Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Vezi dupa Hella daca se mai intampla.
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Ce-au patit senzorii de presiune? ca nu ne-ai spus de ce i-ai schimbat. Dar presupunem cu totii ca ti-a iesit uleiul prin ei. Hella am si eu si tot Hella am avut. E bun. Cred ca l-am schimbat crezind ca mi-a iesit uleiul prin el dar mai degraba a ajuns accidental putin ulei in senzor, cand mi-au facut distributia, prin intermediul mufei atinsa de o mana plin de ulei. Daca se sparge e din presiune mare. La mine presiunea e prea mica deci in aceste imprejurari se distruge motorul si senzorul ramane tot bun.
  • geocomita

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2014

  • Mesaj Privat
S-ar parea ca nici eu adicaaaaa.....cuticaru' me nu o scapat de blestemul senzorului de presiune ulei! In mers am simtit miros de ulei si s-o aprins martorul din bord(palpaia)! L-am cumparat cu 30 lei si cu putina chinuiala fara sa demontez nimic l-am schimbat! Cuticaru' are AC si din cauza asta o fost mai dificil daaaarrrr......cu o combinata de 24 si cu varful degetelor am reusit! Pana acum totul este in regula!
  • serioussam

  • Mesaje scrise: 241
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Buna ziua
Sunt posesor de un z14xep din 2008, masina noua, primul proprietar, schimburile de ulei le-am facut eu la timp (0w30 - castrol edge), in bord are in jur de 90 k , de ceva timp am observat niste foarte mici scurgeri de ulei in partea din fata a motorului (in zona curelei de la alternator dar ca localizare sa spun asa - cam in zona electormotorului - cam in partea de jos ), scurgerile banuiesc ca sunt doar cand merge motorul, deoarece masina a stat pe dreapta vreo 2-3 saptamani si nu am pe asfalt nici urma de ulei ! Am observat ca uleiul a fost aruncat pe scut si un pic pe capota si sa intins pe capacele sau cum le spune din zona aceeia a motorului. Am sa incerc sa fac niste poze ............. dar asa din prima descriere isi poate da cineva cu parerea cam despre ce ar fi vorba ?
Miultumesc frumos !
Skip ads

  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Verificã simeringul de la vibrochen la ieșirea din blocul motor, în spatele fuliei care antreneazã cureaua accesoriilor, dar obișnuiește-te și posteazã la rubrica rezervatã pt. Opel Astra cã ,,poluați,, și ,,distorsionați,, rubrica rezervatã pt. Opel Agila cu întrebãri,discuții și solicitãri pt. alte tipuri de modele Opel care nu se încadreazã aici și ne bulversați atunci când urmãrim discuțiile referitoare la modelul Agila. Citeste Regulamentul!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Z14XEP este provenit din Z12XEP care la randul lui din Z12XE si asta din X12XE. Abia A14xxx difera ca are turbina, cat o tine ramane de vazut.
Daca este multisor ulei curs ori senzor presiune ori simering vibrochen.
  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Am probleme cu Agila personalã , motor z12xe ,202000 Km !
Simptome:
1).
- la pornire și ralanti cu motor cald= trepidații în volan și bord ;
- la anumite turații(ex. frecvent valori < = 2000 ,când o folosesc în localitate) se aud bãtãi metalice persistente (țãcãnit metalic puternic, ca mitraliera) care se mențin pe durata de aproximativ 6-8 secunde dupã care ,se estompeazã și apoi revine dupã 4-5 secunde(sunetul nu este constant) ținând accelerația la nivel constant, în special atunci când motorul este cald ,zgomot dubios care se aude din zona tacheților ca și când aceștia nu sunt lubrifiați și nu ar primi suficient debit sau presiune de ulei pt.a fi amorsați hidraulic.La valori de turație mai mari de 2200-2300 rot/min, ,,mitraliera,, nu se mai aude.
- se acumuleazã destul de multã ,,maionezã,, pe bușonul de alimentare ulei motor;
- martorul din bord presiune ulei nu se aprinde= uleiul din motor este la nivel corespunzãtor,este Mobil 1 ESP 0w40 si are doar 3000km de când a fost schimbat;
2).
- fluctuații de turație la pornire dimineața(rece),pe loc,pânã se încãlzește+_100 rot/min ;
- zgomot/muzicã(ronțãialã) de diesel la ralanti cât si în sarcinã,care se aude pânã la turații de 2200-2300 rot/min;
- scurgeri fine de ulei la simering vibrochen (1-2 picãturi/zi) numai atunci când o folosesc;
- consumã ulei dacã merg 200 km cu viteze între 90-120 km/h aproximativ 200ml, echivalent 1l /1000 km parcurși în acest regim (nu am consum de ulei în localitate cu viteza între 45-55 km/h ) ;
- uleiul are miros de benzinã;
- se aude zdrãngãnit ușor în zona capacului sistemului de distribuție;
- motorul și-a pierdut din putere (la schimbarea vitezelor în treaptã superioarã, atinge mai greu parametri de vitezã dupã/cu +5-7 secunde mai mult).

Menționez cã nu am niciun fel de coduri de eroare stocate.
Am fost la ,,nea Vasile,, și i-am solicitat sã-mi schimbe distribuția,segmenții,simeringuri supape, ghiduri supape,eventual supape uzate,etc. și,dupã ce a vãzut-o,a ascultat-o și i-am explicat și eu de simptomatologia menționatã, acesta mi-a recitat ,,poezia,, de care pomenea și d-l Dan Cuciureanu într-unul din postãrile anterioare : ,,așa este ele fãcute motoarili-astea , dom'le , sã țãcãne".
Totuși a fost de bun simt cã s-a ferit sã se implice și a ,,concluzionat,, cã uleiul folosit de mine(Mobil 1 ESP 0w40) este de vinã pentru toate relele și, numai Castrol EDGE professional 5w30 + tratament Dura Lube(total 350 lei) mã va scoate din belele fãrã ca el sã umble la motor,ceea ce m-ar fi costat mai mult.

Dupã toate cele descrise și relatate de mine solicit sã-mi sugerați posibile soluții corecte de rezolvare pt. simptomatologia menționatã la 1și 2.
Urmeazã ca mâine sã mã prezint la ,,nea Vasile,, sã-mi toarne în motor amestecul ,, ingenios formidabil,, de 350 lei.Meritã ?
Ce ziceți ? Oare?
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Partial la problema ta, eu zic sa:
- desfaci capacul de la culbutori si sa verifici strangerea la toate suruburile
de la cuzinetii axelor cu came;
- curatat capacul si canalele "labirint" din acesta de "maioneza", pe masura
ce canalele se infunda aparitia "maionezei" se accelereaza (de verificat si
furtunele de aspiratie sa nu fie infundate).

Despre cocktailul lu' nea vasile no coment.

In rest, cu siguranta, colegii te pot sfatui mai bine.
Skip ads

  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Sant deacord cu ce a scris colegul PL500 cu privire la verificarea suruburilor de la axe si adaug si verificarea intinderi lantului, oricum din ce spui as recomanda schimbarea distributiei .In legatura cu produsul poate este miraculos dar in sensul ca termina mai repede motorul nu ca ar ajuta cu ceva plus ca, costul lui este aproape jumatate din pretul componentelor din distributie.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Daca nu da rezultat strangerea suruburilor si verificarea distributiei,
eu as mai verifica bujiile plus bobina apoi as pune un filtru de ulei GM/ MAHLE,
verifica daca cel vechi este torsionat sau incarcat cu steril (evident as schimba uleiul daca e terminat).
Ca sa exclud 2 probleme. Prima de scanteie si a doua de presiune.
Fluctuatia si pierderea de putere poate sa fie si din EGR.
Amestecul lui nea vasile este egal cu un schimb de ulei.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Corect, poate sa fie si o problema de aprindere, asta poate justifica si
contaminarea uleiului cu benzina.
  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
EGR-ul a fost demontat și curãțat cu ultrasunete în urmã cu 3 luni(ianuarie 2015) și am menționat cã nu am niciun cod eroare stocat altfel mi-ar fi dat 1405.
Uleiul Mobil 1 ESP 0w40 și filtrul Mahle OX 173D (cu supapã-numai acest tip de filtru am folosit de când am cumpãrat mașinuța în noiembrie 2012) le-am schimbat la începutul lunii decembrie 2014,cu douã sãptãmâni înainte de a mã prezenta la ITP unde nu am avut niciun fel de probleme.
Voi aborda pas cu pas soluțiile pe care le propuneți și dacã s-ar confirma afirmațiile voastre,aș scãpa mult mai ieftin:
-demontare,curãțare capac culbutori,canale labirint și furtune de aspirație din carter;
-verificare și strângere șuruburi cuzineți axe came;
-verificare bobina inducție și bujiile(pe care nu le-am desfãcut,verificat sau înlocuit niciodatã de când am cumpãrat-o).
Contaminarea uleiului cu benzinã mã gândeam sã nu fie datorat scãpãrii de vapori de benzinã pe la simeringuri supape cât și consumul de ulei, datorat uzurii segmenților.
Oricum sunt hotãrât sã schimb distribuția(are 202.000 Km )dar mã interesau și deficiențele pe care le pot remedia pt.cã tot vom demonta motorul cu ocazia aceasta.
,,Cocktailul,, lui ,,nea Vasile,, nu mã interesa comparativ ca preț de cost cât eficiența acestuia,dacã se justificã pentru cã din ce am citit pe forum amestecurile astea savante nu sunt prea indicate(având în vedere cã tratamentul Dura Lube depune pe piesele motorului un strat protector mã gândeam cã ,dupã tratament, vaporii care trec prin EGR s-ar putea sã depunã acolo pe supapa electrovalvei și pe scaunul de etanșare al acesteia vreo ,,protecție,, care blocheazã/gripeazã funcționarea lui sau funcționarea normalã a altor componente motor sau mai grav, a senzorilor care pot da erori imaginare). Personal,nu mã prea încântã soluția rezolvãrii situației propusã de ,,nea Vasile,,.
Sunt receptiv în continuare la ceea ce-mi veți sugera și încerc sã analizez și sã iau decizia eficientã și practicã.
Skip ads

  • geodan0

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Meriva 2004 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Nu mai pierde timp si bani ia si fa schimbul distributiei ca de acolo si tacaneala caci bate lantul in capac pompa apa deci intinzatorul e varza si fa si segmentare plus rectificare scaun supape si vezi ce mai trebuie schimbat cand dai jos cuzineti semicuzineti ... vezi atunci !mai poti scuti din banii pe pompa de apa daca nu huruie si nu pierde,nu e musai sa o schimbi si dupa toate ia ulei de la gm 5-30 ca e f bun ptr rodare si curatare chiar poti ramane pe el pt utilizare ca e singurul care nu e contrafacut la ce pret are deci e mi
  • geodan0

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Meriva 2004 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Mai sincer decat alte produse . Succes !
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Solutia este doar una : segmentare si distributie.
Solutia lui Nea Vasile e la modul bani aruncati.
  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Am ,,uitat,, sã mã prezint la ,,nea Vasile,,.
Astãzi am demontat singur clapeta de accelerație.Era împuțitã rãu și am curãțat la ea cu decarbusolv ,pensulã și cârpe vreo 20 de minute pânã am scos-o la fațã.Desfundat și curãțat furtunele de aspirație gaze din carter.
Apoi:
- demontat capac culbutori ,strâns șuruburi cuzineți axe came(foarte puțin ,ca sã nu fac prostii la filetele din chiulasã-nu am strâns șuruburile din fatã, lângã pinioanele distribuției, pt. cã cheia E10 nu avea loc de pinioane);
- curãțat de ,,maionezã,, capac culbutori dupã care spãlat/desfundat cu decarbusolv canalele labirint din interiorul acestuia(toatã stima PL 500 pt. cã nu știam cã existã asa ceva în capac);
Verificat și lanțul distribuției.Am tras cu toatã forța și se ridicã de pe întinzãtorul de sus la o distantã de aproximativ 3-4 mm.
Am mai observat ceva: nemțoaica a umblat la distribuție(șuruburile de prindere ale pinioanelor aveau șpan în capete,agãțau la pipãit).
Am montat totul la loc cu mare atenție,am pornit și fãcut proba în oraș 7 km.
,,Mitraliera,, s-a estompat,parcã nu se aude(sau poate am rãmas eu ,,conectat,, cu pãrerea la zgomotul ei ?!).
Zgomotul de diesel persistã.
Oricum, mașinuța se ,,înfige,, mai bine la drum și rãspunde la comenzi mai prompt.
Ca sã îmi ies din pãreri,mâine intenționez sã demontez baia de ulei și sã curãț sorbul pt. a obține debit și presiune mai mari. Sper sã fie foarte colmatat ca sã pot trage concluzii deoarece ,atât pe canalele de circulație a uleiului în chiulasã acolo unde face joncțiunea cu canalele labirint și/în capac culbutori,am gãsit cruste de șlam(ulei închegat smoalã amestecat cu silicat-probabil mineralele din uleiul folosit de nemțoaicã pt. cã eu nu am folosit niciodatã mizerie de ulei mineral) groase de 2-3 mm.Mã gândesc cã și pe celelalte canale de circulație a uleiului în motor este la fel de infect.Dacã nu-mi reușește operațiunea asta ,aplic rețeta d-lui Dan.
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Bine ar fi sa ai cumparata si garnitura baie pentru-ca daca este veche nu mai poti refolosi, se distruge la demontare, si doamne fereste sa folosesti silicon, ai sa vezi si tu ca intre baie si bloc motor este o fereastra mica prin care se face circuitul uleiului de la sorb la pompa si daca aceea fereastra se infunda cu silicon apoi rezultatul curatiri sorbului se anuleaza.Amintesc si de cele 3 piulite de la esapament si daca nu ai mai desfacut baia ,atentie ca sant 2 suruburi mascate cam pe mijloc. Spor.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Corect, musai garnitura baie ceva elring sau victor reinz si cele 3 piulite catalizator NUMAI pe original, scumpe de-ti cade falca dar restul gen bosal sunt penalitati.
Cum nu ai E10 mic ai sa folosesti o tubulara de 8. Cele de la catalizator sunt de 13 dar in timp devin de 12 sau chiar un 11 tumefiat. Nu le fortezi ca rupi prezonul, nu merg atuncu le razi putin cu fexul si pe urma cu dalta, te prinzi tu.
Sa faci poze, spor !
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
La 200 k sigur era facuta distributia (macar lant si intinzator) altfel era batoza daca la 100 k face ca tractorul.
Eu merg pe circuit de ulei, ori filtru stramb/ imbacsit, sorb cu probleme ori uleiul este mort. Daca era ceva piesa facea tot timpul. Zgomotul dispare la turatii deci presiune mai mare.
Depinde si pe unde mai este facut si Mobilul, cati ani are, daca a fost frecat la turatii mari pe distante, samd.
O vedere la bujii/ bobina nu strica, mai ales ca nu s-au vizualizat de ceva timp.
Parerea mea.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am ratat postarile din 29 martie a.c. incepand cu postul lui @danzog care a intrat la "spam". Abia acum l-am vazut. Unele din probleme le regasesc si la masina mea: maioneza, zgomote de la tacheti sau cuzineti, vibratii ale motorului la ralanti (oarecum la nivel acceptabil) si consum de ulei.
As dori sa semnalez faptul ca verificarea strangerii suruburilor semicuzinetilor de la axele cu came ar trebui facuta manual sau cumva fara a roti catusi de putin suruburile. Nu exista termenul de "strangere" ca fiind o manopera binefacatoare. Sa nu uitam ca suruburile au pe filete pasta de blocare care odata deranjata nu se mai reface. E ca si lipsa. Deci se face demontare, curatare, reaplicare si strangere la cuplu. Revedeti patania lui @Stefan Tolos care a verificat strangerea suruburilor apoi s-a pomenit cu ele desfacute si axul cu came de la admisie (parca) rupt.
Pe de alta parte va cer parerea in privinta mult-discutatei maioneze. O fi si de la condens, nu zic! Dar pe la garnitura pompei de apa, daca nu e bine etansata, nu poate patrunde lichidul de racire in capacul distributiei si apoi in baie? Eu asta banuiesc ca se intampla, caci altminteri nu puteam sa ma trezesc cu maioneza la greu la cateva sute de km. dupa schimb ulei si curatat capac culbutori. Implicit tachetii nu se mai amorseaza cum trebuie cu atata maioneza in capacul motorului.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR