- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- andrei_221
- *
- 33 mesaje
- din 09 Sep 2016
- Gorj
andrei_221
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Gorj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2016
- Mesaj Privat
- Laurentiu84
- *
- 31 mesaje
- din 16 Feb 2018
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
Laurentiu84
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2018
- Mesaj Privat
- andrei_221
- *
- 33 mesaje
- din 09 Sep 2016
- Gorj
andrei_221
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Gorj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2016
- Mesaj Privat
- Laurentiu84
- *
- 31 mesaje
- din 16 Feb 2018
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
Laurentiu84
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2018
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Laurentiu84 a scris:Buna ziua! Eu am un opel corsa c1.2 2001 75 Cp de un an! Pana acum sa pus de propietarii anteriori 10w40! Cand am cumparato i-am pus mobil2000 10w40 si mi-a consumat cam 1 l la 7000km! Masina are 233000 km! Nu stiu ce sa fac! Ma gandeam sa trec pe castrol 5w30! Multumesc astept o parere
5W30 e mai subtire decat 10W40,deci,va manca si mai mult ulei.Nu stim pe unde mergi cu masina,cu ce viteza,pentru ca orice masina consuma ulei la turatii mari...pe autostrada,la peste 110-120km/h.
Corsa mea (din semnatura) nu mananca ulei,decat pe autostrada,unde mergeam cu ea doar in concedii si nu treceam de 130km/h...din cauza consumului de ...benzina care creste proportional cu viteza.Un bidon de 4L de ulei imi ajungea de la un schimb la altul (10.000km,1 an).Am folosit mereu 10W40.Nu stiu cati km reali are masina (din '94).Pe bord arata 151.000,dar probabil ca are mai mult decat a ta. Merge excelent,pacat ca rugineste.Am luat-o pe Astra,asa ca pe Corsa o folosesc foarte rar.Cred ca ar trebui s-o dau
Daca masina ta nu pierde ulei pe nicaieri,inseamna il arde in motor si ca trebuie sa faci ce te-a sfatuit colegul @andrei_221.Uleiul ars in motor,e posibil sa strice si catalizatorul,EGR-ul (daca are),etc.
LE: In manualele Opel scrie ca trebuie sa mergi la service daca masina consuma ulei mai mult de...0,6L/1000km ! Mie mi se pare un consum enorm,adica 6L la 10.000km ?!
- scanx
- ***
- 679 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 679
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
O parte din ulei este absorbit prin capacul culbutori. Capacul la interior are un traseu de absorbit gazele carter care din pacate nu este turnat dintr-o bucata ci din 2 parti...la imbinarea lor apar crapaturi si pe acolo pleaca uleiul. Turnati apa in acel canal sa vedeti cum curge ca printr-un sac de rafie.
Clapeta o curat anual si asa arata dupa 13000Km.
Pana la segmetare verificati traseul de aerisire carter si daca totul e plin de ulei inseamna ca in cea mai mare parte uleiul pleaca prin capac in admisie si il arde.
Stiu multi cu segmentare facuta ca la carte si le papa ulei dar......
Toate motoarele opel cu capac de plastic sufera de aceasta problema si doar cele cu recuperator de ulei mai au o scuza ca intoarce uleiul inapoi in baie.
Clapeta o curat anual si asa arata dupa 13000Km.
Pana la segmetare verificati traseul de aerisire carter si daca totul e plin de ulei inseamna ca in cea mai mare parte uleiul pleaca prin capac in admisie si il arde.
Stiu multi cu segmentare facuta ca la carte si le papa ulei dar......
Toate motoarele opel cu capac de plastic sufera de aceasta problema si doar cele cu recuperator de ulei mai au o scuza ca intoarce uleiul inapoi in baie.
- Laurentiu84
- *
- 31 mesaje
- din 16 Feb 2018
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
Laurentiu84
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2018
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Laurentiu84
- *
- 31 mesaje
- din 16 Feb 2018
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
Laurentiu84
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2018
- Mesaj Privat
- Laurentiu84
- *
- 31 mesaje
- din 16 Feb 2018
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
Laurentiu84
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2018
- Mesaj Privat
- scanx
- ***
- 679 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 679
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
Dai jos capacul si-l lasi cateva ore bune la spalat in solutie Triumf de aragaz. Cand crezi tu ca-i curat il lasi la uscat bine, dupa care torni apa doar in canalul de aerisire carter si vezi pe unde curge apa si cat de multa.
Din ce-am observat eu pana acuma, in dreptul lantului de distributie e cea mai urata treaba, curge fara oprire.
Eu am ales solutia sa-l lipesc dat fiind faptul ca pretul de nou e vreo 900lei.
Din ce-am observat eu pana acuma, in dreptul lantului de distributie e cea mai urata treaba, curge fara oprire.
Eu am ales solutia sa-l lipesc dat fiind faptul ca pretul de nou e vreo 900lei.
- Laurentiu84
- *
- 31 mesaje
- din 16 Feb 2018
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
Laurentiu84
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2018
- Mesaj Privat
- therealovy77
- **
- 244 mesaje
- din 31 Mar 2007
- Zafira 2001 Z18XE
- Braila
therealovy77
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2007
- Mesaj Privat
Capacul culbutori e din aluminiu (la modele mai vechi), sau plastic (la modele mai noi). La cel vechi de aluminiu traseul de gaze din el e demontabil, se poate dezlipi din interior (daca nu e dezlipit deja de la caldura si joaca pe acolo), cel nou, nu stiu, am vazut la cineva si mi s-a parut nedemontabil (lipit).
Se desfac clipsurile de aluminiu de pe margine, apoi se trage usor de marginea tablei (interioare) pana se dezlipeste de jur imprejur. Dupa curatare bec, se pune silicon nou rezistent la temperatura (negru sau rosu) si se preseaza usor pana se clipseaza la loc peste tot. Cu ocazia asta recomand si schimbarea garniturii la capacul culbutori (daca nu a fost schimbata de mult).
Se desfac clipsurile de aluminiu de pe margine, apoi se trage usor de marginea tablei (interioare) pana se dezlipeste de jur imprejur. Dupa curatare bec, se pune silicon nou rezistent la temperatura (negru sau rosu) si se preseaza usor pana se clipseaza la loc peste tot. Cu ocazia asta recomand si schimbarea garniturii la capacul culbutori (daca nu a fost schimbata de mult).
- stolniceanulucian
- **
- 286 mesaje
- din 05 Dec 2010
- Astra 2009 Z14XEP
- Sibiu
stolniceanulucian
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2009 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2010
- Mesaj Privat
Am facut vreo 10 mii de km cu Mobil 5w50
Concluzia mea este ca are unele avantaje fata de 5w30 sau 0w40, dar nu merita.
Consumul de ulei pare un pic mai mic decat cu 0w40 dar pornirea este mai groaie si mai zgomotoasa.
Cred ca mananca undeva vreo 100-200 ml la 1000 de km in regim de autostrada (120-130 km/h constant)
Singurul avantaj este ca motorul este mai silentios la 4000 de rpm sau peste.
La urmatorul schimb trec pe Mobil1 0w40 sau un 5w40 de firma.
Concluzia mea este ca are unele avantaje fata de 5w30 sau 0w40, dar nu merita.
Consumul de ulei pare un pic mai mic decat cu 0w40 dar pornirea este mai groaie si mai zgomotoasa.
Cred ca mananca undeva vreo 100-200 ml la 1000 de km in regim de autostrada (120-130 km/h constant)
Singurul avantaj este ca motorul este mai silentios la 4000 de rpm sau peste.
La urmatorul schimb trec pe Mobil1 0w40 sau un 5w40 de firma.
cipin
- Mesaje scrise: 96
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2003 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
cipin
- Mesaje scrise: 96
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2003 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2011
- Mesaj Privat