Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Din care stiu este soft special pentru anumite modele de motor 1.6 la opel care anuleaza EGR-ul la Z16SE se anuleaza este unul din motoare.
Skip ads

  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Da, dar am vazut ca e ca scump si la unii a reaparut eroarea de EGR dupa resoftare.

Am cautat pe net rezolvare la problema EGR-ului, fara costuri mari si am gasit asta :

http://www.z22se.co.uk/thre...ater-thread.4667/

Niste baieti au facut un circuit care se monteaza pe mufa de ECU care vine la EGR si se poate anula
EGR cu o placuta. Gata problemele.


  • Lovrin

  • Mesaje scrise: 371
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Nu cred ca o sa poti face asta, solutia ar fi schimbarea egr-ului sau anularea lui! Stima
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Normal e simplu , te duci, cumperi un EGR si iara se strica si tot asa......sau
Te duci si resoftezi si vezi ca iar apare eroare de EGR...... am citit undeva o intamplare de asta,

Au facut ei in 2007, suntem rau in urma.
Ideea este sa pacalesti ECU, ca si cum ar avea EGR, ca sa nu apara erorile, nu e altceva.

Citat de pe forumul acela :

they're all the same Smile
mine has been fine for 200 or so miles Smile
saved me from buying a new valve Rolling Eyes
Skip ads

  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Am ajuns acasa si m-am pus sa curat si eu acest EGR.
Ca sa nu fac tot felul de improvizatii, am folosit interfata OPCOM pentru a comanda deschiderea pistonasului.
Am vazut ca primeste curent, dar nu se deschide, valoarea era 100% si 1,36V.
Cu chin cu vai, cu lovituri in palma, a reusit sa iasa pistonasul, atunci am lubrifiat cu degripant la greu, iar dupa ce am terminat, am verificat pe OPCOM din nou.
Din cinci incercari a pornit odata, si a iesit , undeva la jumatatea pistonasul.
Am reusit sa trag la maxim afara pistonasul si am folosit smirghel de 260, adica dur, intre pistonas si locasul in care intra, am smirgluit la greu, vre-o jumatate de ora si capul si locasul pana l-am facut bec, ca nou. Am lubrifiat la greu, apoi am curatat.
Am facut din nou test, iar de data asta la fiecare start a pornit pistonasul, valorile 60% si 4,5v, deschidere maxima.

Ce vreau sa spun cu asta , este ca nu ajunge sa il tii la inmuiat in carbusolv sau alte minuni, e necesar si smirgluirea pistonasului, interior/exterior, apoi lubrifierea si curatarea mizeriei departate.
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Stii cum e cu placuta de care ai vorbit mai sus , cam cu doua taiusuri dupa parerea mea , adica s-ar putea sa ai rezultate bune si sa nu ai erori la EGR dar in acelasi timp s-ar putea ca din cauza improvitatiei facute sa strici ECU .
Parerea mea este ca un EGR nu ar avea de ce sa se strice daca masina nu are probleme de ordin electric sau mecanic gen consum de ulei sau din cauza ca este o piesa de cand masina bobina din interior este posibil sa se intrerupa sa nu mai functioneze corespunzator.
Stiu e o piesa destul de costisitoare care din cate stiu este facuta pentru reducerea emisiilor de gaze si la unele modele scaderea conusmului de carburant dar nu atat de semnificativ.
Daca ai consum de ulei asta s-ar putea sa fie cauza pentru care EGR-ul cedeaza.Curata-l mai des de exemplu la fiecare schimb de ulei.Mai ales ca la modelul tau este mai usor de scos de pe masina.
  • bomba11980

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Stiu ca e simplu de scos mufa de la EGR, problema mea este dupa ce scot mufa ca apare eroare in bord si trebuie sa caut un tester sa o sterg.
  • catalinpav66

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z30dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2008

  • Mesaj Privat
alexx_gan a scris:Din care stiu este soft special pentru anumite modele de motor 1.6 la opel care anuleaza EGR-ul la Z16SE se anuleaza este unul din motoare.

Exista soft special dezvoltat de cei de la GM ,este soft 100% original, se scrie cu tech2, nu cu vreo interfata chinezeasca, si costa cat un opcom. Nu este adevarat ca reapar erorile, probabil erorile reapar in cazul resoftarilor cu soft neoriginal si facute cu interfete gen carprog. Sunt masini resoftate cu softul original care funtioneaza fara probleme de mai mult de 5-6 ani. Resoftarea dureaza aproximativ 40 de minute si nu reprezinta nici un risc. Nu este vorba de pacalit ecu, este vorba de soft original opel la care din peisaj dispare egr. Punct. Pe privat va pot da mai multe detalii.
Skip ads

  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
@allex,
Placuta aceea de anulare, nu face altceva decat impiedica fumul sa recircule, in felul asta EGR ramane curat lacrima. Am folosit asa, un an, nu am avut nici o problema, de cand folosesc placuta normala, au aparut problemele.
Cum ziceam mai sus, nu iesea pistonasul, doar uneori, tot mai rar.
Unii au avut probleme asemanatoare, au spalat EGR si a mers o zi, doua, apoi iar a facut la fel. E din cauza fumului care murdareste pistonasul cand e pe deschis si il gripeaza si nu mai iese cum trebuie.

Anularea EGR prin soft :
Daca e de gasit un service serios cu personal profesionist, atunci si eu zic ca e ideal.


Ultima modificare facuta de aquagen la Mie 10 Jul, 2013 12:46 pm, modificat de 2 ori in total
  • catalinpav66

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z30dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Pentru ce ai nevoie de service, vrei sa platesti salariul sefului de sevice,salariul femeii de serviciu,paznicul,etc? Ai nevoie de un profesionist care sa aiba tech2 si acces la globaltis. Ai pe cineva cu acest profil chiar la tine in Timis (cristiantm), il gasesti aici pe club opel
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Mersi pentru info, in cazul meu nu mai trebuie, merge totul perfect acum.
Oricum e bine de stiut ca au unii posibilitatea asta sa rescrie, fara riscuri.

mersi....
  • Lovrin

  • Mesaje scrise: 371
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Eu zic ca acest egr se blocheaza si datorita combustibilului de o calitate "ff buna" de la noi! Cand se face curatarea pistonasului blocat el trebuie sa fie sub tensiune, ca atunci cand il lovesti sa sara pistonasul!
Skip ads

  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
aquagen a scris:@allex,
Placuta aceea de anulare, nu face altceva decat impiedica fumul sa recircule, in felul asta EGR ramane curat lacrima. Am folosit asa, un an, nu am avut nici o problema, de cand folosesc placuta normala, au aparut problemele.
Cum ziceam mai sus, nu iesea pistonasul, doar uneori, tot mai rar.
Unii au avut probleme asemanatoare, au spalat EGR si a mers o zi, doua, apoi iar a facut la fel. E din cauza fumului care murdareste pistonasul cand e pe deschis si il gripeaza si nu mai iese cum trebuie.

Anularea EGR prin soft :
Daca e de gasit un service serios cu personal profesionist, atunci si eu zic ca e ideal.

Stiu ca impiedica fumul sa nu intre in EGR dar eu iti ziceam care sunt cauzele pentru care se poate strica un EGR.
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Cauzele pot fi: fumul si caldura mare, altceva nu vad ce.
Dar in principiu EGR-ul nu e altceva decat o valva cu un pistonas, o bobina defapt si un potentiometru.
Bobina cand primeste curent, inchide recircularea, iar potentiometrul pe care il actioneaza axul, raporteaza ECU-ului in ce pozitie sta pistonasul.
Daca e blocat, intepenit, atunci e undeva valoarea de 1,36V iar deschis la maxim 4,55v, aprox.
Deci dupa parerea mea, potentiometrul ala se poate strica si bobina sa se arda.
Amandoua duc la eroare in bord.
Daca sunt erori si bobina e buna, adica actioneaza pistonasul, atunci potentiometrul e dus, daca se masoara si e bun si ala, atunci ECU are contacte dezlipite.
Potentiometrul ala nu poti sa iti dai seama daca e bun sau nu, doar daca il masori cu multimetrul.
Pentru a actiona pistonasul pentru deblocare sau curatare, bobina se conecteaza pe pinul A-, E+ de la bateria masinii.
Cel mai bun lucru este sa se curete acest EGR si cand e luna si bec, sa se anuleze cu o placuta orificiul de recirculare. In felul asta EGR ramane curat lacrima. Dat in nas, ponrniri grele si opriri in mers, vor fi de domeniul trecutului.
Am facut teste si cu placuta de anulare si fara placuta, iar rezultatul emisiilor si consumul sunt aceleasi.
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Iti vine sa crezi ca mie imi dadea in nas intre 2250 si 2500 rpm si nu imi dadea eroare in bord , am curatat admisie clapete twinport tot la fel facea cand am pus un EGR de proba de la un coleg de forum din Iasi masina mergea unsa , ca sa fiu sigur l-am pus pe al meu la el a lui dadea in nas.
Deci EGR-ul avea o problema interna bobina sau potentiometru si totusi nu dadea eroare am facut si eu totate masuratorile pe care le-ai facut si tu si iesia ca EGR-ul este bun.
Parerea mea este ca oricum aceasta piesa trebuie curatata odata la 30.000 km si oricum se infunda cu fum dar daca adaogi consumul de ulei aici e buba asa cum fumul ala se lipeste de evacuare cand un motor consuma ulei asa si la EGR.
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Dadea in nas si la mine exact ca la tine, apoi am citit aici, am scos mufa si a mers perfect, nu imi venea sa cred.
Aparea eroare dar m-am gandit ca e o paine de mancat aici,
Am mers si am pu OPCOM-ul si i-am dat impuls de acolo si ce sa vezi, nu deschidea niciodata, deci, EGR ramanea blocat.
Dupa ce am curatat complet tot luna si bec, e alta masina. Ma asteptam sa dea in nas, dar nu, merge si trage brici.
Consumul de ulei e alta poveste, acolo nu am probleme.
  • dragosh84

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
am sa incerc si eu faza asta.eu am pus recent gpl si acelasi lucru,deci din start excludem injectoare,filtru benzina,pompa benzina.
Am vazut la un prieten cu un z16xe astra g anulat egr-ul mecanic,nu din soft,adica o tablita,egr-ul prins doar intr-un surub si bagat intr-o punga de plastic,cu mufa pusa.La el nu apar simptomele astea.
  • Alyn93

  • Mesaje scrise: 564
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor aceeasi problema sa zic am si eu Astra G Z16XE cand icnerc sa mentin turatie/viteza constanta orice treapta..imi smuceste asa nu o pot tine constanta...am curatat EGR/Clapeta/ Filtreu aer/benzina noi...am pus-o pe tester iar acela mi-a spus ca EGR-ul functioneaza bine totul e ok doar ca ceva parametrii nu ar fi ok la Sonda Lambda 2....Ce parere aveti? Nu se aprnde vreun martor relantiul nu oscileaza...! Orice sfat este binevenit multumesc anticipat
  • bomba11980

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Acusi fac 1 an de cand o am.
De problema cu tusea ei fina nu am scapat (cum spuneam si mai sus foarte foarte rar) dar deja ne-am obisnuit cu ea si nici nu mai bag de seama tusea respectiva.
De atunci am mai curatat o data EGR-ul imediat dupa ce am venit de la mare de test care era din nou foarte foarte murdar (am pus benzina numai de la Petrom) ---- curatat ca la carte si de atunci am pus benzina doar de la RomPetrol (cu speranta ca e mai buna).
Luna trecuta l-am desfacut iar sa il vad in ce stare e si daca trebuie curatat si minune - foarte foarte putina funigine pe care am sters-o cu un servetel si arata ca nou.
  • alin_v

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Si eu am scos mufa de egr avand aceasi problema cu hopuriile dar nu pot pleca cu masina de pe loc, moare motorul Z16XE, am inteles k cauzele provin de la bobina de inductie si de la egr.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR