Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Va salut.
Masina este un Astra G Hatch, pusa la dispozitie de catre un vecin chiar pentru acest tutorial. Masina nu a avut nicio problema in ceea ce priveste inlocuirea arcului. Tin sa ii multumesc pentru increderea acordata.



Cuplurile sunt urmatoarele:
-piulita superioara amortizor-55Nm
-piulita inferioara amortizor-50Nm
-piulita bieleta antiruliu-65Nm
-piulitele portfuzata oentru sustinere ansamblul amortizor/arc-100Nm
-piulita planetara-120Nm
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
felicitari pentru tutorial cu o mica adaugare in ceea ce priveste piulita de la Planetara. se strange cu 120Nm apoi se desface si se strange cu 20Nm si se introduce noul splint. Asa se face corect ca altfel nu o mai desfaci decat cu flexul Smile
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Da. Corect si foarte buna completarea.
  • astrasport

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Felicitari pentru tutorial! Foarte benefic in diferite situatii! Bravo!
Skip ads

  • marco_dnc

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Util.Multumim!
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Va mai fac o precizare si anume:
-planetara se demonteaza NUMAI pe partea dreapta. Pe partea stanga nu mai este nevoie de aceasta operatiune.
Motivul?
-planetara se demonteaza pe partea dreapta deoarece aceasta(in momentul cand semipuntea coboara) loveste in cadru-motor si nu permite bratului sa faca toata cursa spre in jos pana la capat.
  • TazzDeejay

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 20dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2011

  • Mesaj Privat
foarte util acest tutorial.insa as avea o mica intrebare.am schimbat anul trecut flansele de la amortizoare.insa acum capacul acela de sus numai sta lipit de caroseria masinii.sa fie o posibila cauza faptul ca nu am aliniat cum trebuie flansa cu rulment?alta explicatie nu gasesc.numai bine!
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Va salut.
Cu siguranta trebuie sa inlocuiti flansele. Ceea ce este pe piata romaneasca(piese de schimb) nu-s originale. Este posibil flansele sa fi fost "moi" din fabricatie.
Skip ads

  • TazzDeejay

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 20dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2011

  • Mesaj Privat
multumesc frumos de explicatie.nu vreau sa fac reclama insa le-am cumparat de la un magazin specializat opel care lucreaza cu cei de la topran.toate piesele de schimb sunt de la aceasta firma.flansele(acelea de cauciuc)aratau bine.insa ma gandesc sa inlocuiesc si ansamblul acela cu rulment.poate si de acolo se trage problema
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
"Distanta" aceea de la capac si caroserie este data numai de flansele acelea de cauciuc. Cu cat suntmai moi cu atat acestea se comprima si distanta creste considerabil, ceea ce nu este bine. Roata pierde aderenta pe denivelari deoarece tot ansamblul de semipunte este prins in acea zona.
  • TazzDeejay

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 20dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2011

  • Mesaj Privat
inseamna ca au fost proaste de la inceput.o sa incerc sa caut pe net altele de la alte firme poate scap de aceasta problema.multumesc inca o data
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
cauta sa pui flansele doar pe original sau producatori cunoscuti care fac si amortizoare. Eu am luat Sachs cu vreo 75 ron/bucata. Atentie la strangerea surubului de pe tija amortizorului cel din compartimentul motor sa nu patesti ca mine sa ti se rupa tija in zona filetata... Wink noroc ca romanul este inventiv si se descurca in orice situatie altfel trebuia sa schimb amortizorul cu totul...
Skip ads

  • rider1

  • Mesaje scrise: 707
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Foarte foarte bun filmul Ksper. Multumim mult. Eu de vreo doua saptamani cautam presa pentru arcuri. Deocamdata ai o bere aici, dar nu se stie niciodata. Sa auzim de bine.
  • andi_cimpean

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2002 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2007

  • Mesaj Privat
ksper a scris:"Distanta" aceea de la capac si caroserie este data numai de flansele acelea de cauciuc. Cu cat suntmai moi cu atat acestea se comprima si distanta creste considerabil, ceea ce nu este bine. Roata pierde aderenta pe denivelari deoarece tot ansamblul de semipunte este prins in acea zona.


Care ar fi explicaþia mecanicã pentru care se "ridicã" flanºa aia deasuprea oalei?

Cauza o ºtiu, gropile României... Very Happy
  • rider1

  • Mesaje scrise: 707
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Se taseaza ca sa spun asa, flansa de cauciuc de sub oala. Asta e parerea mea.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
andi_campean , va intreb daca observati diferente intre aceste doua flanse, ambele pentru Astra G?



Cand se cumpara aceste flanse trebuie(cel putin eu personal tin cont) sa se verifice ca distanta din urmatoarea imagine sa fie de cel putin 15mm si cauciucul sa fie destul de "tare".
Eu mai tin cont si de un alt aspect. Adancimea "craterului" din zona de prindere a piulitei sa fie mare.
O explicatie ar fi urmatoarea:
Socurile pe care le primeste anvelopa, se transmit in toata semipuntea si implicit si in aceste flanse. Tot ansamblul semipuntii resimte socul. In plus de asta , daca se monteaza o flansa cu cauciucul moale, durata ei de viata este mai mica.
Daca pe masina este montata si o motorizare mare, atunci...
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Nu mai pot modifica mesajul, nu stiu de ce. Sad

Imaginea cu distanta flansei:


  • rider1

  • Mesaje scrise: 707
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Salut. Care ar fi flansele mai bune si mai tari ? Poate ne spune si noua cine a schimbat. Vreau sa le schimb si eu curand. Multam frumos.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Originale GM, Sachs, Lemforder. Mai sunt si altele dar astea sunt recomandate... Oricum peste 1 an sau 2 trebuie sa le schimbi iar ca se vor duce...
  • rider1

  • Mesaje scrise: 707
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Multam Mikyboy.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR