Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • adrian bacau

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Revin cu informații. Am luat de pe mașina donatoare pompa injecție,ecu ,îmi cu cip și ceasurile cu calculatorul mid. De pe mașina mea am pus pe cealaltã tot mai puțin pompa (calculatorul pompei stricat)
La mn testerul nu poate intra iar pe cealaltã mașinã intrã și zice imo fara semnal sau "fault"
Ms emoționez pe ambele mașini pâlpâie becul motor.
Azi am aflat și încerc sã schimb calculatorul airbag și modulul comfort. Modului știu dacã nde îl gãsesc.
Aveți idee unde gãsesc calculatorul abs ?
Deo camdata nu știu pe cineva cu diagnoza buna pt scriere/ rescriere ecu cip calculatoare
Rog sfaturi și revin cu ce fac
Mulțumesc tuturor pt ajutorul primit în probleme la întâmpinate
O zi frumoasa tuturor
Skip ads

  • AMircea965

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Este pe pompa abs
  • AMircea965

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2017

  • Mesaj Privat
https://www.abs-pump.eu/imag...ages/13091801.jpg asa arata
  • AMircea965

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2017

  • Mesaj Privat
adrian bacau a scris:Revin cu informații. Am luat de pe mașina donatoare pompa injecție,ecu ,îmi cu cip și ceasurile cu calculatorul mid. De pe mașina mea am pus pe cealaltã tot mai puțin pompa (calculatorul pompei stricat)
La mn testerul nu poate intra iar pe cealaltã mașinã intrã și zice imo fara semnal sau "fault"
Ms emoționez pe ambele mașini pâlpâie becul motor.
Azi am aflat și încerc sã schimb calculatorul airbag și modulul comfort. Modului știu dacã nde îl gãsesc.
Aveți idee unde gãsesc calculatorul abs ?
Deo camdata nu știu pe cineva cu diagnoza buna pt scriere/ rescriere ecu cip calculatoare
Rog sfaturi și revin cu ce fac
Mulțumesc tuturor pt ajutorul primit în probleme la întâmpinate
O zi frumoasa tuturor

Skip ads

  • adrian bacau

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am scos mufa la pompa abs și ac, am schimbat ecu ,imo,cip,bord , calculator airbag o cutie de aluminiu plasatã între scaune sub cotiera și modulul confort o cutie de plastic aflatã sub torpedou pe stâlp. Nimik. Am "noroc" cu carul. Urmãtoarea mișcare aștept un electrician.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Adrian, la tine daca este 2001 pompa cu o singura mufa imperecherea este numai calculator cu imobilizator si evident sa fie cip cheie.
Atat si o dunga, restul calculatoarelor nu au cod securitate.
Daca pui alta pompa trebuie resoftat calculatorul=ecu=ecm de sub grila stergatoare, atunci schimbi si seria vin etc, programari ca are ac sau clima, abs cu tc si altele.
Daca la donator clipea masina cu cheie ce ai mai obosit? Clar nu erau imperecheate, cine stie ce prostii au facit berbecii pe acolo.
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Buna dimineata ,
Am primit calc. pompa injectie .
Am taiat mufele de la electrovalve si le-am cuplat prin intermediul unor reglete , dar motorul nu porneste .
Am plus 12 vcc si minus pe alimentarea din mufa , dar nu am tensiune continua sub forma de impuls pe electrovalva de 0,2 Ohmi .
Electrovalva functioneaza foarte bine in curent alternativ 5 v , ( bazaie ). Bobina este noua. A fost bobinata de mine cu acelasi diametru si aceeasi lungime , ca bobina originala . Este perfect izolata fata de masa .
Din cate mi-a explicat electronistul care mi-a vandut calc. nu a gasit un calc. identic cu cel trimis de mine , dar mi-a spus ca acesta pe care-l voi primi este functional/ resetat si compatibil .
Ce se poate face in acest caz ?
  • AMircea965

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Trebuie rescris softul identic cu cel vechi.Softul pompei de injectie trebuie sa fie identic ca si cod sau varianta cu cel din ECU motor.
Skip ads

  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
AMircea 965 ;Trebuie rescris softul identic cu cel vechi. Softul pompei de injectie trebuie sa fie identic ca si cod sau varianta cu cel din ECU motor.
Bine , am inteles .
La cine trebuie sa ma adresez in acest caz ?
Eu sunt din Galati si nu cunosc un programator specializat in astfel de probleme .
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
A venit un specialist si mi-a spus ceea ce stiam . Nu comunica eco central cu eco pompa .
Intrebare :
Softul se poate rescrie cu ajutorul unui Laptop , la domiciliul meu , sau necesita aparatura speciala ?
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Am vorbit cu un alt specialist care mi-a spus ca in mod normal la pompa montata pe Opel Astra Caravan din anul 1999 nu necesita rescrierea softului,
daca se schimba ECU cu unul compatibil .
Ma doare capul de cate pareri am primit in acest interval de timp.
Pe cine sa mai cred ?
P.s. De la cine am primit calc. nu-mi mai raspunde la mesaje .
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am revenit pe forum dupa perioada de suspendare. Am inteles banarea, dar mi s-a parut un pic cam dura, dat fiind faptul ca am vrut doar sa ajut pe cineva care trece prin aceleasi probleme ca si mine. Dar ma rog, regulile sunt reguli.
Oricum vis a vis de ce a spus si TScantei si eu am luat un calculator virgin, neumblat cu doar o electrovalva, cea de debit....cea de avans lipsa. Am atasat electrovalva mea de avans, am verificat tensiune pe pinul 1 si 2 de pe mufa senzorului de turatie si am 5 volti. Ceea ce face in plus acest calculator fata de al meu cel reparat este ca atunci cand pun contactul electrovalva de avans bazaie. La mine nu bazaia, se auzea doar un click-clack
Skip ads

  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Bazaitul ala este un fel de functie antiblocare valva,inainte de pornire.Daca se aude e foarte bine...
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns.
In situatia data, cel putin in cazul meu, cand dupa ce am luat-o sistematic intai cu calculatorul, caruia i-am schimbat celebrul tranzistor, remontand apoi la loc, masina prezentand episoade de functionare, altenand cu imposibilitatea pornirii, am ajuns in cele din urma sa demontez pompa de pe motor.
Conform celor spuse de rolland am gasit pistonasul de avans cu zgarieturi. Nu stiu cat de mult agata, dar este clar acum ca nu cred ca exista pompa care sa nu prezinte uzurã pe acest pistonas. L-am scos, l-am slefuit, am verificat si para verificat modul de culisare al acestuia si cand m-am asigurat ca totul este bine am remontat totul la loc cu foarte mare atentie. Pe toata perioada lucrarii fulia pompei a ramas blocata la semn. Am suflat sitele, am curatat filtru electrovalvei de avans si am remontat totul sufland piesele si apoi trecandu-le printr-un amestec de ulei 2t si motorina. Am montat calculatorul virgin pe pompa, am montat electovalvele curatate si probate iar acum imi fac curaj sa pun pompa pe masina.
In concluzie vroiam sa stiu daca in cazul nostru empiric de reparatie sau interventie se poate face un test inainte de a monta pompa pe bocul motor, stiind ca nu e floare la ureche sa pui roata dintsta, lant, semne fulie, ax came, bla, bla....
Evident pot merge la un banc de probe, dar nu prea am nici unul asa la indemana si sincer m-a cam topit de bani toate sicanele astea mici si marunte...
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Cel putin,la partea mecanica,daca e totul in regula trebuie sa arunce motorina pe cele patru iesiri fara sa pui mufa pe modulul pompei,daca invarti pompa la mana(bineinteles cu turul si returul de motorina cuplate pe corpul pompei)... nu merita sa faci ce am facut eu,decat daca te pasioneaza subiectul,altfel cu un controler nou ai rezolvat pentru multi ani problema asta si inca bine!
  • adrian bacau

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Buna seara. Inițial am incercat cu pompa 011 cu ecu , imo, cip și multe altele. Pânã la urmã am pus tot al meu pe mașina Vectra b y20dth cod 015. Am pus calculatorul reparat pe o pompa desfãcutã bucãți și pusã la loc de mine. A stat pe raft 2 ani și din nevoie am incercat. Pompa care a cãzut ultima datã avea un zornãit in ea la scuturat și de aceea am ales sa pun pompa inițialã .
Pompa inițialã avea pistonas avans cu rizuri. Le am șlefuit din și am montat. Greșeli a stat fãrã motorina , înainte sã o pun pe mașina am învârtit o sa vad daca culiseazã pistonasul și nu culisa. A pornit cam greu indica pe tester cantitate combustibil motorina și turație pompa ok. Motorul nu merge rotund , nu se accelereazã și apare cod eroare P 1630. Va rog mult sfaturi . Nu am mai dat sa o pornesc sa nu ard iar calculatorul. Mecanicul zicea , avans distribuție sau pistonas avans. Am 2 luni de cand mã chinui cu ea
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Ce sa zic. Chestia cu distributia este cu dus-intors. Cale de blocat distributia sunt scumpe, nu prea se merita decst daca faci regulat distributii, altfel mai bine inchiriezi daca ai de la cine.
Volanta si semnul de pe bloc are o pozitie care iti permite abatere de 1mm fata-spate in sensul de rotire al acelor de ceasornic.
Aboi musai blocarea pompei cu un blocator de 6mm. Dupa asta blocarea axei cu came perfe t astfel incat camele cilindrului 1 sa aibe aceasi valoare la subler sau ceas comparator. Eu am folosit un subler electronic folosind tija de masurare adancime perpendicularã pe varful camei sprijinind tija sublerului in gaurica tachetului.
Pentru axa cu came mi-am facut blocator care intra in fanta capatului axei si se sprijina pe chiulasa.
Apoi marea problema este blocarea cumva a rotii dintate a axei cu came, astfel incat sa nu tensioneze lantul care oricum trebuie sa fie slabit cand se strange pinionul axei cu came.
Unii am vazut ca inainte dau semne si pe axul cu came si pe pinion, dar nu are o relevanta atat de mare pozitia pinionului fata de axa cu came, atat doar ca la strangere trebuie avut grija sa nu forteze lantul si sa modifice pozitia axei cu came.
La final se strange surubul intinzatorului de lant si cam asta este cu distributia...
Si eu ma pregatesc sa strang surubul pinionului axei cu came si sa montez totul la loc pentru proba de pornire...
Cumva asta am facut si eu. Am folosit pompa originala, caruia i-am rectificat pistonasul de avans, am curatat toate sitele, am schimbat oringuri si am montat un calculator neumblat in el, verificat.
  • adrian bacau

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Când am rotit jos pompa scuipã motorina pe la țevi dar nu am vãzut sa miște pistonasul d avans. Cu distribuția burghiu de 6 la pompa și o cheie polizata sa inte gest pe fanta arbore culbutori. Nu cred sa fi greșit la distribuție dar daca se poate da / lua avans la ppa din distribuție va rog sa îmi ziceți. Cine mi a reparat calculatorul a zis cã era ars finalul pe partea de debit . Puteam greși ceva când am încheiat parteaecanica a pompei sau am pistonas avans blocat ? Mulțumesc mult
  • adrian bacau

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Merg calculator 015 pe pompa mecanica 011 ?
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Pistonul de avans se misca numai in functionare cand exista presiune in pompa;valva de avans deschide presiunea spre pistonul de avans;la turatii mici sau fara comanda pe valva nu se poate misca.La distributie e o singura varianta buna;orice alta varianta se lasa cu supape indoite de catre pistoane.La motorul asta cu lant se pune/regleza foarte usor distributia sa fie in regula.Dupa ce pui cala in partea dreapta(sa asiguri axul cu came pe pozitie)strangi surubul de la ax dar concomitent tii contra cu o cheie hexagonala pe axul cu came si strangi bine, bine de tot.Dupa aia invarti motorul(in sensul de functionare) cu cheie tubulara de la vilbrochen incet, pana dai o tura completa si urmaresti daca toate reperele sunt la semn.


Ultima modificare facuta de EHotaran la Dum 23 Aug, 2020 10:53 am
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR