Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Codul original este 0281010479;restul pot fi pentru Audi,Ford,etc.Conteaza 100% cum a fost scris softul de fabrica, si ptr. ce masina/model...corpul/mecanica pompei,este acelasi,pentru 4 sau 6 cilindrii!
Skip ads

  • adrian bacau

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Înainte sã trimit calculatorul la reparat nu am citit codul de pe el. Ce va pot spune este cã e a doua pompa un 2 ani care cade . Pompa de pe mașina a fost 015 și am pus tot 015. Am pus doar pompa fara alte piese sau împerecheri. Fiindca cele din sh nu prea au garanție am zis tura asta sa incerc sa repar calculatorul . Am incercat și o pompa 011 cu kit pornire dar am aflat cã provine de pe același motor dar generație mai veche .
  • adrian bacau

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am trimis înapoi calculatorul la verificat/ reparat. Am dat jos pompa de injecție și vreau sã o desfac sa vad pistonasul de avans. Alternativa 900 lei pompa la 100km se poate verifica pe masina. Nu ar fi mult daca ar fi o garanție. Pompa care a cãzut provine tot sh 500 lei verificata pe mașina rupea asfaltul. A ținut 3 luni. Alta varianta rabla +credit care nu e prea indicat in aceasta perioada Logan 1.5 dci sau ignis 1.2 benzina .
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Pai sunt multe de spus...eu am renuntat la diesel ptr. ca diferenta de pret intre benzina si motorina este mica(cam invers de cum ar fi normal).Si am zis sa caut una pe benzina,sa fie Opel Vectra B,sa fie la culoare cu cea diesel(mai o usa,o bara la un accident mai mic...le mut evetual de la una la cealalta),dar ce m-a interesat cel mai mult(99%)calculatorul sa fie facut clasic/smd si sa nu fie pus in compartimentul motor(pe vremea de demult cand faceam electronica ni s-a spus ca electronica trebuie ferita de caldura si vibratii ca sa aiba viata lunga...aici e exact invers)!Au folosit ei componente electronice de clasa inalta in controler,dar totusi,incalzirile/racirile repetate si vibratiile isi spun cuvantul in final...Asa am ajuns la X18XE si nu imi pare rau deloc...e adevarat ca consumul e mai mare ca la diesel(intre 5,6-13,8 la suta de km)...dar ii dau cheie si merge,chiar merge...Am avut si ceva probleme recente mecanice,dar totusi inca pot pune baza pe ea fata de diesel.Am avut X20DTH si accesul la pompa e destul de greu...imi place mecatronica...dar am dat jos pompa de n ori...pana la urma te cam saturi!Concluzia mea(nu e neaparat cea corecta),daci vrei sa te mai bazezi pe masina i-ti trebuie macar un controler nou,care e destul de scump!
LE:daca nu gaseam varianta asta ,ma orientam spre alt producator...
Skip ads

  • adrian bacau

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Mulțumesc de rãspuns. Gãsisem 900 Ron calculator nou
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Pai la 900 calculator nou chiar nu-i rãu. Unde asta? Și era nou tipla?
  • adrian bacau

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Da . Este un electrician care așa zicea cã comanda nou și vine blanc sau cu cu flag pt codul pompei.
  • adrian bacau

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Flash sau nu știu cum ii zice
Skip ads

  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Ar fi bine sa poata rescrie continutul memoriei,dar nu cred ca va reusi.Am avut si eu un calculator de Audi pe care intentionam sa il modific;pentru ca am gasit unul identic cu cel de pe pompa am renuntat la modificare.Fizic cipul de memorie este de tip OTP EPROM,iar parerile sunt impartite cam asa:poate fi stearsa informatia veche si rescrisa din nou daca cipul este expus la radiatie UV(asta inseamna ca ai nevoie sa desfaci capacul din plastic negru la controler pentru iradierea cipului cu UV)si atunci se golesc toate celulele si se poate rescrie cu informatia necesara.Memoria este impartita in trei bancuri de memorie,unul este scris din fabrica cu softul necesar(nici un controler nu vine blank din fabrica,doar daca e rebutat), iar celelate doua bancuri ramase sunt pentru cand este nevoie de recalibrarea pompei pe bancul de testare dupa reparatiile mecanice,cu noile setari.Memoriile OTP EPROM sunt destul de diverse,unele variante dupa scriere nu mai pot fi sub nici o forma rescrise pentru ca tehnica de scriere distruge ulterior accesul la cip(ramane acces doar pentru citirea memoriei),la finalizarea programarii...si e degeaba iradierea cu UV.De golit se goleste de continut,dar oricum nu mai poate fi scrisa!
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am înteles explicatia ta. Atasez alãturat poze ale unei pompe de Audi 2.5 TDI care are acelasi calculator, acelasi cod 0281010479
Eu cred ca sunt în situatia asta acum. Am montat acest controler pe pompa mea care fizic, mecanic este ok si la prima cheie mi-a rãmas martorul motor aprins semnalizandu-mi o eroare.
Pun pariu acum înainte de a pune testerul ca este eroare de comunicare cu ECU.
Deci practic soft-ul de Audi nu este identic cu cel de Opel în parametrii de injectie, debite, ajustãri, etc


  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Iar aici aveti codul de calculator al pompei de Audi 2.5 TDI prezentate mai sus
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Ca sa nu ne mai pierdem in detalii...ceva simplu:motorul de Audi 2,5tdi are fata de cel de la Opel inca doua biele in plus,adica este in 6 cilindrii.La o rotatie a pompei,valva de debit primeste 6 implusuri la Audi fata de 4 patru,asta asa babeste luat,sa nu mai vorbim ca timpii de avans sunt diferiti,debitele/presiunile pe injectoare difera si ele!La motorul X20DTH pe care l-am avut codul de pompa citit cu op-com este cel din imaginea a doua din vechiul meu cont( https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=154409 );daca nu este IDENTIC cu cel din imagine poti sa uiti ca va porni vreodata...ceva de citit despre pompele astea https://www.vp44diesel.de/en...s-vp30-vp44-psg-5
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Corect, 2.5 , 2.7 si 3.0 au 6 injectoare.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am montat din nou calculatorul vechi pe pompa originala. Adica calculatorul original pe pompa originala. Am amorsat-o si in cele din urma a pornit. Ralanti ok, consum in bord la rece 1,2 l/h
Acum am pornit-o fara capacul acela de tabla la distributie si fara cureaua de accesorii. Nu am tinut-o pornita decat cateva secunde, pana intr-un minut de frica incingerii motorului. Mi-a fost frica de ciupirea garniturii de chiulasa.
Ce am putut observa la cele doua trei porniri, am observat ca porneste la o cheie mai lunga, nu asa la sfert ca pana acum iar la accelerare parca are o limitare, un prag. Apas pedala de acceleratie si sta o secunda doua, trei apoi creste accelratia adica ridica turele.
Ar trebui sa reverific distributia?
Ar trebui sa slabesc pinionul de la pompa, sa o blochez si sa rotesc volanta in sensul acelor de ceasornic si apoi sa strang din nou suruburile?
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Vezi ce avans ai citit cu op-com,ar trebui sa fie undeva la 4,2grade cu motorul incalzit cu apa la 90grade.Oricum intr-un minut nu are ce pati garnitura de chiuloasa(la modelul asta e metalica,ma rog un fel de sandwich metalic).Pune totul la loc cum trebuie si fa teste...ca accelereaza mai greu poate sa fie ca intra turbo mai tarziu sau un furtun de vacuum fisurat;la fel pornirea mai grea poate sa fie ca inca circuitul de motorina mai are aer,nu s-a aerisit complet.Oricum la masinile astea nici un vacuum sau mufa nu e in plus,totul trebuie luat la mana si pus acolo unde au fost proiectate de fabricant,adica fiecare furtunas sau cablu in parte. Acum cinstit ce poti sa afli de la un motor care a functionat un minut?Scoate-o un pic la drum prin jurul casei si afli dupa aia mai multe!Bafta
LE:pentru herr @dancuciureanu,ai 100% dreptate,chestia e ca circula niste basme vis-a-vis de pompele astea cum ca ar fi autoadaptabile dupa tipul de motor...egal ca e motor cu un 1 cilindru sau 12 ea stie si se adapteaza...
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Revin cu amanunte. Imediat dupa ce am montat capacul de tabla pentru vizitarea distributiei, acela care este prins cu cele 6 surubele cu cap inecat, masina porneste la sfert de cheie. Evident s-a presurizat cumva circuitul si etansat fiind a crescut compresia dapt care a determinat pornirea mai rapida.
De aceasta data impreuna cu un prieten am mai pornit-o inca de doua ori, de aceasta data mai mult pana am simtit caldut blocul motor.
Prietenul invartea de zor cu mana fulia pompei de apa sa avem cat de cat o vanturare a antigelului in blocul motor.
Simptomul acelui prag la accelerare s-a mai diminuat dar nu a disparut complet.
Ramane sa desfac din nou capacul de tabla la distributie si sa ii aplic un strat subtire de silicon de etansare, sa remontez intinzator si cureaua de accesorii, carcasa filtrului de aer si sa o scot la traseu sa incalzesc motorul bine.
Revin cu informatii
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am revenit cu informatii...
Din pãcate nu asa de bune cum speram.
Am izolat cu silicon negru capacul de vizitare al distributiei, am strâns cele 6 surubele cu cap înecat, am montat întinzãtorul de curea si cureaua si i-am dat cheie.
A pornit la sfert.
Bucuria nu a tinut decât 1 minut jumate..... Cãci motorul s-a oprit din senin, fãrã sa se bâlbâie, fãrã nimic...
Am verificat, motorina are, este amorsata nimic aprins în bord.
Am luat contactul si am stat 5 minute. Nimic. Pun contactul, se sting toti martorii dau la automat, dar nici gând sa porneascã!
Hai sa pun testerul, zic!
Pun testerul îmi arata erorile vechi care nu am apucat sa le sterg, cele de dinainte sa dau pompa jos sa rectific pistonasul de avans
Le vedeti mai jos....
Le sterg cu opcom-ul verific din nou îmi apare mesajul no DTC's code
Având montajul de la EHotaran prin care pot verifica starea calculatorului pompei, verific si starea acestuia. Coduri de eroare la greu, tot de dinainte de reparatie.
Le sterg si de aici, verific sa nu mai existe nimic, cuplez mufa calculatorului si fac o contraverificare prin mufã OBD a masinii. Nici o eroare. Dau la cheie si nimic! Nu vrea sa porneascã!
Acum chiar sunt în pana de idei....


  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Daca nu mai sunt erori trebuie sa porneasca si sa mearga...sigur este amorsat si purjat circuitul de alimentare cu motorina?Eu zic mai are aer pe circuit de alimentare cu motorina,alta idee n-am...
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Cu atât mai puțin eu... EHotaran, gândește-te ca nu am umblat la circuitul de motorina. Cu o seara înainte am pornit-o de vreo 4 ori și am ținut-o mai puțin de 1 minut, iar a doua zi înainte de a ma apuca sa siliconez capacul de vizitare al distribuției și a monta cureaua de accesorii am mai pornit-o de control o data. Am ținut-o tot asa, 1minut și ceva.
Dupã montarea curelei a pornit la sfert și s-a oprit.
Daca era problema de alimentare nu ar fi trebuit sa se opreascã și înainte?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Verifica dupa oprire daca au aparut erori. Daca nu e niciuna, eu unul as trage-o pâna porneste. Pe urma... ori merge ok, ori arunca inca un rând de erori, de vazut ce-i cu ele.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR