Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Ia-ti o benzinara.
Eventual turbo...
Urmatoarea mea masina clar nu va mai fi diesel...
Am diesel de 3 ani si chiar daca sunt foarte multumit de el, nu imi mai doresc diesel.
Cele 2-3 avantaje ale diesel-ulii palesc in fata multelor probleme ale acestuia...
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Si eu as merge pe o benzinara, mai putina bataie de cap, dar nu cu km de diesel.

Bafta.
  • bgd92

  • Mesaje scrise: 859
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Omul a cerut o parere despre diesel...eu as merge pe 1.7 101 cp ; gasesti pe forum multe detalii despre el ; consum mic, putere ok, cuplu bun..sau...daca pui ochii pe mai multe si ai de ales, alege-o pe cea care este in cea mai bub stare ; verifica injectoare, turbina, volanta + ambreiaj, dpf, sa fie ok ca sunt cam scumpe...
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
jgyprime a scris:Ia-ti o benzinara.
Eventual turbo...
Urmatoarea mea masina clar nu va mai fi diesel...
Am diesel de 3 ani si chiar daca sunt foarte multumit de el, nu imi mai doresc diesel.
Cele 2-3 avantaje ale diesel-ulii palesc in fata multelor probleme ale acestuia...

Te asteptam sa-ti achizitionezi un benzinar cu 2-300 000 km rulati si sa ne relatezi impresia despre "simplitatea" unui benzinar care a vazut des 4000-4500 rpm pe autostrada. O sa inveti ce-s aia segmenti, simeringuri supape,scaune /ghiduri supape,catalizatoare topite, sonde lambda,bobine etc in caz ca te-ai plictisit de diesel si vrei probleme noi. Bonus-ul unui benzinar vine atunci cand nu da nicio eroare dar masina merge prost... vezi atunci proba de diagnosticare care de cele mai multe ori devine fooooarte costisitoare.
On Topic
1. Z17DTH daca vrei ca masina sa se miste ok (sa traga bine)
2.Z17DTL daca vrei consum mai mic cu aprox 1-2 L ( trage mai prost peste 100 km/h se simte nevoie de CP in plus)
3.Nu recomand 1.9 respectiv 1.3 (parere personala).
4. Toate-s bune, dar mai fiabile cele de la pct 1+2.
5.Masina este second hand nu-ti garanteaza nimeni stare tehnica pe forum.
6. Nu injura firma Opel in caz ca iei un cazan de masina . Toate arata bine exterior.interior.
7. Succes
Skip ads

  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,356
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Eu zic, ca 101 cai pentru un break sunt cam putini, la limita.
  • bgd92

  • Mesaje scrise: 859
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Dadada..sa faceti toti exact cum va spune op3l ! Pt el, 4000 rpm constant pe autostrada e catastrofal pt un motor pe benzina Smile))) tovarase...majoritatea au cuplu maxim acolo deci e cea mai indicata turatie...benzinarele sunt motoare de turatie...numai sunt ca daciile 1300...dar deh, ce ne mai place la unii sa credem ca le stim pe.toate...acum toti cauta benzinare nu le mai place dieselul....oare de ce? Sa invete mecanica nu? Mai conteaza daca injura opel? Oricum o fac si ce care si le-au luat noi
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
@Op3l, dintre motoarele enumerate de tine acolo cred totusi ca 1.9 dar cu 8 valve e cel mai potrivit pentru un break. Nu are problemele celui cu 16 valve (galeria) insa are mai putina putere.

Si da, o masina pe benzina are mult mai putine probleme decat un diesel.
Si aici nu ma refeream la benzinar cu z16xe ci x18xe(r) care e mult mai fiabil si mai potrivit pe o caroserie atat de mare.
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
bgd92 a scris:Dadada..sa faceti toti exact cum va spune op3l ! Pt el, 4000 rpm constant pe autostrada e catastrofal pt un motor pe benzina Smile))) tovarase...majoritatea au cuplu maxim acolo deci e cea mai indicata turatie...benzinarele sunt motoare de turatie...numai sunt ca daciile 1300...dar deh, ce ne mai place la unii sa credem ca le stim pe.toate...acum toti cauta benzinare nu le mai place dieselul....oare de ce? Sa invete mecanica nu? Mai conteaza daca injura opel? Oricum o fac si ce care si le-au luat noi

"Tovarase" ai desfacut un motor diesel ? Sau ... ai desfacut vreodata un motor pe benzina ? N-ai sa auzi vreodata probleme de segmenti ,supape , chiulase la un diesel cu 250 000 km nici macar la 500 000 km , in schimb la un benzinar ai sa observi de cele mai multe ori compresie nasoala (sub 8 ) la un rulaj intre 250 000 km.
Daca n-aveam experienta in lucru cu motoarele mai ziceam ... dar asa n-are rost sa ma contrazic cu dvs.
Am observat ca postezi doar in contradictie pe majoritatea topicu-urilor , doar de dragul discutiei si flame-ului ,nu ai baza tehnica pentru a face anumite afirmatii, si ai unele informatii doar "culese" de pe google..Cam asta reiese din afirmatiile dvs.
O zi buna va doresc.
Skip ads

  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
...ma bag si io aiurea. Opelul diesel din dotare e a 18-a masina proprietate personala . In rest ,,m-am dat,, cu 17 benzinare ( din care 10 au fost Dacii Very Happy )de toate ,,natiile,, si ,,puterile,, si stiu sigur ca BENZINAR NU-MI MAI TREBUIE IN VECI !
Poate ca-s mai fasnetze la plecarea de la semafor , poate ca e intretinerea mai usoara dar de la 200 mii km incolo e loterie deja. Am desfacut motoare , am facut motoare ( de benzinar, evident) si poti monta motorul in cauza cu atentia lui Dumnezeu si ii poti da uleiul ,,lui peste,,, ca tot ,,nu tine,,
Poate ca plec cu 1 secunda intarziere de la semafor si poate ca uneori noaptea ma gandesc ca ce dracu fac daca imi pica turbina pe nepregatite ...dar in schimb stiu ca am motor de la ,,mama lui,,. Estimez ca are vreo 300 mii km desi pe ceas are doar 200 mii si inca il simt ,,in putere,, . Nu sesizez consum ulei , nu gafaie si nu troncane
Da , daca drumurile tale se rezuma la piata si la serviciu , sigur, e mai indicat un benzinar.
PS - nu sint mecanic , doar pasionat.

PS2 - si vesnicele probleme la un benzinar .....,, scanteieste, benzineste dar nu porneste !,, Plus ca nu stiu ce o tot dati cu autostrada ! Cei cu benzinare de la 1.8 in sus, citi isi permit sa o calce pe autostrada ? Nu-i vorba , o calci, dar ,,pica,, acul la benzina fara mila si instinctiv iei piciorul de pe pedala. Adica fix momentul cind un diesel ,,se simte,, cel mai bine .
Da , repet ...pentru oras benzinarele sint cele mai indicate ...dar nu se poate compara un diesel cu un benzinar ,,in afara,, cu atat mai putin pe autostrada - si nu vorbesc de putere ci de costuri.
  • bgd92

  • Mesaje scrise: 859
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2011

  • Mesaj Privat
@ op3l : daca tu asa crezi, ca majoritatea motoarelor pe benzina care au rulat constant cu ~4000 rpm trebuiesc segmentate...este parerea ta ; nu stiu ce masini ai avut tu pe mana si ce ai desfacut sau reparat ; cum nu are rost nici sa iti spun eu ce masini am vazut / condus benzinare si cati km aveau pt ca ne vom contrazice inutil ; eu zic atat...in opinia mea : prefer sa merg eu cu benzinarul mereu, si la 300k km cat zici tu ( cu toate ca duce ~500k km fara probleme ) sa il segmentez cu ~2000 lei si sa ii refac complet motorul, decat sa ma rupa la intretinere dieselul cu costurile lui in cei 300.000 km ; desigur daca vorbim de masina strict pt autostrada ( si aici nu ma refer la Romania pt ca noi nu avem inca asa ceva ) , clar as alege dieselul ; Benzinarele inca le gasesti majoritatea sub 200k km, fie ca vorbim de Romania ( unde de regula le gasesti sub 120k km reali ) fie ca vorbim de Germania ; insa dieselul, clar nu il gasesti sub 3-400.000 km ; un diesel are un medie un rulaj de ~50.000 km anual ; asta in medie, pt ca sunt unele care fac mult mai mult ; deja la masinile mai noi de 2010, nu prea se mai umbla la kilometraj ( intr-un procent asa de mare cum se fac la cele pana in 2009....acum 5 ani cand cautam o masina diesel rar gaseam una sub 200k km..acum, numai gasesc niciuna peste 200 k km; ) ; te poti uita pe siteurile din Germania si comparand cu siteurile de vanzare din Romania te vei convinge ; in 3 ani de zile, break`urile sau limuzinele automate ( si nu numai ) au deja peste 170k km ; deci, decat un Astra H de 10 ani de zile 1.7 care sa il iau cu >350.000 km reali , mai bine unul pe benzina la jumatete de km , mai ieftin la intretinere si eventual ii pun GPL daca vreau economie 100% ; dar desigur..sunt inca multe minti luminate care inca cred ca gpl`ul e o bomba cu ceas, ca este simbolul saraciei sau ca strica motorul...daca ii intrebi cum ? habar n-au...dar in fine, asta e alta discutie ;
Cat despre arsul garniturilor de chiuloasa...stai fara grija...nu e nimic greu acum mai ales ca toti taranoii care isi iau dizal ca consum putin au invatat inca un lucru nou : sa mergi turat cu ele si sa le forjezi ca sa " nu se infunde " ... ; personal cunosc 2 cazuri in care 2 inteligenti au ars garnitura de chiuloasa la diesel pe acest principiu ; acum,in afara ariei mele de cunostinte fii sigur ca or fi mult mai multi...

@bh13ncu : cand vei conduce un benzinar turbo ( TSI , T-jet, etc ) iti spun eu ca iti vei dori nespus sa te intorci la benzina ; cand vei vedea ca ai aceeasi putere si cuplu ca al dieselului, ca vei avea un consum incredibil de mic pt ce ofera masina, demarajele , costurile de intretinere mai mici, siletiozitate si rafinament..vei fi de alta parere ; acum depinde si de buget ; pt ca aceste masini nu le vei gasi prea curand sub 5000 euro ;


p.s : dl op3l, imi spui mie ca ma contrazic pe toate topicurile...cred ca cel mai corect ar fi asa : sa primeasca avertisment sau suspendare toti cei care ofera informatii false pe forum care sunt la mintea cocosului...dar atunci..nu cred ca am mai avea cu cine discuta ; normal, nimeni nu este atotstiutor si mereu se vor contrazice unii cu altii..insa sa impui o parere si sa te juri pe carne de porc ca asa este si ca nimeni numai e ca tine..nu prea e corect ; dar astea nu le vede nimeni ; si ar fi mai fi o idee buna : sa fie sanctionati toti cei care nu raspund la subiect si o dau in diverse ; eu din cate am observat, am raspuns la subiect pe fiecare topic ( mai putin cel opel vs dacia renault ) si chiar am atras atentia altora sa faca la fel ;
  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,356
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Care sunt costurile alea exorbitante ale unui diesel? Am impresia ca al meu e stricat.
  • bgd92

  • Mesaje scrise: 859
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2011

  • Mesaj Privat
s-a scris destul pe aici despre problemele la 1.7 / 1.9 / 1.3 pe langa celebrele piese "sensibile" ale dieselului ; daca vrei posteaza intr-un topic dedicat si discutam ; nu e cazul sa fii sarcastic..vad ca ai Y20DTH in semnatura ; din cate tin minte vag...nu e un motor facut de fiat, nu e un motor CR de generatie mai noua si cu volanta masa dubla ; poate ma insel...dar cum am zis , poluam topicul aiurea
Skip ads

  • C.Stefan

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2014

  • Mesaj Privat
WOW unde s-a putut ajunge!
On topic: (parere persoanala): daca vrei consum mic 1.3cdti sau 1.7cdti (101cp) pe Astra. Acum fiecare isi cumpara masina in functie de nevoiele fiecaruia.
OFF: Referitor la contrazicerile de mai sus, eu vad dieselul o masina care nu trebuie sa petreaca prea mult timp in oras (este foarte bun la drum lung: consum, cuplu. + faptul ca in oras cu atatea accelerari si opriri sunt sanse mari sa se strice turbina mai repede de termen). In schimb vad motorul pe benzina pentru oras, care va tine la fel de mult timp cat unul diesel, pentru ca in oras faci mai putini km si sunt sanse sa nu se strice nimic chiar daca treci de 100k km facuti doar in oras (cunosc situatii).
  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,356
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Ai generalizat, ai zis "Diesel" nu ai specificat un motor anume. Poti sa dezbati aici costurile de miliarde pentru intretinerea unui diesel pentru ca initiatorul cauta diesel.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
E parerea mea personala ca urmatoarea masina a mea va fi benzina.
Am vazut ce inseamna costuri de intretinere la un diesel vs benzina (aceeasi masina alt motor).
Plus ca, iarna te cam pipilesti pe el de motor diesel cand la frig motorina se face margarina ai nu mai ajunge in pompa de injectie...
Iarasi iarna, tremuri pana baga caldura diesel-ul... Chiar si batrana dacie 1300 dadea caldura mai repede...

Da, diesel-ul e mai fiabil insa undeva unde ai drumuri fara localitati, drumuri cu mai multe benzi pe sens, etc.
La noi avem cateva sute de km de autostrada si cateva mii de km de dr european cu 1 banda pe sens si banda de urgenta pe care este neregulamentar sa circuli...
  • bgd92

  • Mesaje scrise: 859
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Toate costurile de intretinere si problemele comune sunt disponibile pe forum ; folositi functia cautare cu incredere si va veti lamuri ;
  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,356
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Spui ca dieselul e scump la intretinere da' nu stii de ce. Zicea cineva bine ca ar trebui banati utilizatorii care dezinformeaza.

Uite ca eu asta iarna o scoteam o data pe saptamana si o lua la prima cheie. Cat despre caldura: am scaune incalzite si webasto.
Nu e normal ca un motor mai mic sa se incalzeasca mai repede? Daca tot zici de dacie.
  • bgd92

  • Mesaje scrise: 859
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Dieselul de 2.0 cum ai tu se incalzeste extrem de greu ; mai greu decat cel de 1.7 care trebuie sa rulezi iarna ~15-20 minute ca sa simti nitzica caldurica ; un motor mare pe benzina se incalzeste instant ; pot sa iti dau exemplu de motoare mari pe care le-am condus si in ~3 minute aveam caldura in masina : bmw x5 4.6 IS, bmw 530i, skoda superb 2.8 V6 si de aici incep sa scad sub pragul de 2.0 ; nu toata lumea are webasto si scaune incalzite ; aste sunt niste optiuni foarte rar intalnite pe opeluri ;
de ce este un diesel mai predispus la stricaciuni fata de o benzinara banala ?
uite, in primul rand cum spuneam de la un user de pe forum cateva argumente, ca daca tu cauti, vei gasi, cu toate ca stii si tu ca este la mintea cocosului si ca toate testele sustin ca benzinarul este mult mai ieftin la intretinere decat un diesel ; excludem km dublii ai unei masini diesel SH si incepem cu :

dancuciureanu a scris:

- la ulei, filtre cam la fel schimb la 10,000km, mai scump la diesel dar nu dezastru
- la diesel pica injectoare la benzinara nu
- pica fulie alternator si benzinarii nici nu concep asta
- pica EGR si se infunda admisie si benizinarii il curata de amorul artei sau daca le papa ulei
- pica turbina, benzinarii nu au asta
- daca e sa schimbi bujiile e dracu', dupa bafta daca poti sa le scoti fara sa ai filet distrus
- pica valva regulator presiune rampa, la benzinari e una in rezervor si cade foarte rar
- inlocuire distributie ca piese cam la fel dar manopera e cel putin dubla la diesel Z13 fata de Z10/12
- pica volanta cu masa dubla, benzinarii nu au habar de asta

mai adaug :
-turbina
-senzor MAF
-pompa de injectie ( asta in cazul motorului tau )
-particular, in cazul fiecarui motorizari diesel motorul dispune de mai multi senzori si mai multa electrica

pt restul, te las sa cauti singur, sa studiezi teste si comparatii, sa accesezi siteuri de piese auto online gen autokarma si sa cauti in paralel piese pt benzina vs diesel si sa te convingi care sunt mai scumpe ; tine cont, in principiul vorbim de motorizari CDTI, mai rafinate, mai snesibile la injectoare ( care te poti interesa singur cat costa ), cu volante cu masa dubla care costa ~1500-2000 lei o volanta, etc ; cu toate ca e la mintea cocosului daca se merita sau nu, astept si raspunsul tau, argumentat la fel de bine ca si al meu ; pt ca daca tot ne pierdem timpul pe aici, macar sa ne contrazicem pana la capat si sa dovedim fiecare ce stim si cu ce ne sustinem afirmatiile ; sper sa nu faci ca alti colegi sa sari peste posturi sau sa te faci ca nu vezi unele puncte timp de 3 pagini Wink si daca tu crezi ca diferenta de consum de ~1.5 % merita in cazul in care motorina tinde sa se distanteze in continuare fata de pretul benzinei , probabil o sa imi cumpar si eu o masina dizal
  • mad2max

  • Mesaje scrise: 795
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
In legatura cu caldura in diesel, la 1.9, eu la -5 grade sunt gata sa pun pariu cu oricine ca in maxim 5-6 minute da caldura in masina...in aproximativ 8-10km (in functie de cum mergi) antigelul sare de 80 de grade(pe meniul ascuns)....asta insa cu termostat nou!
  • bgd92

  • Mesaje scrise: 859
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Mi`e teama ca o sa pierzi pariul..la -5 nu bag mana in foc nici pt benzinara ca ajunge la 80 grade intr`un ritm normal de mers..maxim 3000 rpm la benzinara si maxim 2500 rpm la diesel...vorbim de cele fara preincalzitor nu?

p.s : uitandu`ma la semnatura domnului mad2max...am uitat o mare cheltuiala a dieselului....mai adaugam pe lista si : FILTRUL DE PARTICULE pt cdti`uri
p.s2 : domnu mad2max, am avut ca masina de firma un fiat doblo 1.9 120 cp diesel...acelasi motor ca si pe opel...crede-ma, sufla cald abea dupa 20 minute de mers prin traficul bucurestean...si era in perfecta stare..poti verifica asta si pe forumurile clubfiat sau alfaclub..pt motorizarile similare...cam toata lumea se plange de treaba asta...si 2.0 DTI la fel ca si 1.7 se incalzesc f greu iarna...ca idee, plecat din sector 4 am inceput sa simt caldurica abea pe la Dna Ghica...la intrare in Afumati pot sa spun ca aveam caldura in masina si puteam da fesu jos din cap ;
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR