Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A
  • Steffano

  • Mesaje scrise: 1,190
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2010

  • Mesaj Privat
pai asta zic. nu am nici o eroare
Skip ads

  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salut ! Curatat clapeta, schimbat bujii ... a doua zi check engine aprins. A 3a zi sa stins dar figurie su pornire la rece oscianta n au disparut. Suspectez pompa de benzina .... baga interrupt. Va tin la current ....
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salut ! Curatat clapeta, schimbat bujii ... a doua zi check engine aprins. A 3a zi sa stins dar figurie su pornire la rece oscianta n au disparut. Suspectez pompa de benzina .... baga interrupt. Va tin la current ....
  • raluca_oana

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salutare, aceeasi problema o am si eu. Oscileaza dimineata la prima pornire (oricat de cald sau rece ar fi afara), trebuie sa o las sa se incalzeasca, si abia apoi pot pleca la drum. Daca incerc sa plec cu oscilatii mi se ineaca efectiv.
Am fost la service si mi-au zis ca ar fi socul electronic, mai precis cui-ul acela care actioneaza mecanic si in consecinta nu-si mai face bine cursa. De mentionat este faptul ca "Check Engine" ramane tot timpul aprins. Am citit multe despre acel orificiu care se infunda, dar nu reusesc sa-mi dau seama unde este. Shocked Cine m-ar ajuta si pe mine cu o imagine ? Respect!
Skip ads

  • raluca_oana

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salutare, aceeasi problema o am si eu. Oscileaza dimineata la prima pornire (oricat de cald sau rece ar fi afara), trebuie sa o las sa se incalzeasca, si abia apoi pot pleca la drum. Daca incerc sa plec cu oscilatii mi se ineaca efectiv.
Am fost la service si mi-au zis ca ar fi socul electronic, mai precis cui-ul acela care actioneaza mecanic si in consecinta nu-si mai face bine cursa. De mentionat este faptul ca "Check Engine" ramane tot timpul aprins. Am citit multe despre acel orificiu care se infunda, dar nu reusesc sa-mi dau seama unde este. Shocked Cine m-ar ajuta si pe mine cu o imagine ? Respect!
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
ATENTIE ... La motoarele Z18XE (si nu numai) problemele cu bec check engine aprins ... ralanti la rece oscilant ... lipsa putere sunt de fapt o singura cauza ... ECU defect. Departati ECU de motor pentru ca intra in ambalaj termic si risca sa intre in eroare. Toate acestea nu au decat 3 rezolvari ori ECU nou ori ECU din dezmembrari (cu sau fara transponder) sau reparatie. Puteti sa considerati cazul meu rezolvat, ECU defect intra in ambalare termica ...Solutia este reparatie.
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salutare la toata lumea! Am revenit .... cu ECU reparat la Dn Mihai de la ecu.ro. Mi a dat asigurari ca nu vor mai fi probleme. Dupa ce am curatat clapeta trothlle body la firma EDS ... Montat ECU reparat ..... Simptome .... Motorul functioneaza pe benzina dar pe gaz mi se opreste ( palpaie check engine si masina-cheita), dar de tot. Las masina 2 min , pun contactul ,comut butonul GPL pe benzina, pornesc si merge ... Am remarcat ca si inainte sa Montez GPL mi a facut figura asta , pe benzina. A inceput cu ralanti oscilant pana in iarna 2012-2013 mi sa oprit motorul. Atunci am suspectat ECU. Am achizitionat alt ECU l am montat ,a functionat bine o perioada (si pe benzina si pe GPL... cu mici intreruperi in sarcina) iar apoi iar sa oprit. Am dus ECU la reparat la Dn Mihai de la ecu.ro .... la reparat .... iar pe cel original al masinii l a verificat si a zis ca e bun,si nu suspecteaza nimic. Acum masina functioneaza pe benzina .... pe gaz mi se opreste in mers. Spuneti voi fratilor ... ce poate sa fie ? (eu am o banuiala ...(relee) ...dar vreau sa mi spuneti daca v ati mai conftuntat cu asa ceva)
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Am revenit cu 2 amanunte .... 1. cand se opreste motorul pe GPL ... inainte sa se opreasca miroase a benzina iar cand sa oprit, tacane valva de purjare. 2. cand apas pe butonul de AC imi baga aer la treapta 1 fara sa actionez butonul ventilator... Ma disperat ... Ma disperat ... Ma disperat ... (si am mai bagat si vre o 2000 ron si tot nu I dau de cap)
Skip ads

  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
1--ai incercat sa scoti furtunu de la valva de purjare vapori benzina si sa astupi ambele gauri(si de la furtun si de la corp clapeta)sa nu mai traga vapori de benzina in galeria de admisie cand mergi pe GPL
2--nu dispera cu AC-ul<asa fac toate>si la mine este la fel,un vecin are Astra din 2008,parca,si tot asa face si la el AC-ul
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Paai bine ... dar nu prea ar fi in regula ... pentru ca gazele din rezervor unde mai ies dup' aia ... ca instalatia trebuie sa fie amorsata... si daca astup furtunul care elbereaza gazele care vin de la rezervor se face presiune in rezervor cand merg pe gaz tot timpul ca o sa recilcule benzina pe retur si o sa o agite p acolo ... hai furtunul corp clpeta mai merge astupat. In legatura cu AC ...nu ma deranjaza asa tare ... aia e ultima problema. Problema mare este ca mi se opera motoru cand o cceleram ... si era in sistemul automat de cuplare GPL(pornire pe benzina si comuta pe GPL)
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Azi mi sa aratat ... de catre cei de la service unde am montat GPL ... ca bobina de inductie fura scanteie .... adica da la greu la pistoanele 2 si 4 ... si normal sa puta a benzina ... ca saraca tot recircula gazelle si arde ce arde ...cu tot cu benzina ...dar baga inapoi in galerie si tot recilcula..... in asa fel ca e cam greu sa scapi de miros daca arderea nu este buna, Maine iau bobina ...va spun ce am facut
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Am luat bobina si specialistul de la ECU mi aa zis ca rau am facut si sa o duc inapoi. Intre timp am pus inapoi bujiile originale GM,pt ca le schimbasem cu altele dar sa dovesit a fi mai proaste. Dupa schimbare .... Surprizaa ... nu imi mai miroase a benzina ... acceleratia are un tempo de o secunda intarziere la accelerare dar merge si pe GPL (nu mi se mai opreste motorul)
Skip ads

  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Deci concluziaa este ... cand schimbati bujii ... luati unele de firma chiar daca sunt mai scumpe un pic .... conteaza enorm in buna functionare a masinii
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Am revenit cu ... intamplari ... Azi am pornit ... bine'nteles , facea figurile de rigoare la pornire (mergea in 3 in 4 ca o Dacie 1300 la pornirea la rece cu delcoul usor deplasat ... mai o acceleram ,mai dadea sa isi regleze relantiu' ... si zic ... gata hai ,nu mai astept ca s o incalzi ea in mers. Dupa 20 m ... se aprinde martorul ESP ... cu care am ajuns pana acasa. Pe drum mergea normal, tragea , nu mi sa parut ceva anormal (dar nici n amfortat o). Am parcat , am oprit motorul, am stat 20 sec si am repornit. Dupa repornire sa stins. Ce explicatie aveti ... ? Astept idei .....
  • Dany7776

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Cauze pot fi mai multe.

ia legatura cristi_bv el te poate ajuta si lamuri mai bine.
Spunei ce te doare la masina.
Este nr.tel. in Link sau trimitei PM
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=98958
  • kostelk

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Buna

Sunt posesorul unei Zafira A (2001) cu motor Z18XE. De ceva vreme am probleme la pornirea la rece (fie iarna, fie vara !) in sensul ca am un ralanti oscilant si smucituri usoare ale motorului. Dand prima cheie, motorul porneste, se tureaza pana pe la 1500, apoi scade spre 400-500 si se opreste. Fac astfel vreo 5-6 porniri, in aceleasi conditii, si obtin acelasi rezultat - se opreste. La un moment dat nu se mai opreste, dar ralantiul este oscilant, adica scade pe la 4-500, urca iar, iar scade si tot asa pana la un moment dat cad se stabilizeaza pe la 800 si ... in sfarsit pot pleca de pe loc ! De asemenea sunt momente in plin trafic cand puterea motorului scade si trebuie sa trag pe dreapta. Totodata are momente cand daca, de exemplu, ciupesc pedala de acceleratie mai tare risc sa nu ma ajute. Ca sa nu mai zic ca in depasiri, in afara localitatii, nu risc foarte mult pentru ca nu ma ajuta deloc. Am facut un drum pe autostrada si mai mult de 100-110 km/h (3000-3200 rot/min) nu reuseam sa-i dau, oricat calcam pedala de acceleratie. Sunt momente cand martorul CHECK Engine se aprinde sau se stinge singur
Am fost la mecanic si am facut urmatoarele:
1. pus pe Tech2 - eroare la sonda lambda 2
2. pus pe OP-COM - eroare - rateu in cilindrul 2
3. am schimbat bujiile
4. verificat bobina de inductie - se pare ca este OK (cu toate ca mi-a zis ca ar trebui schimbata ca are scanteie slaba)
5. curatat si testat pe banc injectoarele - OK
6. update soft ECM
7. verificat catalizator - fisuri marginale, dar se poate circula (mi-a zis ca a vazut catalizaroare mai "urate" pe masini care functionau)
8. verificat sonde lambda - ba ca trebuie schimbate, ba ca nu trebuie schimbate - aici nu mai inteleg !
9. schimbat toba saxofon - era fisurata, ulterior s-a rupt.
10. curatat cu un spray clapeta acceleratie.
Aici mi-a zis ca s-ar putea sa fie problema, la clapeta. Mi-a sugerat schimbarea acesteia, dar fiind destul de scumpa, parca nu as risca, pentru ca apoi sa constat ca am aceleasi probleme cu motorul.

Voi ce parere aveti in legatura cu aceste lucruri?
Va multumesc de ajutor
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salutare ! Am trecut prin problemele astea si inca n am scapat de ele de tot. Adica ... anul trecut in iarna imi facea figurile astea,pana a ajuns sa dea rateuri de mi a aruncat teava de vacuum de la supapa de purjare. Am schimbat calculatorul cu unul de pe o masina din Anglia (deci second).Mi la imperechiat cu transponderul Mihai de la ECU.ro ... a mers pana a cedat si dadea urmatoarele simptome. Dupa drumuri prin oras ,si in forje ,ca d aia e masina sa mearga, a inceput sa piarda putere dar se tura ... nu zicea nu ... s a aprins becul check engine si bineinteles a aparut inevitabilul. Intr o dimineata cand ma indreptam spre servici , m a lasat. Sa oprit motorul de tot. Am tras pe dreapta ... si am sunat la tactari ... proasta inspiratie. Cand m am suit in masina I am dat o cheie si a pornit ... deja prea tarziu , am suit o pe rampa cu motorul si am du so la Radacini.srl Au diagnosticat o mecanicii de acolo si mi au dat verdictul ... ECU defect necesita schimbarea. Buuuun .... si atunci m am intors la Mihai de la ECU.ro (firma ce repara calculatoare) si l am rugat sa vada ce are pt ca cei de a Radacini mi l au diagnosticat ca defect. L am reparat ... dar dimineata tot asa face o balbaie vr o 2-3 minute pana se stabilizeaza relentiul. Intre timp am schimbat bujiile (cu unele Bosh) si le am facut distanta intre electrozi 0,7mm ,pentru ca am instalatie GPL si asa se recomanda. I am spus si lu' Mihai (de la ECU.ro) despre povestea cu fluctuatia .... si eram pe punctual de a cumpara o bobina de inductie noua dar a zis ca decat un chinezism care sedeaza cad mie lumea mai draga , mai bine una second dar pe care pote sa mi o faca el rost dntr o sursa sigura. Problema ete ca odata ce incepe debitmetru sa isi iasa din parametrii. sondele lambda, si restul senzorilor incepe sa dea tot felul de erori. Masina merge saraca dar nu mai are acelasi randament. Pentru asta ideal ar fi sa schimbam cam toti senzorii, bobina, clapeta, si apoi poate sunt sanse sa sa mearga, altfel se taraie si mai riscam sa prajim si calculatorul care oricum e prost montat si preia caldura de la motor ... Nici eu nu stiu ce sa ti mai zic ... e o dilema. Incerca si ia bujii cu un singur electrod si fa I dimensiunea mai mica de 0.9 cum e recomandata de ei. Pe undeva pe la 0.75 mm - 0.85 mm/ Cere scanteie mai mare si tinde sa o dea pe la masa pe unde poate si bobina fura current pe undeva. Daca scoti bobina vezi ca "tatele" alea pe care intra mansoanele de cauciuc , chiar la imbinare, daca incerci sa tragi de ele , or sa se rupa usor ... alea defecte coapte. E posibil ca pe acolo sa fi furat scanteie . Daca sunt bune nu se rup iese cauciucul de pe "tatele" alea frumos. Nu te speria , e posibil ca pe acolo sa fi furat scanteie , scoti bucatelele rupte din mansoane (cu o surubelnita) cureti cu o carpa cu alcool ... indrepti tatele alea cu o pila le cureti de praf cu alcool si dupa , le infigi pur si simplu peste tatele alea. O sa fie mai scurte un pic dar nu I un bai, Ce am facut am facut pe proprie raspundere. Deci daca doriti sa faceti asta va asumati riscul. De pornit tot asa face la prima pornire dar am remarcat ca in mers e mai sigura si nu mai are intreruperi. cel putin asta era senzatia pe care o aveam inainte.
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Aaa ... am uitat sa te intreb despre debitmetru ... daca e murdar ... curate l ... daca e dus schimba l ...
  • kostelk

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc, Viforel pentru opinii. Debitmetru nu l-am verificat. Am sa incerc si chestia asta. Te tin la curent !
  • kostelk

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2013

  • Mesaj Privat
viforel a scris:Aaa ... am uitat sa te intreb despre debitmetru ... daca e murdar ... curate l ... daca e dus schimba l ...



Cum imi dau seama daca e dus debitmetrul ?
... si altceva: cei de la Radacini SRL mi-au spus (nu stiu daca au fost destul de sinceri !?) dupa indelungi teste cu Tech2, diverse alte verificari etc. etc. ... ca problema relatata de mine se datoreaza 85% clapetei de acceleratie si 15% de la debitmetru. Mi-au sugerat sa achizitionez o clapeta noua. Parca nu mi-ar da mana sa fac asemenea achizitie. Ce zici sa iau o clapeta de la dezmambrari? Multumesc
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR