Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Maiculitaaa in ce hal arataaa... Saraca masinuta... Dupa curatare arata bine. Era bine daca aveai si garnitura sa o schimbi...dar na... Poate data viitoare o cumperi din nainte... Ca sa o ai. Acum banuiesc ca e alta viata... Asta e boala lor se nbacseste dracia aia de clapeta, dar tot e bine ca n avem EGR.... Bafta...!
Skip ads

  • Bibanezu

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Azi am parcurs ruta Tg.Mures -Baile Felix s-a comportat foarte bine desi eram 6 personae plus bagaje pe autostrada la 140 km/ora imi afisa 7.5-6.5l/h si un consum mixt de 7.2 la bord Laughing .
Inca nu am alimentat sa vad exact consumul,o sa revin cand ajung acasa la sfarsitul saptamani,toate cele bune. Cool
  • addybda

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2016

  • Mesaj Privat
Salut sunt membru nou!
Am cumparat si eu un opel zafira Z18XE si am probleme dimineata cand ii dau prima cheie tremura motorul oscileaza turometrul urca la 1200 scade la 1000 iar creste ba la 1200 ba la 1800 chiar 2000 si nici nu o pot accelera...face problema asta circa 1-2 minute dupa care merge normal scade turometrul la 800 turatii o pot accelera...i-am desfacut debilmetru este curat i-am curatat clapeta la trothlebody si degeaba face la fel.Ma poate ajuta cineva cu vre-un sfat?
  • Bibanezu

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Salut. Incearca sa pui un tester pe ia, asta ar fi primul lucru care ar trebui sa il faci , ar putea fi un contact slab, verifica mufa de la senzorul de la axul cu came, poti sa mai dai o cautare poate mai gasesti ceva util, spor la treaba si sa revii cu detalii! Smile
Skip ads

  • addybda

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2016

  • Mesaj Privat
Salut Bibanezu am fost am pus tester pe ea la service nu mia gasit nici o eroare nu mii se aprinde nici un bec in bord mia dat bobina jos mia verificat bujiile si ei au depistat ca bujia de la pistonul 2 era plina de benzina si mii sa spus ca as avea problema cu o supapa...dar in cazul ca aveam probleme cu o supapa sa nu inchida bine sau cu simeringul de la supapa nu trebuia sa imi faca probleme si in mers si nu trebuia sa dea cu fum? La mine nu da cu fum nu imi face probleme in timpul mersului ci doar dimineata cand ii dau prima cheie 2-3 minute oscileaza turometrul si tremura motorul cum ar merge in 2-3 pistoane...ar putea fii bobina sau senzorul de la arborele cotit? Astept un raspuns la cei care au intampinat aceasta problema si vor sa ma ajute cu un sfat
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
pistonul 2 era plina de benzina - cred ca era mai rau daca era ulei.
ai incercat cu alta bujile la cilindru 2, sa vezi daca se muta dupa bujie?

nu strica sa verifici aprindera la bobina - de si cred ca ai o bujie dusa.
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salut adibbda...Când ți a dat bobinã jos sã uitat cu atenție la ea dacã are fisuri albicioase pe suprafațaei ? Ca ddacã era strãpunsa ...poți s o arunci sãiei aalta!. Ãia la service pot sã țittragã țeapã...nu te încrede. în nimeni decât în ține. Bobinã are 5 șuruburi și un conector...desfã șuruburile și salt o un pic însus ...Ar fi bine ssã faci treabã asta pe întuneric...când ai pornit o dacãcurg sscânteile din ea pe capacul de chiulasã.....tți am zis ...poți sã ți iuei altã. Și dacãi aașa schimbi și bujiile. Mie un meseriaș de la service Di Bas Fundeni ...electroniștu sef...îmi zicea ca e ECU defact... Vroia sã mã facã...îmi oferea un ECU second....pânã la urma am ajuns la unul (specialist ) în reparații ECU....și pt c aveam nevoie de mașinã tot am luat unul ...care sã stricat și l am reparat. Ca în final sãcconstat ca ECU original nu avea nimic. Era bun...Țarã de hoți... Verifica tu cu ochii tãu... Sau mergi la EDS Service...bãieți s cinstiți și ți spun corect, pe bune ce are.
  • Bibanezu

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2015

  • Mesaj Privat
addybda a scris:Salut Bibanezu am fost am pus tester pe ea la service nu mia gasit nici o eroare nu mii se aprinde nici un bec in bord mia dat bobina jos mia verificat bujiile si ei au depistat ca bujia de la pistonul 2 era plina de benzina si mii sa spus ca as avea problema cu o supapa...dar in cazul ca aveam probleme cu o supapa sa nu inchida bine sau cu simeringul de la supapa nu trebuia sa imi faca probleme si in mers si nu trebuia sa dea cu fum? La mine nu da cu fum nu imi face probleme in timpul mersului ci doar dimineata cand ii dau prima cheie 2-3 minute oscileaza turometrul si tremura motorul cum ar merge in 2-3 pistoane...ar putea fii bobina sau senzorul de la arborele cotit? Astept un raspuns la cei care au intampinat aceasta problema si vor sa ma ajute cu un sfat


Salut , pai supapele nu au treba cu benzina prin ele se face admisia de aer si evacuarea de gaze arse, injectia de benzina se face prin injector deci nu este din cauza supapei, daca aveai ulei da, putea fi inelul de ghidare a supapei, in cazul tau poate fi:
1- injectorul care daca nu lucreaza corect nu pulverizeaza, danduti benzina in stare lichida si uda bujia, de aici si benzina in capul pistonului ,
2-bujia sau bobina -astea ar trebui sa le inlocuiesti pe rand si sa constati care a fost de vina , treaba care o poti face acasa fara sa te mai stoarca specialist (zis) de bani ,sa revii cu detalii.
Skip ads

  • lary_nist

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2016

  • Mesaj Privat
Salut in primul rand!
Sunt nou pe aici,dar urmaresc demult forumul.(Mai ales pe viforel cam cu aceleasi probleme ca si mine)
Am si eu cam aceleasi (si altele in plus) probleme cu Zafiruta mea..2001 motor 1,8 ZXE-pornire trepidanta,etc.

Intrebarea mea este:pe OPCOM la ralanti pe benzina-atunci cand motorul trepideaza debitmetrul arata valori intre 8-12 m3/h
pe GPL cand este cald arata intre 6-8 m3/h
sa fie debitmetrul de vina?
Odata ca trece pe gaz,motorul merge rotund,frumos,trage normal,pana pe la 120-130km/h,dupa asta se intrerupe,se ingatuie,uneori se opreste pur si simplu.
(nu am gasit unul pt.test,si nu as vrea sa dau degeaba banii pe unul nou)
Multumesc!


Ultima modificare facuta de lary_nist la Joi 18 Feb, 2016 11:45 pm
  • lary_nist

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2016

  • Mesaj Privat
Am uitat sa spun:
-incercat cu alta bobina
-inlocuit filtru benzina
-verificat presiune benzina in rampa de injectoare
-reparat chiuloasa
-schimbat bujii
-curatat debitmetru
-curatat clapeta
-curatat injectoare
-verificat 4,5 mecanici si electricieni
  • gogosica

  • Mesaje scrise: 214
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2011

  • Mesaj Privat
sal, daca pot sa te ajut cu un sfat
bujie cu un singur electrod cu iridium, si daca se poate NGK,
debimetrul daca faci proba sa faci cu unul SIEMENS VDO, celelalte sunt doar pe echivalent,
sonde la fel sa vezi cam cum lucreaza, aici probabil iti trebuie TECH 2, cred sau poate acolo iti zice cam cum lucreaza,
si tine minte un lucru majoritatea senzorilor sunt pe SIEMENS VDO incepand de la ECU pana la sonde, senzor axe cu came, senzor bataie, senzor arbore, si care or mai fi.
Eu am schimbat debimetrul , desi cel vechi era la fel SIEMENS VDO, si bujiile NGK Iridium din ale mai scumpe, cei drept se cunoaste diferenta dar foarte putin, ceia ce vreau eu este de finete sau cer prea mult de la masina, rar se intampla sa imi dea in nas un pic si atunci imediat ce trece pe gaz cand este rece,
debimetrul la relanti trebuie sa absoarba cel putin 9kg/h (zic asa ca ar fi unul folosit, la unul nou de la 10- 11 in sus), dar un aspect foarte important verifica temperatura aerului la admisie, tot in OPCOM la debimetru o sa vezi ca iti arata o temperatura f mare, ceia ce nu este normal.
Daca maine pot pune interfata o sa iti zic cum arata acum, am facut schimbul cam acum o luna si de atunci nu am mai pus interfata pe masina sa vad debimetrul si timpii de injectie.
totusi incearca sa desfaci primul capac de la distributie din partea de sus a motorului si desfa usor senzorul de la axele cu came sa nu cumva sa fie casat izolatorul de la el, are multi ani si cedeaza usor de acum, te sfatuiesc sa nu cumperi altul nou pana nu incerci sa faci izolatiile din nou si pe urma sa incerci iar.
Dar mai mult ca sigur debimetrul este dus.
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Corect ... sunt de acord cu colegul Gogosica...s ar putea sa fie vorba despre debitmetru, daca alte erori nu sunt. Daca ti arata 8 pe benzina si oscileaza pana la 12...ca daca e bulit merge cu nabadai. Mai spui ca pe gpl valoarea admisa scade la 6-8... e mai mult decat nasol. Daca vrei sa verifici poti incerca cu unul de imprumut, daca ai de unde. Ca sa cumperi unul...nu te sfatuiesc...am incercat experienta sa cumpar din dezmembrari....si am dat banii degeaba.
Debitmetrul poti sa l cureti dar cand se duc lamelelesau circuitul electronic...Am avut curiozitatea sa desfac cutiuta de comanda a debitmetrului...si ce i acolo nu poate fi reparat decat sub microscop, (mai are si gel peste circuit) cu sanse minime de reusita.
Daca ai de gand sa cumperi unul nou...doar VDO Siemens....nu lua altceva ca dai banii degeaba. Aaa...ar mai fi o alternativa Hella....daaa ala i scump de ti rupe portofelul.
Daca ai de gand sa cureti si throttle body...sa ai grija sa la remontare sa nu traga aer.
La mine au fost 3 cauze...ca nu stiam sa i dau de cap si au incercat unii "sa m ajute". Bobina cu fisuri(fura scanteie), debitmetrul dus, sugea 7m3 aer si throttle body jegos. Asa e daca iei masina de la samsar...dar nici cu a mea nu merge mult, noroc c am fost prevazator si am scos o de la fisc. Asta e.... Succes ! Sa ne spui ce ai rezolvat...
Skip ads

  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Aaa...eu am mai facut un lucru...preventiv dar si de conservare. Am desfacut fiecare contact si i am dat cu spray de contacte(siliconic).
  • Petre de la Buzau

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2002 Z 18 xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Va salut cu caldura... ce este acela program OPCom, test agrafa,oricune poate folosi acest test....si daca un neavizat ca mine poate sa-l manevreze spre binele masini...? multzumesc anticipat//
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salut Petre ! Pt ca esti nou suntem ingaduitori ...dar orice ai de cautat poti scrie in casuta... cautare....ex test agrafa...si apoi dai Cauta....O sa se deschida mai multe discutii si o sa poti citi pe indelete tot ce dorest. La fel poti proceda cu orice dilema pe care o ai. Daca treaba i "groasa" ...ai dat test, ai verificat, ai schimbat, si nu se ntampla nimic in buna functionare a masinii ... ne spui "ce si cum" si vom incerca sa te ajutam.
  • mikeyig

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2016

  • Mesaj Privat
razvan_d86 a scris:Revin cu detalii. Am schimbat senzorul ax cu came, problemele cu pornirea s-au rezolvat. Porneste bine acum, nu mai imi limiteaza turatia. Am curatat si clapeta de acceleratie si comportamentul la rece s-a imbunatatit foarte mult. Se mai simt ceva vibratii la rece (posibil din cauza tamponului uzat), insa motorul merge rotund. Mi-am comandat si o interfata OPCOM, maine trebuie sa ajunga, asa ca pot sa mai verific si alte lucruri la nevoie.
Am pus si cateva poze cu clapeta inainte si dupa curatare.






Inca un lucru. La mine clapeta de acceleratie nu inchide complet. Ar necesita o repozitionare cu OPCOM-ul?
Am si eu aceiasi problema cu a ta imi porneste greu la rece cu rateuri,zici ca-i da nas si tremura toata si la testar mi-a dat cod de eroare P0170 amestec sarac de combustibil cu aer.Oare sa fie devina tot senzorul ax cu came ca si cum a fost la tine? .
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salut mikeyg ... Bravoo... Buna treaba ("curatenia de primavara"). Eroarea aia ...P0170...ti o da cand esti pa GPL, sau pe benzina ? Pt ca conteaza. Daca e pe benzina...eroarea e ma complexa. Trebuie sa verifici toate etanseitatile incepand cu aspiratia, circuit vacum, si ecacuarea gazelor pe esapament. Posibil si sondele imbatranite. E foarte important sa n ai pierderi pe traseu. Astfel nu mai face amestecul bine. Daca i doar pe GPL...este reglat amestecul mai "economic". Te sfauiesc sa bagi gaz de la benznariile Mol (rog sa nu considerati asta, reclama) ....o sa vezi ca se comporta ma bine. Pe GPL masina e mai pretentioasa, vrea sa mearga toate subansamblele "ceas". O sati dau un exemplu... Am plecat din Buc ...in provincie, aproape de Buc. La dus am mers normal ...fara semne sa ma ingrijoreze. La intoarcere a inceput sa meaga intrerupt. Evident eram pe GPL... Comut pe benzina...Surpriza. Masina mergea bine, aproximativ. Comut dn nou pe Gpl... Aceeasi problema. Am ajuns acasa (pe benzina). Am desfaut bobina...Avea fisuri mici albicioase pe zona bujiei 2. Era strapunsa. Am cumpara una noua. Te sfauiesc sa nu i ma pui capacul de la bobina (ma refer la capacul ornamental) Eu unul nu l am ma pus, si am 2 ai de cand merg asa, si n are nimic. Ba se raceste mai bine bobina, circula aerul ma bine pe langa ea.
Cu eroarea aia (P0170) daca i pe GPL nu te impacienta. Apare, dispare, si tot asa. Daca vrei musai, poti sa te duci la montatori GPL sa i rogi sa ti mai creasca debitul putin. Da o sa consumi un pic ma mult.
  • mikeyig

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2016

  • Mesaj Privat
razvan_d86 a scris:Revin cu detalii. Am schimbat senzorul ax cu came, problemele cu pornirea s-au rezolvat. Porneste bine acum, nu mai imi limiteaza turatia. Am curatat si clapeta de acceleratie si comportamentul la rece s-a imbunatatit foarte mult. Se mai simt ceva vibratii la rece (posibil din cauza tamponului uzat), insa motorul merge rotund. Mi-am comandat si o interfata OPCOM, maine trebuie sa ajunga, asa ca pot sa mai verific si alte lucruri la nevoie.
Am pus si cateva poze cu clapeta inainte si dupa curatare.






Inca un lucru. La mine clapeta de acceleratie nu inchide complet. Ar necesita o repozitionare cu OPCOM-ul?

  • mikeyig

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Dar Opelul meu Zafira e pe benzina! Si merge zdruncinat la rece pana se incalzeste 5minute si apoi merge rotund si mi-a aparut ceck-engine-ul beculetul galben sub forma de motoras!
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Dupa ce a montat clapeta...daca sa depozitionat, scoate borna de la baterie...las o 5 min(fumeaza o tigare). Pune i borna...porneste o ...n o accelera, las o 5-10min...(sa s ia parametrii, clapeta s celalti senzori), (eventual pana ti ajunge temperatura la 80C, sau pana ti deschide termostatul) apoi poti s o accelerezi, o iei la plimbare un pic...si sa vez ca se rezlva.
Poti sa citesti erorile si cu testul "agrafa"(da i un serch pe aici ca sa vezi cum se procedeaza. Dupa erori, poate ne dm seama ce are...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR