Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • valy.dns

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Salutare,

De ceva timp, imi ramane aeroterma pornita chiar si atunci cand inchid climatronicul sau scot cheia din contact.
In momentul in care aeroterma ramane pornita, reglarea vitezei din climatronic nu mai are nici un efect ramanand turatia constanta. Singura modalitate de a opri ventilatorul e sa scot borna bateriei ( sau siguranta 2 de 30 A ). In weekend am scos borna seara iar a doua zi cand am pus borna problema tot persista ( uneori nu mai porneste aeroterma dupa cuplarea bornei, pana cand deschid climatronicul ).
Am fost la un service...si s-au uitat pe schema electrica a masinii iar dupa cateva masuratori mi-au spus ca siguranta 2 de 30A care deserveste aeroterma si incalzirea in scaune are + permanent. Ei sustin ca pe acea siguranta trebuie sa apara + doar cand contactul este pus in pozitia 1.

S-a mai confruntat cineva cu aceasta problema ?! Mentionez ca e vorba de un opel astra g 2003 / motor z16xep

Multumesc,
Skip ads

  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,414
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Pei daca are plus permanent undeva e un scurt.
Trebuie verificata amanuntit instalatia.
  • valy.dns

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Salut,

Vreau sa stiu sigur daca pe acea siguranta trebuie sa fie + doar pe pozitia 1 a contactului.

Multumesc,
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Siguranta F2 are plus din pozitia 1(accesorii),a contactului cu cheie.Siguranta va avea plus si pe pozitia 2 a contactului,dar nu va avea pe pozitia 3(actionare electromotor).Atingerea accidentala intre plus permanent si plus prin contact,nu se poate numi scurtcircuit(a se vedea efectele unui scurtcircuit)...!
Skip ads

  • e_alin

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2009

  • Mesaj Privat
problema vine de la unitatea de control a climei. mai sunt pe forum 2 discutii despre problema ta
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
@e_alin,acceptind ideea ca unutatea de control a climei,e defecta,electroventilatorul ar trebui sa se opreasca la luarea contactului.Prima problema ce trebuie rezolvata e,disparitia curentului de la intrarea in siguranta F2,la luarea contactului...,apoi cele ce urmeaza...!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
@e_alin,acceptind ideea ca unutatea de control a climei,e defecta,electroventilatorul ar trebui sa se opreasca la luarea contactului.Prima problema ce trebuie rezolvata e,disparitia curentului de la intrarea in siguranta F2,la luarea contactului...,apoi cele ce urmeaza...!
  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Defect modulul de control al turatiei ventilatorului.Mai exact este vorba de un tranzistor strapuns,sau lipituri reci.
Skip ads

  • e_alin

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2009

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:@e_alin,acceptind ideea ca unutatea de control a climei,e defecta,electroventilatorul ar trebui sa se opreasca la luarea contactului.Prima problema ce trebuie rezolvata e,disparitia curentului de la intrarea in siguranta F2,la luarea contactului...,apoi cele ce urmeaza...!


nu se opreste pt ca modulul de care a scris cristi_bv si la care ma refeream si eu are + permanent pe el.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
valy.dns a scris: Singura modalitate de a opri ventilatorul e sa scot borna bateriei ( sau siguranta 2 de 30 A ).
Lucrind pe materialul "clientului",se spune ca daca borna este pusa si siguranta F2 scoasa, se opreste ventilatorul.Deci,ventilatorul in aceasta situatie,cu modulul defect,se alimenteaza prin siguranta F2.Inlocuirea modulului va rezolva doar partial problema,situatia de defect din instalatia electrica raminind...!
  • valy.dns

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Va multumesc pentru raspunsuri si vreau sa mai fac cateva adaugari.
Dupa cateva zile in care nu am circulat si am stat cu borna decuplata, cand am cuplat borna, ventilatorul nu a mai pornit insa nici nu am mai deschis climatronicul...si am ajuns la concluzia ca daca nu dau drumu la ventilatie, ventilatorul nu mai ramane pornit. Nu am avut timp sa masor siguranta F2 daca mai am plus permanent sau doar pe pozitia 1 a contactului, insa o voi face in seara asta.
Acest comportament ma face sa cred ca e un releu care ramane cuplat. Imi puteti spune care este releul care deserveste aeroterma ?! Revin cu detalii.

Multumesc.
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Salut,
Ai primit raspunsul corect de la colegul cristi_bv:

cristi_bv a scris:Defect modulul de control al turatiei ventilatorului.Mai exact este vorba de un tranzistor strapuns,sau lipituri reci.


Nu exista nici un relul implicat in problema ta. Comutatia este electronica si se produce in modulul mentionat.
Vad ca esti din galati, daca vrei putem efectua masuratori impreuna.

O zi buna!
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
In instalatia acestei masini,F2 se alimenteaza din doua puncte(surse).Primul punct este de dupa contact(accesorii) si al doilea punct,e siguranta F3,din conpartimentul motor,cea care de fapt alimenteaza contactul cu cheie.In fapt e o suntare(punte),a contactului cu cheie.Daca se scoate siguranta F3(motor) si nu mai este curent la siguranta F2(bord),e conform documentatiei din Autodata.O fi o logica in proiecterea si realizarea instalatiei in acest mod...,eu n-am gasit-o...!
  • valy.dns

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Va multumesc.
@ cornel_02 : o sa stabilim in weekend o ora, daca doresti. lasa-mi un numar de telefon in privat si te voi contacta.
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Domnilor,
Propun sa clarificam acest subiect ca sa nu mai existe dubii.
Motorul aerotermei este alimentat de modulul de control al turatiei. Acesta primeste tensiue din sigurata F3.2 de 30 A care la randul ei este alimentata din siguranta F3 de 60 A. Siguranta F3 este conectata direct pe bornele bateriei/alternatorului. Acestea sunt notatiile si valorile sigurantelor. A nu se confunda F2 cu F3 si cu F3.2.
Concluzii:
1. La bornele modulului de control al turatiei motorului ventilatorului se gaseste in permanenta tensiune.
2. Este adevarat ca tot la siguranta F3 este conectat si contactul de pornire; dar aceasta este intrarea (alimentarea) contactului cu plus permanent. Nu e nici o alimentare din 2 surse, nici o suntare.
Cu acestea sper ca s-a clarificat toata lumea. Daca nu, voi posta si schema.
@valy.dns defectul tau este cat se poate de clar si de des intanlit; ma si mir ca sunt atatea dezbareri pe seama lui. Ai PM cu telef. meu.
Succese!
  • mirel.gramada

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Posteaza te rog si schema electric.
Multumesc
  • valy.dns

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Am rezolvat de mult problema asa cum au spus cristi_bv si cornel_02.
Inlocuit modulul de control al turatiei ventilatorului.

Multumesc
  • Mihaitl

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 2004 Y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Buna seara am aceeas problema nu se mai opreste ventilatorul de la clima . Scot cheia din contact si merge continu. Imi poate spune cineva cum a rezolvat problema
  • cristiony

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2004 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Buna seara, am si eu o problema la opelul meu astra g z16xep 2004 , nu mi se mai opreste ventilatorul din habitaclu si as vrea sa intreb unde e acest modul ca sa l inlocuiesc, eu am scos cele 2 mufe de la climatronic si tot merge ventilatorul, Va multumesc anticipat
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cauta pe carcasa ventilatorului...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR