Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Adrian Bacau :Când am rotit jos pompa scuipã motorina pe la țevi dar nu am vãzut sa miște pistonasul de avans.
Si la avans si la debit sunt actionate electromagnetic . Deplasarea axului in bobina electrovalva debit este de aprox. 1,5mm . Cum sa vezi ? Auzi un bazait, la fiecare in parte , atunci cand aplici un curent alternativ de 5 v , sau redresat doar cu o singura dioda , ( semialternanta ).
Tranzistorul nu se arde aiurea . Verifica in primul rand rezistenta bobinei sa fie de 0,2 Ohmi masurat cu instrument digital.
Skip ads

  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Pompa trimite spre injectoare motorina sub presiune tot timpul,fara sa fie comandata electric valva de debit,dar sub presiunea de deschidre a injectoarelor.De exemplu daca injectorul deschide la 200bari pompa va trimite spre injector motorina tot timpul la presiunea de 180bari,fara ca valva de debit sa aiba vreo comanda din controler!Cand valva de debit primeste comanda,ea de fapt face un shunt hidraulic si creste presiunea pe injector spre 200bari si atunci se deschide injectorul...cred ca am fost destul de explicit de ce vine motorina pe tevi fara ca valva de debit sa aiba comanda electric.Pragurile astea de presiuni sunt bine stabilite de fabricant pentru fiecare model pompa/motor/masina in parte!De aceea cursa axului este mica,pentru ea nu trebuie sa lucreze decat pe un domeniu mic de presiuni(diferente de max.10~20bari on/off) si de aici si viteza de reactie foarte buna cand acceleram...
  • adrian bacau

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Deci sa verific electrovalvele ? Incerc sa le verific pe pompa cu firele tãiate . Conteazã mult daca am lungit aprox 5 cm firele cã sa le distanțez de motor ?
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Poti incerca,5cm nu e mult,nu ar trebui sa fie vreo problema.Dar ai scris de eroarea P1630 intr-un post anterior...deci controlerul(calculatorul)eu zic ca nu este ok!
Skip ads

  • adrian bacau

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am trimis la reparat calculatorul prima dat avea 3 coduri de eroare printre care și P 1630. Am vãzut cã pe cod 1630 pot fi mai multe mesaje dupã cod pe tester . Acum la mine scrie injection amount malfunction. Cine mi a reparat calculatorul mi a zis sã verific electrovalvele care erau cu calculatorul și sã le pun pe alea. Acum am alte electrovalve
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
E Hotaran :cred ca am fost destul de explicit de ce vine motorina pe tevi fara ca valva de debit sa aiba comanda electric.
Am inteles foarte bine din expunere , care este principiul de functionare .


Ultima modificare facuta de TScantei la Dum 23 Aug, 2020 11:04 pm
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
adrian bacau :Deci sa verific electrovalvele ? Incerc sa le verific pe pompa cu firele tãiate .
Da si sa ai 0,2 Ohmi pe electrovalva mare , ( de sus ) si 9 Ohmi pe electrovalva mica , ( plasata mai jos )
Asa este bine , dupa care incearca cu un bec de putere mica 10-20 W de 12 v, sa vezi daca tranzistorul iti inchide circuitul electric , dar fara valvele cuplate , adica nu in paralel cu becul.
adrian bacau :Acum am alte electrovalve .
Dar sa fie acelasi calculator .
Cred ca 011 nu poate fi compatibil cu 015 , asa cum ai intrebat .
  • adrian bacau

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Revin . Pompa de pe care am reparat calculatorul acea un zornãit in ea la scuturat sau învârtit . Am pus calculatorul pe alta pompa tot 015. Azi am mãsurat atât electrovalvele pereche calculator cât și cele pereche pompa . 0,3 ohmi electrovalva de debit. La 5 v creeazã camp magnetic in miez și face un ușor zumzet . 9,7 ohmi la cea de avans și țãcãne când îi pun 5 v . Am pus aparatul de mãsurã pe firele de ieșire din calculator pentru electrovalva de debit și cu contactul pus arata tensiunea din baterie, când dau la automat mãnâncã electromotorul din curent și scade tensiunea . Când opresc revine . 12,55V sa creãm in baterie, cam descãrcatã. Electrovalva de debit daca o alimentez la 5v miezul ar trebui sa atragã sau sã împingã daca îi pun in corp metalic / burghiu? Și cum ar trebui sa fac. Am înțeles chiar daca are rezistenta buna poate fi "blocatã"
Skip ads

  • adrian bacau

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am pus tot la loc . A pornit relativ repede și pornește repede la cheie , menține cod P1630 , am aerisit conductele cu motorul pornit la fiecare injector când desfãceam scãdea puterea, relanti ușor neregulat , se tureaza dar greu și neregulat. In turatii mari se aude un vâjâit la motor/pompa . Incerc sa identific zgomotul și mai revin
  • adrian bacau

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am verificat distribuția amai mutat poziția pompei din jocul lanțului. Se aude mai bn motorul dar persista problema. Eroare P 1630. Se șterge dar la câteva secunde dupã pornirea motorului reapare Maine vreau sa o scot la drum în sarcina și dacã nu își dã drumul probabil voi desface iar pompa. Nu sunt sigur cu electrovalva de debit sau capul hidraulic pe care acționeazã. Sau pistonasul avans și supapa debit daca zic bine in lateralul pompei. Mã puteți ajuta cu un sfat ? Mulțumesc.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
EHotaran a scris:la distributie e o singura varianta buna;orice alta varianta se lasa cu supape indoite de catre pistoane.La motorul asta cu lant se pune/regleza foarte usor distributia sa fie in regula.Dupa ce pui cala in partea dreapta(sa asiguri axul cu came pe pozitie)strangi surubul de la ax dar concomitent tii contra cu o cheie hexagonala pe axul cu came si strangi bine, bine de tot.Dupa aia invarti motorul(in sensul de functionare) cu cheie tubulara de la vilbrochen incet, pana dai o tura completa si urmaresti daca toate reperele sunt la semn.


Cred ca trebuie sa dai doua ture complete, caci la o tura completa in momentul in care fulia vibrochenului coincide cu semnul de pe chiulasa axa cu came nu mai este la semn la fel si pompa de injectie, de abia la a doua tura se aliniaza reperele
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Asa si este;pompa de injectie si axul cu came au 1/2 din turatia arborelui cotit.Deci este o pozitie unica cand e corect pusa distributia...dar daca,gresesti o tura la vibrochen,atunci vei avea injectia de motorina din pompa decalata cu 180grade si nema pornire...nici in situatia asta nu lovesc supapele de pistoane,am uitat sa precizez chestia asta.
Skip ads

  • marius_da

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2020

  • Mesaj Privat
Hello, vreau sa repar si eu un calculator, cu firul de drena dezlipit (topit) al tranzistorului.
Am verficat si electrovalva (cu o punte profesionala (mod: 4 wire)), valva de reglaj cantitate amestec care este comandata de tranzistorul defect.
Am valorile Rs=0.206 Ohm, si inductanta 75uH.
Am inteles ca valorea rezistentei serie de 0.2 Ohm e normala? Am vazut in alte parti 0.9 Ohm.
Daca a mai masurat si altcineva inductanta? e ok 75uH?

Multumesc mult!
  • adrian bacau

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Revin Am pus toate pe ea și vroiam sa o scot la o plimbare. Pornea repede , mergea urat dar dupã 2 minute mergea rotund motorul și se accelera greu cod P 1630: injection amount malfunction. Am scos o din garaj și... S a oprit. Nu mai pornește deloc cod P 1631 injection pump ecu fault. Ce ar trebui sa fac ? Ms
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Ce sa faci? Din punctul meu de vedere sa schimbi calculatorul pompei
Eu cred ca acolo este problema.
Daca erai mai aproape iti imprumutam un calculator pt proba. Terminatia pompei care este?
  • adrian bacau

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
015.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Poti sa imi confirmi daca codul calculatorului este 0281010479
Il gasesti stantat pe capacul calculatorului si imprimat langa codul de bare pe laterala lui
  • adrian bacau

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Desfac și verific
  • adrian bacau

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
0281010899
25.06.02
cod pr capacul calculatorului
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Acesta a fost calculatorul original al pompei tale? Eu am vãzut ca pe pompele cu terminație 015 preponderent codul calculatorului este 0281010479.
Am verificat pe mai multe pompe de injecție de care am dat pe parcursul timpului de când m-am lovit de aceasta problema și acest cod l-am vãzut pe toate corpurile de pompa cu terminația 015. Nu exclud posibilitatea ca sã existe acest cod și asociat cu 015, dar sunt înclinat sa cred ca ce ai tu este mai degrabã dedicat pe 011 sau 03
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR