeni nu vorbeste de cantitatea aceea de "Gaze", mirosul urat de benzina-motorina arse, se vorbeste doar de CO2 si nu e corect asa.
De exemplu la Z16SE al meu, dupa 10 minute de rulare, nu se simte nici un miros, absolut nici un miros decat CO2 cald emis.
De aici si problema mea.
Un motor de 1.6 nu are cum sa emita mai mult CO2 decat un motor de 2.0 sau 3.0 si interesant ca vad peste tot aceasta comparatie idioata, pe linga faptul ca emisia de gaze este proportionala cu turatia motorul. Turezi motorul mai tare, emisia mai multa. Respiri mai des, poluezi mai mult, sper sa nu vada guvernul asta, ca baga taxe si la asta Shocked

Undeva pe o lista am vazut urmatoarele:

Dacia Duster 1461 cmc, emisie 137 CO2
Opel Astra 1598 cmc, 171 CO2

Este un BULLSHIT. Loganale la fel emana un miros oribil de carburant pe langa CO2.
Este doar o chestie de marketing toata treaba si de nesimtire, ca un Logan sa coste putin, catalizatorul trebuie sa fie o ieftinitura. Statul le eticheteaza E4 dar nu fac fata nici testelor sau normelor E2, daca ar fii corect concepute.

In viitor desteptii astia ar trebui sa le numeasca altfel. Eu as face in felul urmator.


Dacia Duster 1461 cmc la 1000 RPM, :
CO2 = 137
UF = 100 mg (UF insemnand Unburnt fuel) sa zicem care in traducere inseamna , combustibil nears.
  • cont-sters-27243

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Dacia Duster 1461 cmc, emisie 137 CO2 - DIESEL
Opel Astra 1598 cmc, 171 CO2 - Benzina

Un motor diesel emana mai putin CO2 decat un motor de aceeasi capacitate pe benzina. Asa ca nu e nici un Bullshit.
La stabilirea normelor de poluare se tine cont in primul rand de emisia de CO2 pentru ca acesta este cel care afecteaza stratul de ozon.
Dieselul, in esenta, este mai poluant decat un benzinar, rezulta niste compusi, NOx si carbon simplu (funingine, de-aia mai toate dieselurile au azi filtru de particole),etc. dar emisiile de CO2 sunt mai mici decat la un benzinar.
Opel Insignia 2.0 CDTi 160 CP: - Emisii CO2 g/km: 154
Opel Astra 1.7 CDTI ECOTEC 110 CP: Emisii CO2 g/km: 124
Skip ads

  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Bine, te inteleg si ai dreptate, la diesel poate mai putin CO2, care se transforma in ceva si mai rau, dar e Bullshit ca Logan-ul 1.6 este euro 4, cand stau la semafor trebuie sa comut pe recirculare ca sa nu ma asfixiez, iar el e trecut Euro4 ca Astra 1,6 a mea cu motor Z16se, care nu scoate nici un pic de fum si nici miros.
Mercedes diesel de ultima generatie, daca stai dupa el, miroase putin si un miros chimic ciudat si e trecut euro 5 sau euro 6.
Euro 5 sau 6 diesel echivalent cu Euro 4 benzinar sau cum ?

CO2 nu ma deranjeaza dar fumul si mirosul de carburant asfixiator, da.
Asta am vrut sa subliniez, mai sus si ca oricum nu inteleg toata teoria asta, degeaba mi-o explica oricine.

Loganul pute si are EURO 4, iar Opel Astra 1.6, nu pute si tot Euro 4 are, pe intelesul tuturor, restul nu conteaza.
In fine, raman la parerea ca e o smecherie la mijloc cu E-urile astea, de vreme ce exista masini pe drum care ma lasa in ceata si intr-un nor de fum negru, iar ele trec de RAR si mai sunt si categorizate pe E-uri.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,457
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
aquagen, CO2 iti vor produce toate motoarele, pentru ca ard o anumita cantitate de combustibil, care se descompune in ...
Normele EURO se refera si la alte aspecte, da o cautare...
Loganul pute pentru ca i s-a bulit sonda lambda, nu pentru ca e EURO4
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
jE, exact la asta ma refeream, ca CO2 scot toate motoarele cu ardere interna, iar ceea ce ma deranjeaza la normele astea este ca nu se specifica si celelalte gaze care ies impreuna cu CO2-ul. Fumul de fapt, carburantul ars, nears, etc.

Daca dau o cautare pe Google stiu ca voi gasi specificatii si detalii, dar cand se prezinta o masina si se ajunge la partea de poluare, doar CO2 se specifica.

Pe pagina Mobile.de, prima masina care apare cu 500 euro.

Renault Twingo din 2000
CO2-Emissions combined: ca 143 g/km


Nu era mai logic sa scrie in cm3 la 1km decat in grame, daca tot e vorba de un gaz. ?

Doar atat scrie, dar daca stai dupa el, te asfixiaza la semafor.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,457
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
restul gazelor cred ca sunt proportionale cu CO2, si proportiile sunt date de norma euro.
In ipoteza asta e suficient sa zici norma euro a motorului, si cantitatea de CO2, ca sa poti determin restul gazelor. Asta, daca motorul functioneaza in parametri. Ca daca nu, tot degeaba.
Si stai linistit, am vazut destule Opel-uri care te ingropau in fum, dupa care mirosea a benzina nearsa, si etc...
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Pai am vazut si eu, chiar si alte marci prea renumite.
Insemna ca sunt momentan un fericit proprietar de Opel care nu scoate fum si nici miros.

Apropo, la RAR, tehnicianul de acolo, atunci cand am intrebat, cum e cu poluarea, tipul zicea ceva de genu "E zero, ca nou", poate a zis la misto, dar l-am intrebat inca de vre-o 3 ori si raspusnul era, "Uitati, e zero, aparatul functioneaza corespunzator."
Cred ca la fum se referea.
  • dan_cc

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2013

  • Mesaj Privat
salut.
eu am o astra-cc 1.6 16v prima inmatriculare 03 2002
cod motor z16xe
in brief scrie euro 3 und d4
unde ar trebuii sa fie codul de omologare am o liniuta nu e completat

ce euro credeti ca or sa imi dea astia la rar?
din tot ce am citit nu mai inteleg nimic si m-ar ajuta daca cineva a avut de a face cu situatia mea si ce euro a primit la RAR.
  • daniel.cez

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2013

  • Mesaj Privat
da si la mine scrie pe brief Euro 3 und D4 cod motor Z 16 XE 1.6 16v 74 kw 100 cp masina e din 21.11.2002 an de fabricatie si din ce am vorbit cu cei de la rar este 100% EURO 4 inca nu am facut rar-ul urmeaza cam in o saptamana si va anunt ce euro a rezultat 3 sau 4 si am vorbit si cu cei de la Opel din Germania sa imi trimita C.O.C.-ul (Certificat de Conformitate) poate il cere la rar ca nu se stie niciodata
  • daniel.cez

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Tin sa va anunt am facut rar-ul si cum ma asteptam totul a fost ok masina este Euro 4 si din cate am vb cu cunostinta pe care o cunosc ???? de la rar nu exista marca de opel dupa an 2000 sa nu fie euro 4 ma refer la cele pe benzina cica de la euro 2 s-a trecut direct la euro 4 si sa aiba cod motor cu litera Z adica Z 16 XE ,XEL,Z 18 XE ,XEL Samd si binenteles daca cineva are nevoie sa i-l ajut cu RAR-UL sa imi trimita un PM si mi-au trecut in cartea de indentificare co2 180 mg SI Pneuri 195/65/r15 - 205/60/r15 si 205/55/R16 Iar de folia de pe geamuri spate si luneta nici nu s-au legat. mi-a spus doar ca am un pivot pe fata stanga dus si sa il schimb si frana de mana cam rigida in rest masina e ok ? in total a costat 440 ron omologara,itp-ul ,indentificare-a si folia de securizare.
Deci stati fara griji ok ca nu mi-au cerut niciun certificat de conformitate decat actele in original ale masini brief-ul mic + mare si eu am mai avut in plus un brief ca un fel de de talon ca al nostru dar mai mare si actul de vanzare-cumparare[b] Laughing
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR