Ai uitat parola?


  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,441
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra y20dt din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Jul 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Salut dragi colegi,

Ma pregatesc sa-mi iau si eu un Vectra C S/H de prin '07 (+/-3 anisori). M-am orientat pe motorul de 1.9 insa vad 3 versiuni si fiecare aparent are CP ai ei.
Acum apar problemele. daca cel de 101Cp stiu sigur ca e pe 8valve, si nu ma intereseaza, nu stiu ce e cu cel de 120cp.
Prin unele locuri vad ca e cu 8valve in altele ca e cu 16V. M-ar interesa daca e cu 16V caci am inteles ca e identic cu cel de 150cp, diferenta fiind din soft.
Daca sunt 2 motoare unu cu 8V si unu cu 16V, cum le recunosc fara sa ma uit in cartea masinii. Caut masina initial pe net, si nu am access la codul VIN sau altele. Exista un an cand s-au schimbat intre ele?

Cam care sunt problemele generale ale motorului de 1.9 cu 16V?
Nu vreau sa intru prea mult in detaliu caci s-ar putea sa fie folositoare discutia si altora care sunt in acelasi impas. O sa postez restul intrebarilor in alte topicuri.
  • tase

  • Mesaje scrise: 2,218
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra z19dt din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Sep 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Cel de 120 Cp are 8 valve,cel de 150 are 16v ..nu stiu de ce tii neaparat sa iei de 150 ... Shocked
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,441
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra y20dt din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Jul 2008

  • Garaj Mesaj Privat
pentru ca:
1. am pe unde sa o fugaresc
2. am boala CP si tinand cont ca preturile sunt aproape identice (diferente sub 500euro) nu vad de ce as lua motorul mai puturos (am si 3.0 V6 in pret, insa nu prea as vrea asa mare din cauza asigurarii/taxelor de drum)
3. pentru ca tot ce gasesc sunt caravan
4. pentru ca am nevoie sa pot trage remorci si cu cat mai multi CP cu atat am voie sa trag mai mult/ pot trage mai mult fara sa fac motoru/cutia praf

mersi mult de raspuns.
E vre-un motiv pentru care s-ar merita cel de 120cp?
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,251
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z19DT din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Mai 2004

  • Garaj Mesaj Privat
da, mai fiabil . nu iti cade admisia si tija swirl, ambreiajul suporta mai bine cei 320 de Nm cat are (p-acolo oricum fata de cel de 150 de cai, caruia daca ii faci un tuning si il duci in 200cp, vei schimba volantele la 3 luni) si cred ca ar mai fi. plus ca ala de 120 de cai cu un soft il duci in 155cp si 380 Nm ceea ce e mai mult decat acceptabil (am eu asa ceva)
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,441
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra y20dt din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Jul 2008

  • Garaj Mesaj Privat
cu admisia nu o stiam, cu tija swirl am inteles ca s-a gasit rezolvare. cat despre cuplu, din ce am citit cel de 150cp are cutia f40 iar cel de 120 are mr32, care duce maxim 320nm cea ce mi se pare destul de prost conceput.

mersi mult de raspuns Smile sper sa nu crezi ca-s naspa, dar sunt obsedat sa ma documentez caci vreau sa iau un clunker si sa-i schimb motorul (taxele sunt calculate foarte retardat in tara asta, si cel mai ieftin asa pot iesi Smile ), si as vrea sa fie motor identic caci atunci o pot face eu cu un prieten (are lift si tot ce trebuie) fara sa avem nevoie de altcineva/ reomologat.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 10,092
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra Z19DT din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Dec 2010

  • Garaj Mesaj Privat
sa o luam de la inceput
pe vectra c cele mai dese motorizari sunt cele de 1.9 si 120 cp si 1.9 si 150 cp
aici ma refer strict la motorizarea de 1.9
sunt destul de rare cele cu 101 cp. de cele mai multe ori sunt confundate motoarele de 2.0 cu cele de 1,9, asa ca ai mare grija...
atentie: 1.9 = 1910 cmc (la z19dtl si z19dt, citeste mai jos ce inseamna fiecare)
2.0 = 1998 cmc (y20dth)

deci:
z19dtl = 101 cp = 8V
z19dt = 120 cp = 8V
z19dtj = 120 cp = 16V (din cate stiu eu a fost pus doar pe astra H)
Z19dth = 150 cp = 16V
toate cele cu 16V au tija swirl care se afla pe galeria de admisie.
exceptand acei cai putere si cuplu in plus fata de omoloagele lor in 8V nu ar avea nici un avantaj. basca pica ambreiajele mai repede din cauza acestor surplusuri...

daca ai de carat remorca si/sau rulota uita de motoarele z19. vei schimba ambreiajele (volanta mai exact) odata cu uleiul din motor...
asta daca nu cumva te orientezi spre cutie automata. scapi de volanta dar dai peste problemele clasice ale cutiilor automate.

cutiile de viteze sunt alta problema
eu am z19dt si cutie de viteze F40 (garantat, am schimbat volanta + kit ambreiaj, dar si din decodare VIN)
cunosc multe cazuri care au z19dth cu cutie M32 (exemllu: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=113101)
se pare ca ultimele generatii de vectre c au cutie M32 indiferent de motorizare
  • AlexDmi

  • Mesaje scrise: 633
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z20NET din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Feb 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Le recunosti asa : http://data.motor-talk.de/d...4796387658751.PNG

Cele 16V au busonul de ulei in dreapta, cele 8V in stanga.
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,441
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra y20dt din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Jul 2008

  • Garaj Mesaj Privat
multumesc mult dragi colegi.

jgyprime, de ce zici ca voi schimba volanta odata cu uleiul? sunt chiar atat de praf volantele la motorul asta (acum am vazut ca-s tot fiat)..
Nu iti imagina ca voi fi in fiecare zi 300km cu rulota de 2 tona dupa mine, ci poate odata la 2-3 luni...
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 10,092
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra Z19DT din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Dec 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Da. La utilizare normala te duce 60.000
Cea originala duce mai mult...
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,441
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra y20dt din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Jul 2008

  • Garaj Mesaj Privat
si cam care e diferenta de pret intre originala si cele mai ieftine Smile

si inca ceva: z19dtj e diferit doar in soft, nu?

multumesc mult de tot Smile
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 10,092
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra Z19DT din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Dec 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Cea originala e cea pusa de uzina...
Pret kit: 800 €


Z19dtl si z19dt sunt identice
Z19dtj si z19dth la fel
Diferenta e din soft.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 8,291
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra Z19DTH 200CP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jan 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Volanta cu masa dubla, indiferent ca masina e remapata sau nu, indiferent ca e de 16v sau 8, tine in jur de 150.000-250000 km. Normal ca pe RO, se cam trage de ele, dar sa tina doar 60000 km... Am auzit multe cazuri in gradina VAG cu volanta sa tina putin, dar nu la Opel, cam indiferent de motorizare.
La mine pe Z19DTH bate de cand am luat masina, si bate bine. Am deja 6000 din care cred ca 5000 cu 200 cp. In general conduc destul de agresiv, adica am momente cand imi place sa o scartai la a doua, asta ca am cu ce. Volanta bate ca la inceput si o las in pace.
Este un simplu consumabil si asa ar trebui perceput.

Z19DTH inseamna pentru mine, 200 CP cu un consum decent, taxe rezon, intretinere simpla si ieftina. In plus, fata de un Z19DT are o admisie mai mare care face figuri, altfel, sunt la fel pe parte de probleme. In ciuda impedimentelor, atat motorul cu 16V sau cu 8, le consider unule dintre cele mai fiabile motoare din gama acestei capacitati.
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,441
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra y20dt din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Jul 2008

  • Garaj Mesaj Privat
ok. din pacate nu prea gasesc z19dt in banii mei cu doar z19dth Shocked

cat costa schimbatul admisiei? sau merge reparata de tine cum citisem despre tija swirl.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 8,291
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra Z19DTH 200CP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jan 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Cand cumperi o masina te duci si te uiti la ea. Daca o vezi semidefecta, faci niste calcule si daca te avantajeaza o cumperi. Daca o vezi OK, nu o cumperi cu ideea ca se va strica...
Orientativ, in general exista anumite solutii de remediere a problemelor, zic eu destul de ieftine.
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,441
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra y20dt din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Jul 2008

  • Garaj Mesaj Privat
problema la mine e ca nu-mi permit sa astept sa se defecteze masina, mecanicii sunt mult mai incompetenti aici decat in RO Shocked si as prefera sa fac serviceul preventiv la garanjul unui prieten care din pacate e la vreo 300km distanta Smile caci acolo pot sa umblu la ea eu cu manuta mea si ma costa un bax de cola Very Happy
  • maddyunicat2011

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1.9 zdth din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Jul 2011

  • Garaj Mesaj Privat
salutare.Eu am cel de 150 CP,si sunt super multumit ,l.am luat cu 115000km,am facut si romania ,acu am in jurul la 150000km si iam schimbat doar distributia ,filtrele si uleiul,probabil conteaza si pe unde mergi cu ea.La noi in Romania faci foarte multe manevre cum un avem autostrazi conforme ,aici pe langa drumurile care sunt destul de bune ,majoritatea le parcurg de la 90 km in sus ,pe cand in Romania un poti merge la o viteza constanta benéfica masinii..problema pe care o am aici ,exact cum a zis si Scorpio18,nu pera avem mecanici competenti...eu recomand motorul cu 150CP...mai conteaza si cum exploatezi masina...bafta..
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,441
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra y20dt din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Jul 2008

  • Garaj Mesaj Privat
disitrbutia se schimba la motorul asta?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 8,291
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra Z19DTH 200CP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jan 2007

  • Garaj Mesaj Privat
In mod normal da. 150000 in tarile cu apa calda.
  • maddyunicat2011

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1.9 zdth din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Jul 2011

  • Garaj Mesaj Privat
distrbutia e pe curea ,mie imi place sa intretin masina ,asa ca un ma joc mai ales cu distributia...bafta
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,441
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra y20dt din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Jul 2008

  • Garaj Mesaj Privat
aaa. credeam ca e pe lant, de asta am intrebat, caci credeam ca fiat iar a facut un motor cu lant schimbabil.

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata