- paul2004
- **
- 397 mesaje
- din 28 Aug 2013
- Astra 2010 A17DTR
- Bucuresti
paul2004
- Mesaje scrise: 397
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2013
- Mesaj Privat
- acidutu
- **
- 124 mesaje
- din 28 Sep 2007
- Crossland X 2018
- Mures
acidutu
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Mures
- Masina: Crossland X 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2007
- Mesaj Privat
Mai am inca o intrbare legata de regenerare la Astra H z17 DTJ din anul 2009.
Dupa ce se face regenerarea la cat vã scade saturatia F. de particule ?
La mine niciodata nu scade sub 32%.
Am vazut la un astra DTH din 2006 dupa regenerare a scazut la 18%.
Ce parere aveti, este in regula sa fie asa ? la Astra H z17 DTJ din anul 2009 ?
Dupa ce se face regenerarea la cat vã scade saturatia F. de particule ?
La mine niciodata nu scade sub 32%.
Am vazut la un astra DTH din 2006 dupa regenerare a scazut la 18%.
Ce parere aveti, este in regula sa fie asa ? la Astra H z17 DTJ din anul 2009 ?
- paul2004
- **
- 397 mesaje
- din 28 Aug 2013
- Astra 2010 A17DTR
- Bucuresti
paul2004
- Mesaje scrise: 397
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2013
- Mesaj Privat
- acidutu
- **
- 124 mesaje
- din 28 Sep 2007
- Crossland X 2018
- Mures
acidutu
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Mures
- Masina: Crossland X 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2007
- Mesaj Privat
andrei09
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2015
- Mesaj Privat
Buna. Am un opel astra j 2011 1.7 tdci ,il am de 9000 km si pana acuma eu nu am simtit nici o regenereare , care ar fi simtomele unei regenerari. De cateva ori cand am oprit masina se simtea miros de plastic sau cauciuc ars , ma-m si speriat, jentile masinei erau un pic dar un pic caldute am incercat sa ating si discurilile si intradevar erau fierbinti dar ma gandesc cai normal , Iar motor era fierbinte . Acest miros este specific regenerari sau am alta problema?
- paul2004
- **
- 397 mesaje
- din 28 Aug 2013
- Astra 2010 A17DTR
- Bucuresti
paul2004
- Mesaje scrise: 397
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2013
- Mesaj Privat
Mirosul regenerarii este de par ars...porc parlit...este un miros mai special asa:)....discurile de frana este normal sa fie calde daca ai mers cu masina....jentile nu trebuie sa friga incat sa nu poti tine mana pe ele.
E normal sa fie cald la motor...este cald si sub masina...o sa simti caldura venind de sub masina daca faci regenerarea static.
Simptomele regenerarii s.au discutat aici pe forum...nu le mai repet si eu.
E normal sa fie cald la motor...este cald si sub masina...o sa simti caldura venind de sub masina daca faci regenerarea static.
Simptomele regenerarii s.au discutat aici pe forum...nu le mai repet si eu.
andrei09
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2015
- Mesaj Privat
Am inteles. Deci mirosul de plasti / cauciuc ars de la ce ar putea veni. Va spun o situatie. Am venit cam 20 km cu masina am oprit 1 min ma dat jod in masina nu am simtin mici un miros, dupa care am plecat lasant frana de mana se se decupleze automat cand am accelerat ( am frana de mana la buton care se decupleaza fie de la buton fie cand accelerez ) iar dupa 200 metri am oprit iar de tot si termocupla era pornita si mirosea a cauciuc/ plastic ars. Sa fie de la frana de mana?
- paul2004
- **
- 397 mesaje
- din 28 Aug 2013
- Astra 2010 A17DTR
- Bucuresti
paul2004
- Mesaje scrise: 397
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2013
- Mesaj Privat
- kosty000
- **
- 119 mesaje
- din 25 Oct 2008
- Astra 2012 A20DTH (LBS)
- Teleorman
kosty000
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2012 A20DTH (LBS)
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2008
- Mesaj Privat
- acidutu
- **
- 124 mesaje
- din 28 Sep 2007
- Crossland X 2018
- Mures
acidutu
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Mures
- Masina: Crossland X 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2007
- Mesaj Privat
semnele autoregenerãrii sunt:
la ralanti, stand pe loc, consumul creste undeva la 3l
in mers daca de obicei ai 5-6 litri consum, când intra autoregenerarea, consumul este undeva la 8-12 l
de asemenea, in cilindrii se injecteazã o cantitate suplimentarã de motorinã pentru a creste temperatura de ardere din filtru de particule, se simte și in mașina ușor miros de cauciuc ars, daca ieși afara se simte mai tare
operațiunea de regenerare dureazã aproximativ 15-20min, in funcție si de temperatura de afarã
dupã acest timp consumul revine la normal și așa mai departe
de preferabil este ca regenerarea sa se facã in mers la turați de peste 2500 rot/min
sper sa va fie de folos, numai bine.
la ralanti, stand pe loc, consumul creste undeva la 3l
in mers daca de obicei ai 5-6 litri consum, când intra autoregenerarea, consumul este undeva la 8-12 l
de asemenea, in cilindrii se injecteazã o cantitate suplimentarã de motorinã pentru a creste temperatura de ardere din filtru de particule, se simte și in mașina ușor miros de cauciuc ars, daca ieși afara se simte mai tare
operațiunea de regenerare dureazã aproximativ 15-20min, in funcție si de temperatura de afarã
dupã acest timp consumul revine la normal și așa mai departe
de preferabil este ca regenerarea sa se facã in mers la turați de peste 2500 rot/min
sper sa va fie de folos, numai bine.
- asdhj
- **
- 242 mesaje
- din 27 Aug 2008
- Astra 2011 A17DTJ
- Dambovita
asdhj
- Mesaje scrise: 242
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2011 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2008
- Mesaj Privat
- florake
- **
- 134 mesaje
- din 19 Oct 2014
- Astra 2011
- Bucuresti
florake
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2014
- Mesaj Privat
- asdhj
- **
- 242 mesaje
- din 27 Aug 2008
- Astra 2011 A17DTJ
- Dambovita
asdhj
- Mesaje scrise: 242
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2011 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2008
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
andrei09
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2015
- Mesaj Privat
Am intampinat urmatoare problema si cred ca asta este rezolvarea. Masina la relanti avea mers al motorului neregulat si tremura plus miros de cauciuc, plastic ars , am tinut masiana la 2000 - 2300 turati scaosa din viteza 15 minute si totul si revenit, sa intelg ca aceasta este o regenerare ? deoarece am mai patit sa fie mai galagioasa si sa tremure usor ( mai mult decat normal ) la relanti si miros de ars, dar de fiecare data opream masina.
KnX
- Mesaje scrise: 82
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2015
- Mesaj Privat
Da, creste temperatura pe evacuare pentru a arde particulele nocive si pentru a le elimina. Este de preferat sa nu opresti motorul si sa continui sa mergi cu masina la o turatie mai mare. Daca computerul de bord iti ofera informatii despre consumul instant vei observa ca in timpul regenerarii consumul instant va fi cam de 2,4-2,5 L/h fata de 0,4-0,5 L/h. Vezi ca s-a mai discutat aceasta problema.
Dany2016
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2016
- Mesaj Privat
Bunã.
Pînã a gasi acest topic legat de filtrul DPF, nu cunoșteam nimic legat de regenerare. Am circulat cu mașina 11.000 km și niciodatã nu atrãgeam atenție momentelor de consum ridicat, sau careva sunet la motor in timpul regenerãrii.
Recent am schimbat uleiul. Dupã schimbul de ulei, am gãsit acest topic și abia acum m-am informat și referior la regenerarea filtrului DPF.
Într-o bunã zi, ajungînd în fața blocului unde locuiesc am observat consumul ridicat la relanți -2,6 l/h + sunet zgomotos la motor + ventilatorul de rãcire a motorului în funcțiune, pe timp de 3 grade cu plus afarã.
Am așteptat aproximativ 7-8 minute, dupã care totul a revenit la normal.
Din cele citite pe topic, înțeleg ca am avut o regenerare a filtrului DPF.
Dupã aceastã regenerare, am circulat prin oraș aproximativ 50 km, iar ulterior am ieșit la un drum extraurban.
Am încercat sã accelerez, iar cînd am ajus la viteza de 100 km/h, in timpul mersului, la un moment dat, mi se taie puterea și se aprinde martorul - mașina cu cheița.
Eram în treapta a 5 și cu pedala de accelerare la fund însã mașina nu mai accelera, iar daca coboram cu o treapta mai jos se întîmpla și mai rãu, nu mai acceleram de loc, ba din contra pierdeam din vitezã.
Credeam cã este problema în filtru DPF, care 50 km în urmã regenerase.
Am oprit pe dreapta, am repornit motorul și martorul s-a stins, iar mașina avea din nou putere și accelera bine pe o distanțã de 7-8 km, dupã care apãrea aceiași problemã , și așa de fiecare datã.
Considerînd cã problema este în filtrul DPF, am accelerat în treapta a 3 pînã la 3000 rotații și am mers așa aproximativ 10 km, dar fãrã careva schimbãri, mi se tãia puterea și se aprindea martorul cu cheița care nu se stingea decît dacã reporneam motorul.
Am circulat așa 400 km, dupã care am revenit în oraș. În oraș surprizã, nu se taia nici puterea și nu se aprindea nici martorul. Am circulat 15 km prin oraș, iar cînd am oprit la relanți am observant iarãși consumul ridicat la relanți - 2,6 l/h + sunet zgomotos la motor + ventilatorul de rãcire a motorului în funcțiune.
De la ultima regenerare a filtrului de particule am fãcut aproximativ 465 km, și regenerarea a început iarãși la relanți.
Mi-a apãrut întrebarea de ce dar mi se taia puterea pe drumul extraurban și de ce mi se aprindea martorul cu cheița care dispareau dupã repornirea motorului – sã fi fost oare cauza în filtrul DPF ?
Ca sã verific am ieși imediat dupã regenerare la drum extraurban și am accelerat pînã la 100 km/h, însã dupã 10 km fãcuți iarãși sa aprins martorul și mi s-a tãiat puterea.
Acum circul prin oraș cu viteza 50 km/h, iar martorul nu se aprinde și totul e ok.
Sã fie totuși problema în filtrul DPF, sau poate este o altã problemã ?
Din cite am înțeles din ceea ce am citit în acest topic totuși este mai bine sã se facã regenerare în timpul mersului, de aceea vã rog sã mã ajutați sã înțeleg cum îmi dau seama exact de aceasta regenerare în timpul mersului, deoarece consumul instantaneu in timpul mersului oscileazã odata cu schimbarea vitezelor și practic doar în baza consumului este greu sã îmi dau seama daca are loc regenerarea.
Apropo, atunci cînd are loc regenerarea la relanți, este necesar sã ridicãm turațiile motorului la 2000 sau lãsãm motorul sã funcționeze în regim normal fãrã sã apãsãm pedala de accelerare?
Opel Astra H, 2008, 1,7 CDTI, 81 kw, 110 c.p.
Pînã a gasi acest topic legat de filtrul DPF, nu cunoșteam nimic legat de regenerare. Am circulat cu mașina 11.000 km și niciodatã nu atrãgeam atenție momentelor de consum ridicat, sau careva sunet la motor in timpul regenerãrii.
Recent am schimbat uleiul. Dupã schimbul de ulei, am gãsit acest topic și abia acum m-am informat și referior la regenerarea filtrului DPF.
Într-o bunã zi, ajungînd în fața blocului unde locuiesc am observat consumul ridicat la relanți -2,6 l/h + sunet zgomotos la motor + ventilatorul de rãcire a motorului în funcțiune, pe timp de 3 grade cu plus afarã.
Am așteptat aproximativ 7-8 minute, dupã care totul a revenit la normal.
Din cele citite pe topic, înțeleg ca am avut o regenerare a filtrului DPF.
Dupã aceastã regenerare, am circulat prin oraș aproximativ 50 km, iar ulterior am ieșit la un drum extraurban.
Am încercat sã accelerez, iar cînd am ajus la viteza de 100 km/h, in timpul mersului, la un moment dat, mi se taie puterea și se aprinde martorul - mașina cu cheița.
Eram în treapta a 5 și cu pedala de accelerare la fund însã mașina nu mai accelera, iar daca coboram cu o treapta mai jos se întîmpla și mai rãu, nu mai acceleram de loc, ba din contra pierdeam din vitezã.
Credeam cã este problema în filtru DPF, care 50 km în urmã regenerase.
Am oprit pe dreapta, am repornit motorul și martorul s-a stins, iar mașina avea din nou putere și accelera bine pe o distanțã de 7-8 km, dupã care apãrea aceiași problemã , și așa de fiecare datã.
Considerînd cã problema este în filtrul DPF, am accelerat în treapta a 3 pînã la 3000 rotații și am mers așa aproximativ 10 km, dar fãrã careva schimbãri, mi se tãia puterea și se aprindea martorul cu cheița care nu se stingea decît dacã reporneam motorul.
Am circulat așa 400 km, dupã care am revenit în oraș. În oraș surprizã, nu se taia nici puterea și nu se aprindea nici martorul. Am circulat 15 km prin oraș, iar cînd am oprit la relanți am observant iarãși consumul ridicat la relanți - 2,6 l/h + sunet zgomotos la motor + ventilatorul de rãcire a motorului în funcțiune.
De la ultima regenerare a filtrului de particule am fãcut aproximativ 465 km, și regenerarea a început iarãși la relanți.
Mi-a apãrut întrebarea de ce dar mi se taia puterea pe drumul extraurban și de ce mi se aprindea martorul cu cheița care dispareau dupã repornirea motorului – sã fi fost oare cauza în filtrul DPF ?
Ca sã verific am ieși imediat dupã regenerare la drum extraurban și am accelerat pînã la 100 km/h, însã dupã 10 km fãcuți iarãși sa aprins martorul și mi s-a tãiat puterea.
Acum circul prin oraș cu viteza 50 km/h, iar martorul nu se aprinde și totul e ok.
Sã fie totuși problema în filtrul DPF, sau poate este o altã problemã ?
Din cite am înțeles din ceea ce am citit în acest topic totuși este mai bine sã se facã regenerare în timpul mersului, de aceea vã rog sã mã ajutați sã înțeleg cum îmi dau seama exact de aceasta regenerare în timpul mersului, deoarece consumul instantaneu in timpul mersului oscileazã odata cu schimbarea vitezelor și practic doar în baza consumului este greu sã îmi dau seama daca are loc regenerarea.
Apropo, atunci cînd are loc regenerarea la relanți, este necesar sã ridicãm turațiile motorului la 2000 sau lãsãm motorul sã funcționeze în regim normal fãrã sã apãsãm pedala de accelerare?
Opel Astra H, 2008, 1,7 CDTI, 81 kw, 110 c.p.
- nickm
- **
- 382 mesaje
- din 13 Feb 2008
- Zafira 2008 A17DTR
- Arges
nickm
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arges
- Masina: Zafira 2008 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2008
- Mesaj Privat
Ca sa vezi de ce iti taie puterea motorului, cel mai bine este sa citesti codul sau codurile de eroare inregistrate, ori cu un OP-com, ori cu metoda pedalei si vezi ce anume a generat acea eroare sau acele erori.
In ceea ce priveste regenerarea la relanti, cel mai bine si mai repede se face cu motorul turat intre 2000 si 2500 rpm.
In ceea ce priveste regenerarea la relanti, cel mai bine si mai repede se face cu motorul turat intre 2000 si 2500 rpm.
- ska
- ***
- 847 mesaje
- din 10 Apr 2008
- Astra 2015 A20DTH
- Bihor
ska
- Mesaje scrise: 847
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2015 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2008
- Mesaj Privat
In mers, creste si consumul instant... adica la un mers normal ai cam 6-7% ( aici deja cam trebuie sa stii deja cum stai cu consumurile ) in regenerare ai 8-9%
Sau tot in mers, in frana de motor... adica accelerezi, ridici piciorul de pe acceleratie, si consumul in mod normal tot scade pana la 0, dar in regenerare ramane intre 1-2%
Cel putin la mine la J cam asa e.
Sau tot in mers, in frana de motor... adica accelerezi, ridici piciorul de pe acceleratie, si consumul in mod normal tot scade pana la 0, dar in regenerare ramane intre 1-2%
Cel putin la mine la J cam asa e.
Dany2016
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2016
- Mesaj Privat
Voi merge zilele urmatoare la un specialist cu OP-com sã imi citeasca eroarea ca sa stiu de ce mi se taie puterea cind accelerez mai sus de 80-90 km/h.
Prin oras la viteza de 50 km/h nu mi se taie puterea totul e absolut perfect, dar oricum ma gindesc ca trebuie sa fie o careva problema ce va trebui rezolvatã.
Oricum nu cred sã fie problema în filtrul DPF, atît timp cît regenarea s-a fãcut la sigur.
Deja voi cunoaște și pe viitor voi ține motorul turat la 2000 - 2500 rpm cind se va face regenerarea la relanți și voi încerca sã prind macar odata momentul de regenerare în timpul mersului.
Va multumesc colegi mult de raspunsuri, încerc sa învãț și eu cîte ceva legat de Opelul meu ca sa nu fug de fiecare data la service și sa arunc o groazã de bani.
Prin oras la viteza de 50 km/h nu mi se taie puterea totul e absolut perfect, dar oricum ma gindesc ca trebuie sa fie o careva problema ce va trebui rezolvatã.
Oricum nu cred sã fie problema în filtrul DPF, atît timp cît regenarea s-a fãcut la sigur.
Deja voi cunoaște și pe viitor voi ține motorul turat la 2000 - 2500 rpm cind se va face regenerarea la relanți și voi încerca sã prind macar odata momentul de regenerare în timpul mersului.
Va multumesc colegi mult de raspunsuri, încerc sa învãț și eu cîte ceva legat de Opelul meu ca sa nu fug de fiecare data la service și sa arunc o groazã de bani.