Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
A pornit dupã ce am mesterit un pic la ea.
Am verificat cu Op-com-ul dacã am ceva erori.
No DTC's Code prezent.
Am dat drumu la 3 piulite de la conducte, un automat scurt si le-am strâns la loc.
A pornit si am citit mãsurãtorile în rubrica op-com





Skip ads

  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Banuiesc ca ai desfacut piulitele de la injectoare,sau la iesirile din pompa(pentru aerisire)...dupa datele de pe diagnoza esti pe varianta buna!Daca i-ti place asa mult masina(dupa cum am discutat la telefon)si vrei sa o pastrezi in forma buna,cumpara o pompa noua de la Bosch si vei avea liniste!O verificare mai subiectiva o poti face asa:pleci de pe loc in, ture,undeva la 4000~4500rpm,in prima treapta,apoi in treapta a doua si a treia la fel...daca la toate astea fluiera rotile sub ea atunci e bine!
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Astazi am montat si intinzatorul de curea si cureau de accesorii. I-am dat cheie si a pornit la sfert.
Merge bine, un pic cam zgomotoasa fata de cum o stiam eu...
Am lasat-o sa se incalzeasca pana la 90 de grade. Am iesit cu ea la ture. Trage foarte bine.
La ralanti cred ca ar trebui un pic mai ridicata turatia. Probabil din senzorul de turatie din pompa. Spun asta deoarece la ralanti computerul imi arata in bord 0,5 litri/h.
Masina asa cum o stiam eu de cand am luat-o mi-a aratat numai 0,6 litri /h
Sunt sigur ca si senzorul de turatie din pompa are o influenta deoarece prima data l-am nimerit perfect la aliniament si mergea brici. Acum schimband calculatorul cu altul, automat am s-a schimbat si senzorul IWZ, deci a aparut un decalaj de pozitie.
Maine vreau sa incerc sa pun motorina noua, sa schimb filtru de motorina cu unul nou.
In momentul acesta situatia se prezinta asa:
Am schimbat calculatorul meu original cu unul in stare perfecta, neumblat, sigilat cu electrovalve originale.
Am desfacut pompa si am slefuit si lepuit pistonasul pompei conform tutorialului pana am obtinut o suprafata perfect neteda si o cursa fara blocaj a pistonasului indiferent de pozitia acestuia.
Schimbat oringuri.
Repet, acum la ralanti pare un pic mai zgomotoasa, asa cum spunea cineva mai aspru este sunetul motorului, fata de cum o stiam eu, inainte zgomotulnera mai soft, mai catifelat...
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Daca musai vrei sa mai ridici un pic turatia de ralanti poti sa incerci cu alt senzor de temperatura pentru apa...sa nu mai umbli in pompa.Poti face si asta,dar eu as umbla cu ea asa cum este acum.
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
@mariano, stii ca dusmanul binelui e mai binele, nu?
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Da, va înteleg opiniile. Stiu ca aveti în mare mãsurã dreptate.
O voi lãsa asa câteva zile, oricum trebuie sa merg la ITP.
Masina nu scoate fum de loc, porneste la sfert, nu oscileazã în ralanti, trage cât poate ea pentru vârstã, motorul si ambreiajul ei (cam obosit) se duce lejer în 4500 ture pe orice treapta. Nu am fortat-o cu plecãri bruste si nici cu motorul rece. Per total ca si nota eu zic ca merita 9 acum.
Am fãcut deja 50 km si pot spune ca la ralanti cu motorul încãlzit si temperatura apei la 90 grade, consumul arãtat în bord este de 0,4 l/h. Cum ating foarte fin acceleratia, dar foarte fin la 0,6 motorul se aude cum îl stiam, ca odinioarã.
Va mai pun odatã mãsurãtorile cu Op-com-ul pe rubrica blocks

  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Revin cu noutãti dupa 580 km efectuati cu pompa asta in conditile prezentate anterior.
Masina trage, merge, are demaraj totul bun pana acum doua seri, cand dupa o stationare sumara de cateva minute, undeva pe traseu nu a mai pornit la prima cheie....
A luat-o la a doua, am zis ca de, se mai întâmplã...
Am mers la cineva într-un cartier din asta rezidential imprejmuit si cand sa cobor panta la bariera s-a oprit in mers. I-am dat cheie imediat si a luat-o instantaneu.
Apoi dupa 10 minute de mers normal s-a oprit brusc exact in parcarea de la Auchan Titan
Nu a mai vrut sa porneasca, am dat la automat, degeaba...
Astazi mi-am luat laptop-ul si am citit eroarea
P 1345. Am sters eroarea, am pus contactul si a pornit la sfert. Am adus-o acasa fara probleme.
Raman la parerea mea, pozitia senzorului de turatie din pompa nu este una tocmai fericita.
A mers cât a mers, dar stiind ca trebuie sa ajung in seara aceea in Valcea, masina mea m-a aveetizat ca nu poate face drumul acesta, drept care s-a tras singurica in parcarea Auchan-ului.
Mai bine decat pe marginea drumului pe Dealul Negru, nu? Si noaptea si in noiembrie....
Acum aducand-o pe roti acasã efectul de placebo persista. Motorul parca nu trage in ritmul lui, este un puc sacadat, nu merge in ritmul in care il stiu de atata timp, plus ca decelerarile sunt smucite, in sensul in care iau mai brusc sau mai repede piciirul de pe acceleratie, are smucitura aia de parca ai taiat sarcina. De fapt asa si este el nemaifiind in full sarcina la turatia respectiva, ca este 1500, 2000, 2500, sau 4000 daca salti rapid piciorul de pe acceleratie da o secunda in nas, nu decelereaza fin cum facea inainte....
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
In urma discutiei cu Roland inițiatorul acestui topic, am concluzionat cã principalul vinovat este senzorul IWZ, adica senzorul de turatie din pompa.
Il voi schimba, voi incerca sa cumpar unul nou, voi posta cat si unde l-am gasit.
Eu cred ca lipiturile acestuia or fi cedat....gen lipitura rece, gen lipitura celebra a computerului ABS.
Oricum cel mai greu in momentul asta imi pare scoaterea celor 2 electrovalve pentru a nu taia firele acestora. A fost oricum un chin izolarea firelor electrovalvei de avans fara a taia firele, pastrand si camasa termica de protectie...dar tinand cont ca suruburile sunt inlocuite cu unele noi, putina atentie si rabare ar trebui sa fie suficiente...
Skip ads

  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Daca pozitia nu ar fi fost buna,facea probleme de la inceput...poate e pe ultima suta de metrii senzorul IWZ!
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
EHotaran cred ca ai dreptate, dar cum naiba sa identific un senzor bun in varianta SH?
La cautari, pana acum nu am gasit decat SH...
Continui cautarea pentru senzor nou.
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Senzor bun SH nu exista...acum e ok, peste doua minute da chix!Daca e nou e altceva...spre exemplu la mine senzorul CKP a inceput sa faca niste figuri si nu afisa cod de eroare(la diagnoza)in nici un fel si totusi era defect!
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Incearca o cautare si la www.iwz.at
Skip ads

  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
M-am inarmat cu rabdare si calm si am purces la desfacerea calculatorului dupa pompa in urma afisarii erorii P 1345.
Ok senzor de turatie pompa....
Am scos doi senzori din sertar si da-i masuratori
Cum naiba masori un senzor inductiv cum este acest senzor IWZ?
I-am pus unul sub celalalt in ordinea urmatoare:
1. Senzorul ultim aflat la ultimul montaj. Am mers cu el 590 km
2. Senzor luat de pe un calculator defect
3. Senzor de pe calculatorul original al masinii
Am inceput sa fac masuratori
Am pus multimetrul pe masurare impedanta/ ohmi si l-am setat la 2000 ohmi
Toti cei trei senzori au valori diferite

  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Cam asta arata multimetrul meu...

  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Senzorul este alimentat cu 5v din sursa interna a controlerului...eu am avut probleme si cu sursa aia si am pus un 78l05.Cu contactul pus tensiunea se plimba(nu mai tine minte exact)intre 3,75v~5v.Dupa ce am schimbat sursa nu au mai fost probleme.Aici in ultima postare, este o poza foarte buna cu sursa respectiva https://www.digital-kaos.co....r-solution/page87
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Senzorul impreuna cu controlerul este alimentat cu 5v din sursa interna a controlerului(cea mai comuna eroare cand sursa de 5v are probleme, este 94 self test eror)asa cum apare si in topicul pe care l-am scris mai demult https://www.clubopel.com/vie...discutii+similare Eu am avut probleme si cu sursa aia si am pus un 78L05.Cu contactul pus tensiunea se plimba(nu mai tine minte exact)intre 3,75v~5v.Dupa ce am schimbat sursa nu au mai fost probleme.Pe acest site, in ultima postare, este o poza foarte buna cu sursa respectiva https://www.digital-kaos.co....r-solution/page87
Intr-o vreme ma gandeam sa pun un capac fals la pompa(doar pentru etansare la motorina)si sa trag fire de la cele doua valve,senzorul iwz si sa aduc toata electronica mai sus.Asa ar fi fost mai usor de intervenit la partea electronica si era ferita de vibratii si caldura...dar nu stiu daca ar fi functionat cu lungimi mai mari la firele de la valve,pentru ca scad curentii de comanda!Totusi cineva a facut o reparatie si o lungit de destul de mult firele...se pare ca e multumit!Uite aici https://www.dieseltruckresou...d-my-vp44-323641/ Acolo este si un fisier pdf foarte expilcit cu ce a modificat si adaugat.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Revin cu noutati.
Am montat un senzor IWZ de pe calculatorul original.
Montat totul la loc. Amorsat instalatia, a pornit in cele din urma...
Simptom ciudat, nemaiintalnit pana acum:
Cum acceleram putin, dadea in nas, gata sa moarã.
Am lãsat-o sa se incalzeasca si usor, usor a inceput sa isi dea drumul.
Am accelerat-o pana la 3500-4000 si brusc mi-a scãzut turatia. S-a aprins si martorul motor
Scanez eroarea si surpriza: P 1345
Sterg eroarea, accelerz din nou si la fel P 1345
In rest valorile sunt bune.
Dar nu inteleg cum naiba sa iei calculator sigilat de pe o pompa, il verifici, totul ok, mergi aproape 600 km si pa, cedeaza senzorul?
De fapt eu cred ca si senzorul anterior a fost bun, nu avea nimic, ci doar stabilizatorul sa fie de vina?

Chiar asa? Ce naiba sa fac sa mearga masina asta?
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Te referi la cel de 5volti?
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Da la acela ma refer. Cel la care faci si tu referire EHotaran.
La o discutie telefonia si cu Roland am inteles ca si un anumit condesator ar putea face figuri, el avand suspiciunea unei lipituri reci...
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Mai poate sa fie problema si de la banda de legatura intre senzor si electronica din pompa(aceea maronie cu trasee de cupru,tip IBM).Cu o lupa puternica uitat-te si vezi sa nu fie trasee fisurate/intrerupte...in functionare senzorul se misca incontinuu(la fel ca la hard-disk)ca sa corecteze avansul si apar fisuri/intreruperi in traseele acelea!
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR