Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
OK totu,mai putin cantitatea din rezervor
Skip ads

  • ninudragos

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2012

  • Mesaj Privat
@nicunicu Multumesc mult ! Sper sa am si benzina mai multa pe viitor Smile
  • ninudragos

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Imi poate spune si mie cineva de ce am variatii in situatia aceasta ? :
B1S1 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 1) B1S1 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 1)
mV air
139 Lean
165 Lean
850 Rich
850 Rich
512 Rich
256 Lean
221 Lean
850 Rich
807 Rich
399 Lean
173 Lean
412 Lean
867 Rich

Multumesc
  • adrianvmx

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Combo 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2012

  • Mesaj Privat
la relanti....fluctueaza asa?
Skip ads

  • ninudragos

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2012

  • Mesaj Privat
@adrianvmx La relanti, dar si in sarcina.
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Asa trebuie sa functioneze o sonda lambda corect. Sa oscileze in plaja de 0 - 1 V. Cu cat este oscilatia mai mare si mai aproape de valorile finale cu atata sonda este mai buna. Cand acest valori tind sa se egaleze si numai exista aceasta variatie sonda trebuie inlocuita.

Bafta
  • ninudragos

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2012

  • Mesaj Privat
@Tiaz Iti multumesc mult, uite ca asa mai invat cate ceva Smile Atunci, voi sta linistit d.p.d.v. al sondei lambda ^^
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
@CristuBuzau si @AdrianVmx, la ÃŽntârziere aprindere cil. 1 cauza->detonaþii 2 grade , in cazul meu au fost bujiile de vina.
Am schimbat bujiile cu 4 electrozi, cu cele care au 1 electrod si acum e pe 0 grade ca la @ninudragos, de exemplu.
Am pus ce am gasit, Bosch de duzina, nici nu ma interesat.
Faceti o proba cu alte bujii.
Skip ads

  • ninudragos

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2012

  • Mesaj Privat
@aquagen Salut, de unde imi pot da seama daca valva egr este activata sau dezactivata? Am inteles ca unele masini au update de soft, si au egr dezactivat. Mie imi apare acelasi voltaj mereu 1,06v parca, nu mai stiu. Multumesc Smile
  • ninudragos

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2012

  • Mesaj Privat
@aquagen Ca set de bujii , folosesc Bosch FLR8LDCU+ , asta in cazul in care mai are nevoie cineva de model. Numai bine!
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Pai se pare ca bujiile tale sunt bune, ale mele nu sunt FLR8LDCU+.
EGR lucreaza la mine in felul urmator.
La turatii mici lasa sa recircule gazele, iar la turatii mari e actionat pistonasul din el si nu mai lasa gazele sa recircule.
Nu simti absolut nici o diferenta daca functioneaza sau nu dar am vorbit cu multi si dupa parerea lor, daca EGR este anulat, in timp se infunda catalizatorul.

Daca masina nu merge bine, EGR e ultimul care trebuie sa il iei in considerare, in cel mai rau caz, daca e defect sau ars, apare eroare in bord, dar in rest, nu influenteaza cu nimic mersul bun al masinii.
Sa zicem ca in cazul in care ar fi probleme ca e blocat si pistonasul nu mai iese, la turatii mari ai putea sa simti ca nu trage, sau ca nu merge cum trebuie, sau ca se ineaca.
Eu am placuta de anulare a recircularii. Mi-am facut din aluminiu, dar se poate gasi si pe net, gata facute.
Valva EGR e destul de prost conceputa, uneori de la caldura si mizerie, sta pe blocat inautru, e facut prea la milimetru.
Curatarea se face alimentand EGR pinul 1 si 5 si cu spray degriopant.

Daca lasi EGR cu placuta de anulare, in timp se imbacseste catalizatorul
Daca lasi EGR fara placuta, gazele nearse recircula si murdaresc mai mult pe dinauntru. Pracatic asta e tot.
  • ninudragos

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2012

  • Mesaj Privat
@aquagen Multumesc pentru timpul pe care l-ai acordat thread-ului, dandu-mi niste idei despre valva egr! Momentan, motorul functioneaza in parametrii normali, mai am de lucru la partea de tren de rulare ( discuri si placute de frana; sunt foarte uzate...) Smile Numai bine!
Skip ads

  • laur2709

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2013

  • Mesaj Privat
o parere la parametrii de la diagnoza mea,va rog.............
  • adrianvmx

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Combo 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Am schimbat si eu sonda lamba 2 cu una bosch originala 370lei care ziceam ca este moarta si surpriza ...la relanti imi arata 20 mv si sarac si doar cand accelerez creste tensiunea pana la 850 mv dar tot sarac ramane ;sonda 1 oscileaza la relanti intre 5 si 850mv bogat/sarac rapid tot asa am deviatii pe cilindrii la aprindere. Toate filtrele clapeta de acc. este curatata defapt totul este luat la mana si tot nu este bine consumul este in extraurban de 9/10 % urban mi e frica sa calculez.Mentionez ca am schimbat ECU motor mai demult dar nu imi apare nici o eroare la diagnoza,dealtfel motorul se tureaza bine ,se aude excelent nu trepideaza, porneste usor
  • XEP
  • Suspendat
  • 204 mesaje
  • din 19 Jun 2012
  • Astra 2005 Z16XEP
  • Buzau
  • XEP

  • Mesaje scrise: 204
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Sonda lambda 2 este doar de analiza a catalizatorului. Se poate merge cu ea defecta fara sa afecteze performanta motorului,doar consumul va fi mai mare cu 0.5 L.
Lambda 1 trebuie sa oscileze intre 0-si 950 mV
Lambda 2 trebuie sa stea undeva in jurul a 450 mV ,adica la jumatate , adica amestec ok nici bogat nici sarac.
Totusi lambda 1 poate fi defecta ... in sensul ca reactioneaza lent (0-950 mV) iar chestia asta o vezi doar cu osciloscop, in niciun caz cu Op-COm iar daca mai este astra G pe Kwp este inutil sa vezi timpii de reactie.
Atentie ca o lambda care sta mult pe Lean sau Rich , posibil sa indice corect iar problemele sa fie din alta parte din motor.
  • adrianvmx

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Combo 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Dupa un timp m am decis sa mai pun inca odata parametrii masinii asteia care mi se pare ca nu merge deloc corect:
ECU schimbat cu un an in urma , segmenti , semicuzineti , toata chiuloasa facuta brici , bujii noi, sonde lambda noi
tobe originale noi, catalizator second in stare perfecta, bobina inductie este schimbata si ea dinainte sa o cumpar.
Va rog cateva aprecieri cu privire la intarzierile detonatii pe cilindri , temperatura de 100 de grade care nu se justifica , sonda lambda 2 care sta numai pe sarac si oscileaza lent odata cu apasarea acceleratiei (la alte masini am vazut ca are valoare fixa in jurul a 450 mv) acum afiseza 600mv dar de cele mai multe ori sta pe la 100mv.
Va multumesc.


Tensiune baterie,14.0 V
Releu principal,Activ
Releu pompã combustibil,Activ
Senzor 1 pedalã acceleraþie,0.96 V
Senzor 2 pedalã acceleraþie,0.47 V
Poziþie pedalã calculatã,0 %
Pedala de acceleraþie - poziþie ralanti,Activ
Potenþiometru 1 clapetã (Drosselklappe),0.63 V
Potenþiometru 2 clapetã (Drosselklappe),4.39 V
Poziþie clapetã - calculatã,7 %
Poziþie clapetã,Ralanti
Turaþie motor,810 RPM
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),1.07 V
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),30 kPa
Temperaturã lichid rãcire,1.73 V
Temperaturã lichid rãcire,100 °C
Temperatura aer admisie,3.35 V
Temperatura aer admisie,28 °C
Senzor rezervor,5.32 V
Senzor rezervor,18 L
Presiune ulei,Normal
Comutator info climã,Inactiv
Presiune sistem climã,0.9 V
Presiune sistem climã,580 kPa
Contact 1 fârnã,Inactiv
Contact 2 frânã,Inactiv
Contact ambreiaj,Nu este programat
Vitezã vehicul,0 km/h
Tasta de atingere pt.sistem menþinere vitezã,Nu este programat
Sistem de menþinere vitezã,Nu este programat
Viteza în plaja sistemului de menþinere vitezã,Nu este programat
Ventil AGR,Inactiv
Poziþie prescrisã AGR,0 %
Poziþie actualã AGR,1.39 V
Ventil pentru aerisire rezervor,6 %
Control detonaþie,Inactiv
ÃŽncãlzire Senzor O2 (Bank1 senzor1),Activ
Senzor O1 (Bank 1 senzor 1),130 mV
Raport aer/combustibil (Bank 1 senzor1),Sãrac
ÃŽncãlzire senzor O2(Bank 1 senzor 2),Activ
Senzor O2 (Bank 1 senzor 2),616 mV
Raport aer/combustibil(Bank 1 senzor 2),Sãrac
Buclã senzor O2,ÃŽnchis
Corecþie amestec de termen lung(Bank 1),1 %
Corecþie amestec de termen scurt(Bank 1),0 %
Clima în regim blocat,Sistem OK
Releu climã,Inactiv
Releu 1 ventilator,Activ
Releu 2 ventilator ,Inactiv
Releu ventilator 3,Inactiv
Indicator defecte(MI),Deconectat
Indicator servisare(SVS),Deconectat
Nivel ulei,Normal
Stare nivel ulei,Avertizment
Turaþie motor,810 RPM
Turaþie prescrisã,800 RPM
Deviaþie de ralanti,Radiator
Unghi Dwell,2.6 ms
Timp de injecþie,3.4 ms
Unghi de aprindere,9.2 grade
ÃŽntârziere aprindere cil. 1 cauza->detonaþii,2 grade
ÃŽntârziere aprindere cil. 2 cauza->detonaþii,3 grade
ÃŽntârziere aprindere cil. 3 cauza->detonaþii,2 grade
ÃŽntârziere aprindere cil. 4 cauza->detonaþii,2 grade
Stare aprindere,Conectat 12V
Clapeta electronicã în regim de avarie,Putere redusã
Defect total de aprindere,0
Decuplare carburant în frânã de motor,Activ
Ventil pentru aerisire rezervor,Activ
Funcþia imobilizator programatã,Da
Timp de aºteptare de securitate,Inactiv
BCM- identificare vehicul programatã(modul caroserie),Da
Instrumet: ID vehicul programat,Da
BCM- stare identificare vehicul (modul caroserie),Okay-Smile
Instrument: stare ID vehicul,Okay-Smile
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Distributia e ok?
Bujii ai cu un singur plod sau mai multi? Personal ti le recomand pe cele cu unul singur iar ca marca GM.
Faptul ca ai curatat clapeta nu inseamna ca este si functionala 100%. Verific-o temeinic la fel si ECU motor
Ca si sfat incearca sa faci un update de soft(original GM) si anuleaza EGR. E posibil ca acesta fiind lenes sa-ti dea astfel de simtome.(consum, detonatii aiurea).
Fa o proba cu o alta bobina de inductie.

Bafta
  • adrianvmx

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Combo 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru sfaturi..... distributia am verificat o si e la punct , bujiile sunt cu un singur pol ngk numai stiu codul
-nu stiu cum sa verific clapeta daca se 'assigneaza' bine si ma cam bate gandu la un update de soft dar pentru mine in Mangalia e cam greu asa ceva.
-valva egr am curata o cu ultrasunete la fel si injectoarele in urma cu 6 luni .
Am uitat saspecific ca desi am schimbat segmentii semicuzinetii (goetze) si semeringuri supape dar fara ghiduri consumul de ulei este de 400ml\1000km .
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Consumul de ulei mi se pare foate mare pentru un motor segmentat si din acest motiv EGR-ul poate sa-ti joace feste implicit apar detonatii. Eu am avut o Vectra A la care am schimbat in 720k doar segementii de doua ori(390K si 600K) si supapele(600k) pentru ca se subtiasera pe coada, din acest motiv semiringurile nu isi mai faceau treaba. Verifica sa nu fie si la tine la fel. Tipul de motor care-l ai tu este derivat din E 16 NZ / C 16 NZ unul fffff. rezistent si fiabil. Eu am vandut Vectra la 720k si consuma 1L/10K din care mare parte o pierdea pe la baia de ulei.
G-ul pe care il detin are motor X 16 XEL si-mi consuma ulei undeva la 1L/2,5K, dar cu toate acestea detonatii nu am. Pe toti cilindrii am 0 in conditiile in care EGR-ul nu prea mai deschide.

Bafta
  • Arruzzo

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2000 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Buna ziua.
Astra G din 2000, 1.6 16V, X16XEL.
Am destule nelamuriri si sper, cu ajutorul dvs, sa le aduc la lumina. Am constatat cu ceva timp in urma simptome de genul motor care nu "trage", dat in nas la accelerari si decelerari, dat in nas si la "pedala constanta". Banuiam ce ar fi, EGR-ul, pe care il achizitionasem de la dezmembari. cel dinainte fusese dus. In momentul in care am l-am pus pe acesta din urma, pe tester indica un procent undeva intre 8-12%. Mai bine decat deloc, inainte fiind mereu zero. Cel putin asta am inteles de la cel care a facut testul. Dupa vreo 4 saptamani, aceleasi simptome, la acare s-a adaugat si un consum mai mare, gen 8.5 extern. Nici nu am mai fost sa fac test, m-am dus direct la magazin si am comandat EGR nou. Pentru a beneficia de garantie, a fost montat in service-ul lor autorizat. Iata acum problema: Dupa montare, i-am rugat sa faca un test. Ei bine, indica la fel, zero pozitie ectuala etc. Au cam ridicat din umeri sugerandu-mi sa schimb benzina... si ca sa merg asa o perioada si sa vad daca simptomele se pastreaza. Mentionez ca nu am avut erori si nici martor in bord aprins. S-au legat apoi de alimentarea cu curent, apoi de ecu ca ar putea fi defect, sa nu mai trimita comenzi catre egr. Eu nu stiu ce sa cred. nu prea inclin spre ideile lor. Cunosc tendinta lor de a te pune sa schibi diverse piese pentru a face vanzare si mai putin sa caute intr-adevar o cauza. Mentionez ca testul l-am platit, chiar daca obligatia lor era sa-l faca, fiind un montaj de piesa electronica si nu o bucsa... Oricum, masina este tot puturoasa, se tureaza bine dar se accelereazaa greu. Si la fel, consum mare.

EGR-ul este o marca de care nu am auzit pana acum: Engitech, care a costat 312 lei. Exista oare posibiltatea ca nou fiind sa fie defect? Sau sa fie altceva pentru care el sa nu functioneze in parametri?

Ca informatie in plus, filtrele au fost schimbate in martie(aer, ulei etc). Bujiile au cam 2 luni. Masina porneste la sfert de fiecare data.

Imi poate furniza cineva care ar fi valorile optime de funticionare ale acestui tip de motor pe care sa le pot compara cu cele date de tester?
Va multumesc.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR