Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Am o Agila si intr-o dimineata constat o pata mica de ulei sub masina.
Trag capota si in fata jos pe conducta de antigel vad ulei, el provine de la senzorul presiune de ulei. Am cumparat senzor original 25ron GM si la treaba. De fapt am cumparat tirziu, pina am facut comanda pina a venit, in timpul asta am bagat ulei in ea cit pentru 3 senzori, curge nu gluma. Ce sa-i faci trebuia sa circul...
El scapa ulei daca senzorul este "batrin" si se foloseste ulei viscos, eu aveam 5W40 si era cam frig.
Se poate schimba si fara sa dai jos bara dar pozitia este incomoda si nici nu poti curata toata mizeria de praf cu ulei.

DEMONTARE :
Bara se da jos usor. Pe fiecare capat sunt 3 suruburi cap cruce, 2 jos in fata, 1 sus la aripa si in rest clipsuri. Se extage la fiecare clips cam 5mm miezul cu 2 surubelnite pirghie dupa care se scoate dar grija ca mai aveti si doua jos sub bara in fata. Datorita mizeriei acumulate in timp vor iesi cam greu dar daca se rupe vreunul sa nu plingeti ca sunt doar 1 leu. Trageti bara usor si scoateti mufa de la senzorul de temperatura exteriara care este montat pe ea. Se scoate claxonul si apoi tabla neagra. Toti conectorii au sistem de siguaranta la care ori se apasa pe capat ori se trage putin de la virf. Curatati toata mizeria cu penson si detergent. Conectorul de la sonda se poate curata de ulei cu spray contact dar personal am folosit aer comprimat. Atentie de asemenea si la priza de aer sa nu-i bagati apa ca o sa aveti treaba cu debitmetru si este 200euro. Bara de spala si ea eventual demontati senzorul de temperatura exterioara ca sa nu mai aveti si grija lui.
Dupa ce ati curatat tot abia acum se scoate senzorul vechi care pina acum l-am avut drept "dop" ca sa nu bagam apa in baia de ulei. Personal am folosit o inelara de 24 ca nu ai prea mult loc de manevra. Se curata cu o cirpa locul unde a fost si treaba e aproape gata.

MONTAREA :
Senzorul nou se infileteaza la mina si pe urma se stringe la cheie pina cind "motul" pentru siguranta ajunge perpendicular in jos, astfel nu mai aveti nevoie de cheie dinamometrica. Conectorul si senzorul de temperatura exterioara trebuie sa fie uscati.

Toata treaba dureza 1 ora si e prea simplu ca sa mergeti in service si sa va arda.






Atentie, acest post il voi completa/rectifica in timp.
Este primul sau al doilea facut si este cam "subtire", deci scuze, revin cu poze, coduri etc.


Ultima modificare facuta de dancuciureanu la Joi 04 Oct, 2012 12:15 pm, modificat de 5 ori in total
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Zilele trecute mi s-a intamplat si mie necazul cu sonda de presiune. Dupa un drum cam ca de raliu cu alternari bruste de
de viteza si urcari in turatie, m-am trezit cu becul presiune ulei aprins !
Am oprit imediat masina, am stat si m-am uitat pe la motor vreo zece minute, insa nu am vazut nimic deosebit, nivelul uleiului era aproape de maxim. Am plecat cu grija insa becul continua sa fie aprins pana cand acceleram mai mult motorul, insa acest comportament nu era constant, uneori becul se stingea chiar la ralanti. Am mai observat ca uneori la punerea contactului (fara pornirea motorului) becul raspunzator de presiunea ulei nu se aprinde.
A doua zi am observat cateva pete mici de ulei sub masina. Cautand sursa am descoperit f.mult ulei aruncat in zona senzorului de presiune si in zonele vecine.
Am comandat un senzor nou (tot 25 ron) si astept sfarsitul saptamanii sa-l schimb !
Ce sa mai spun: uleiul pe care il folosesc acum este halvoline 10w40 Embarassed , din cate am inteles ar trebui 5W40 (autoturismul are cca.120.000.Km)
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pune 5W40 ca altfel iar o sa crape senzorul, am scris la ulei motor : https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11466.
Taximetristii din Iasi si alti capcauni pun 10W si cumpara si 2 senzori pe an, in mintea lor cica is prosti senzorii !!!
  • cristipihuleak

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2007

  • Mesaj Privat
fratilor....nu stiu ce sa mai cred. in urma cu 2 luni mi-am schimbat senzorul ulei. acum de 2 zile am vazut vestitii picuri de ulei. senzorul. am zis ca nu poate sa se defecteze asa de tare...adica sa curga asa de tare pana luni cand m-a programat mecanicul. la un moment dat a ramas becul aprins la bord si am verificat joja care era uscata. am cumparat ulei...ca na...daca vrea sa bea...i-am dat...si i-am dat...8 litri in 300 de km. vreau sa va zic ca nu eram in oras la mine si e si duminica. noroc cu magazinele deschise si duminica. nu zic care sa nu fac reclama:). sunt nedumerit de ce se defecateaza asa de repede. oare e normal la 5000 de km sa-l schimbi? o sa am unul de rezerva ca si cureaua de la dacie care o tine-am in capota.
Skip ads

  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Salutari! Problema ar putea fi mai a dracului decat crezi! Pierderile pe la sonda in cantitate masiva le vezi dupa un drum mai lung cand ai dat si forja si apoi la prima oprire intamplator sau nu, ridici capota si te sperii! Uleiul picurat pe acolo boraste tot motorul pe dedesubt spre baie, spre fata fulie, tot scutul de dedesubt dreapta trebuie doar sa te apleci un pic si sa-ti dai palme! Daca nu este asa pierderea asta masiva nu este de la sonda ci poate fi ceea ce spuneam adica mai grav si anume simeringul de palier spate (cel dinspre ambreiaj).eu am schimbat acest simering din aceleasi motive pe care le spui.Intamplator dupa aia a fost intr-adevar si sonda dar doar picuri destul de rari.Oricum pic cu pic se face lac ca si eu pana m-am dumirit completam kilul la 2500km.un meserias bun sa vada daca simeringul poate fi problema.Teoretic nici cel din fata nu poate scapa observatiei,dar cel dinspre ambreiaj este belea,dureaza demontatul si montatul stand calare o zi.
  • cristipihuleak

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2007

  • Mesaj Privat
te salut petrecila. am zis ca am schimat bulbul ala si nu am mai avut probleme pana acum. oricum merg azi la meserias si o sa-i sugerez si ce ai zis tu, dar la cat il cunosc eu o sa-mi schimbe bulbul care este in garantie...si gata. "daca mai curge vi din nou sa vedem daca e simiringul" Very Happy Very Happy . oricum va tin la curent.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Senzorii pot pica si datorita blocarii regulatorului de presiune ulei sau a depunerilor de pe circuit.
Regulatorul este in capacul pompei ulei (capac distributie) in poza stinga pistonas si arc.


  • cristipihuleak

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2007

  • Mesaj Privat
iertare...dar stie cineva cum ii spune la senzorul de ulei in germana? vrea sa-mi trimita o prietena unul de acolo...asta dupa ce i-am zis ca l-am schimbat a 2-a oara de cand am venit din germania. ea crede ca sunt productii romanesti ce se comercializeaza la noi.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
In germana nu stiu dar un spaniol spunea de ce pica senzorii de ulei asa des.
Ulei slab schimbat la 15,000 km si distributia neschimbata (tacaneala de diesel).
Uleiul chiar daca e GM-LL sintetic dupa 10,000km este gata, aditivii se separa si apar depuneri pe circuitul de ungere (strangulare).
Distributia uzata (tacaneala) da virfuri de presiune datorita tachetilor hidraulici.

Daca la tine motorul tacane mai degraba schimba distributia si fa o spalare cu ulei flush sau highmileage.
http://www.mobil1.com/USA-E..._5000_10W-40.aspx
  • cristipihuleak

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2007

  • Mesaj Privat
salutari. am schimbat senzorul de ulei. zice-se ca asta ar fi originl de la mama lui:). am pus ulei sintetic, am schimbat si filtrul. 100km a mers ca dracu, acum e bijuterie...motorul trage ok si este mai silentios. sunt multumit...insa...martorul ne se stinge dupa ce pun contactul, doar dupa pornirea motorului.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu cred ca in aia 100Km cit a mers prost motorul uleiul sintetic pe care l-ai pus a curatat depunerile de pe circuit. Daca se inegreste destul de repede, in 2000-5000 km, schimba-l din nou. In citeva schimburi poate vei avea un motor relativ curat.
Becul la ulei e normal sa se stinga dupa ce pornesti motorul, abia cu motor pornit ai presiune de ulei.
  • cristipihuleak

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2007

  • Mesaj Privat
becul de la ulei merge ok....e vorba de becul cu masinuta si cheia pe ea. am intrebat mecanicul ce este si a zis ca e din cauza cheii. am incercat cu a doua si la fel face Sad
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mecanicul tau e cu pluta !
Martorul cu masinuta si cheita (MIL) este aprins pentru ca ai cel putin un cod eroare stocat. Masina (de fapt ECU) sesizeaza o componenta care nu lucreaza in parametri si iti spune asta. Citire cod stocat se face cu un tester/interfata prin mufa OBDII. Aici ai coduri : https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11347
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@cristipihuleak citeste si owner manual pe care ti l-am trimis si acolo spune ce inseamna fiecare bec aprins si iti poti da seama cam despre ce poate fi vorba.Nu poate avea legatura presiunea ulei cu MIL aprins.Deci ai cod stocat cum ti-a spus si Dan. Fa-i diagnoza.
  • danny_BARICE

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Constanta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2007

  • Mesaj Privat
SALUT PE TOATA LUMEA MI-AM CUMPARAT DE CURIND UN OPEL AGILA DIN 2001 SH SI AM O PROBLEMA CU EL POATE MA LAMURESTE CINEVA CE SE INTIMPLA IMEDIAT DUPA CE AM CUMPARATO MAM DUS PINA LA TARA SI AM CAM MERS TARE CIND AM AJUNS ACASA AM OPSERVAT NISTE PICATURI DE ULEI JOS MA SPERIASEM DAR MULTUMESC LU DUMNEZEU CA AM GASIT ACEST FORUM SI AM CITIT DESPRE ACEL SENZOR DE ULEI PE CARE L-AM SCHIMBAT AM COMPLECTAT ULEIUL SI AM MERS CITEVA ZILE INTR-O ZI AM VAZUT O PATA NEAGRA IN DREPTUL TOBEI AM PUS MINA LA TOBA SI SCOATE NISTE PICATURI DE APA CU FUNINGINE MA FACUT NEGRU PE MINA MA-M GINDIT CA AM GERNITURA DE CHIULOASA ARSA DAR NUMI SCADE NIVELU IN VAS IN SCHIMB ULEIUL VAD CA SA DUS UN PIC DUPA 400 KM [APROAPE O LINIE] MOTORUL MERGE BINE AM OPSERVAT CA PARCA TACANE DUPA CE SE INCALZESTE DAR TRAGE NU AM PROBLEME DEOCAMDATA CU EL MA POATE AJUTA CINEVA SA0MI SPUNA CEI CU PICATURILE DE APA SI CU FUNINGINEA CARE IESE PE TOBA? MULTUMESC DOMNULUI DANCUCIUREANU PENTRU MESAJ SI DOMNULUI PETRE CILA PENTRU DOCUMENTATIE
VIN CU O PRECIZARE AM AMESTECAT MAI MULTE TLPURI DE ULUI 1 CARE A FOST IN IA LA URMA DUPA CE MIA CURS PE LA SENZOR AM PUS CASTROL SI LA URMA AM PUS ARAL INSA TOATE 5W30 AM CITIT CEA SCRIS DESPRE CE TIP DE ULEI SE PUNE IARNA SI VARA SCRIETI MAI PE INTELESUL TUTUROR IARNA 0000000 VARA 00000 SI INCA O INTREBARE ATI SCRIS DE ULEI CARE SPALA MOTORUL ACEL MOBIL 1 HIGH MELAJE 10W-40 SE POATE PUNE ACUM SA MERG IARNA CU EL SAU MERGE PUS IN MOTOR NUMAI VARA MOTORUL MEU ARE 80 000KM MULTUMESC ANTICIPAT
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Ai la masina cam aceleasi simptome ca la a mea.Tu trebuie cand ai ocazia sa-i faci o diagnoza sa vezi cam ce puncte slabe are.Teava de esapament trebuie sa fie curata precum coala de hartie la un motor in regula.Scaderea nivelului de ulei asa de mult in 400Km e cam dubioasa. Apa de condens este normal sa apara.Cu tacaneala la aceste masini este ceva normal are distributie pe lant.Totusi o tacaneala cam exagerata te duce cu gandul la o distributie noua.Nu ai spus cati Km are masina.Aceasta masina o sa observi ca pe la service este destul de putin cunoscuta de aceea trebuie sa citesti serios despre ea pe acest forum.Cauta in special posturile lui @dancuciureanu si ai sa vezi.Si pe viitor sa nu mai scrii cu majuscule.Este regula pe acest forum se traduce ca tipi la noi.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca tacane si ti-ai dat seama de asta fara alte urechi de expert inseamna ca neaparat trebuie inlocuita distributia. Cred ca te pot ajuta chiar daca ne despart ceva km. La mine abia se auzea si am inlocuit. Mecanicul (singur sa nu faci asta)a zis ca sunt prea perfectionist, altele iti rup urechile cum se aud si oamenii nu schimba. Asta e problema lor si fac ce vor, masina mea vreau sa mearga ca una noua si sa am baza in ea. Ai grija peste ce mecanic dai, eu zic sa aiba trusa de KM si sa mai fi facut asa ceva.
Consumul tau de ulei e cam mare, daca calculez 400km-0,2L = 10,000km-5L !
Eu in 7,000km nu pun decit vreo 0,4L maxim si asta ca o mai plimb si la viteze mari. Daca merg linistit nu consuma mai nimic.
Uleiurile nu se amesteca. Avind in vedere consumul tau exagerat (ai si toba afumata) pune ulei 10W60 Castrol RS, acum e botezat Edge parca. Consum mare de ulei poate fi de la segmenti sau supape. La supape treaba e cam nasoala, acest motor nu are ghid supapa, simering supapa.

Si acum sa ne distram, sa vedeti cum rezolva unii geambasi problema : https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10239
  • danny_BARICE

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Constanta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2007

  • Mesaj Privat
M-am gindit si eu ca ar putea fi secmenti sau supape dar in ambele cazuri uleiul scapa in camera de ardere si arde odata cu benzina si pe toba de esapament ar trebui sa scoata fum in nici un caz funingine cu picaturi de apa [ dar de unde apa daca nivelul din vas a ramas constant ] sa fie funingine si nu fum pentru ca masina are catalizator? se poate sa fi intrat apa de la ploae prin gura aia care trage aer de la grila? dar cita apa sa fi intrat ? si unde sa strins ? am citit despre senzorul acela si nu are nici o legatura cu presiunea de ulei presiunea de ulei este intre cuzineti si vibrochen si cuzineti de la biele piston trebue sa-mi fac o diagnoza dar nu prea am diri dari[cum spune Piersic] dar la cit de bine se pricep astia de la service ar putea sa mi spuna cxact ce e secmenti sau supape ? multumesc ptr. invitatie domnul dan ar fi bine daca ar fi numai distributia mie frica sa nu fie si altceva are cinava idee cam cit ar costa o sec mentare manopera si piese secmenti si ce mai trebue ?
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@danny_BARICE incearca si nu intra in panica. Parerea mea este sa o iei pe etape mai ales ca nici pe tine nu te dau banii afara din casa.Pentru o DIAGNOZA insa va trebui sa gasesti ceva.Intreaba la service cat costa. In functie de aceasta apoi trebuie sa-ti planifici cheltuielile majore.Prima este setul de distributie care dupa cum ai citit aici se gaseste si poate si cu un discount (vezi @dancuciureanu).Pentru schimbarea distributiei cred ca sa stai linistit pune deoparte 1000Ron.Aici am pus si manopera depinde de meseriasul care schimba.S-ar putea sa nu fie atat dar mai bine decat sa nu-ti ajunga.Despre celelalte inca nu vorbim pana nu vezi diagnoza.Si daca va trebui sa faci segmentare si verificare de supape tot meseriasul iti va spune.Nu ai spus daca te-ai uitat foarte atent pe sub motor sa vezi unde umecteaza poate ai pierdere si scapi mai usor.Mai poate pierde pe la semeringul de palier cel dinspre ambreiaj.Agentul de racire este in circuit inchis sub presiune si nu are cum sa apara la evacuare.Apa de care spui este condens si este normal.Asta este rolul catalizatorului sa nu scape nimic nears in afara.Pana la un punct insa .Teava afumata poate avea mai multe cauze deci nu ne putem pronunta fara diagnoza. Nu inteleg cum la 80.000 de Km un Opel sa aiba problemele astea.Deci concluzia este ca orice SH in Romanica este masluit bine si orice masina asteapta fraierul.Si eu am patit-o si poate si altii Sad


Ultima modificare facuta de petrecila la Vin 21 Sep, 2007 10:48 pm
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Condensul e normal. Schimba uleiul, pune Mobil1 0W40, merge si iarna. Funingine apare si daca mergi cu viteze mari. Eu anul trecut am afumat toba in tranzit Bulgaria dar am mers ca nebunul si aveam o porcarie de Aral. Cit m-am plimbat in Grecia condensul a curatat toba. Daca nici cu Mobil1 nu se curata toba (in timp) pune un ulei mai gros, un Castrol 10W60 dar asta nu e tocmai indicat iarna. Acum depinde si ce iarna o sa fie...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR