Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • kata1986

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 2006 y
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Buna ziua!sunt fost posesor de Opel astra an 2001..am avut o groaza de problema ,lam vandut am strans ceva banuiti si am luat un Alfa 159 din 2006 , motor 1.9 jtdm 16v 150 cai ca si cel de pe opel.
Problema este destul de delicata..se opreste in mers ..la cald...cand o turez peste 2000 rpm. am fost la 4 service ..ultimul la reprezentanta Alfa cat si la un service specializat in Opel..toate testele electronice miau dat..regulator presiune..eroare 0091..lam luat de pe alt Alfa cu motorizare identica care era functional...dar tot asa..se opreste in mers....iau contactul il pun porneste dar cand turez la 200 rpm se opreste..am facut test pe injectoare si sunt ok...toti nu stiu ce este..sunt in ceata
va rog sa ma ajutati dk ati patit ceva asemanator!
https://www.youtube.com/watch?v=ZS06lPmPV94


Ultima modificare facuta de kata1986 la Sam 29 Jun, 2013 11:09 pm
Skip ads

  • mi_ronic

  • Mesaje scrise: 170
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2012

  • Mesaj Privat
cauta atent pe forum ca se tot discuta. ca idee, schimba senzorul la arborele cotit, nu e foarte scump, undeva intre 150-200 ron.
  • kata1986

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 2006 y
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2013

  • Mesaj Privat
pai nush ce sa mai zic...la pornire suna ceva...parca bate..si trepideaza acu turometrului..apoi cand se opreste im mers imi zice..insuficienta presiune la ulei..dar am ulei aproape maxim..si arunca bine..am luat busonul am turat putin si mia umplut capacu motorului cu ulei..uleiul lam schimbat de 8000 mobil 5w30
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Intra mai bine pe forumul celor cu alfa romeo. Sunt ei mai artagosi, dar sunt baieti inteligenti. Si vezi, alfa nu e o masina ieftina. E ca o muiere. Nu-i dai ce-i trebe' , te lasa-n drum, merge la altu'!
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Banuiesc ca bate linia. Cauza, probabil ulei prost. Un test de compresie ar fi binevenit. In principiu ai cam avea de desfacut motorul pentru a identifica cauza.

Titlul e inadecvat, Opel are motor de Fiat.
  • kata1986

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 2006 y
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2013

  • Mesaj Privat
da...is facute toate de GM..in general...uleiul e pus din butoi.....la un service...problema mea e greu de depistat...sper sa nu ajung sa testez toate piesele pe rand sa aflu cauza..testeru nu ma ajutat Sad
  • Heb65

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2009

  • Mesaj Privat
1. senzor arbore / senzor turatie...
2. nu stiu :d si eu tot senzorul la il suspectez....fa o proba cu altul...
  • kata1986

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 2006 y
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Buna...revin pt ca miau schimbat pana la urma pompa de combustibil care ma tinut 10 zile...iar acuma se opreste din nou...plus ca reporneste greu si la cald si la rece...pls help
Skip ads

  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Salut, nu stiu ce sa zic, dar ne potrivim! Am acelasi motor pe Vectra C 2008.
Si mie mi se opreste motorul in mers cand e cald. La rece imi da suturi puternice.... dar isi revine (taie curentul undeva in cablaj CRED). Astazi, dupa 9 luni de chinuri fara rezultate, cred ca am gasit buba Smile.
Diferenta e ca la mine nu zice nimic de ulei, presiune, etc, ci doar se aprinde ESP si ramane aprins, palpaie ABS si servo, mi se sting farurile cand imi da sutul.....
Cu respect!
  • kata1986

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 2006 y
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Luni o duc iara in service deoarece pompa mi in garantie...tre sa dau mult la automat sa amorseze,porneasca,cand o calc sau in curbe mari se opreste Smile)...am bagat si motorina mai murdara inainte ,leam spus sami curateasca instalatia cu rezervor cu tot ,au zis ca au facut-o dar nus sigur..sar putea sa prinda si aer pe undeva cred..intrebarea e de ce a mers 10 zile ?bine nu chiar ca inainte cand nu facea probleme,precizez iara ca mi-au pus pompa Bosch de 4.5 bari dar nu originala ca era f piperata la bani.ms
  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
! PROBLEMA REZOLVATA ! Z19DTH, 2008.
Dupa 9 luni de chinuri si aproape 2000€ cheltuiti prin service-uri si reprezentante.... am gasit problema in fata blocului . Un fir intrerupt!
(EX)Simptome: Imi dadea suturi in mers la accelerare si/sau virare, se aprindea martorul ESP, palpaia ABS si servo, Se aprindea martorul baterie, imi cadeau luminile exterioare, AC, player.... si in final, cand temperatura motorului era cea normala de functionare... mi se oprea motorul in mers (de la treapta1 la 6, indiferent de viteza).
Daca masina statea in soare o zi intreaga si voiam sa o pornesc.... la punerea contactului ramaneau aprinsi ABS, ESP, servo si nu pornea, evident!
Solutia: nici o piesa schimbata pe masina, doar miscat putin manunchiul de fire care trece prin spatele motorului si pe sub releul de la bujii... la blocul de relee.
Am postat imaginea, manunchiul de fire e cel marcat cu rosu, iar buba era chiar la curbura.
  • kata1986

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 2006 y
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2013

  • Mesaj Privat
am mers din nou la service..mia gasit langa pompa de motorina in rezervor un furtun crapat...lam inlocuit cu unu panzat de vreo 20 cm...mia mers masina dupa aceea o zi...si iara a inceput probleme...nu se mai opreste in mers ..porneste f greu...atat la cald si rece..si cand vrea mio baga in mod avarie,nu se tureaza peste 2000 rpm, si imi apare martor motor in mod...oare sa prinda aer? eroare pe tester e p0091 presiune prea mica...deja is satul de astia cu service-ul lor si ei de mine,problema ca mi-am luat pompa de motorina de la ei si ma costat cu manopera 1100 lei...mas duce la alcineva dar tre sa platesc din nou
Skip ads

  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Si garantia pe piesa si garantia pe manopera!? Sa nu zici ca ai dat atatia bani fara chitanta... Neutral
  • kata1986

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 2006 y
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2013

  • Mesaj Privat
ba am..azi miau constatat ca e dus injectorul nr 2 Smile) consta 700 lei cu 1 an garantie...iei zic ca nu sa dus din cauzele anterioare..acu cum am zis porneste f greu si scoate fum negru..mai bine i faceam casco la banii astia si i dadeam foc Sad
  • fiat_stilo

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Salut,

Scuze ca dezgrop un subiect vechi care insa este de actualiate.

@kata1986: Ce ai mai facut cu masina?


Am aceeasi problema la un Fiat Stilo 1.9 M-jet 120CP.
Am verificat si schimbat tot ce se poate mai putin pompa de inalta presiune, e singura ramasa pe lista.

La fel in sarcina, se aprinde martorul motor, scrie check engine si intra in limitatre.
Eroare P0091 care de fapt ar fi scurt la masa in regulatorul de presiune de carburant.

Mai nou apare si eroarea P0092 scurt pe firul de semnal care reseteaza ECU.
La resetare regulatorul de presiune nu mai primeste 0V si se deschide la maxim (undeva pe la 48-49%).
Acest lucru provoaca caderea presiunii in rampa (pe la 20bari) mult sub 270 bari necesar pentru ralanti.

Am si grafice din Multiecuscan le pot uploada daca e cineva interesat si se pricepe.

PS: La mine totul a pornit de la o accelratie cu 1-a peste 4500Rpm cu rezervorul pe rezerva.
A taiat motorina si m-am procopsit cu aceasta eroare.
Cred ca e o problema de sistem Bosch common-rail nu are treaba cu o anumita marca.
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
P0092 face referire la un scurt la masa ... Daca regulatorul este cu 2 pini , masoara-l . Adica... intre pin 1 si 2 ar trebui sa ai cam 3-4 ohm , nu am datele exacte de pe motorul tau dar cam asa au in general regulatoarele. Dupa aceea masoara ce tensiune vine pe mufa. Asta cu tensiunea o verifici cu mufa bagata in regulator si contact pus , fara motor pornit eventual daca eroarea nu este permanenta o stergi inainte. Tre` sa ai vreo 12 volti ... sau mai exact tensiunea care`i pe baterie.
P.S. Daca masori tensiunea cu mufa scoasa o sa ai cel mult un impuls de verificare a ECU si dupa aceea 0 v.CU motorul pornit aceeasi problema foarte posibil ca aparatul de masura sa nu reactioneze atat de rapid pe cat trimite ECU impulsuri si sa arate eronat 1.... 2 ... volti
Daca treaba`i buna masoara cablajul,eventual inlocuireste`l de proba pana in sursa de alimetare ECU/releu... 2 fire nu tot cablajul Cool
Nu trebuie sa dureze mai mult de 20 de minute verificarile astea... ambele erori dupa Autodata P0091 si 92 fac referire la scurt pe regulator/cablaj.
Vezi si pistonasul din regulator daca are zgarieturi adanci ... se schimba treaba.
P.S. Masina fiind FIAT verifica-i cablajul totusi ... posibil cand ai "fortat`o" la 4500 rpm sa se fi deranjat vreun fir mai scorojit., am intalinit destule masini cu tampoanele terminate chestia asta face ca motorul sa se roteasca mai mult decat de obicei plus o eventuala scurgere de ulei pe cablaj si gata problema la care "nu i da nimeni de cap " /Twisted Evil Twisted Evil
Verifica`i astea intai ... masina iti da un indiciu totusi , si tu vrei sa te iei de pompa...
  • fiat_stilo

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns. In acest weekend am tot verificat la masina si am tot facut teste sa inteleg ce se intampla.
Am verificat si traseul electric care este destul de scurt.
Pleaca din stanga de langa baterie (ECU) se desparte in 2.
1. ramura o ia prin fata motorului catre injectoare, debitmetru, sennzor temp apa etc
2. ramura mai groasa prin spate pe deasupra electromotorului pana la joja de ulei und eurca la suprafata.
Prin aceasta ramura trec fire de la:
- vana EGR,
- senzor presiune MAP
- regulator presiune carburant
- senzor presiune ulei
- senzor temperatura ulei
- senzor axa cu came
- senzor turatie

Ramura este in copex plastic infasurata cu o banda textila groasa.
Cum putea sa faca probleme doar firele de la regulator?
Le-am testea si sunt bune, nu fac scurt la masa sau la + 12V.

Din cate am vazut regulatorul primeste un semnal intre 1V si 4V si se deschide in intervalul 40%-25% orice este in afara da eroare.
Daca se inchide mai mult de 25% da eroare P0091 daca se deschide mai mult de 40% da eroare P0092 si reseteaza ECU deci opreste motorul.

Regulatorul original (R1 in grafice) de pe masina are rezistenta 3.7 Ohm.
In weekend am testat si cu altul identic (R2 in grafice) ce are 3.2 Ohm.

Cu regulatorul R1 eroarea P0091 apare cand presiunea din rampa este mult mai mica decat cea ceruta si se vede in grafice.
Din aceasta cauza ECU comanda regulatorul sa inchida tot mai mult si cand ajunge aproape de 20% probabil ca face scurt inauntru
pentru ca apare eroarea P0091. La ralanti (850 Rpm) presiunea ceruta este 270bari si cea primita este 265-270bari

Reglulatorul R2 cu care am testat era initial blocat. Cand turam motorul tacanea insa si-a dat drumul dupa putin timp.
Presiunea data este mai mare decat cea ceruta insa apare o intarziere in sensul ca este o diferenta de timp de cand cere presiune mare pana o primeste. cand aceasta intarziere este mai mare (in functei de sarcina) apare eroarea P0091.
DIn cauza ca face presiune mult mai mare decat cere ECU comanda imediat regulatorul sa deschida si ii taie tensiunea ceea ce duce la deschiderea regulatorului peste 40% uneori si la 54% avand ca consecinta scaderea brusca a presiunii din rampa sub 20bari si motorul se opreste. Chiar si la ralanti acest regulator da 300bari fata de 270bari cat este necesar.

Am pus din nou regulatorul initial R1 si daca merg economic (cu pedala sus) P0091 apare foarte rar.
Insa la cateva minute dupa ce temp motorului a atins 90grade se opreste motorul cauza fiind tot deschiderea peste 40% a regulatorului.

Ma gandeam ca e poma de inalta presiune insa cu regulatorul asta baga presiune.
SI atunci ma gandesc la ECU sau un lat scurt ce il poate face sa se reseteze.

Graficele 2-6 sunt cu regulatorul original.
Graficele 7-13 sunt cu regulatorul de test
De la graficul 13 am pus din nou regulatorul original al masinii.




Ultima modificare facuta de fiat_stilo la Lun 03 Oct, 2016 2:58 pm
  • fiat_stilo

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Regulatorul de carburant are 2 pini ce cin de la ERU din mufa B01 pini 19 si 49.
Regulatorul este pe iesirea din pompa daac se deschide se duce mai multa motorina pe return presunea in rampa scade, iar daca se inchide se duce mai mult amotorina in rampa si presiunea creste.

Daca pompa nu mai poate furniza presiune mare e posibil ca regulatorul sa fie fortat la limite si astfel sa para aceste erori citite de ECU ca si cum ar fi scurtcircuit.

Adaug si grafice cu momentele cand apar erorile:

P0091 - regulatorul se inchide la maxim (ca si cum ar primi tensiune mai mare) pentru a compensa diferenta intre presiunea ceruta si cea furnizata in rampa.
P0092 - apare doar dupa ce apare P0091 si cred ca are legatura cu functionarea al presiune joasa.
regulatorul se deschide la maxim (ca si cum ar primii 0V) moment in care presiuena scade deoarece motorina se duce pe retur si motorul se opreste.

Cand motorul se opreste se obseva presiuena de ralanti (850Rpm) ceruta de 270bari si oferita tinde la 0bari deci e normal sa se opreasca motorul.
  • fiat_stilo

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Eu am rezolvat problema.
Injectorul nr. 3 schimbat cu unul nou nout (nereconditionat) am ramas si cu injectorul meu.
Masina merge brici si trage bine acum.

Cand a pus baiatul eprubetele am dat la automat 3 sec si la injectorul 3 s-a umplut eprubeta.
La celelalte injectoare er 2-3ml.
Deci acolo era problema.
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Opl3 si fiat stilo, putini oameni ca voi, care sa dea informatii de bucatarie pe forum. Multi stiu si tin pentru ei detaliile utile. Eu unul va multumesc.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR