Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,094
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Intrucat de ceva timp ma cam seca uleiul scurs intre capac chiuloasa si chiuloasa mi-am pus in plan sa o schimb. Am asteptat totusi caldura si momentul schimbului de ulei.
Din pacate mi-am adus aminte cam tarzior sa fac poze, asa ca pun pozele cu montajul.
Dar, totusi, amintesc pasii:
- se face rost de garnitura - de la orice magazin de piese auto care aduce pe comanda. Garnitura a fost undeva pana in 50 lei.
- o solutie de curatat - benzina, decarbusolv - eu mai aveam un spray cu decarbusolv.
- in cazul meu am achizitionat si uleiul pentru schimb + filtrul de ulei (din pacate la filtru n-am facut poza). Pe masina mea este cartus filtrant.

Eu am facut cele doua operatiuni in paralel dar le voi explica separat.
In cateva cuvinte sa explic cum se face schimbul de ulei:
In primul rand se trage masina pe loc drept, se pune o tava sub baia de ulei si se scoate busonul. Nu trebuie ridicata masina neaparat, se ajunge foarte usor prin partea din fata. La Vectra mea baia de ulei e din aluminiu si busonul se desface cu cheie torx - nu stiu marimea, vedeti voi! Se scoate si busonul de ulei de pe motor - acolo unde completati cu ulei - si joja.
Urmeaza scoaterea filtrului de ulei. La mine, fiind cartus filtrant, se desface cu o tubulara de 24 capacul filtrului, se scoate cel vechi, se sterge, se schimba garnitura, se pune filtrul nou si se insurubeaza la loc capacul. Garnitura acestuia vine implicit cu filtrul. Nu trebuie strans tare. Cand s-a apropiat e foarte OK.
Dupa ce s-a scurs uleiul se strange inapoi busonul de la baie de ulei - verificati intai sa fie OK garnitura acestuia.. Se toarna ulei pe la chiuloasa. La Z18XE sunt necesari 4,400 litri ulei (parca). Eu am pus cam 4,200 litri si semnul pe joja e undeva in jumatatea de sus. Ar mai trebui 0,200 litri ca sa fie plin. Niciodata nu fac plinul la ulei. Il las undeva in jumatatea superioara a jojei.
Nota: Nu uitati sa puneti busonul la baia de ulei inainte de a turna uleiul in motor. Mai stiu eu unu care a facut-o la fosta Astra F - nu spui cine, persoana importanta! Very Happy

Cam atat cu schimbul de ulei. Operatiunea nu este grea si poate fi facuta si de cineva care are "doua maini stangi"!
Atentie unde aruncati uleiul vechi. Este un produs poluant si nu se arunca pur si simplu la gunoi. Trebuie pus intr-un recipient si dat la centrele de colectare specializate! Sau poate aveti un gard de lemn de uns cu el!

Sa trecem la schimbarea garniturii capacului de chiuloasa:
Pentru aceasta avem ceva mai mult de desfacut:
- capacul de plastic ce acopera motorul.
- se decupleaza bateria.
- se decupleaza mufa de la ansamblu bobine de inductie - nu trebuiesc scoase bujiile!
- se desfac toate furtunele ce sunt legate la capac chiuloasa.
- se desfac toate suruburile ce tin diverse cabluri, furtune si se dau intr-o parte.
- pentru a fi mai usor am desfacut si tulumba de la filtru de aer care vine pe throttle body si am acoperit clapeta de acceleratie cu o carpa curata - doar nu vrem sa intre mizerie acolo.
- se desfac cele 10 suruburi ce prind capacul. Daca nu iese capacul usor puteti baga o mica surubelnita intre capac si chiuloasa - e lipita garnitura veche. Dupa scoaterea capacului veti observa ca garnitura e tare ca o piatra - ma mai miram de ce plange!
- se scoate capacul
- se extrage garnitura veche usor, sa nu se rupa prea mult. Verificati sa nu ramana bucatele din ea in santuri.

Daca tot am desfacut capacul e pacat sa nu-l curatam nitel. Intr-unul din compartimente avem o tabla ce poate fi scoasa daca indreptam gherutele in care e prinsa:

- folosim din belsug benzina sau decarbusolv sa curatam - nu am insistat foarte mult, am dat doar mizeria mai groasa.
- daca se poate, se sufla cu aer.
- se monteaza tablita inapoi.
- se aranjeaza frumos garnitura noua in sant, se apasa usor in sant, sa stea intepenita, sa nu cada cand intoarcem capacul.
- se curata bine chiuloasa, in locul unde sta garnitura.
- se poate face o mica inspectie vizuala a uzurii arborilor cu came - la mine imi place, pare totul OK!
- se aseaza cu grija capacul, sa nu se agate garnitura. Verificati sa calce bine garnitura peste tot.
- se pun suruburile.
- se apropie la mana.
- se strang suruburile - cumva in sensul acelor de ceasornic, din mijloc catre exterior. Aveti grija cum strangeti. Logic ar fi bine sa aveti o cheie dinamometrica. Eu nu am si nu mai caut sa vad cu ce forta se strang. Oricum, garnitura fiind de cauciuc, la un moment dat se lipesc cele doua fete de aluminiu a capacului, respectiv a chiuloasei. Nu are rost sa fortati prea tare, "sa scoateti apa din suruburi".
- se monteaza bobina de inductie.
- se cupleaza mufa la bobina de inductie
- se monteaza absolut toate suruburile, furtunele, mufele, cablurile si absolut tot ce-ati mai desfacut.
- se face inspectie vizuala daca s-a montat tot la loc.
- se monteaza capacul de plastic.


In final, notati in carnetelul personal de service al masinii ce ati schimbat, km din bord si data.

Si... gata treaba! Va felicit!

P.S.
1. In urma verificarilor am descoperit ca aveam un fir cu izolatia rupta la mufa bobinei. Am luat am izolat si matisat cu banda izolir de aia din panza. Cea din plastic nu se preteaza la temperaturile din compartimentul motor.

2. Daca tot am desfacut am facut vreo 2 poze la bobina, mai ales codul, sa fie! Ca arderea bobinei ar putea fi o problema ce mai apare la acest motor.

3. Daca tot m-am bagat sub masina am mai descoperit ca racordul flexibil de la esapament e cam uzat! Hmmm, l-am schimbat acum 2 ani!

  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Uleiu poate fi si ars un bun combustibil pentru cei ce stau "la tzara". Te felicit! Tare as fi vrut sa iti stau pe cap sa invat.
Stima
  • claudel974

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Tocmai am terminat de schimbat garnitura de la capac chiuloasa dupa instructiunile din acest tutorial. Foarte util si contine toate detaliile necesare.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR