Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Meroman

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Salut Club Opel. Sunt nou aici si recent am achizitionat un Opel Astra H GTC din 2008. Azi am facut revizia, schimbat toate filtrele, ulei motor/cutia de viteze si antigel. Am pus si testerul pe ea si am aflat ca filtrul de particule este imbacsit cam 90%, o cifra periculoasa, asa ca imediat cum a iesit din service am plecat pe autostrada si i-am dat pe manual, a 4-a, 3500 de ture cam vreo 50 de kilometrii, am incercat sa mentin turatia peste 3.500, dar am fost nevoit sa o reduc la 3.000 pe unele portiuni ( oameni care nu pot sa mearga pe banda 1 ).

Nu ma pricep la motoare diesel ( e prima masina a mea si prima masina diesel din familie ) si nu stiu care e treaba cu filtrul asta de particule.

Am un cosum instant pe loc de 1.2-1.3 l/h; Destul de mare dupa spusele baietilor de la service, ar trebui sa fie pe la 0.8-0.9 conform spuselor lor, si consumul crescut e datorat filtrului de particule. Dupa ce am revenit de pe autostrada, am descoperit ca nu a scazut deloc, ba chia ra crescut umpic, acum imi e sa nu fi inrautatit situatia.

Din cate am aflat e periculos sa ii dea regenerare din tester din cauza ca e automata.
Skip ads

  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!

Stai linistit, nu te panica legat de saturatia de 90%. O sa faca regenerare cand ajunge la 100% sau chiar un pic peste. Nu tre sa rupi masina in 2 pentru regenerare. E suficient sa mergi constant intre 2000-2500rpm.
Consumul de 1.2l la relanti e normal daca e motorul rece. In timpul regenerarii o sa ai undeva la 3.5l instant la relanti.
Daca zici ca e prima masina diesel, incearca sa mergi cu ea undeva in jurul valorii de 2000rpm si n-o sa ai probleme cu filtrul de particule.
Acestea fiind zise, s-o stapanesti sanatos si fara incidente!


Adi G.
  • Meroman

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Si cand incepe regenerarea singurul mod in care imi pot da seama este dupa consumul instant? nu se aprinde nimic?

Daca sesizez aceasta crestere de consum, cum ar trebui sa procedez? sa trag pe dreapta si sa o tin durata vreo 10-15 minute la 2000-2500?

Ar fi o solutie sa ma duc la un service si sa il curat? ( am auzit de la un cunoscut ca a rezolvat problema asa ) Am vazut si pe forum ceva de o "solutie minune".
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!

Da, cel mai sigur mod prin care iti dai seama ca face regenerare e sa te uiti la consumul instant.
Poti sa o tii si pe loc turata, dar e mai inticat sa faci regenerarea in mers. In general o regenerate tine cam 8-12 minute.
Daca filtrul isi face regenerarile normal (adica fara sa iti dea erori), nu e necesar sa te duci la service sa-l cureti. La service se curata numai cand dintr-un anumit motiv masina nu a putut sa faca regenerari si filtrul s-a infundat.
Atentie, nu confunda gradul de saturatie cu infundarea filtrului. Motorul 1.9 poate face regenerari singur si cand saturatia depaseste 100%

Adi G.
Skip ads

  • Meroman

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Am inteles. Multumesc mult de informatie si astept sa inceapa regenerarea.
  • ag10tit

  • Mesaje scrise: 345
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2007

  • Mesaj Privat
S-a mai montat DTJ si in 2008?
  • Meroman

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Am facut eu o confuzie, este Z19DT Smile Scuze.
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Stai linistit, valoarea e normala, trebuie doar sa inveti masina, si sa iti dai seama cand incepe regenerarea! Eu nu am BC si usor usor m-am invatat! In mers, daca observi ca se schimba sunetul motorului, cu unul mai infundat, mai sportiv, face regenerare, de asemenea turatia la relanti daca stai la un semafor ceva! Cand motorul s-a incalzit turatia sta la 750 din cate stiu, daca o vei observa mai ridicata iar face regenerare, asta vorbesc avand motorul cald!
Skip ads

  • deleted-46863

  • Mesaje scrise: 439
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Daca nu mergi cu muzica prea tare nu ai cum sa ratezi regenerarile o sa auzi o toba fara sitele din ea adica foarte zgomotoasa ,eu era sa comand toba crezind ca s-a spart si ea isi facea regenerarea.de cate ori isi face regenerarea resetez km. din bord si ma astept pe la 1000si ceva de km. parcursi sa se regenereze din nou.
  • Alexandru chipery

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Sal. eu am o zafira b si pe ea am un z1,9dt, cum im pot da seama, daca am filtru de particule?(ma ajutati f. mult daca puneti poza)
  • deleted-46863

  • Mesaje scrise: 439
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Chiar sub masina pe la jumatate exista o toba mai mare cu 2 tevi subtiri care intra in ea cu 2 furtunase acela este dpf-ul dar mai bine sa nu-l ai ,poti sa dai cautare ca sunt imagini cum arata acest DPF .daca ii dai VIN-UL dl. EDWIN iti va da toate datele de fabricatie ale masini.
  • alex90ptm

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Salutare...cenzurat

Aici nu ai voie cu anunturi ( Edwin )
Skip ads

  • ma14

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2011 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Z17DTR
referitor la regenerare ...
eram in mers si am vazut la un moment dat fum alb in spate . am tras pe dreapta si am vazut consumul la relanti la 3.5L/100, am zis ca e regenerarea filtrului si am plecat mai departe. dupa o bucata foarte foarte scurta de drum (cativa metri) fumul alb a disparut complet.

aveti idee ce a fost cu fumul ala?
  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Da erai in timpul procesului de regenerare a filtrului,uneori scoate fum .
  • ma14

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2011 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2012

  • Mesaj Privat
ai facut vreodata regenerarea fortata?
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!

Daca nu sunt probleme tehnice care sa afecteze regenerarea, nu se recomanda regenerarea fortata.

Adi G.
  • ma14

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2011 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2012

  • Mesaj Privat
multumesc si drumuri bune.
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
V-as recomanda sa cititi topicul din link in special ce scrie userul @malin1.E foarte documenat si informatiile sunt mai mult decat utile pentru voi cei care aveti DPF.

https://www.clubopel.com/vie...p=1517630#1517630
  • militistu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2005 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2015

  • Mesaj Privat
DPF ul de pe motorul Z19DT are si vreun rezervor pt lichid care ajuta la regenerare?M ai am un peugeot si la ala am avut langa razervor un recipient de 3.5l cu un aditiv numit eolys care ajuta la regenerare.
Este primul opel diesel in familie si ns mai nimic despre el Laughing


Ultima modificare facuta de militistu la Joi 30 Jul, 2015 4:40 pm
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Nu, doar la motoarele PSA am vazut asta
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR