Ai uitat parola?
#YESLAVOT pe 26 mai De ce să votez? Ghidul Alegătorului ×


  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,431
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Verifica si bateria..... (daca este descarcata se incarca OK.)
12.3v descarcata | 12.4v OK | 12.6v Super OK. | (cu motorul oprit)
Verifica Alternatorul daca incarca. 13.8v -14.4v (cu motorul pornit)

Daca electromotorul este mut - Verifica carbuni de la electromotor:
Loveste cu un ciocanel in demarator (nu tare) daca porneste sunt carbuni uzati.
(mergi pe cablul de plus (+) te va duce la electromotor, vezi ce atingi pe acolo ok.)
Poate este bateria descarcata (cat ai dat la demarator, verifica si incarcarea ei).

Verifica daca iti vine curent la releu pin 30.
Cum se testeaza releul gasesti in semnatura mai jos.
Zoom
https://www.clubopel.com/vie...p=1804442#1804442
Verifica si masa de pe motor.

Sau altceva...
  • gemini

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTH din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Nu e bateria, nici demarorul, masina porneste oricand daca pun in scurt la releu 30 cu 87.
Mecanicul a zis ca nu vine curent de la releu si m-a pus sa schimb releul, fara rezultat, nu e nici releul.
Dupa erori inclin sa cred ca ECU pierde temporar alimentarea sau masa. Sau CIM defect sau "deranjat".
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,431
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Releul K3 posibil sa nu primeasca curent.
La releu K1 ai curent la pin 86 | 85 cred ca este masa verifica daca are. (la amandoua relee K1, K3)

Eu ma gandesc ca releul K1 nu primeste curent la K3
Vezi daca ai curent la K3 pin 30 , de la el primeste curent releul K1 de la electromotor pentru cuplare releu pin 86.

K3 - cred ca el este problema, sunt multe sigurante inclusiv siguranta la pompa, REC etc...
Pune releul vechi la K3 si vezi.

Eventual punte intre pini 30 cu 87 la amandoua relee.
http://www.youtube.com/resu..._query=Test+Relay
Dupa mine K3 este buba.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,431
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
gemini a scris:Dar despre erorile pe care le-am postat ce parere ai?
Mai ales:
Eroarea comuna pe CIM, IMMO, EHPS, ABS:
U2105 - CAN-Bus No Communication with ECM (Engine Control Module)
(00) - Not present

U2139 - Invalid Signal from CIM (Steering Column Module)
(71) - Not present

[313] sageata rosie (prima poza) merge spre [STA 108] din adoua poza aici apare K3 mergi pe traseu spre A105.

Bobina cuplare releu.
K3 - pin 86 curent 12v
K3 - pin 85 masa

K3 - pin 30 curent 12v (aici cred ca este curent vezi celelate doua 86 si 85 cum este.)
XC46, A105
Vezi la K3 pin 86 daca ai curent | daca nu ai mergi mai sus pe traseu, vezi unde se opreste.
(daca bagi un multimetru la K3 - 86 si 85 trebuie sa iti arate 12v. cu contactul pus cred.)
Verifica la mufa XC46 | pin 2 daca ai curent coboara in jos pe traseu... sau invers de la K1 => K3 => spre XC46 cum iti este mai usor. (si masa de la K1 pin 85 care merge cred spre ECU vezi daca ai masa la/pe ECU)
Tutorial releu.
sau problema este in alta zona....
Eu ma opresc aici daca rezolvi ceva sa ne spui si care a fost cauza-rezolvarea.
Sper sa va fie de folos si sa auzim de bine.
  • gemini

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTH din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Multumesc, am apucat sa masor la K3: 30 are curent, intre 85 si 86 sunt 12 volti, o sa verific si restul.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,431
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Daca releul K3 este bun, trebuie sa ai curent la K1 pin 86 (cu contactul pus cred)


Ultima modificare facuta de T.ion la Dum 14 Jun, 2015 12:42 pm, modificat de 3 ori in total
  • gemini

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTH din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2015

  • Garaj Mesaj Privat
La K1 intre 85 si 86 am 0.04 volti
Cu scurt intre 30 si 87 motorul porneste...
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,431
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Cam aici este problema curent sau masa care sa fie?

Cu contactul pus OK.
Vezi numai la pin 86 daca ai 12v | (minus (-) ei dupa caroserie, ca sa verifici 12v cu multimetru)
Asa verifici masa de la pin 85 - Pune multimetru intre pin 30 si 85 trebuie sa ai 12v, daca nu sunt 12v ai probleme cu masa, daca sunt 12v este releu defect.

Verifica si releul cu multimetru si cu curent de la baterie. (eventual desfacut) | cu multa atentie sa nu faci scurt OK.
http://www.youtube.com/resu..._query=Test+Relay

Sper sa nu fie masa...
  • gemini

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTH din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Deocamdata am asa la k1:
- 12.5 volti la 86
- 3.4 volti la 85 ?!?
Releele, dupa metota youtube:
- comuta cu alimentare pe 86 -85
- au rezistenta 0.01 intre 30 si 87 cu alimentare pe 86-85.
Intre 30 si 85 inca nu am masurat.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,431
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Cam aici cred ca este problema.
- 3.4 volti la 85 ?!?
Nu imi dau seama de ce are 3.4v ca acolo este masa de la ECU cred.
Aici poate te ajuta colegi eu sunt cam depasit.


Ultima modificare facuta de T.ion la Dum 14 Jun, 2015 2:12 pm
  • gemini

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTH din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Am masurat la K1, intre 30 si 85, tot 3.4 volti am ! O sa mai masor odata, oricum nu-s 12 volti acolo, nici 0.
  • gemini

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTH din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Am gresit eu ceva, deci la K1 am asa:

- intre 86 si 85 =9,04 volti
- intre 85 si Masa =3,4 volti
- intre 30 si 85 = 9.04 volti
- intre 30 si 87 -12,5 volti
- intre 86 si Masa =12,5 volti

3,4 + 9,04 = 12,44 - e ceva ciudat aici
  • gemini

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTH din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Cred ca am gasit defectul dupa ce am consultat Vauxhall Workshop Manuals
http://workshop-manuals.com...t_signal_circuit/

Check: Short to Voltage of Signal Circuit

Remove fused jumper wire
Ignition OFF
Remove electrical component from socket:
K1_X125 Relay - Starter
Ignition ON
Measure voltage between the following terminals:
K1_X125 Relay - Starter
Socket Terminal 85
&
Ground
less than 0.3 V

Deci pare ca e un scurt-circuit, tensiunea e la mine 3.4 V
Acum sa vad unde e scurtul...
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,431
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
incepe sa scoti sigurantele una cate una (daca nu scade o pui inapoi) pana ai mai putin 0.3v la pin 85.
Gāndim ca detectivi. Laughing

Este doar o parere... din auzite.
Poate explica colegi mai bine care este procedura corecta de cautare...
  • gemini

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTH din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2015

  • Garaj Mesaj Privat
n-am reusit sa vad unde e problema cu tensiunea aia, mecanicul zice ca nu-i nici un scurt, dupa ce a schimbat releul Hella de 30A cu unul alta marca nemteasca de 70A, masina porneste mereu fara probleme de vreo 30 porniri. Se pare ca e cam slab releul pentru pornire la temperaturi peste 80 grade la motor + demaror si contact suprasolicitate - se duc contactele releului. Cel original a durat totusi 8 ani, cel nou identic, tot HElla, suprasolicitat - o saptamana.
  • gemini

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTH din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Am masurat inca o astra H si clar tensiunea aia de 3.4 nu are ce cauta intre borna 85 si masa, tb sa fie sub 0.3.
S-a repetat odata refuzul de pornire (demaror mult) - motor cald si masina lasata la soare puternic.
Service-urile dau din umeri, avand in vedere ca am schimbat acum 3 luni rotor si perii la demaror, inclin sa cred ca din directia aia e scurtul care apare la releul starter din UEC...
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,431
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Doar am spus scoate cate o siguranta sa vezi de pe ce circuit vine curentul acela... pana scade sub 0.3 sau 0
Daca ai gasit una care scade la "0" o pui inapoi o notezi si verifici in continoare pe toate din tablou/uri.
https://www.clubopel.com/vie...p=1742097#1742097
Daca stim circuitul poate gasim si cauza pe traseu...
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,431
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Posibil dar nu vad de unde sa vina curent pe pin 85 daca este demaratorul, verifica masa de pe caroserie/motor cat voltaj ai poate legaturile la motor atinge masa. (asta nu stiu cum poti testa, doar cu masa din alta parte daca este curent pe masa.)
Sau in demarator sa fie, cum spui si tu? - cand am avut probleme cu el imi consuma bateria cum, inafara de datul la contact nu am idee cum o poate descarca.
Poate nu este legat bine la electromotor carbuni borne etc... poate atinge masa
http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/index.php?threads/how-to-remove-and-clean-uec-on-astra-h-zafira-b.371985/
Verifica si burduful de la usi de fire rupte inclusiv usa hayon.

Verifica traseul releu pin 85 pana la ecu pin 70 | ecu este sub aripa stanga fata.
https://www.clubopel.com/vie...p=1806287#1806287

Verifica zona, sa nu fie ud prin zona aceea verifica cu atentie firele din mufa XE3 sa nu fie ude/uzate etc....
Verifica si ce curent ai la XE3 pin 24 banuiesc ca de aici vine curentul acela vezi unde duce.

Ce anume este pe schema A1_X125 vad ca sunt cam multe acolo pe el | XE3 pin 24 de acolo vine din A1_X125 - "control unit - underhood electronic module" nu stiu ce inseamna.

Vezi si mufele acelea XE3, XE2, XE1 daca sunt puse bine... poate la service iau luat somnul, si au uitat cand au verificat traseu.

Nu le-am asa bine cu schemele electrice.
Poate exagerez.
  • gemini

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTH din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Am avut o problema cu inchiderea usii dreapta spate - fire intrerupte - rezolvat de vreo 2 luni...

Am incercat cu sigurantele, nu scade cu nici una scoasa tensiunea aia. Doar daca scot releul ECU (K2)
Dupa schema, pare ca 85 merge la ECU la STA 117 - Start and Charging.
  • gemini

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTH din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2015

  • Garaj Mesaj Privat
In centrala UEC am o eroare B0183 - <Unknown DTC>
Sunload Sensor Signal zice Vauxhall Workshop ca e,
-Solar Load Sensor Circuit Short to Ground sau
Solar Load Sensor Circuit High Voltage/Open

Avand in vedere ca si la releul de AC din centrala am aceleasi tensiuni ca la releul starter , ca problema cu pornirea apare cand masina a stat mai mult in soare si ca semnalul de la acest sensor e intre 0 si 5 volti, e posibil sa fie un scurt la masa de la circuitul acestui sensor si sa apara cei 3.4 volti la pinul 85 ?

Circuit/System Description
The ambient light/sunload sensor includes the sunload sensor and passenger compartment temperature sensor.
This sensor assembly provides information about:
• Sun heat intensity
• Elevation
• Azimuth
• Passenger compartment temperature
The sunload sensor is connected to ground and to a 12 V clocked power supply through the HVAC control module. This clocked power supply is to power the sensor electronics and to work as a clock generator to the sunload sensor micro controller. The sensor uses a pulse signal for data identification and transferring the sun intensity measurement. At each positive transition from the clocked supply input, the sunload sensor micro controller will shift channels enabling new intensity measurement on the signal output to the HVAC control module. The signal voltage varies between 0-4 V.
The passenger compartment temperature sensor is a negative temperature co-efficient thermistor. A signal and low reference circuit enables the sensor to operate. As the air temperature increases, the sensor resistance decreases. The sensor signal varies between 0-5 V.
Bright or high intensity light causes the vehicles interior temperature to increase. The HVAC system compensates for the increased temperature by diverting additional cool air into the vehicle.
#YESLAVOT pe 26 mai De ce sa votez? Ghidul Alegatorului ×

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata