Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc !

Inteleg ca uleiul "bypassat", fiind nefiltrat, ajunge in baia de ulei ?

In situatia afirmativa, compromiterea garniturii dintre gaura de jos (bypass) si
gaura de la mijloc (circuitul de la pompa) sau a etanseitatii supapei bypass nu
ar duce la scaderea presiunii uleiului in rampa ?
Skip ads

  • scanx

  • Mesaje scrise: 679
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2009

  • Mesaj Privat
O sa rectific putin....supapa bypass din filtru sau corp filtru ulei, da voie la uleiul nefiltrat sa treaca mai departe pe circuitul de ungere, iar acea gaura mica, are rolul de-a intoarce uleiul in baie in cazul in care si supapa bypass da fail.
Si da, o granitura pocnita in acel loc duce la presiune scazuta in circuitul de ungere.
Uleiul, ca orice materie, cauta calea cea mai usoara.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Exista vreo supapa dedicata in situatia in care apare fail la bypass
si returarea uleiului in baie, sau aceasta sarcina o efectueaza tot
supapa bypass (dublu rol) ?
Astazi am cautat de am inebunit o schema de circuit prin carcasa
filtrului de ulei dar cred ca e trecuta la "top secrets".
  • scanx

  • Mesaje scrise: 679
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Putin mai inapoi este o poza cu o sageata rosie care marcheaza supapa cu pricina.
Pe aia chiar n-am mai desfacut-o sa vad constructia ei.
Skip ads

  • razz9303

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Germania
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2012

  • Mesaj Privat
pt 1.2 16v z12xe recomand din toata inima VAT SynGold Plus 5W30 , de doi ani merg pe acest ulei si se descurca extraordinar si la -30 si vara la 40-50 de grade , ungere completa, tacheti silentiosi si fara scurgeri sau fumuri Smile) spor la schimbat ulei !
  • scanx

  • Mesaje scrise: 679
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Daca zici tu, dar dupa fisa tehnica e f slab, e mai bun castronu.
Are lipsa HTHS, NOAK. TBN f mic deci merge schimbat la max. 5000Km, la 100gr. are vascozitate 12.
E f bun pt. iarna, si max 4000 ture.
  • razz9303

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Germania
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2012

  • Mesaj Privat
nu citesc prea mult, dar iti zic sigur ca'cu castron imi recitau tachetii din eminescu , asta asa sa nu-ti zic de ciorba GM, si aia cu 4000 de ture , cam acolo o tin la relanti , de ceva timp nu prea mai tin cont de benzina si daca se strica si etc etc, asa ca trag de ea ca de un mustang in calduri, de schimbat uleiu undeva la 10 mii sau un an, acum fiecare cu gusturile lui Smile
  • scanx

  • Mesaje scrise: 679
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Nu te intereseaza de benzina dar schimbi uleiul la 10mii. Intr-adevar fiecare face ce doreste cu roaba lui.

Last edit.
Am vrut sa subliniez ca tu-ti bati joc de motor ( tu ai zis-o ) si ne recomanzi noua cu caldura acel ulei....dar poate nu.
Nu am nimic cu tine dar daca vrei sa faci recomandari, vii cu argumente palpabile.
Skip ads

  • razz9303

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Germania
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2012

  • Mesaj Privat
eu am vrut sa subliniez ca motorul functioneaza perfect in conditii de stres maxim , si la 10 mii de km filtrul este curat si uleiul inca arata bine,dar asa m-am obisnuit sa il schimb si asa o sa fac cu orice masina pe care o voi avea. PS: fiecare intelege ce vrea Smile) e totusi o masina cu un pret sub 1000€ , deci trebuie tratata ca atare Very Happy
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Observ ca folosesti uleiul asta cam din noiembrie 2014, deci nu stiu ce concluzie ai
tras (ca nu-l consuma sau nu s-a gripat motorul intr-un an juma'te ?, vorba lui 2kappa,:
o perioada va functiona si cu ulei de floarea soarelui), eu am vreo 8 schimburi cu mobil1
si abia acum pot spune ca trag ceva concluzii.
Prin uleiul folosit este singura cale cu care poti interveni din exterior in durata de viata a
motorului, in niciun caz nu ma voi zgarci la 70-80 lei diferenta. Daca vreau sa economisesc
ceva banuti din cheltuielile masinii: o spal eu sau in loc de stropgel cumparat ii pun apa cu
sampon, dar la ulei...tot ce e mai bun.
  • razz9303

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Germania
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2012

  • Mesaj Privat
eu personal sunt foarte multumit de el, fata de ce am mai folosit si mai ales fata de gm, este o alternativa calitate/pret foarte buna, , nu consuma, nu am negreala pe esapament si nu e gripat motorul, chiar si dupa cateva drumuri de 1500 de km cu opriri doar de alimentare si mers in 130-155(maxim din fabrica) pe autostrada . ps: pana si eu sunt curios cat ma mai tine in ritmul asta
  • VisanBrian

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2016

  • Mesaj Privat
Buna ziua, am si eu o intrebare, am un opel agila a 2001 benzina si ma intrebam ce inseamna 0140 ? Mi'a zis un prieten sa caut pe internet 0140 dar nu gasesc nimic despre 0140 opel agila...ma puteti ajuta?
Skip ads

  • razz9303

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Germania
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Un "P" inaintea cifrelor ajuta, este un cod de eroare referitor de obicei la sonda lambda , mai multe detalii ne poti da ? Si app, nu ai postat unde trebuie , aici vorbim despre si cu ulei 😁
  • valyd11

  • Mesaje scrise: 388
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2017 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Va salut domnilor. Am citit absolut tot topicul si nu am gasit ce ma intereseaza pe mine. Datele problemei sunt asa:
- masina o corsa c din 2005, z12xep, 125.000 km
- fac numai drumuri lungi pe autostrada, 120km pe zi
- locuiesc in uk unde temperaturile sunt intre min 0 si maxim 30 de grade

M-am hotarat sa iau Motul 8100 X CLEAN FE 5W30 cu specificatii dexos2. Ce parere aveti?
  • valyd11

  • Mesaje scrise: 388
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2017 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Later edit: am mai sapat si am gasit valvoline synpower extreme mst c3 fully synthetic, 5w30, norma dexos2. E si mai ieftin ca motul. De asta ce ziceti?
  • scanx

  • Mesaje scrise: 679
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Un ulei de referinta pentru motorul asta.

SAE Viscosity Grade (Motor Oil) 0W40
Vis @ 100°C, cSt 15.4
Vis @ 40°C, cSt 86
Viscosity Index 190
CCS Viscosity, Poise, @ °C 57@-35
Pour Point, °C -60
Pour Point, °F -76
NOACK Evaporation Loss,1hr @ 482°F (250°C), % 9
HTHS Vis, cP @150°C, ASTM D4741 4.0

Cauta un ulei care se apropie de parametrii de mai sus, nu cauta un ulei dupa auzite,te uiti in data sheet si citesti acesti parametri, ce-am pus cu "bold" conteaza cel mai mult.
In regim de autostrada uleiul sta peste 95gr, iar la peste 120Km/ora urca peste 100gr. Uleiul de mai sus are 15.4 vascozitate la 100gr. si ca idee, un ulei cu vascozitate 14 la 100gr. vei ascultat toate metalele cum suna in motor.
Deci:
Vis @ 100°C, cSt 15.4
Viscosity Index 190
HTHS Vis, cP @150°C, ASTM D4741 4.0
  • valyd11

  • Mesaje scrise: 388
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2017 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Pai valvoline are vascozitate 12 la 100 grade, indexu ala 167. Asta ce inseamna?
  • fantazyas

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2016

  • Mesaj Privat
Buna seara.
Am achizitionat de 2 luni o Astra H 1.4 din 2005 benzina cod motor Z14XEP si imi da mari batai de cap.
De mers merge ok, singura problema este ca are un consum exagerat de ulei.
La achizitie i-am schimbat distributia ca se auzea un pic lantul, mentionez ca are 138.000 km, zice fostul proprietar ca reali (are si carte service)..
Am facut schimbul de ulei cu Mobil1 5W30, pe care dupa nici 500km mi-a aparut senzorul de ulei cel rosu. Am completat cu cat mai ramasese din bidonul de 4L si la cateva sute de km a aparut iarasi.
Am zis ca na, am pus eu uleiul prea subtire etc, si am facut iarasi schimbul cu GM 10W40.
Am cumparat un bidon de 5L, am pus initial 3,5L, dupa aprox 1000km s-a aprins iarasi becul rosu cu robinetul, si am completat cam 750ml, urmand ca dupa alti 1000km am pus si ce mai era in bidon, si acum iarasi s-a aprins.
Problema e ca nu se aprinde acel martor galben cu "o apa" sub el, ci acel martor cu "robinet" rosu. Din ce stiu eu acest martor ar fi de la presiunea uleiului, nu de la nivel, dar eu verificand pe joja mereu era sub minim, uneori nu era nimic pe joja, era uscata, si trebuia sa-i completez.
Mentionez ca masina nu scoate fum si merge chiar neasteptat de bine, adica trage normal, fara probleme.
Din ce am mai citit pe forum, la motorul de 1.6 Z16XEP ar fi o problema cu capacul de la culbutori care are o supapa si daca se strica acea supapa prin furtunul ce face legatura cu admisia ar putea fi tras si uleiul odata cu gazele.
Oare este posibil sa fie asa si in cazul Z14XEP ?
Teava de esapament este curata, nu scoate fum, atunci unde se duce acest ulei ?
Mai citeam ceva si cu filtrul de ulei ca are o supapa, sincer nu stiu ce filtru i-am pus, cred ca Mann. Sa fie de aici problema de presiune?
De ce mi se aprinde acel martor cu presiunea si nu cel cu nivelul de ulei ?
A mai patit cineva asa ceva la motorul de 1.4 ?
Va multumesc si sper ca nu am deranjat cu o postare asa lunga. Sper sa primesc ceva sfaturi
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Cam la toate mașinile singurul martor de bord care indica probleme cu nivelul, presiunea sau temperatura uleiului este cel care are forma "lãmpii lui Aladin". Este roșu de regula pentru ca problemele de ungere a motorului duc la defecțiuni costisitoare. Dacã nu pica sub masina atunci uleiul este consumat pur și simplu. Martorul cu termometrul și apa (valuri) nu ți se aprinde pentru ca rãcirea e buna (nivelul și temperatura antigelului sunt o.k.). Cauzele consumului nu pot fi ghicite în condițiile de toba de eșapament curata. Un test de compresie e util și e primul pe care trebuie sa-l faci.
  • fantazyas

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2016

  • Mesaj Privat
Din ce am mai citit, mașina daca nu are compresie nici nu merge in parametri, iar la mine merge ok.
Mai aștept ceva pãreri de la colegii care au aceasta motorizare poate s-a mai lovit cineva de aceasta situație.
Eu tind sa cred ca este tras undeva uleiul aiurea ca altfel nu se explica...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR