Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • irinel1020

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Stiu ca sunt mai multe discutii deschise legate de acest subiect dar nu am gasit in niciuna rezolvarea.
Am achizitionat un opel astra Z16XE 2003 in aprilie 2012 (175.000 km) cu instalatie GPL Koltec (tara de origine Olanda). Nu mi-am dat seama de la inceput (nu aveam destula experienta ca sofer) dar masina merge uneori in suturi (acul de la accelerometru oscileaza + - 200-300 rpm fata de unde ar trebui sa fie) in momentul in care la viteza constanta apas foarte incet pe acceleratie ca sa cresc usor viteza (face asa cateva secunde bune), daca apas pedala de acceleratie brusc urca cum trebuie in ture dar are un zvac ciudat prima data. Precizez ca nu face tot timpul, are momente in care parcurg si zeci de kilometri fara a merge in suturi, uneori la plecarea dupa loc din parcare in treapta I dupa ce parcurg 3-4 metri se pune in bot de ca si cum as fi pus frana. Nu am observat sa fie vreo diferenta daca motorul este rece sau cald.
De asemenea imi afuma bujiile; am pus bujii noi, am parcurs in jur de 3 km apoi le-am scos din nou ca sa le everific erau negre. Acum mai nou, de vreo 2 luni porneste greu la cald. La rece (si -15 grade) porneste imediat dar dupa ce se incalzeste si o opresc si vreau sa o pornesc din nou trebuie sa o tin mai mult la automant (cam 3 secunde), electromoturul invarte normal dar pur si simplu nu porneste imediat.
Precizez urmatoarele lucruri:
- merge in suturi si pe benzina si pe GPL;
- am facut 20.000 km cu masina, nu s-a oprit niciodata motorul in mers si nici nu mi-se pare a merge in 3 pistoane;
- pe tester nu imi da nimic decat o eroare la EGR din cauza gazului pe care o rezolvasem prin curatarea unui motoras de la instalatia de gaz dar nu ameliorase nici un simptom, deci nu e EGR-ul de vina, chiar l-am curatat si l-am testat;
- am schimbat senzorul de turatie al arborelui cu came (senzor nou schimbat de un service care imi rupsese mufa de la al meu);
- bujiile le-am schimbat de mai multe ori fara nici un efect;
- am probat 2 bobine de inductie diferite fara nici un rezultat;
- am schimbat distributia;
- am schimbat filtru de benzina si filtru de aer;
- am curatat EGR;
- am curatat corpul clapeta;
- am alimentat din mai multe statii diferite cu benzina si GPL dar nici-o diferenta;
- am folosit si benzina cu CO 100 si am mers cu ea turata dar tot degeaba. am observat ca la 5000 de turatii daca incerc sa ridic foarte putin piciorul dupa acceleratie incepe sa se zdruncine si sa oscileze acul la accelerometru. De asemenea daca iau piciorul dupa acceleratie si o las sa se reduca singura cand ajunge pe la 1600 de ture iar incepe sa se zdruncine.
- termostatul il am blocat pe deschis, apa nu ajunge niciodata la 90 de grade.
Astept pareri de la cei care au avut probleme asemanatoare si au gasit vreo rezolvare. Multumesc.
Skip ads

  • Brook

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2010

  • Mesaj Privat
ai incercat sa masori presiunea in pompa de benzina?

Simptomatologia pe care o ai tu e de bobina dusa , dar dat fiind faptul ca ai schimbat-o , nu stiu ce sa mai zic.

Astept si eu cu nerabdare o solutie la problema ta.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
pornire usoara la rece si la cald pornire grea,,posibil ECU
si ceva la fel de important ca ECU ai zis ca ai termostatu defect(- termostatul il am blocat pe deschis, apa nu ajunge niciodata la 90 de grade.)are o mare influenta asupra mersului motorului si a consumului
la o cautare pe forum vei gasii raspunsu la toate intrebarile tale,sau discutat despre toate
  • irinel1020

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Brook@ Nu am verificat presiunea din pompa de benzina deoarece simptomele le am si pe gaz si pe benzina si gazul nu trece prin pompa de benzina.
nicunicu@ Ma cam indoiesc sa fie problema de la termostat. Daca ai putea sa imi spui si mie cum verific daca am probleme cu ECU-ul.

Ce am observat astazi este ca de la atatea interventii pe la motor ultima data am omis sa mai pun mufa de la senzorul de temperatura aer si am mers ceva cu masina asa. Masina a mers ca de obicei (mers in suturi si pornire grea la cald) iar cand am pus mufa inapoi nu a fost nici o schimbare. Ma gandesc ca s-ar putea sa fie defect acest senzor, o sa il verific si eventual sa o incerc cu ul alt senzor si o sa revin cu un raspuns.
Skip ads

  • irinel1020

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Am verificat senzorul de temperatura admisie aer, primeste tensiune de 5 V dar nu are rezistenta ceea ce inseamna ca e ars. Astept sa gasesc pe cineva care poate sa mi-l imprumute sa vad daca scap de vreo problema. Daca stie cineva cum se scoate din tub sa imi spuna si mie ca am vazut ca se invarte in gol, am incercat sa trag de el da' mi-a fost frica sa nu rup ceva daca trag mai tare.
  • cristian.capra

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Trage si roteste. Are cauciuc pe acolo si merge un pic mai greu.
Mai demult l-am scos si eu, ca sa-l pun la o alta masina pentru proba, si a mers.
Insista

O zi buna, si drum intins!
  • irinel1020

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc mult pentru raspuns!
  • cbaitan

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 1999 X1.6SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Salut.
pe Z16XE nu are debitmetru, in schimb rolul lui este luat de IAT si MAP. Cum spuneai ca vrei sa schimbi IAT .... vedem dupa daca se schimba ceva.

Dupa parerea mea ar mai putea fi:
-pornire grea la cald si afumare bujii - sonda de oxigen. se poate masura cu un ohmetru sau mergi cu/fara sa vezi cum face. Nu stiu ce consum ai dar e eposibil sa fie normal, deci nu te lua dupa asta. Daca spui ca afuma, cel mai probabil e ca ai si consum crescut.

spor
Skip ads

  • Alin-Smith

  • Mesaje scrise: 777
  • Locatie: Arges
  • Masina: Insignia 2010 A18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Salut, verifica si senzorul temperatura lichid racire(cel care da info. la ecu) schimba termostatul este 60 lei influenteaza destul mersul motorului si va scadea putin si consumul.
  • irinel1020

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Am fost cu masina din nou pe tester si imi da eroare de EGR si mecanicul m-a asigurat ca de la el este vina. Momentan nu am bani sa il schimb deoarece tocmai am inlocuit radiatorul care mi-sa spart si am inlocuit si termostatul (nu a afectat cu nimic ca am schimbat termostatul dar apa tot nu imi sta la 90 de grade, oscileaza tot timpul intre 82 si 87)
Un sfat pentru toti cei care au z16xe sa nu isi cumpere termostat de la febi bilstein deoarece nu se potriveste. prima data am zis ca o fi vreo eroare din fabrica dar l-am schimbat si aceasi buba avea, nu intra in gaura din bloc. a trebuit ca sa pilesc din el ca sa intre.
Cand o sa reusesc sa schimb EGR-ul o sa revin cu un raspuns.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
eu am schimbat termostatu(complet cu carcasa+garnitura),in toamna cu febi-bilstein si culmea a intrat la fix in locasu lui si culmea tine apa la 90 grade(pe ceas),asa ca astea sunt piesele
EGR-ul este sigur?a dat comanda pe el in timpu functionarii motorului?la mine daca dau comanda (cu testeru)scade turatia aproape sa se opreasca motoru si cand inchide EGR-ul turatia revine la normal,la relantii
  • Sampei

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2001 Z16EX
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Alin-Smith a scris:Salut, verifica si senzorul temperatura lichid racire(cel care da info. la ecu) schimba termostatul este 60 lei influenteaza destul mersul motorului si va scadea putin si consumul.


Salut Alin-Smith... mai precis unde este pozitionat senzorul temperatura (cel care da info la ecu)? Si eu am probleme cu zafira a mea (tot cu motorul Z16XE)

Mersi mult
Skip ads

  • Alin-Smith

  • Mesaje scrise: 777
  • Locatie: Arges
  • Masina: Insignia 2010 A18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Uite o poza, este incercuit cu rosu: asa arata:
  • Sampei

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2001 Z16EX
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc pt. poze
  • sefmars

  • Mesaje scrise: 0
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Salut,

Am cumparat si eu un opel vectra 1.6 16v 1996 si am o problema similara, masina face cam asa:
1.Se incalzeste f greu, daca merg la drum intins niciodata(cred ca e termostatul busit, dar trebuie sa schimb corpul cu totul ca nu se desface...)
2. Cand trece de 80 de grade in gama de turatie 1500-2500 daca o accelerez usor merge in suturi, si parca si cand o accelerez mai tare nu merge chiar rotund Sad la rece nu face absolut nimic merge ca unsa.

Pana acum afara de diversele componente de mecanica schimbate pentru a rezolva asta am facut urmatorele:

Schimbat complet clapeta de acceleratie cu tot cu cei 2 senzor cu una SH, face la fel, inlocuit busjii, fise, probat cu alta bobina noua, pompa de benzia, verificat senzorul de temperatura cu ohmmetrul si da cam valorile din autodata, ala clapeta veche am obs o chestie ciudata la senzori senzorul cu mufa patrata dadea undeva la 50ohm in loc de 54 cum era in autoadata dar amandoua valorile erau la fel, senzorul cu mufa rotunda dadea 9k ohm in loc de 8k, dar ma indoiesc sa faca cu 2 clapete fix identic(trebuie sa imi mai ajunga inca un sezor pozitie clapeta-cel cu mufa rotunda)


pe tester rorul pare normal, daor ca dupa ce se incalzeste merge in hopuri in gama de turatie precizata, daca desfac mufa de la senzorul de temperatura merge ok masina dar nu m-am riscat sa merga asa si la cate am inlocuit parca nu as mai schimba si senzorul de tem cu unul nou daca valorile erau cele din autodata....


ce sfaturi imi dati?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Senzorul de temperatura poate fi bun,dar informatia data de acesta sa nu ajunga la calculator,din diverse cauze(contact imperfect, oxidat,fir rupt,etc).Pe tester iti apare sigur,valoarea temperaturii motorului vazuta de calculator,functie de care se vor lua eventualele masuri...!
  • sefmars

  • Mesaje scrise: 0
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Salut, pe tester valorile par ok....
  • deleted-79859

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Salut prietene. Am si io o Vectra B din 2001, z16xe cu 163 mii km. Am cumparat-o SH, acu 2 ani, la 130 mii km si de atunci porneste greoi la cald. La rece, chiar si iarna la -15 grade o ia in maxim 2 secunde. La a mea, din an in pasti ... se mai aprinde in bord beculetul cu motorul, dar nu dureaza mult si se stige singur. Am schimbat si io filtre, bujii, senzor temperatura lichid racire, chiar si o sonda Lambda (de pe catalizator), mai pun si acu din cand in cand benzina CO 100 sau cate un aditiv pt benzina ... dar nik frate. La fel ... Am curatat si clapeta de acceleratie cu acele orificii, am verificat si curatat si EGR -ul, si tot nik. Pe tester si mie tot imi da eroare EGR pe care tot mi-o sterge meccanicul.
Cand am schimbat bujiile 2 erau caramizii (semn ca lucreaza bine) iar celelalte 2 erau una mai uda ca cealalta. Chiar oleak afumate, as zice. Mecanicul zice ca e posibil ca injectoarele respective sa planga, adik sa piarda presiune ... si ca sta ar fi o problema. dar intrebarea mea : numa la cald?
Altul, tot meccanic mi-a zis ca totdeauna, mai ales la benzina, pornirea greoaie la cald se datoreaza culbutorilor (cei care actioneaza supapele) care-s hidraulici si la cald nu mai lucreaza bine. ?! .... Eu stiu ....
As fi curios si io ce deznodamant are problema in cazul tau. Pe curand
  • irinel1020

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Eu momentan am anulat EGR-ul mecanic, adica l-am dat jos si am pus o bucata de tabla si o garnitura din clingherit(cred ca ii zice) si le-am prins cu suruburile electovanei EGR.Electovana am lasato cu mufa cuplata si am prinso de ce am putut cu niste coliere de plastic ca sa nu sara prin copartimentul motor. Mentionez ca am incercat sa ii scot si mufa dar se opreste motorul la cateva secunde dupa ce il pornesc.
De cand am pus tabla acolo porneste imediat acum si la cald, merge mult mai bine, nu se mai ingatuie incat sa se simta la mers (dar acele intreruperi inca mai exista) si nici nu mi-se pare sa fi crescut consumul. Am de gand sa schimb electovanam, daca nu saptamana ce urmeaza, cealalta sigur. Pana atunci merg asa cu ea
Eu te-as sfatui sa ii astupi si tu EGR-ul si sa mergi cateva zile sa vezi daca se remediaza problema cu pornirea la cald. Daca se remediaza inseamna ca s-ar putea sa ai si tu o problema cu electovalva. Nu te sfatuiesc sa mergi cu EGRul anulat mult timp deoarece am auzit ca pot aparea tot felul de probleme, dar un inginer care chiar stie meseria mi-a spus ca nu are ce sa se intample, acum nu stiu pe cine sa cred. Eu merg asa cu ea ca nu mai suport mersul ala ingatuit.
Daca ai nevoie de poze sau inscructiuni cum sa astupi ma anunti si te ajut cu ce pot.
Numai bine!
  • irinel1020

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Si in legatura cu culbutorii hidraulici, dupa parerea mea, daca nu ar mai lucra bine ar trebui sa "bata" motorul si/sau sa nu mai traga cum trebuie motorul.... asta e doar parerea mea, daca are altcineva o alta parere il rog sa posteze!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR