Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Scriu si aici urmatoarea situatie :
Cu pompa la locul ei am demontat capacul din plastic care acopera circuitul electronic ptr. Bosch 44 -psg5 si am gasit doua fire dezlipite. Un fir care duce la tranzistorul de linga sonda Hall si un fir care duce la Gate de la tranzistorul irfz 44 N . Am verificat inainte cele doua electrovalve de 9 Ohmi respectiv 0,3 Ohmi , (dupa ce am dezlipit la fiecare cate un fir de contact) , cu 5 volti curent alternativ si bazaie la fel ca la transformatoarele electrice . Am probat si in curent continuu si se aude acel tacanit despre care am citit in acest tutorial, dupa care s-a montat totul la loc , dar masina nu porneste .
P.s. In cele doua cavitati ale pompei , ( unde este amplasat si detectorul de pozitie ) , am gasit motorina pana la suprafata. In schimb nu am gasit urme de motorina la cele 4 coloane de alimentare injectoare.
P.s.s. Coloanele au fost demontate de la motor , nu de la pompa.
Skip ads

  • ABirsan219

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Intrebare: o diagnoza facuta cum trebuie, ce zice? Chiar si pompele astea mai dau erori. Noi cand o conectam (bine inteles in stare demontata) la standul de probe, ne cam dam seama din diagnoza unde-i buba. Ba e cablajul, ba nu mai citeste senzorul de turatie pozitia axului (nici turatia, nici avansul), ba este un tranzistor stricat. Ba nu nu se face avansul, ba nu mai corespunde momentul injectiei....astea sunt toate niste lucruri pe care ni le spune pompa de la ea. Inteleg ca bani sunt putini, dar aceste pompe de injectii nu sunt chiar proaste. Iar cine vrea numaidecat sa repare singur pe la ele, sa-i dea inainte, tinand macar cont de ultimul mesaj pe care l-am scris aici.

Iar dovada vie, este ca nu am citit in 29 pagini de forum, sa fi deschis cineva pompa cap-coada, s-o monteze la loc, si sa-i mearga perfect dupa reasamblare.

Ah, atentie! inca ceva: odata demontat senzorul de turatie, am scris in ultimul post ca deja umblati la debite. Se mai adauca si faptul ca umblati (minimal, dar suficient) la momentul in care supapa de debit actioneaza. Astfel, capul hidraulic, in special elementii pompanti sunt supusi unei uzuri premature. Chiar ieri am avut un client care a reparat calculatorul (acel tranzistor vestit) undeva prin decembrie. De atunci masina (Audi A6 2.5 TDI), tot acest tip de pompa ii consuma 9L fata de cei 6.5 dinainte. Masina tragea, si cand era calda, mergea binisor, dar la rece, o lua dracul.

Deeci, fiecare face ce vrea, dar daca nu stiti mai departe, Bosch Service-ul abia asteapta sa va ia banutii Smile)
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
ABirsan219 a scris:Salutare!
Deci, eu sunt reprezentantul unei firme care se ocupa cu exact astfel de chestii. Reparam Injectoare, si pompe de injectii.

Asa cateva informatii pentru cine este interesat si vrea sa citeasca:
1:Odata ce ai demontat senzorul de turatie, si il pui la loc, probabil ca ati observat ca acel senzor nu are o pozitie chiar unica. Drept dovada suruburile mai mici decat caurile senzorului. Odata ce se schimba pozitia acestui senzor, deja ati umblat la debite. Fie ele mai mari sau mai mici.

Noi cand le reparam, le punem pe Standul nostru, si avem procedura de a stabili odata un unghi de incepere al injectiei, si odata neregulile camei. Odata cu stabilirea acestui unghi, se programeaza in calculator, si pompa va sti exact cand trebuie actionata supapa de debit (cea neagra din capul hidraulic)

2: Lasati va rog capul hidraulic intreg! Nu desfaceti acele 2 suruburi, pentru ca acea supapa este montata cu o bucsa de centrare. Noi o avem - cine nu o are, l-as ruga sa nu umble acolo. Uzura unui cap hidraulic se vede la cele 2 pistonase radiale. Odata ce sunt matuite, si nu mai au suprafata perfect neteda, noi deja il consideram ca uzar, si nici nu punem pompa pe stand, ca deja stim care va fi verdictul.

3: Avansul: Da este corect, boala nr 1 acestor pompe, este pistonasul de avans. el se gripeaza, sau se infunda efectiv canalul catre pistonas, si iar nu face treaba. Tocmai din cauza asta este buna o baie cu ultrasunete, care scoate absolut tot din toate colturile.

Deci sunt unele chestii care se pot face, dar v-as ruga sa tineti cont de astea 3 chestii.
Daca totusi cineva are o problema mai grava, si crede ca nu se descurca, va las un numar pe telefon: 0731 115 135
Nu am sa mentionez nici un nume al Firmei, pentru ca nu vreau sa fac reclama. Cine doreste, va astept sa sunati daca sunt neclaritati.
O zi buna tuturor!

Apreciez acest mesaj scris de tine.
Pentru a intervenii mai usor la montajul electronic de la pompa am considerat ca este mai bine sa desfac senzorul . Norocul meu a fost ca suruburile care sustin acest senzor nu le-am putut desface . A plesnit surubenita in capul surubului. Bine ca fragmentul de metal nu a cazut in interiorul pompei . Cand se mai incalzeste vremea voi mai umbla la pompa si atunci va voi comunica cum am rezolvat problema .
Deocamdata mi-am cumparat alta masina, tot un Opel Astra 2.0 TDI , asa ca o pot repara pe prima, fara sa fiu stresat.
Ori cum ar fi, eu vreau sa va multumesc tuturor pentru sfaturi, dar mai ales utilizatorului catastefan pentru sprijinul acordat.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
ABirsan219, iti multumesc eu in numele colegilor de forum. Multi posteaza tot felul de tampenii (eu le spun pe fata) dar este dreptul lor la opinie si ca moderator nu pot sterge toate retetele mioritice.

TScantei, marchezi pozitia celor doua suruburi, simplu. Folosesti un T10 sau T15 ca nu mai retin dar de calitate, bataia e rupta din rai si ies usor ca au stat in motorina nu apa ca cele de sus T25. Poti scoate cablajul, dezlipesti, scoti caucioace si gata dar e pozitie idioata pe motor si poti fisura cablajul senzorului.
Skip ads

  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
dancuciureanu ,
Nu mai este nevoie sa desfac senzorul. Am intervenit la circuitul electronic de la pompa , fara sa o demontez de pe motor . Nu am vrut sa risc. Am scris in mai multe mesaje unde am aratat cum se poate intervenii la circuitul electronic aflat sub capacul pompei , doar prin desfacerea capacului de la gazele nearse si placa intermediara dintr-e capac si motor. Astfel procedat , am avut loc suficient de mult pentru a lucra in voie.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
A pornit sau nu ?
Asta e important.
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Nu si trebuie sa vad de ce .A venit ploaia peste mine si nu am mai lucrat. Demontez o coloana de la injectoare si vad daca pompa distribuie motorina atunci cand pornesc motorul .
  • Gabriel y20dth

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Spania
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2018

  • Mesaj Privat
Am o intrebare! Nu reusesc lipirea pe placa a firului ce vine de la gate! Mai exista o modalitate sau sa renunt,prin schimbarea modulului? Atasez poza!
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
probabil nu ai cositorul potrivit. cred ca iti trebuie unul care sa aiba in compozitie mult argint si temperatura potrivita. daca nu ai sculele necesare (statie de lipit) mergi la un electronist ca poate reuseste sa il lipeasca...
  • Gabriel y20dth

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Spania
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2018

  • Mesaj Privat
Am si scule si staniu argint 6%,dar cred ca s-a exfoliat patratelul
  • Gabriel y20dth

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Spania
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2018

  • Mesaj Privat
[quote="eu1"]
dan24ion a scris:salut. am revenit cu o inca problema. am gasit cel mai DOREL electrician. incercand sa mi lipeasca tranzistorul , a reusit sa mi exfolieze pinul de pe placa(cerc verde). intrebarea mea este...pot lipi firul in alta parte?

Se poate darmare atentie caci e ultima sansa
aceeasi problema si la mine! Care ar fi rexolvarea?
  • cristianis_v

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Salutare, am si eu probleme cu un astra g y20dth care s-a oprit din mers. Dupa diagnoza, cod P1630, concluzia a fost calculatorul de injectie , pe care l-am desfacut si am schimbat tranzistorul care era ars cu tranzistorul LR2905Z. Dupa remontare am incercat amorsarea si pornirea cu sprei, iar pe la injectoare arunca destul de bine motorina dar nu porneste.
Oare se amorseaza greu sau ce ar putea sa mai fie? Mentionez ca pe iarna cand era mai frig avea momente cand daca reduceam si apoi incercam sa accelerez avea un lag de cateva secunde dupa care isi dadea drumul si se accelera fara probleme.
Skip ads

  • cristianis_v

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2008

  • Mesaj Privat
In Pitesti unde as gasi pe cineva priceput la pompe injectie. Ma poate ajuta cineva?
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
cristianis_v a scris:Salutare, am si eu probleme cu un astra g y20dth care s-a oprit din mers. Dupa diagnoza, cod P1630, concluzia a fost calculatorul de injectie , pe care l-am desfacut si am schimbat tranzistorul care era ars cu tranzistorul LR2905Z. Dupa remontare am incercat amorsarea si pornirea cu sprei, iar pe la injectoare arunca destul de bine motorina dar nu porneste.
Oare se amorseaza greu sau ce ar putea sa mai fie? Mentionez ca pe iarna cand era mai frig avea momente cand daca reduceam si apoi incercam sa accelerez avea un lag de cateva secunde dupa care isi dadea drumul si se accelera fara probleme.

Degeaba ai schimbat tranzistorul si am sa-ti explic de ce .
Atunci cand componentele mecanice intra intr-un stadiul de uzura accentuat , pompa nu mai distribue combustibil injectoarelor la presiunea nominala si in mod automat componentele electrice/ electronice preiau aceasta sarcina . Astfel creste curentul nepermis de mult pe tranzistor si prin urmare ori conecsiunile electrice nu mai rezista ,( se dezlipesc ) ori tranzistorul cedeaza . Deja fenomenul de imbatranire mecanica a pompei s-a manifestat in cazul tau prin ,, lagul " de cateva secunde despre care ai scris.
Si eu am patit acelasi lucru cu circuitul electronic , ( fire dezlipite la tranzistor ) ,dar acesta a scapat nevatamat . Dupa ce am refacut circuitul a cedat tranzistorul ,( scurt intre Gate , Source Drayn ) . Atentie ! Ca si in cazul tau pompa purja motorina prin conducte , dar nu la presiunea necesara injectoarelor . Nu este de mirare sa constati ca tranzistorul montat este deja defect .
Pentru mine este clar ceea ce am gasit ca recomandare din partea unui specialist in depanare pompe de injectie . Citez din memorie. ,, Nu mai incercati sa rezolvati problema calculatorului de la pompa , daca nu reparati inainte pompa , din punct de vedere mecanic '
P.s. Astept si parerea unui specialist .
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
cristianis_v a scris:In Pitesti unde as gasi pe cineva priceput la pompe injectie. Ma poate ajuta cineva?

Nu stiu la Pitesti ,dar iti recomand o firma din Buzau. Foarte multi o recomanda a fi profesionista in injectoare si pompe de injectie. Cat de curand voi apela si eu la seviciile acestei firme , chiar daca preturile practicate mi se par a fi putin cam piperate.
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
"1:Odata ce ai demontat senzorul de turatie, si il pui la loc, probabil ca ati observat ca acel senzor nu are o pozitie chiar unica. Drept dovada suruburile mai mici decat caurile senzorului. Odata ce se schimba pozitia acestui senzor, deja ati umblat la debite. Fie ele mai mari sau mai mici."

Pe o lada de bere pun pariu ca iti pot pune si fara stand inapoi senzorul de turatia acolo unde ii este locul

Noi cand le reparam, le punem pe Standul nostru, si avem procedura de a stabili odata un unghi de incepere al injectiei, si odata neregulile camei. Odata cu stabilirea acestui unghi, se programeaza in calculator, si pompa va sti exact cand trebuie actionata supapa de debit (cea neagra din capul hidraulic) -


te rog sa mentionez ca practic ii poti sa rescrii softul de 3 ori dupa care calculatorul e bun de aruncat . Si se schimba la un pret de peste 2700 de lei

. Uzura unui cap hidraulic se vede la cele 2 pistonase radiale. -

"cum ai ajuns la aceasta concluzie ? "

Odata ce sunt matuite, si nu mai au suprafata perfect neteda, noi deja il consideram ca uzar, si nici nu punem pompa pe stand, ca deja stim care va fi verdictul.

"ia verificati voi frumos supapa din capul hidraulic care face legatura cu partea de joasa cu inalta si retur ."

3: Avansul: Da este corect, boala nr 1 acestor pompe, este pistonasul de avans. el se gripeaza, sau se infunda efectiv canalul catre pistonas, si iar nu face treaba. Tocmai din cauza asta este buna o baie cu ultrasunete, care scoate absolut tot din toate colturile.

Frectie la picior de lemn
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
TScantei a scris:Scriu si aici urmatoarea situatie :
Cu pompa la locul ei am demontat capacul din plastic care acopera circuitul electronic ptr. Bosch 44 -psg5 si am gasit doua fire dezlipite. Un fir care duce la tranzistorul de linga sonda Hall si un fir care duce la Gate de la tranzistorul irfz 44 N . Am verificat inainte cele doua electrovalve de 9 Ohmi respectiv 0,3 Ohmi , (dupa ce am dezlipit la fiecare cate un fir de contact) , cu 5 volti curent alternativ si bazaie la fel ca la transformatoarele electrice . Am probat si in curent continuu si se aude acel tacanit despre care am citit in acest tutorial, dupa care s-a montat totul la loc , dar masina nu porneste .
P.s. In cele doua cavitati ale pompei , ( unde este amplasat si detectorul de pozitie ) , am gasit motorina pana la suprafata. In schimb nu am gasit urme de motorina la cele 4 coloane de alimentare injectoare.
P.s.s. Coloanele au fost demontate de la motor , nu de la pompa.


impedanta la electrovalve degeaba o masurati , va ajuta numai daca este intrerupt . Curentul consumat trebuie masurat .Daca o alimentezi cu 2. volti consumul max 3 amperi are voie sa aiba . Peste aceasta valoare electrovalva e bun de schimbat
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
TScantei a scris:
cristianis_v a scris:Salutare, am si eu probleme cu un astra g y20dth care s-a oprit din mers. Dupa diagnoza, cod P1630, concluzia a fost calculatorul de injectie , pe care l-am desfacut si am schimbat tranzistorul care era ars cu tranzistorul LR2905Z. Dupa remontare am incercat amorsarea si pornirea cu sprei, iar pe la injectoare arunca destul de bine motorina dar nu porneste.
Oare se amorseaza greu sau ce ar putea sa mai fie? Mentionez ca pe iarna cand era mai frig avea momente cand daca reduceam si apoi incercam sa accelerez avea un lag de cateva secunde dupa care isi dadea drumul si se accelera fara probleme.

Degeaba ai schimbat tranzistorul si am sa-ti explic de ce .
Atunci cand componentele mecanice intra intr-un stadiul de uzura accentuat , pompa nu mai distribue combustibil injectoarelor la presiunea nominala si in mod automat componentele electrice/ electronice preiau aceasta sarcina .



Astfel creste curentul nepermis de mult pe tranzistor si prin urmare ori conecsiunile electrice nu mai rezista ,( se dezlipesc ) ori tranzistorul cedeaza .


.



Te rog sa vii cu date exacte cum preiau componentele electrice uzura pompei . In special sunt interesat daca face presiune mai mica in capul hidraulic, si la tipul acesta de motor injectoarele sunt deschise de presiune
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
rolland a scris:"1:Odata ce ai demontat senzorul de turatie, si il pui la loc, probabil ca ati observat ca acel senzor nu are o pozitie chiar unica. Drept dovada suruburile mai mici decat caurile senzorului. Odata ce se schimba pozitia acestui senzor, deja ati umblat la debite. Fie ele mai mari sau mai mici."

Pe o lada de bere pun pariu ca iti pot pune si fara stand inapoi senzorul de turatia acolo unde ii este locul

Noi cand le reparam, le punem pe Standul nostru, si avem procedura de a stabili odata un unghi de incepere al injectiei, si odata neregulile camei. Odata cu stabilirea acestui unghi, se programeaza in calculator, si pompa va sti exact cand trebuie actionata supapa de debit (cea neagra din capul hidraulic) -


te rog sa mentionez ca practic ii poti sa rescrii softul de 3 ori dupa care calculatorul e bun de aruncat . Si se schimba la un pret de peste 2700 de lei

. Uzura unui cap hidraulic se vede la cele 2 pistonase radiale. -

"cum ai ajuns la aceasta concluzie ? "

Odata ce sunt matuite, si nu mai au suprafata perfect neteda, noi deja il consideram ca uzar, si nici nu punem pompa pe stand, ca deja stim care va fi verdictul.

"ia verificati voi frumos supapa din capul hidraulic care face legatura cu partea de joasa cu inalta si retur ."

3: Avansul: Da este corect, boala nr 1 acestor pompe, este pistonasul de avans. el se gripeaza, sau se infunda efectiv canalul catre pistonas, si iar nu face treaba. Tocmai din cauza asta este buna o baie cu ultrasunete, care scoate absolut tot din toate colturile.

Frectie la picior de lemn

1 Nu am demontat senzorul de turatie si nici pompa de pe motor.
2 . Am lipit doar conecsiunile la tranzistor , dupa ce inainte am verificat electrovalva in curent alternativ .
3 Asa cum ai scris este posibil sa fie infundat canalul catre pistonas datorita motorinei de proasta calitate pe care am cumparato din Rep. Moldova.
In concluzie popa de injectie in cazul meu trebuie demontata de pe motor , verificata pe un stand de probe s. a.m.d.
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
rolland a scris:
TScantei a scris:Scriu si aici urmatoarea situatie :
Cu pompa la locul ei am demontat capacul din plastic care acopera circuitul electronic ptr. Bosch 44 -psg5 si am gasit doua fire dezlipite. Un fir care duce la tranzistorul de linga sonda Hall si un fir care duce la Gate de la tranzistorul irfz 44 N . Am verificat inainte cele doua electrovalve de 9 Ohmi respectiv 0,3 Ohmi , (dupa ce am dezlipit la fiecare cate un fir de contact) , cu 5 volti curent alternativ si bazaie la fel ca la transformatoarele electrice . Am probat si in curent continuu si se aude acel tacanit despre care am citit in acest tutorial, dupa care s-a montat totul la loc , dar masina nu porneste .
P.s. In cele doua cavitati ale pompei , ( unde este amplasat si detectorul de pozitie ) , am gasit motorina pana la suprafata. In schimb nu am gasit urme de motorina la cele 4 coloane de alimentare injectoare.
P.s.s. Coloanele au fost demontate de la motor , nu de la pompa.


impedanta la electrovalve degeaba o masurati , va ajuta numai daca este intrerupt . Curentul consumat trebuie masurat .Daca o alimentezi cu 2. volti consumul max 3 amperi are voie sa aiba . Peste aceasta valoare electrovalva e bun de schimbat

Nu am avut cunostinta despre aceste valori . Ele sunt binevenite chiar si acum , cand nu am demontat pompa de la locul ei.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR