Ai uitat parola?


  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,157
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Daca este pt. iarna, mult mai importanta este cifra din fata literei
W, iar dvs. vreti sa alegeti dintre 2 uleiuri ambele fiind 5W.
Din ce am citit (nu am testat niciodata), W30 cam este consumat
de catre motor, parerea mea este sa folositi 5W40.

Vara asta am folosit si eu "TRIAX Eurosyn 5W-40 Turbo Diesel SRT Full Synthetic"
intr-un polo 1.4 i 16v si s-a comportat f. bine.
  • cipin

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra Y22DTR din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Sep 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Mulțumesc pentru răspuns!
Am comandat acum TRIAX Eurosyn 5W-40 Turbo Diesel SRT Full Synthetic.
Drumuri bune și fără evenimente!
  • stolniceanulucian

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Z14XEP din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Dec 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Eu cred ca nu mai exista ulei de vara si ulei de iarna.
Cred ca un 5w40 de o marca cat de cat cunoscuta este arhisuficient daca masina nu onsuma ulei.
  • cipin

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra Y22DTR din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Sep 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Eu mai am o Vectra C Gts 2.2 în care pun, de cativa ani, Leichtlauf HT 5W-40 (Liqui Moly) tot timpul anului. Masina are 350 000 de km și nu completez nimic intre schimburi - 10000-15000 de km. Am tot auzit de uleiul de la TRIAX și am zis sa îl încerc...
  • munteanu3

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z14XEP din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2018

  • Garaj Mesaj Privat
2kappa a scris:Revin cu problema conturata de @Lyonel. Am un prieten care are in dotare un parc de Agile. Ieri m-a sunat sa imi povesteasca cum ca filtrele Mann se rasucesc si apare deficienta de presiune ulei, implicit tacanit. Parerea lui ochiometrica ca parca este mai inalt filtrul fata de altele. S-a mai confruntat cineva cu problema asta?

Lyonel a scris:La schimbul uleiului, acum doua sapatamani am realizat ca am tratat cu totii cu usurinta problema deformarii filtrului de ulei, din cauza supapei de mentinere a circuitului amorsat. Ma refer aici la filtrul Mann, pe care l-am avut pe masina, filtru care s-a comportat ca si cum nu ar fi existat:


Acum cred ca am clarificat la ce e buna supapa din capul cilindrului pe care se ghideaza filtrul, probabil ca in decursul intregii perioade a utilizarii masinii aceasta nu se va deschide niciodata. La filtrul Mahle in locul gaurii, mai e o supapa care se suprapune practic peste cea deja existenta pe acel cilindru central, una dintre ele devine in plus si cred ca amandoua lasate (cum le-am lasat si eu) actioneaza pe post de dop, sa nu patrunda ulei nefiltrat in motor. In caz de colmatare a filtrului, nu stiu daca ar mai deschide, asa presate una peste alta.
Nu sunt pimul care ridica aceasta problema a deformarii filtrului. Comentarii vor fi, asa ca ma rezum la atat pentru moment.



Eu acum nu mai inteleg chiar nimic.Pe de o parte Lyonel spune ca elementul filtrant Mann are o etansare slaba si la o mica deformare ar fi posibil ca prin acea etansare slaba ar putea sa treaca uleiul nefiltrat , pe de alta parte altcineva crede ca elementul filtrant Mann are o etanseitate atat de buna incat produce o rezistenta la filtrare asa de mare incat presiunea la iesirea din filtru ar deveni prea mica.
Care este parerea voastra , exista elemente filtrante extrem de proaste si elemente filtrante bune , care sunt cele mai bune , care sunt bune si care sunt proaste?
  • munteanu3

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z14XEP din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Maryo78 a scris:Salut. Cand am luat masina in 2012 la 114.700 Km. avea ulei GM 10W~40. La scurt timp am schimbat uleiul si am pus Castrol 5W~40. Acum in Mai 2017 am trecut pe Mobil1 0W~40 am pana acum 2800Km si totul pare sa fie in regula...




http://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4
  • munteanu3

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z14XEP din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2018

  • Garaj Mesaj Privat
andrei_221 a scris:filtrul MAhle cu supapa nu se mai fabrica. Mahle l-a inlocuit cu OX173/2D, fara supapa



Am cumparat filtrul Mahle si am facut niste poze comparative cu filtrul Mann.
  • munteanu3

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z14XEP din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2018

  • Garaj Mesaj Privat
In urma deformarii nu rezulta o apasare insuficienta a supapei de pe fundul corpului filtru?
Nu este restrictionat fluxul de ulei daca supapa nu e apasata complet?[/quote]

Supapa care apasa pe elementul filtrant se numeste anti drain si are rolul de a lasa uleiul sa treaca de la pompa spre filtru si de a nu lasa uleiul sa treaca in sens invers adica de la filtru inapoi la pompa atunci cand elementul filtrant este la locul lui in corpul filtrului. Mai are si rolul de a se deschide singura si de a lasa totusi uleiul sa se intoarca inapoi prin pompa in baia de ulei atunci cand scoateti elementul filtrant de pe pozitie.
Am schimbat aseara filtrul de ulei , ocazie cu care am examinat si cele doua supape din corpul filtrului de ulei si am tras urmatoarele concluzii :
1 La motorul meu ( z14 xep ) 2017 supapa de by pass este diferita fata de ce am vazut eu in poze aici pe forum , seamana cu o ciupercuta cu piciorul in sus si e posibil ca si supapa de anti drain sa fie diferita , corpul pare sa fie aproape identic dar supapele sunt diferite , e posibil la motorul meu de 1,4 sa fie nevoie de supape mai mari. La mine anti drainul mi se pare mai mare decat ce am vazut in pozele care s-au afisat pe forum.
2 La mine anti drainul este ca si butonul de la aparatul foto : are 2 niveluri de apasare. Pana la jumatatea cursei cand apas simt ca inving rezistenta unui arc slabut , apoi de la jumatatea cursei pana la capatul cursei simt ca inving rezistenta unui al doilea arc putin mai tarisor. Deci supapa are 2 arcuri , e posibil ca numai unul dintre ele sa se vada celalalt fiind in interior.
La mine elementul filtrant impinge supapa de antidrain cam 9mm , cursa totala a a supapei fiind cam de aproximativ 3,5 cm masurat ochiometric . Deci in cazul meu daca deformarea elementrului filtrant este mai mica de 9mm supapa va fi mentinuta inchisa.
La alte tipuri de motoare , nu stiu ce sa zic , trebuie masurata cursa totala a supapei anti drain si apoi trebuie masurat pe ce distanta este comprimata supapa de catre elementul filtrant
  • zec_77

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra Z14XEP din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Hai salut,
referitor la filtru de ulei, urmareste capetele filtrului sa fie confectionate din material plastic mai dur si nu din rasina cum este la filtrul MANN. Oricum nu-ti bate capul cu filtrele astea, majoritatea sunt bune. Eu folosesc BOSCH de vreo cativa ani si am renuntat la MANN din acelasi inconvenient (se deformau in partea de jos a filtrului). Mai mult conteaza uleiul folosit in motor (recomand mobil 1 0w40), schimbat la 10.000 km, asta daca vrei sa tii masina mai mult, dar tot o sa te plictisesti de ea si vei dori una noua.
  • fastohandle

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Mar 2014

  • Garaj Mesaj Privat
A demontat cineva vreodata corpul filtrului de ulei de pe chiuloasa ? Are vreo garnitura intre el si chiuloasa pe unde ar putea pierde ulei ? Am un Astra Z14 XEP si pierd ulei in zona aia si cu o pierdere si pe la un semering al distributiei am ajuns sa completez si 2 litri in 10.000 km . Barem sa rezolv cu pierderile din zona filtrului ...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,234
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Este o garnitura de cauciuc, cureti bine de ulei si degresezi, la montare putin silicon sa stea garnitura in canal.
Pentru cod foloseste ecat24
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XEP din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Jul 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Vad ca nu se mai produce Mobil 1 New Life 0W40
Ca alternativa a aparut Mobil 1 FS 0W-40, care are specificatiile ACEA A3/B3, A3/B4, dar nu mai vad trecute normele OPEL GM-LL-A-025; GM-LL-B-025. Proprietatile sunt si ele usor diferite.
Linkurile pentru comparatie:
https://www.mobil.com/Romani...l-1-New-Life-0W40
https://www.mobil.com/Englis...XXMobil-1-FS-0W40
Desi pare in mare cam acelasi ulei, ce parere aveti, pentru motoarele din titlu, se poate folosi in continuare fara probleme?
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,056
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Atunci asta ce e?
https://www.emag.ro/ulei-mot...5fd597d5a3b46&X-Product-Id=32152160&X-Search-Page=1&X-Search-Position=2&X-Section=search&X-MB=0&X-Search-Action=view
...eu din asta am bagat in motor la Astra,doar ca nu scrie pe bidon "New Life"...Oare sa minta emag?
Azi merg la ei sa ridic din showroom un bidon de 1L pe care l-am comandat ieri.Sunt curios ce scrie pe bidon.
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XEP din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Jul 2015

  • Garaj Mesaj Privat
La noi s-ar putea sa mai gasim bidoane cu inscriptia New Life ramas pe stoc.
Uite aici: https://bundf-schmierstoffe....he-A40-1x5-Literc
Arata cam la fel, unele site-uri il afiseaza ca fiind inlocuitor pentru New Life, dar au disparut aprobarile GM de pe el.
Pe site-ul Mobil 1 singurul 0W40 care mai are aprobarile GM este cel ESP.
@danpet sunt curios ce iei de la eMag.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,234
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Emag tot FS vinde, la cate produse au blonda nu mai schimba poza.
Merge foarte bine, pana acum nu am auzit ceva rau de el. Care are dubii sa puna ESP formula.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,157
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
De incercat (proaspat aparut, origine SUA): https://www.uleidemotor.com/...ro-ultra-vx-0w-40
Nici asta nu are inscrise aprobarile GM, insa initial nici Mobil 1 0w40 nu le avea si multi forumisti il
foloseau cu succes, (din fericire ECU nu citeste (inca) firmware-ul uleiului Very Happy).
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,056
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
L-am luat.Este exact cel din poza.Nu scrie nicaieri "New Life".Scrie FS si pe o eticheta in romana,lipita ulterior scrie ca e produs de Exxonmobil in Belgia...iar pe o alta eticheta,din interior (dupa ce o dezlipesti pe cea de deasupra),scrie ca e produs in UE Franta.
https://www.emag.ro/ulei-mot...8ab2659f9679d&X-Product-Id=418469&X-Search-Page=1&X-Search-Position=0&X-Section=search&X-MB=0&X-Search-Action=view
  • claudiucondrea

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra z14xep din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Mai 2018

  • Garaj Mesaj Privat
daca mahle ox 173 d nu se mai fabrica as vrea sa cumpar totusi un filtru bun, ce imi recomandati? la ultimul schimb mesterul a pus mann.
  • ITosca

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Galati
  • Masina: Agila Z12XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jun 2018

  • Garaj Mesaj Privat
https://www.emag.ro/....pd/DKJ9LBBBM/#product-gallery Cumparat in august 2018 ( conform recomandarii domnului Dan Cuciureanu ), inlocuit in aceeasi luna. Am vizionat pe YouTube clipuri cu oameni ce improvizeaza fel de fel de instalatii ( mai mult sau mai putin artizanale ) pentru eliminarea condensului din baia de ulei.... Kakaia Kondesatia ? ( Stalin si poporul rus, libertate ne-au adus !) Se povesteste, tot pe net, cum ca acest motor de Opel Z12XE are oarece probleme cu izolatia termica si ca de aia este predispus la condens...Hai sa fim babe serioase... Motorul de Dacie 1100 - 1300 era expus in totalitate factorilor externi ( de ingheta benzina in carburator iarna ) si nu mai facea nici un condens in baie...Catalin Stefan ( un alt membru de elita, galatean, de pe acest forum ) m-a asigurat ca nimica' nu conteaza, decat un ulei bun, folosit in mod regulat. Mare dreptate a avut. Nici urma de condens dupa o iarna intreaga si drumuri facute cu prioritate numai in oras..In concluzie. Eu, ( persoana fizica ) sunt extrem de multumit de calitatile acestui ulei si il voi folosi in continuare, atata timp cat isi va pastra calitatile initiale ( pentru ca Romania, este tara tuturor posibilitatilor si raiul escrocilor )....
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,157
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Si eu tot specificatia si marca respectiva folosesc de mai bine de 10 ani, dar de condens n-am scapat !
Poate sunt ceva influente mediteraneene la dvs. in judet, da' la mine la buson e fabrica de mayoneza.
Raman la fel de multumit de calitatile uleiului mentionat de dvs. (teava de esapament cu interior argintiu)
si sa ne-auzim cu bine, ca drag imi mai sunteti !

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata