Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • samy97

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Daca scot borna + de pe baterie dupa ce am pornit masina se opreste masina? Am un opel astra g y1.7 dti din 2002 !
Skip ads

  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,638
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Scoate borna si vei afla Smile
De ce vrei sa stii daca se opreste sau nu?
  • samy97

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Mai mare poveste! O problema la alternator! Very Happy
  • mi_ronic

  • Mesaje scrise: 170
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2012

  • Mesaj Privat
La dieselul clasic (gen ARO, U650) daca porneai cazanul (chiar si in viteza) sef erai. Nu mai aveai nevoi de nimic. Acum, in cazul tau, presupun ca fara curent senzorii, nealimentati, nu isi vor face treaba si motorul se va opri.
Skip ads

  • AIin

  • Mesaje scrise: 558
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
nu se opreste. oricum masina functioneaza pe alternator, nicidecum pe baterie. singurul rol la bateriei este sa iti invarta electromotorul la pornire. si sa tina minte data si la ce melodie ai ramas la cd-player.
  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,638
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Asta a fost tare de tot "sa tina minte la ce melodie ai ramas" Smile
Daca nu ai cas si nici display pentru data, nici baterie nu-ti mai trebuie pentru ca pentru pornire suni un prieten.
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
daca se opreste inseamna ca nu incarca alternatorul desi, in cazul acesta ar trebui sa ai ceva erori pe acolo.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
samy97 a scris:Daca scot borna + de pe baterie dupa ce am pornit masina se opreste masina?
Fabricantul interzice scoaterea unei borne de pe baterie in timpul functionarii motorului.Adevarat ca pe masina proprie poti incerca orice,suportind efectele...Teoretic si practic,daca alternatorul nu incarca si se scoate o borna(motor pornit),tot managementul motorului(calculator,actuatori,senzori,etc,) ramine fara alimentare electrica si se opreste. E buna curiozitatea,dar cea constructiva...!
  • Heb65

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Eu zic sa nu scoti borna de la baterie dupa ce ai pornit motorul pentru doar pentru niste curiozitati. Verificarea alternatorului se poate face si mai simplu si cam la oricine are baterii de vanzare cu un multimetru iti masoara incarcarea. Intradevar este corecta presupunerea colegilor daca nu incarca ar trebui as se opreasca motorul, dar totusi luand borna de la alternator in timpul functionarii motorului risti sa "prajesti" chiar alternatorul... Nu recomand astfel de practici.
Bafta!
De altfel incarcarea o poti verifica si tu din meniul ascuns al BC...
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
eu iti recomand cu caldura sa nu incerci asta.
Conform parerilor impartite de unii colegi, bateriile la masinile digitale din ziua de azi, au un rol mult mai mare decat alimentarea casetofonului.
Teoretic, e corect cum spui tu, scoti bateria si motorul merge in continuare daca alternatorul e bun, practic, bateria e pusa acolo sa tina tensiunea cat mai constanta, caci toate electronicele (digitale) sunt facute sa accepte o variatie a tensiunii insa nu foarte mare. Dacia pe carburator putea merge si cu 15V in loc de 13.8, la opelul tau s-ar putea sa faca multe calculatoare poc.
Bateria poate fi privita ca un regulator de tensiune, iar in momentul in care o vei scoate, cel putin pentru cateva milisecunde (mai mult decat suficient ca sa strici ceva) va aparea un spike in tensiune.
Dute la orice magazin electro/auto si ia cel mai prost/ieftin multimetru ce-l au (e vreo 15-20lei) si va fi mai mult decat suficient sa masori tensiunea de incarcare/scurturi si cei mai ai tu nevoie la masina.
Pentru o suma atat de mica risti sa faci o paguba uriasa.
  • HENDRICH

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Cel mai bine este sa masori incarcarea cu un multimetru cat despre oprit la Opel cu motorizari de generatie mai noua motorul se va opri dupa cateva secunde dupa deconectarea bornei, calculatoarele sesizeaza o crestere a tensiunii peste limite ( alternatorul in momentul in care scoti borna de pe baterie poate furniza o tensiune de pana la 19 v) si intra in protectie oprind motorul.
  • Dany7776

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Vezi aici cum se masoara|Afla. Bafta!
Si daca dai mai jos este si un video pus.
https://www.clubopel.com/vie...p=1568396#1568396
Daca ai 12,3 sau mai jos nu incarca Alternatorul, Babeste incearca cu alta Baterie (de proba) vezi daca merge.
Daca merge cu bateria (de proba) e Alternatorul.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR